| 
					
						 A oto osiągi tego monstrum:
 
 Według symulacji komputerowej przy pomocy programy CarTest: 
 
 BMW E31, 865i 
 
 Wariant 1 - skrzynia automatyczna, 4-biegowy ZF: 
 
 Przyspieszenie (start z poziomu 800 obr/min, bez żadnych "sztuczek"): 
 0-40 km/h - 2,1 s. 
 0-60 km/h - 3,2 s. 
 0-80 km/h - 4,3 s. 
 0-100 km/h -5,7 s. 
 0-120 km/h - 8,1 s. 
 0-140 km/h - 10,1 s. 
 0-160 km/h - 12,7 s. 
 0-180 km/h - 16,5 s. 
 0-400 m - 14,0 s. (165,5 km/h) 
 0-1000 m - 25,1 s. (220,0 km/h) 
 
 Elastyczność: 
 60-100 km/h (kick-down) - 2,5 s. 
 80-120 km/h (kick-down) - 3,7 s. 
 80-140 km/h (kick-down) - 6,9 s. 
 Prędkość maksymalna 298,3 km/h (4. bieg, 5080 obr/min) 
 
 Zużycie paliwa (wg normy USA):
 miasto - 20,1 l/100 km 
 autostrada - 14,6 l/100 km 
 średnio - 17,7 l/100 km 
 
 Wariant 2 - skrzynia manualna (6-biegowy Getrag): 
 
 Przyspieszenie (start z poziomu 1300 obr/min zakończony "strzałem" sprzęgła): 
 0-40 km/h - 1,6 s. 
 0-60 km/h - 2,3 s. 
 0-80 km/h - 4,1 s. 
 0-100 km/h - 5,4 s. 
 0-120 km/h - 7,7 s. 
 0-140 km/h - 9,7 s. 
 0-160 km/h - 12,0 s. 
 0-180 km/h - 15,6 s. 
 0-400 m - 13,6 s. (166,9 km/h) 
 0-1000 m - 24,5 s. (221,3 km/h) 
 
 Elastyczność: 
 60-100 km/h (2. bieg) - 2,4 s. 
 60-100 km/h (3. bieg) - 3,7 s. 
 60-100 km/h (4. bieg) - 5,5 s. 
 60-100 km/h (5. bieg) - 7,6 s. 
 60-100 km/h (6. bieg) - 10,3 s. 
 60-140 km/h (od 2. biegu wzwyż) - 6,7 s. 
 80-120 km/h (3. bieg) - 3,6 s. 
 80-120 km/h (4. bieg) - 5,3 s. 
 80-120 km/h (5. bieg) - 7,1 s. 
 80-120 km/h (6. bieg) - 9,6 s. 
 80-160 km/h (od 2. biegu wzwyż) - 7,9 s. 
 
 Prędkość maksymalna - 301,0 km/h (6. bieg, 5080 obr/min). 
 
 Zużycie paliwa (wg normy USA): 
 miasto - 26,9 l/100 km 
 autostrada - 15,3 l/100 km 
 średnio - 21,7 l/100 km 
 
 ***
 
 Test porównawczy 
 BMW 750iL <-> BMW 765iL 
 
 Układ cylindrów: V12 <-> V16 
 Stopień sprężania: 8,8:1 
 Pojemność: 4988 ccm <-> 6651 ccm 
 Moc: 300 KM przy 5200 obr/min <-> 408 KM przy 5200 obr/min 
 Moment: 450 N-m przy 4100 obr/min <-> 637 N-m przy 3900 obr/min 
 Maksymalna prędkość obrotowa: 6000 obr/min 
 Skrzynia automatyczna, 4-biegowa ZF 4HP24 (przełożenia 2,48 / 1,48 / 1,00 / 0,73). 
 Przekładnia główna o przelożeniu 3,15 <-> 2,81 
 Masa testowa 1910 kg <-> 1980 kg 
 Opony 225/60-15 
 Współczynnik oporów powietrza 0,32. Rozstaw osi 2945 mm, szerokość 1845 mm, wysokość 1400 mm, prześwit 120 mm. 
 
 Wyniki testu: 
 Przyspieszenie (start z poziomu 800 obr/min, bez żadnych "sztuczek"): 
 0-40 km/h – 2,5 / 2,0 s. 
 0-60 km/h – 3,8 / 3,1 s. 
 0-80 km/h – 5,2 / 4,2 s. 
 0-100 km/h – 7,8 / 6,2 s. 
 0-120 km/h – 10,2 / 8,0 s. 
 0-140 km/h – 13,9 / 10,2 s. 
 0-160 km/h – 17,9 / 13,6 s. 
 0-180 km/h – 22,9 / 17,0 s. 
 0-400 m – 15,6 s. (148,5 km/h) / 14,1 s. (163,3 km/h) 
 0-1000 m – 27,9 s. (194,0 km/h) / 25,4 s. (211,8 km/h) 
 Elastyczność: 
 60-100 km/h (kick-down) – 4,0 / 3,1 s. 
 60-140 km/h (kick-down) – 10,0 / 7,1 s. 
 80-120 km/h (kick-down) – 4,9 / 3,8 s. 
 80-160 km/h (kick-down) – 12,7 / 9,5 s. 
 Prędkość maksymalna 247,3 km/h (4. bieg, 5170 obr/min) <-> 273,7 km/h (4. bieg, 5090 obr/min) 
 
 Zużycie paliwa (wg normy US): 
 miasto – 18,2 / 21,6 l/100 km 
 autostrada – 13,7 / 16,1 l/100 km 
 średnio – 16,2 / 19,1 l/100 km 
					
  
						
					 |