BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 16:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 1 lutego 2010, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Od dłuższego czasu planuję zamienić moje e36 compact na większe - kombi. Początkowo wchodziło w grę tylko E46. Od niedawna rozważam też e39. Przeczytałem masę artykułów i porównań. Ciągle jednak jestem niezdecydowany,ciagle mam za uszami pewne krążące informacje (zniechęcające) o e39. Będę wdzięczny za Wasze uwagi, wnisoki. Nie chce tu otwierać wątku o tym - które auto jest lepsze - nie. Nie o to chodzi. Pragnę uporządkować pewne mity i prawdy na temat tych dwóch aut. Jedni wolą e46 inni e39.

- ,,E39 jest bardzo drogim autem w utrzymaniu (...) jak coś się popsuje większego to straszne koszty" -ale czy końcówka produkcji e39 nie jest dokładniej i precyzyjniej wykonana niż e46.

- ,,E39 mają ogromne przebiegi (...) są zajeżdżone" - ale przecież dużo e39 ma bardziej sprecyzowane pochodzenie, często jeden właściciel, który auto użytkuje od np: 2002 do dziś. Może ma dużo przejechane ale to chyba pewniejsze od np: e46 (gdzie trzeci właściciel wie od drugiego, że pierwszy był w Holandii itp.). Cena auta (na tamte czasy) sprawia, że nie krążyło ono wśród tak wielu użytkowników. Oczywiście nie jest to zasada....są e39 co mają wielu kolejnych właścicieli ale można dostrzec pewną zależność, że dłużej swoimi autami jeżdzą właściciele e39 niż właścicielr e46.

Nie chce tu absolutnie krytykować e46. Bardziej jednak przekonać, że e39 będzie lepszym lub gorszym wyborem dla mnie i mojej rodziny. Chodzi o utrzymanie auta, czy są to duże koszty czy jednak to trrochę przesadzone. Szukam diesla 530 lub 320 (e46) choć z drugiej strony muszę przyznać, że mało jeżdże (praca ,,pod nosem") ale wyjazdy działke 100km od domu, do rodziny, sklepu...niby mało ale nie stoi bezużytecznie. , w lipcu dziecko, mamy też psa....potrzeba większe auto niż compact e36.....
Rocznie 15 tyś km. Czy e39 to duże naprawde wydatki???? a może darować sobie diesla kupić benzyne 1,8 w e46??
Planuję wydać 28-30tyś

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 1 lutego 2010, 22:14 
Skoro nie jeździsz dużo, zainwestuj w benzynowy motor w E46. To bezpieczniejszy wybór. Sam miałem E46 z silnikiem 1.9 i bardzo sobie chwaliłem tą jednostkę napędową. E39 jest na pewno droższe w utrzymaniu, ale o niebo praktyczniejsze. E46 Turing nie grzeszy przestronnością, zarówno wnętrza jak i przestrzeni bagażowej. Sądzę, że jest to bardziej kombi 'lifestyle'owe", niż "bagażowe"...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 1 lutego 2010, 22:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 116
Lokalizacja: Ostrów WLKP
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
kolego mialem e46 1,9 w benzynce autko bylo super przez dwa lata popsół mi sie tylko przeplywomierz i czujnik temperatury.teraz mam e39 poniewaz musialem kupic wieksze autko bo tamto bylo mi male z e39 jestem zadowolony spisuje sie jak narazie tez super chodz juz troszke wnie wrzucilem poniewaz wymienilem prawie komplene zawieszenie troszke mnie to kosztowlo ale teraz jestm zadowolony duzo lepszy komfort jazdy niz w poprzednim koszty utrzymania jak bedziesz wszystko robil na czas to nie powinny byc wysokie przynajmniej umnie jak cos stuknie to wymieniam czesci niesa az takie drogie.wiec wybor nalezy do Ciebie

_________________
Gdyby Bóg popierał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 1 lutego 2010, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
E46 1,8 kombi prawie w ogole nie ma :-(
diesli jest dużo ale pochodzenie różne, trzeci właściciel nie wie nic o pierwszym itp.

a e39 diesle mają duże przebiegi ale można trafić (znaleźć) pierwszego właściciela. Wyposażenie e46 czasem bardzo skromne (a kupić ,,golasa" by w niego inwestować sam nie wiem). Może to skóra nic wielkiego, nie każdy lubi....-ale przy dziecku łatwiej zetrzeć zmywakiem jakieś jedzonko niż prać welur!. Bezpieczeństwo większe chyba w E39. Przekonuje mnie ta końcówka produkcji w e39, np: 2002 -e39 jest moim zdaniem lepiej wykonany od 2002-e46 (choć bywaja cudne 46stki wikszosc jest takich troche plastikowych)

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 1 lutego 2010, 22:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
1.8 bedzie troche za slabe do E46 jesli chodzi o touringa . Wkoncu zamierzasz podrozowac z rodzinka i jakims tam bagazem..

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 00:03 
Można więc zainteresować się e46 318i (2.0) po lifcie. Moc wystarczająca i w turingu występuje...


Ostatnio edytowano 2 lutego 2010, 00:08 przez Zakov, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Najlepszym rozwiązaniem będzie 3,0D lub 2,0D (choć ten dla e39 będzie za słaby). Mam nie lada problem. Może nie tyle w zakupie co w późniejszym użytkowaniu.
Może te pewne uwagi do e39 są nie co przesadzone. Może nie jest aż tak źle jak nie raz się to opisuje. Będę wdzięczny za kolejne spostrzeżenia.
Wielkość e39 nie jest bez znaczenia. Choć z wymiarów (bagażnik) e46 tak źle nie jest.

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 00:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Za 30k mozna smialo celowac w 530d z rocznika 2000-01

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 00:11 
ESOX napisał(a):
Najlepszym rozwiązaniem będzie 3,0D lub 2,0D (choć ten dla e39 będzie za słaby). Mam nie lada problem. Może nie tyle w zakupie co w późniejszym użytkowaniu.
Może te pewne uwagi do e39 są nie co przesadzone. Może nie jest aż tak źle jak nie raz się to opisuje. Będę wdzięczny za kolejne spostrzeżenia.
Wielkość e39 nie jest bez znaczenia. Choć z wymiarów (bagażnik) e46 tak źle nie jest.


Wiesz sporo o tych samochodach, więc nie wiem nad czym jeszcze się zastanawiasz i w czym masz ten problem...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 00:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Pierwszy raz widzę temat na jakimkolwiek forum (a siedzę na róznych już chyba z 8 lat), żeby sam autor tematu napisał sobie najbardziej merytoryczne odpowiedzi. :padam:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 00:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
żarty żartami, źle sprecyzowałem
tak myślę że 3,0 diesel odpowiadając na sugestię o słabszym silniku 1,8
problem jest w kwestii późniejszej eksploatacji.... i praktyczności. opinie są podzielone (że drogo).

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 00:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nie ma tragedii, znaczy się, nie jest drożej niż inne, przynajmniej dopóki się nie wysra. Olej 4stówy. Filtr powietrza półtora stówy, oleju 8dych, paliwa półtorej stówy, kabinowe 2x stówa. W trasie potrafi (ja potrafię) zejść <7L, za to w mieście potrafi wskoczyć i na >15L (krótkie dystanse). Dopóki nie zaliczy poważnej awarii to autko bardzo przyjemne, choć osobiście wolałbym 4.4 lub 4.2 od konkurencji (oczywiście na paliwo pachnące, a nie śmierdzące) :P
Po przesiadce z A4 i A80 gabaryty bagażnika jak i w ogóle kasty przeogromne. M57 porównywać można z 2.8, ewentualnie z 2.5; 1.8 to jednak nie ta liga, zresztą nie dostępna w E39.
Myślę, że E39 tuż zprzed liftu ma bardzo dobry stosunek ceny/jakości.
Gdybym dzisiaj sprzedawał swoją, cena zaczynałaby się już na 2 :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 07:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 352
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
e46 :ok:

_________________
Seryoga-Black Bumer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 07:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Przy Twoich przebiegach E39 z M57 jest trochę bezsensowne. Nie piszę tu nawet o jakiś wtryskach czy turbo bo tu to trzeba robić naprawde duże przeloty żeby ew. naprawa zwróciła się w paliwie, ale głupia rura dochodząca do turbo czy kolektor(co przy dużym przebiegu kiedyś pójść musi) i już oszczędności na paliwie idą sie walić. Może rozejrzyj się za M54 525i/530i

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 08:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2125
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E70
Garaż: Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82097
Była http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=97493
Obecna http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146128
ESOX napisał(a):
,,E39 jest bardzo drogim autem w utrzymaniu (...) jak coś się popsuje większego to straszne koszty"


:rotfl: :rotfl: :rotfl:

ESOX napisał(a):
,,E39 mają ogromne przebiegi (...) są zajeżdżone"


Co to w ogóle za opinia? Każdy samochód może być zajeżdżony.
Najbardziej do takiego stereotypu pasuje mondeo kombi niż e39 ;)

Mam e39 w sedanie, z początku prodcukcji bo 97rok i na razie, odpukać, nie mam żadnych problemów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 09:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Olej E46, to kombi dla szczupłego kawalera.
Na takie przebiegi i zastosowanie jakaś benzynka i E39 i "będzie pan zadowolony" :D

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
TomekB napisał(a):
Olej E46, to kombi dla szczupłego kawalera.
Na takie przebiegi i zastosowanie jakaś benzynka i E39 i "będzie pan zadowolony" :D


faktycznie duży on nie jest. Choć benzynka w e39 brzmi...... to jednak koszty, choć z dieslem też mogą być może nie przy tankowaniu....ehhhh

_________________
Mazury.... tam jest mĂłj Âświat

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
E46 kombi to jak mowi znajomy "ani to BMW, ani to kombi"
w srodku E39 kombi przy zamknietej klapie bagaznika wiozlem dwumetrowe drzwi antywlamaniowe, a do E46 miesci sie niewiele a przestrzen jeszcze ograniczaja wystajace w srodku nadkola

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 11:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
też jestem za e39 kombi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 i E46 prawda i mity, praktyka i koszty
PostNapisane: 2 lutego 2010, 12:17 
ESOX napisał(a):
faktycznie duży on nie jest. Choć benzynka w e39 brzmi...... to jednak koszty, choć z dieslem też mogą być może nie przy tankowaniu....ehhhh


Przy twoich przebiegach, wiele na tym dieslu nie zyskasz. A jak się posypie, to jeszcze sporo dołożysz do interesu...


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL