BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 05:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Witam,
niedawno testowałem najnowszą trójke coupe, ale w nowej kompilacji silnika z xDrive, zapraszam:
http://www.autogaleria.pl/auto_test/bmw ... e,486.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 09:48 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wszystko ok, ale ten silnik ma jedną turbosprężarkę :-)
Ale artykuł mi się podoba :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 22 października 2010, 09:51 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
z tym gubi sie samo BMW, w komenatrzach pod testem wyjasniam tę kwestię, odpisali mi sierpniu za ma Twin Turbo, wziąłem to jako pewne bo ze źródła, teraz czekam na ich stanowisko, bo internauci też to wytykają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 09:55 
Co za denny tekst o kapustach, grzybach i dopalaczach :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Artykuł imponuje i powala spektakularnymi efektami :mur:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 09:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Single turbo, ale twin scroll :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
oczywiście masz rację, kiedy dostałem ją do testu jeszcze nie mieli o niej wielu technicznych szczegolow, nawet spotkalem sie w jakims tekscie ze ten silnik N55 ma jedną turbine, ale wobec braku potwierdzenia tego faktu nie wzialem tego pod uwagę, zaraz będzie korekta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 10:32 
N55 ma twinscroll +valvetronic, tutaj bez dyskusji. N54 twinturbo.

obrazkowe, krótkie wyjaśnienie skutków:

Obrazek

Obrazek

Cytuj:
Plus stały napęd 4x4. Wynik - na krętej lub śliskiej drodze może okazać się, że najbardziej dzikie i sportowe BMW M3 nie będzie w stanie uciec słabszemu o 114 KM i tańszemu o niemal 100 tys. zł kuzynowi!



SportAuto wet handling test: 335i 1:35.80 M3 1:32.40

...do tego nie wiem od kiedy, ale chętnie się dowiem skąd się wziął stały napęd 4x4 w xdrive :-k


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Fryderyk,
próbujesz punktować mnie jako niby spec, ale weź najpierw pojeździj, poczytaj techniczne dane, a potem się wypowiadaj, xDrive oczywiście adaptacyjnie rozdziela napęd między osie, co nie zmienia faktu, że jest to stały napęd 4x4:
za BMW..."[i][i]Zwykle na suchej drodze 40 procent mocy przekazywanych jest na przód, a 60 procent na tył. Jeżeli układ zarejestruje poślizg lub buksowanie kół, to w ułamkach sekundy moc może zostać przeniesiona w 100 procentach na przód lub na tył – tam, gdzie da najlepszy efekt."[/i][/i]

nie jest to dołączany napęd jak np. w większości SUV-ów


Ostatnio edytowano 22 października 2010, 10:53 przez don_pazurro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 10:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No w normalnych warunkach 40% idzie na przód, 60% na tył (przynajmniej w 335i xDrive)... To nie jest stały? :-k

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 11:51 
don_pazurro napisał(a):
Fryderyk,
próbujesz punktować mnie jako niby spec, ale weź najpierw pojeździj, poczytaj techniczne dane, a potem się wypowiadaj,


Nie tym tonem koleżko :cwaniak: jeździłem xdrivem, 335i też, a dane techniczne :rotfl: no kto, jak kto :rotfl:

maaaad napisał(a):
No w normalnych warunkach 40% idzie na przód, 60% na tył (przynajmniej w 335i xDrive)... To nie jest stały? :-k


w normalnych warunkach, ale w nienormlanych już nie, więc jest "metastały" i to nie 4x4, AWD, w quattro jest typowy stały napęd, przy torsenie A to jest 20:80 w skrajnym położeniu, torsenie b też, a w c do 60% na przód lub do 80% na tył. Nie ma sytuacji, że moment nie jest przenoszony. Zaś w haldex-ach normalnie jest 100% przód, może przenieść trochę na tył, albo i 100% na tył, jak trzeba.

ALE i tutaj to nie jest typowe 4x4! tylko AWD

4x4 jest w terenówkach, jak mamy dynamiczny rozdział momentu na osie, to jest AWD.

Z artykułu wynika, że stały, to stały, dla laika to torsen ukradziony z audi heh albo typowe zatrzpienione na amen 4x4 z terenówki :D

Tymczasem w xdrive mamy fajowskie sprzęgło wielopłytkowe, o którym... w artykule nic nie ma :( a szkoda, bo to jedna z najciekawszych rzeczy w tym samochodzie... no ale test skupia się na literackich opisach kapusty i grzybów, a nie auta.

Porównań do M3, nawet nie chcę mi się komentować, ale... Istotnie, xdrive do 100 jest szybszy o 0,1s z tego, co pamiętam w danych BMW od wersji z samym tyłem, ale do 200 to już będzie jakieś 1,5-2s na niekorzyść xdriva, a to już jest SPORO. A gdzie z tym do M3? bez chipsa dowidzenia. O czym świadczy wklejony przeze mnie czas z mokrego testu sportauto, oraz byle jaki czas z nurburgringu. To zupełnie inna liga, 335i można przyrównać do M3, ale E46, a nie do E9x.

Nie komentuję już używania w artykule słów typu "bajer", "automat" etc.


Wybaczcie panowie, ale jak chcę czytać beletrystykę, to czytam Dickensa, jak chcę poczytać o samochodach, to... eh...


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 12:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Mi się test podoba :)

Co do zwłoki skrzyni biegów to nie wiem czy coś poprawili ale przed liftem w tym trybie była tragedia jak w Smarcie...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 12:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk, czepiasz się.
Fryderyk napisał(a):
ALE i tutaj to nie jest typowe 4x4! tylko AWD

A co oznacza AWD? Czy jest jakaś ustalona nomenklatura odnośnie tego zagadnienia (4x4, 4wd, awd)?
Czepiasz się porównań do M3 i przytaczasz osiągi 0-100, 0-200, dane z toru testowego itd, podczas gdy w artykule jest wyraźnie napisane, że chodzi o jazdę po krętej/śliskiej drodze.
Fryderyk napisał(a):
SportAuto wet handling test: 335i 1:35.80 M3 1:32.40

Właśnie. 335i. Nie 335i xDrive.

Ja wiem, że Ty wolałbyś poczytać o składzie stopu użytego do wytworzenia bloku silnika, ale od tego są (chyba) jakieś motoryzacyjne odpowiedniki "Młodego Technika" :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
A więc koleżko,...

ja nie muszę na szczęście nikomu nic udowadniać. Co do stylu pisania - każdy ma prawo do sądów, to nie pierwszy xDrive i nie pierwsze BMW któe w ciągu 4 latach pracy dziennikarskiej testowałem, więc mogę sobie pozwolić na luźny styl. Nie wszystko musi być od linijki i na sztywno, ale to kwestia gustu.

Dziękuję za wykład o torsenie i haldex, łał, naprawdę nie wiedziałem

Tak naprawdę., myślę że kwestia idzie o dobór słów i ich interpretację. Dla mnie - i nie tylko dla mnie - jeśli napęd w normalnych warunkach trafia w proporcjach 40:60, to w odróżnieniu od zwykłych dołaczanych napędów typu SUV-y tym właśnie się różni, że jest stały ,czyli trafia na obie osie. Nomenklatura w stylu AWD nie jest tu wcale bardziej trafna, vide: masa aut z nazewnictwem AWD, które na suchej drodze mają proporcje przeniesienia napędu 100:0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 12:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Co do zdjec - ale brzydal. :szok:

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 13:16 
maaaad napisał(a):
A co oznacza AWD? Czy jest jakaś ustalona nomenklatura odnośnie tego zagadnienia (4x4, 4wd, awd)?


oczywiście, że jest

maaaad napisał(a):
Fryderyk, czepiasz się.


wyrażam swoją opinię

maaaad napisał(a):
Czepiasz się porównań do M3 i przytaczasz osiągi 0-100, 0-200, dane z toru testowego itd, podczas gdy w artykule jest wyraźnie napisane, że chodzi o jazdę po krętej/śliskiej drodze.


No dopytuję, na jakiej podstawie takie wnioski? Domysły? Spekulacje? Na forum można sobie tak dyskutować i spekulować, a w artykule motoryzacyjnym... trochę średnio mi się to podoba mówiąc szczerze...


don_pazurro napisał(a):
łał, naprawdę nie wiedziałem


Nie martw się, jest sporo dziennikarzy z większym stażem, a dalej nie wiedzą w jakich jednostkach podawać emisję CO2, a mają najwięcej do powiedzenia w kwestii ekologii :rotfl:


don_pazurro napisał(a):
każdy ma prawo do sądów,


dziękuję za nie odbieranie mi go ;)

maaaad napisał(a):
Ja wiem, że Ty wolałbyś poczytać o składzie stopu użytego do wytworzenia bloku silnika, ale od tego są (chyba) jakieś motoryzacyjne odpowiedniki "Młodego Technika" :-D


No ba! Jestem jednak zawiedziony, że w opisie nie ma nic o valvetronicu, twinscrollu, o rzeczach, które... eh

Po prostu uważam, że dziennikarze motoryzacyjni dziś powinni więcej poświęcić czasu na dokształcenie się o budowie samochodu, niż na środkach stylistycznych. No i nie musi to być młody technik, wystarczy spojrzeć na AMS.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
bez uprawiania reklamy, poczytaj inne teksty o BMW na autogaleria.pl i zauwazysz ze zagadnienia techniczne byly juz nie raz rozkminiane na czynniki pierwsze, wiec powielac wszystko to samo za kazdym razem jest srednio dobrym pomyslem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 13:28 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):
oczywiście, że jest

A możesz podać jej źródło?
Fryderyk napisał(a):
No i nie musi to być młody technik, wystarczy spojrzeć na AMS.

Nie jesteś sam jeden na tym świecie, nie wszyscy lubią o tym czytać. Tak ciężko to zrozumieć? Wiem mniej więcej o co chodzi z vanosem, z valvetronic, z twin scroll i styka ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 13:36 
maaaad napisał(a):
A możesz podać jej źródło?


1. lepsze

http://pl.wikipedia.org/wiki/AWD

maaaad napisał(a):
Nie jesteś sam jeden na tym świecie, nie wszyscy lubią o tym czytać. Tak ciężko to zrozumieć? :/


...ale nie zamierzam podporządkować się tyranii większości i przyklaskiwać wszystkiemu, co popadnie. Tak ciężko to zrozumieć, że piszę w imieniu SWOIM i piszę WŁASNE przemyślenia?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 13:52 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Fryderyk napisał(a):

Wow... Sam nieraz wyśmiewałeś Wikipedię jako źródło informacji, a teraz podajesz ją jako... źródło? :-k
I chyba się nie zrozumieliśmy - pytałem, czy jest odgórnie ustalone, jakich zwrotów używa się dla określenia poszczególnych typów napędu na 4 koła? Zresztą, z podanego przez Ciebie "źródła" wynika, że awd to to samo, co 4wd, podczas gdy sam wyżej temu zaprzeczasz:
Fryderyk napisał(a):
ALE i tutaj to nie jest typowe 4x4! tylko AWD

:zdziwko:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: test BMW 335i Coupe xDrive
PostNapisane: 22 października 2010, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Garaż: www.testysamochodowe.pl
Fryderyk napisał(a):
maaaad napisał(a):
A możesz podać jej źródło?


1. lepsze

http://pl.wikipedia.org/wiki/AWD


z całym szacunkiem, ale jeśli powyższe źródło jest dla Ciebie wyrocznią, to ja dziękuję. Nie chcę się wdawać w debatę, ale akurat xDrive to na tyle specyficzny napęd, że absolutnie można go klasyfikowac jako stały. Nie ma tu nic złego, ani tym bardziej błednego. Testując wiele aut koncernu VAG, ale głównie Audi miałem okazję poznać zalety typowego, stałego 4x4, jak i właśnie xDrive, który sprawdzałem m.in na plaży, w kopnym piachu, czy na eventach organizowanych dla dziennikarzy. Oczywiście nie jestem wyrocznią, ale absolutnie system xDrive niczym nie ustępuje temu w Audi, czyli quattro. Subiektywne odczucia są nawet na plus xDrive, bowiem pozwala na nieco więcej zabawy.

Gdybyś zadał sobie trochę trudu i poszukał nieco więcej ,wiedziałbyś ,że xDrive trudno zakwalifikować, ale na bank nie jest to AWD i wielu fachowców stawia go na równi z quattro chociażby. Zresztą termin ten, czysto marketingowy, nie jest żadną definicją, bowiem AWD jak już wspomniałem mają w nazwie auta, które standardowo na szosie przenoszą napęd w proporcjach przód tył - 100:1.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL