BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 05:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 22:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Witam
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem 540iA z 99r z ori przebiegiem 164000km. Pakiet startowy u mnie zawsze obejmował rozrząd, oleje i filtry, czy w przypadku m62 powinienem na coś jeszcze zwrócić uwagę?? Jak z olejem w skrzyni, w ASO powiedzieli żeby nie ruszać a parę osób żeby wymienić.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
nie ruszaj, ale na pewno zajrzyj do srub mocujących pompę oleju

i pewnie uszczelki pod deklami zaworowymi

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 22:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Z tego co wiem to olej w automatach bmw trzeba wymieniać, czy to ZF czy GM co 60-70 tys km.
Wymiana nie zaszkodzi.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
Generalnie w automatach jest tak, że BMW nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów, natomiast ZF jako skrzynia zaleca jego wymianę co 60-80tk.
Sam się zastanawiam i gdybam co zrobić.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 23:10 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
I bądź tu mądry :rotfl: Dzięki za odpowiedzi, jako że będzie montowana kuchenka wyczytałem na forum lpg, że przed montażem warto wymienić: uszczelki pod ssący, uszczelka pod odmę ,odma ,uszczelki na wtryskiwacze pb
, świece tylko nie fabryczne 4 elektrodowe bo się nie nadają. Ma ktoś może orientacyjny koszt tych uszczelek i odmy??

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 00:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Powitać kolejnego właściciela m62tub44
Ja mam również automat 5hp24, zarówno poprzedni właściciel jak i ja teraz wymienialiśmy olej. Skrzynia pracuje płynnie i równo jakby była nowa. Olej jak najbardziej należy wymienić. Miska skrzyni nie miała szlamu, a na magnesach nie było opiłków.
Co do rozrządu, jeśli silnik nie terkocze to go nie wymieniaj. Jeśli słychać vanosy i przy odpalaniu na zimnym słychać przez chwilę terkotanie (kiepsko działający już napinacz rozrządu) to oprócz samego rozrządu jeszcze napinacze, vanosy, ślizgi i szyny - a to z robotą już gruby pieniądz.
Uszczelnić dolot i wymienić odmę możesz jak najbardziej. Świece montuj NGK detykowane do motoru (BKR6EQUP). Uszczelki pod kolektor ssący kosztują 320zł, uszczelka pomiędzy odmą a kolektorem 25zł i tyle samo kosztuje uszczelka do przepustnicy. Odma kosztuje 240zł, można też wymienić od razu przewód idący w kolektorze ssącym do odmy - 85zł. Ceny z ASO. Uszczelki pod wtryski 6zł sztuka - a są po 2 na wtrysk...

Co do ogólnego serwisowania - nie żałuj na części i montuj tylko OE części lub producentów którzy robią część dla BMW na pierwszy montaż. Tak samo olej tylko syntetyk Motula, Valvoline, Liqui Moly. Sprawdź stan hamulcy i ogólny zawieszania i... Katechizuj wszystko co się rusza w około ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 07:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Olej w automacie bym wymienil. Swiece 2 elektrodowe Denso (zalecane do m62 bez vanosa), uszczelke pod deklem zaworow takrze. Jesli czytales lpg forum to pewnie wybierzesz sie do kogos kumatego, kto zdejmie kolektor do nawiertow. Nie wiem jak w v8 ale w r6 jest wtedy doskonaly dostep do odmy i mysle ze gazownik wymienilby ja bez dodatkowych kosztow. O takie rzeczy zrobione "przy okazji" mozna sie dogadac. Przy zmianie oleju obowiazkodo wkrecenie srub pompy na klej do gwintow. Gdzies czytalem ze przy m62tu aso zalecalo wymiane rozrzadu po 300 tys, zwykle wtedy i vanos byl do wymiany. Piszesz ze masz 160 tys, ale wiesz jak to jest. Jak jest cicho, to warto to co jakis czas kontrolowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 08:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ded napisał(a):
Swiece 2 elektrodowe Denso (zalecane do m62 bez vanosa),
TIS zaleca BKR6EQUP a nie Denso.
ded napisał(a):
Gdzies czytalem ze przy m62tu aso zalecalo wymiane rozrzadu po 300 tys
Zadne ASO nawet nie wpada na takie pomysły. W ASO nie wymienia sie okresowo olejow w skrzyniach, dyfrach, nie rusza sie filtrów paliwa w benzyniakach a co dopiero rozrządów w starych V8 z 300 tys km nalotu. Dopiero jak komuś się ślizgi posypią, bo zmieniał w aso olej co 30 tys km, to z przyjemnoscią go powitają.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 08:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Tomaszelolek dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Bardzo dużo mi pomogła. Frank wiem, że ty bardzo długo użytkowałem m62, mógłbyś coś dodać od siebie??
Co do przebiegu, jest w 100% pewny. Zajmuje się importem aut ze skandynawii a tam prowadzona jest ewidencja przebiegów ;) Mając vin lub ostatni nr. rej z brefu w wydziale komunikacji można sprawdzić kiedy były robione przeglądy diagnostyczne.
No nic, najpierw zabieram się za rejestrację a później wymiana rzeczy eksploatacyjnych.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 12:59 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Sucre napisał(a):
Frank wiem, że ty bardzo długo użytkowałem m62, mógłbyś coś dodać od siebie??


Oprocz rzeczy oczywistych , jak swiece, oleje, filtry, rolki i paski :


1) olej w skrzyni bezwzględnie wymień. Tylko mała uwaga, zeby nalewać olej do chłodnej skrzyni. Niektorzy magicy wlewają olej do bardzo rozgrzanej i stad pozniej zbyt niski poziom oleju. Filtr polecam mozliwie wysokiej jakosci.

2) Wymien korek płynu chłodniczego i zbiorniczek wyrównawczy. Pierwszy lubi sie zabetonowac i nie odpuszczac cisnienia co w rezultacie moze prowadzic do awarii i wycieku. Zbiorniczki są z dosc słabego materiału i czesto potrafią sobie pęknąć na trasie.

3) Wymien napinacz rozrządu wkrecany od strony filtra w prawą głowicę. To musowa sprawa.

4) Odma ( ta za kolektorem ssacym ) rowniez do wymiany. NIgdy nie wiadomo kiedy strzeli, a wowczas mozesz daleko nie zajechać.

5) Przepływka - po 09/98 montowano nowszy, bardzo nietrwały typ przepływki. Nawet jesli jeszcze działa to na 100% przekłamuje juz odczyty. Na szczescie jest tansza niz starszy model.

6) Jesli starczy drobnych w skarbonce, wymien uszczelki pod kolektorem ssacym oraz regulacyjne sondy lambda ( te przed katami ). Nie sa to musowe rzeczy ale poprawiają pracę silnika. Ponadto harmonogram inspekcji przy M62 TU mowi własnie o wymianach lambd przy ok 160 tys km.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 3 czerwca 2013, 14:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
ded napisał(a):
Swiece 2 elektrodowe Denso (zalecane do m62 bez vanosa)

99 rok to jak na moje już z Vanosem ;)

ded napisał(a):
Przy zmianie oleju obowiazkodo wkrecenie srub pompy na klej do gwintow

W silnikach z Vanosami nie slyszalem żeby te śruby się odkręcały, dotyczyło to silników bez vanosa i szczególnie m60 4.0
M62TU ma to już poprawione

Frank napisał(a):
Przepływka - po 09/98 montowano nowszy, bardzo nietrwały typ przepływki.

U mnie przepływka padła po 20 tys więc czasem są bardzo nietrwałe

Sucre napisał(a):
No nic, najpierw zabieram się za rejestrację a później wymiana rzeczy eksploatacyjnych.

Zrób serwisik i będziesz Pan mega zadowolony. Zadbane 4,4 daje dużo radości. Montuj gaz u dobrego fachowca, również będziesz bardzo zadowolony, szczególnie przy tankowaniu. Pamiętaj o dobrej instalacji, wydajny reduktor lub najlepiej dwa, porządne wtryski no i coś o czym dużo gazowników zapomina - wydajny zawór w butli

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 00:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
jak użytkownik M62B44 oraz osoba która na bierząco Serwisująca M60 i M62 od 3.0 do 4.6 do żadnego z nich nie wsadził bym 4 elektrodowych NGK czy Boschy ;) te auta najlepiej jeżdżą na czy inny ale skoro wiecie lepiej to zachowam dla siebie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 00:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Nikodem napisał(a):
jak użytkownik M62B44 oraz osoba która na bierząco Serwisująca M60 i M62 od 3.0 do 4.6 do żadnego z nich nie wsadził bym 4 elektrodowych NGK czy Boschy ;) te auta najlepiej jeżdżą na czy inny ale skoro wiecie lepiej to zachowam dla siebie ;)

Dwu-elektrodowych ?
pewnie wielu chce wiedzieć :)

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 01:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Nikodem napisał(a):
zachowam dla siebie

Trzeba było skoro tak cały post zachować dla siebie :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 01:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Ja tez cos wiem ale nie powiem.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 01:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Ciekawe podejście. [-(

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 4 czerwca 2013, 02:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Nikodem napisał(a):
jak użytkownik M62B44 oraz osoba która na bierząco Serwisująca M60 i M62 od 3.0 do 4.6 do żadnego z nich nie wsadził bym 4 elektrodowych NGK czy Boschy

Do m60 i m62 jak najbardziej świece dwu elektrodowe - tak zaleca również producent lub ewentualnie jedno elektrodowe irydowe. Do silnika M62TU jak najbardziej 4 elektrodowa - bo o takim silniku mowa w tym wątku

Nikodem napisał(a):
te auta najlepiej jeżdżą na czy inny ale skoro wiecie lepiej to zachowam dla siebie

Ta, na układzie piezzo elektrycznym z zapalniczek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 6 czerwca 2013, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Co do oleju w skrzyni - ja spuscilbym kilkanascie ml i sprawdzil jak wyglada - jesli czarny to wymienilbym. Jesli "ładny" i skrzynia chodzi ok, to nie ruszalbym.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 00:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
Ostmark napisał(a):
ja spuscilbym kilkanascie ml i sprawdzil jak wyglada - jesli czarny to wymienilbym. Jesli "ładny" i skrzynia chodzi ok, to nie ruszalbym.

z olejem w silniku też tak robisz?
ja bym nie kombinował tylko wymieniał i miał spokój.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Pakiet startowy 540iA
PostNapisane: 7 czerwca 2013, 00:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Wymiana, bez bawienia w podglądanie :cool:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL