Od siebie dodam, z doświadczenia że:
1. Wyrywanie mocowań tylnego wózka dotyczy chyba tylko sedanów przed liftem, choć różne są info w sieci, ja mam toringa przed FL i nie mam tego problemu. Nivo poza tym że jak padnie poduszka to koszta są dość spore, to mi się nie podobała charakterystyka zawieszenia z nivo, zbyt pontonowato, poza tym fajna rzecz

Zwróć uwagę na typowe miejsca z rdzą, doły drzwi, kalpy tylne, rant maski, w e46 próg pod plastikiem z tyłu, woda tam ścieka i lubi rdzewieć. E39 ma bardziej skomplikowane zawieszenie więc droższe, e46 koszty eksploatacji są całkiem przyjemne

2. Najlepszą chyba opcją byłoby M52/M52TU zarówno w e46 jak i e39. M43 to dobra konstrukcja, koszt wymiany panewek na korbowodzie, bez rozbierania silnika, wymiana po zdjęciu miski olejowej, z olejem i częściami wyniósł chyba coś ponad 600zł więc jakoś tragicznie nie było. Jednak zdrowe M52 będzie lepsze, jak chcesz żeby było w miarę ekonomicznie, to b20 spali trochę mniej, ale i mocy będzie nie za wiele

3. nie mam doświadczenia, nie pomogę.
Reasumując, szukałbym zdrowego e46 z M52TU
