Zdzira 850I napisał(a):
Ciekawe bo ja słyszałem że to 535 jest szybsze ma większy moment obrotowy dostępny niżej a tylko 7KM mniej do tego mniej wysilony ma do setki 7,5s podczas gdy 530 V8 ma 8s Vmax podobny ale napewno V8 nie jest szybsze bzdury
no własnie, duzo słyszałes, ale sam nie wiesz o czym a z praktyką i bmw masz tyle wspolnego co żaba z kulkami od długopisów i sam piszesz "bzdury"( notabene, nie mozna sie wyrazac w inny sposob ? np " moim zdaniem nie masz racji "?) . Przejedz sie 535 , pozniej 530 V8 i dopiero zabierz głos, mistrzu teorii.
wg danych bmw 0-100 i vmax mają identyczny czyli 7.7 do 100 i 235 km/h ale juz stojacy kilometr 530 ma 28.4 vs 28.5 w 535 . Tyle danych i teorii. W praktyce 530 V8 bedzie zawsze z przodu w wyscigu z 535 .Mowie o manualach bo 535iA to juz w ogole nie jedzie. Co do vmax to 530 tez jest lepsze . zreszta widac zachowawcze dane BMW bo juz w E32 735 ma 230 a 730 V8 ma 233 vmax.
Głowna to zasługa sprytnego zestopniowania skrzyni w 530 bo piątka w manualu ma przełozenie 1:1 , dzieki temu auto wkreca sie swietnie, ma dobrą elastycznosc i nie wymaga praktycznie redukcji , a 535 na piatce to muł.
A moment obr ? 290 vs 305 - ogromna roznica , faktycznie, ale zapominasz,ze V8 ma korzystniejszy przebieg momentu i mocy w całym zakresie.
Zdzira 850I napisał(a):
Napewno V8 to nowszy silnik ale też dużo droższy w serwisie jak cos nie halo to większość mechaników rozłoży ręce bo jak widza 8 garków po 4 zawory na cylinder do tego odkręcające się pompy oleju wada M60 telepanie na wolych obortach strasznie drogie cewki zapłonowe jest ich aby 8

Radek540V8 miał 730tys km w swojej 530 V8 i jakos nie opowiadał takich bajek. M60 jest naprawde trwałym silnikiem, wystarczy zmieniac olej , swiece i co 150 000 membrane . Pompe oleju łatwiej sprawdzic i dokrecic co 200 000 km niz regulowac zawory co 30 000km w M30. Co do drgawek- wynika to zazwyczaj z zaniedban poprzednich włascicieli, a co, M30 nie moze chodzic nierowno ? wystarczy jeden walniety kabel WN.
Zdzira 850I napisał(a):
I radzę bardziej doceniać M30B35 to o wiele bardziej udany silnik od M60 i występuje w BMW o wiele dłużej bardziej dopracowany jedynie minus za większe spalanie i regulację zaworów ręczną chociaż ja wolałbym regulować ręcznie zawory niz wymieniać hydraulike w M60 bo koledzi ci nie powiedzieli że tam są 32 regulatory po około 60zł plkus robocizna
Ile znasz M60 po wymianie popychaczy ? robisz z M60 jakis złom, tak sie składa ,ze M30 to relikt lat 60 tych a na bazie M60 do dzis BMW robi swoje V ósemki . Bajki o cenach tez pleciesz- 1 cewka 138 zł do M60 a wiadomo ,ze nigdy nie padają wszystkie naraz.
Zdzira 850I napisał(a):
ale to może 540 choćby na automacie i tak szybsze od 530 i 535 a serwis ten sam
ja jezdziłem E32 z M30 B30 4 lata i E32 z M60 B40 3 lata i jakos nie zauwazyłem zeby SERWIS był ten sam, tak samo bajki o kosztach identycznych w 530 i 540 tez są smieszne.
Zrob sobie z 30 000km w 530 i pozniej z 30 000km w 540 a na koniec dopiero opowiedz nam o kosztach.
Tak w ogole to proponowałbym ludziom nie mającym pojecia o V8 sie tutaj nie wypowiadac bo po raz kolejny żenada sie robi .