BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 27 lipca 2015, 00:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Właśnie poszukuję kolejnego BMW i rozkminiam między E39 oraz E46.

1. Modele.
Domyślam się, że w E46 taniej wychodzi serwisowanie auta. Tutaj jednak w grę wchodzą przedlifty i pojawia się pytanie: czy poza tylną belką (wyrywanie mocowań - poprawione w polifcie) jest jeszcze jakiś temat, którego powinienem się obawiać i szukać przy oględzinach auta? Czy w E39 prócz NIVO (w kombi) jest jeszcze jakiś haczyk/wada fabryczna?

2. Silniki.
Miałem już 3 BMW i każde miało R6 (M20, M50, M52TU). Obecnie jednak rozważam zakup E46 i przejechałem się E46 R4 (M43).
Oczywiście moc nie jest porywająca, ale do mojego stylu jazdy i dróg którymi się poruszam, silnik ten powinien starczyć. Jednak martwi mnie jeden drobiazg: panewki. Nigdy nie interesowały mnie R4, więc temat niejako nie istniał. Gdy się zainteresowałem, to włos na głowie mi się zjeżył. Czy te silniki rzeczywiście padają jak muchy, czy po prostu jest to kwestia tego, że nikt sprawnie działających M43 nie opisuje?

3. Skrzynie.
Miałem E39 ze steptronic. Czy skrzynia steptronic montowana w E46 w modelu 316i to ta sama skrzynia, czy tylko "góra" jest taka sama?
Jak się ma awaryjność tej skrzyni względem starszej wersji (bez steptronica)? I czy ta wersja z E46 R4 jest taka sama jak w E39 przed steptronic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 27 lipca 2015, 11:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Od siebie dodam, z doświadczenia że:

1. Wyrywanie mocowań tylnego wózka dotyczy chyba tylko sedanów przed liftem, choć różne są info w sieci, ja mam toringa przed FL i nie mam tego problemu. Nivo poza tym że jak padnie poduszka to koszta są dość spore, to mi się nie podobała charakterystyka zawieszenia z nivo, zbyt pontonowato, poza tym fajna rzecz :) Zwróć uwagę na typowe miejsca z rdzą, doły drzwi, kalpy tylne, rant maski, w e46 próg pod plastikiem z tyłu, woda tam ścieka i lubi rdzewieć. E39 ma bardziej skomplikowane zawieszenie więc droższe, e46 koszty eksploatacji są całkiem przyjemne :)

2. Najlepszą chyba opcją byłoby M52/M52TU zarówno w e46 jak i e39. M43 to dobra konstrukcja, koszt wymiany panewek na korbowodzie, bez rozbierania silnika, wymiana po zdjęciu miski olejowej, z olejem i częściami wyniósł chyba coś ponad 600zł więc jakoś tragicznie nie było. Jednak zdrowe M52 będzie lepsze, jak chcesz żeby było w miarę ekonomicznie, to b20 spali trochę mniej, ale i mocy będzie nie za wiele :)

3. nie mam doświadczenia, nie pomogę.

Reasumując, szukałbym zdrowego e46 z M52TU ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 27 lipca 2015, 12:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
1. W grę wchodzi tylko sedan. W przypadku E46 kombi ma brzydki tył. E39 kombi już miałem i tył jest za sztywny, a nivo nie chcę.
Rzeczywiście E46, które ostatnio oglądałem, miało bąble na krawędzi plastikowej listwy pod tylnymi drzwiami.

2. Niestety R6 w E46 to ciężki temat, bo ceny są wyższe. Do tego różnice w spalaniu między 520i i 320i są niewielkie, a nie ukrywam, że E39 bardziej do mnie przemawia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 27 lipca 2015, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Według mnie e46, a e39 dzieli przepaść przede wszystkim w wyciszeniu wnętrza i komforcie o jakości już nie wspomnę, bo w "trójce" zawsze coś lubi skrzypieć czy trzeszczeć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 28 lipca 2015, 06:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
JRafal napisał(a):
Według mnie e46, a e39 dzieli przepaść przede wszystkim w wyciszeniu wnętrza i komforcie o jakości już nie wspomnę, bo w "trójce" zawsze coś lubi skrzypieć czy trzeszczeć.
u mnie nie ma tego problemu, przynajmniej nie zauważam nic takiego podczas codziennej jazdy. Komfort jest w e39 może i większy, masa i wielkośc auta robi swoje, ale prowadzenie w szybkich zakrętach, na plus dla e46.

ULLISSES napisał(a):
W przypadku E46 kombi ma brzydki tył.
kwestia gustu ;)

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 28 lipca 2015, 10:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Temat komfortu jest mi znany i wygląda mniej więcej tak: E46<E39<E34<E32<E38.
Kombi definitywnie odpada.

Ktoś coś o tych skrzyniach w E46 R4?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 29 lipca 2015, 01:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
E39 jest zdecydowanie bardziej komfortowe od E34... może nawet bardziej od E32.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 vs E46 - M52 vs M43, automaty
PostNapisane: 2 sierpnia 2015, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
w e46 nie było skrzyń bez steptronica, opinie raczej są takie, że nowsze (ZF steptronic) są mniej awaryjne. O ile dobrze widzę w realoem to dla mniejszych wersji silnikowych były GM? Podobno GM były dość słabe jeżeli chodzi o żywotność

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL