BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 23:20 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Powrót IS'a ;D

340 KM i 450 Nm (o 34 KM i 50 Nm więcej niż w modelu Z4 35i).

Przemodelowane zderzaki itd. Więcej informacji i zdjęć tutaj:
http://www.autokrata.pl/artykul/mocniejsze-z4-7612


Obrazek

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 14 grudnia 2009, 23:36 
hmmm... ciekawe, czy to N54, czy N55 :-k


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 00:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
nom ciekawe

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 00:18 
a jednak N54...

http://www.bimmerfile.com/2009/12/12/it ... drive35is/

Cytuj:
The horsepower of the N54


No i w sumie dobrze :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 10:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Sweet.
Przestawili zworkę i 340KM wyszło.
Ciekawe czy też tak zrobią w E92 335i. Wie każdy że te 306KM to jest raczej śmieszna wartość.
bez turbo ma 272 a z biturbo 306, więc 34 KM to jakaś porażka z dwóch turbin.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3138
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E61 535D LCI
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164424
Kyokushin napisał(a):
Ciekawe czy też tak zrobią w E92 335i. Wie każdy że te 306KM to jest raczej śmieszna wartość.
bez turbo ma 272 a z biturbo 306, więc 34 KM to jakaś porażka z dwóch turbin.


Pewnie ta sama sytuacja co z e39 540i - nie chcą robić konkurencji ///M

_________________
E36 320iA Sreberko ---> E46 330Ci ??? ---> E61 535D Gray
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 16:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Kyokushin napisał(a):
Sweet.
Przestawili zworkę i 340KM wyszło.
Ciekawe czy też tak zrobią w E92 335i. Wie każdy że te 306KM to jest raczej śmieszna wartość.


Te 306 KM to jest prawde mowiac na papierze, wiekszosc egzemplarzy ma moc 25-30 KM wieksza. A 340 KM? To malo, sporo modeli z N54 z odpowiednim softem ma ponad 400 KM na kolach (po dodaniu wydajniejszego intercoolera i ukladu wydechowego).

Kyokushin napisał(a):
bez turbo ma 272 a z biturbo 306, więc 34 KM to jakaś porażka z dwóch turbin.


N52, a N54 to dwa zupelnie inne silniki, inna charakterysytka, wiec nie ma porownania. N54 brakuje chocby Valvetronica, ktory jest w N52. Roznic jest wiecej, w kazdym razie N54 nie jest uturbiona wersja N52, tylko M54.

tomash napisał(a):
Pewnie ta sama sytuacja co z e39 540i - nie chcą robić konkurencji ///M


M to nie tylko moc silnika, ale tez inne zawieszenie i inne hamulce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 19:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3138
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E61 535D LCI
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164424
Vermilion napisał(a):
M to nie tylko moc silnika, ale tez inne zawieszenie i inne hamulce.


Oczywiście :)

_________________
E36 320iA Sreberko ---> E46 330Ci ??? ---> E61 535D Gray
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 19:43 
Kyokushin napisał(a):
bez turbo ma 272 a z biturbo 306, więc 34 KM to jakaś porażka z dwóch turbin.


Doładowanie jest stosunkowo niewielkie, aby silnik rozwijał moc równomiernie i aby wyeliminować efekt "turbodziury". Szkopy wiedzą co robią...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E90 M3
Kod silnika: S65
Fryderyk napisał(a):
hmmm... ciekawe, czy to N54, czy N55 :-k


A czym się różnią? Chyba oba maja parametry takie same czy sa jakies roznice? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 20:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
co do konkurencji 335i a m3 to trzeba pamiętać że niewiele m3 lata często po torze. na ulicy w dragu ze świateł takie dłubnięte biturbo wyrasta na konkretnego rywala dla m3 wiec takie ocenienie go jest dość celne

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 15 grudnia 2009, 22:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
DDastardli napisał(a):
A czym się różnią? Chyba oba maja parametry takie same czy sa jakies roznice? :niepewny:


N55 ma pojedyncze turbo, valvetronic i wtrysk bezposredni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 00:32 
DDastardli napisał(a):
A czym się różnią? Chyba oba maja parametry takie same czy sa jakies roznice? :niepewny:


tak jak vermilion pisze, do tego dodam, że jest jedna suszara z technologią twin scroll no i wys. ciśnienie wtrysku

Do tego, N55 ma (ponoć) mieć nieco inną charakterystykę i pracować ze skrzynią nie 6. jak dotąd zwykle było w N54, tylko 8. biegową.

Kyokushin napisał(a):
bez turbo ma 272 a z biturbo 306, więc 34 KM to jakaś porażka z dwóch turbin.


tam nie chodzi o to, że jedna turbina się "aż tak wysila, że aż 17PS daje", to po 1. po 2. N52 to o wiele bardziej zaawansowany technicznie silnik, ma te wszystkie haj presiżon preszur dajrekt inekszony, walwetroniki i zaawansowane sterowanie ble ble ble :)

N52 jest wypas hehe


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 16:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Rozumiem ze N55 to silnik z 740i?

Fryderyk napisał(a):
tak jak vermilion pisze, do tego dodam, że jest jedna suszara z technologią twin scroll no i wys. ciśnienie wtrysku


Mozesz cos wiecej napisac odnosnie doladowania, bo jak czytalem na temat 740i to pisalo "twin-turbo", takze jestem troche zdziwniony ze jest tam jedna turbina.

A tak wogole to dlaczego BMW zrezygnowalo z silnika 3.0i 272 KM, i wklada do nowych modeli (F01, nowa 5) wersje 258 KM? Rozumiem ze jest to ten sam silnik co juz byl wczesniej, a nie wersja 272 KM z obnizona moca?

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 16:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
///M_ichał napisał(a):
Rozumiem ze N55 to silnik z 740i?

Mozesz cos wiecej napisac odnosnie doladowania, bo jak czytalem na temat 740i to pisalo "twin-turbo", takze jestem troche zdziwniony ze jest tam jedna turbina.


W 740i siedzi jeszcze N54, N55 jest w tej chwili zarezerwowany dla 535i w F07 lub F10.

///M_ichał napisał(a):
A tak wogole to dlaczego BMW zrezygnowalo z silnika 3.0i 272 KM, i wklada do nowych modeli (F01, nowa 5) wersje 258 KM? Rozumiem ze jest to ten sam silnik co juz byl wczesniej, a nie wersja 272 KM z obnizona moca?


Trudne pytanie, F10 dostalo oznaczenie 528i wlasnie z powodu mniejszej mocy (co jest bezsensowne z punktu widzenia spalania, nie wiem jak ekologii). Silnik jest ten sam, ma to samo oznaczenie (nadal jest to N532B30, tak jak w przypadku 272 KM wersji), nie wiem jakie sa roznice (i czy sa wogole), moze Fryderyk wie cos wiecej. Sa jakies dodatkowe oznaczenia tych silnikow ale brakuje mi konkretnego zrodla informacji na ich temat

N532B30-U0 - to wersja 3.0 z moca obnizona do 215 KM (E60/E61 525i)
N532B30-O0 - to wersja 3.0 z moca 272 KM

pewnie w F10 528i jest jakies dodatkowe oznaczenie. E60/E61 528i bazuje na starszym silniku, o ktorym wczesniej pisalem, czyli N52.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 16:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Vermilion napisał(a):
W 740i siedzi jeszcze N54, N55 jest w tej chwili zarezerwowany dla 535i w F07 lub F10.


A to teraz rozumiem :)

Ale tak jak piszesz, bardzo zawile sa te kombinacje BMW z tymi silnikami.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 16:49 
///M_ichał napisał(a):
Mozesz cos wiecej napisac odnosnie doladowania, bo jak czytalem na temat 740i to pisalo "twin-turbo", takze jestem troche zdziwniony ze jest tam jedna turbina.


Wiesz tam tak, n54 jak pisze vermilion, ale możesz przeczytać o twinturbo też coś gdzieś o n55, ale to będzie chodziło jedynie o to, że ma twin scroll turbo, czyli łopatki napędzane są przez obydwie rury wylotowe (po 3. cyl. na jedną), dla lepszego wykorzystania pulsacji ciśnienia w kolektorze, tak to argumentują, to ma tam dać z tego co pamiętam mniejsze opóźnienie przepustnicy coś tam jakieś bajery.

Vermilion napisał(a):
moze Fryderyk wie cos wiecej.


Ja jedynie co do N53 słyszałem, że ma chyba do Północnej Ameryki i Australii, ze względu na dużą zawartość siarki w tamtych paliwach, być może ma to związek z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami? N53 też nie ma valvetronica...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 17:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
Wiesz tam tak, n54 jak pisze vermilion, ale możesz przeczytać o twinturbo też coś gdzieś o n55, ale to będzie chodziło jedynie o to, że ma twin scroll turbo, czyli łopatki napędzane są przez obydwie rury wylotowe (po 3. cyl. na jedną), dla lepszego wykorzystania pulsacji ciśnienia w kolektorze, tak to argumentują, to ma tam dać z tego co pamiętam mniejsze opóźnienie przepustnicy coś tam jakieś bajery.


Balaganach jest we wszelkich informacjach prasowych bo dla wiekszosci dziennikarzy twin scroll turbo, a twin turbo to, to samo.

W N55 wyglada to tak

Obrazek

dlaczego jest tylko jedna turbina? Bo tak jest taniej i zlozonosc jest tez mniejsza. Kolektor jest bardzo taki sobie i pewnie kazdy tuner wyciagnie z przeprojektowania go troche dodatkowych koni.

Fryderyk napisał(a):
Ja jedynie co do N53 słyszałem, że ma chyba do Północnej Ameryki i Australii, ze względu na dużą zawartość siarki w tamtych paliwach, być może ma to związek z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami? N53 też nie ma valvetronica...


Tego tez nie wiem, jest masa rozbierznych informacji na ten temat. Wiekszosc wskazuje, ze jednak w F10 siedzi wlasnie N53, ktore w E9x i E60/E61 pojawilo sie na wybranych rynkach od 2007 roku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 16 grudnia 2009, 17:22 
czytałem też na bimmerforums chyba, że ponoć N53 ma być "nietunowalne", że niby tak dobrze zabezpieczone przed tunerami, no ale ciekawe, pewnie ktoś i tak złamie ową barierę, bo to są pieniądze do wyjęcia, tyle, że pewnie będzie to kosztowniejszy tuning heheh


Góra
  
 
 Tytuł: Re: BMW Z4 E89 sDrive 35is
PostNapisane: 20 grudnia 2009, 02:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
no wygląd to typowo rasowy, podoba mi się :ok: :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL