BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 12:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
Witam sprawdzajac ogłoszenia natknąłem się na silnik n46B20 w e46 o mocy 143 km mozecie mi cos powiedziec o tym silniku jak sie sprawuje jest bardzo mało informacji na ten temat widziałem tylko ze podobno jest wadliwy napinacz jesli ktos posiada taki o to silnik proszę by podzielił się ze mną jak on się sprawuje.

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 55
Znałem kogos kto miał ten silnik i on raczej nie narzekał.




______________
ip change


Ostatnio edytowano 7 maja 2011, 08:54 przez dzikiwiesiek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 28 grudnia 2010, 16:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
Ok dzięki :)

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 3 stycznia 2011, 23:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 132
Lokalizacja: Poznan
Moje BMW: E30
Kod silnika: M20B20
Generalnie niby chodzą ale jak sie zepsuje silniczek albo wałek od valvetronic to później jest problem żeby to naprawić, nie każdy zwykły mechanik umie to ustawić. Poza tym te silniki są drogie (od 4 do 5tyś zł) a 6cyl w razie awarii kupimy od 1500 do 2000zł. (jeśli chodzi o e46)

Poza tym osprzęt valvetronic w używce jest praktycznie nie do kupienia. Wszyscy raczej wolą sprzedać silnik w całości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 15:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Powiem bo mam doświadczenie w serwisowaniu tego silnika

- Pękają Łańcuchy i szyna napinająca
- Leci Velvetronic
- Pada Rozrząd ( dźwigienki wałek itp)

Jest To Najbardziej Ekonomiczny Silnik Benzynowy w E46 a zarazem nie trwały i najdroższy w eksploatacji (nie licząc ///M)

Zdecydowanie Odradzam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 18:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 637
Lokalizacja: CSW, PH
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52
Witaj Nikodem,
Tak przy okazji, jak to wyglada w porownaniu do n42? Pytam bo skoro masz doswiadczenie z n46 to pewnie bedziesz wiedzial. Ja ogolnie nie nazekam ale jest wlasnie gorracy btemat o problemach tego silnika wsrod forumowych czteroculindrowcow. PZDR

_________________
WE SHALL KNOW NO FEAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 19:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
To jest ten motor o oznaczeniu 318 co ma 2 litry pojemności?

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 19:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Dzordz-E36 napisał(a):
To jest ten motor o oznaczeniu 318 co ma 2 litry pojemności?

Tak. Takie małe oszustwo, ze strony Bmw, które zdążyło nas przyzwyczaić do tego. :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 19:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
Norbert napisał(a):
Dzordz-E36 napisał(a):
To jest ten motor o oznaczeniu 318 co ma 2 litry pojemności?

Tak. Takie małe oszustwo, ze strony Bmw, które zdążyło nas przyzwyczaić do tego. :]

No właśnie tak się składa, że niedawno założyłem taki temat: viewtopic.php?f=8&t=86144

A swoją drogą nie wiedziałem, że ten silnik jest aż tak awaryjny :kwasny:

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 5 stycznia 2011, 20:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
Dzięki wszystkim za odpowiedz ;)

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 10 lipca 2012, 23:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Southampton
Moje BMW: E46 318 cabrio
Kod silnika: N46B20A
ja tez go mam. drugi raz bym go nie kupil. ciagle cos do zrobienia...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 00:01 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
mlodypitbull, ale żeś troche kotleta odgrzał :D hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 07:48 
NANOCSmilosz napisał(a):
mlodypitbull, ale żeś troche kotleta odgrzał :D hehe


I dobrze. Niech ludzie wiedzą, że to porażka.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 10:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
No właśnie a co z motorami N42, no i z N46B18? N46B18 jest też aż tak awaryjny jak N46B20? Nie rozumiem takiego rozwoju, M44B19 było świetnym silnikiem z dość dobrymi osiągami oraz w miarę ekonomiczny i zamienili go na coś czym strach ruszyć w dłuższą trasę.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 16:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
Nikodem napisał(a):
Jest To Najbardziej Ekonomiczny Silnik Benzynowy w E46 a zarazem nie trwały i najdroższy w eksploatacji (nie licząc ///M)
Zgodzę się z tym w 100% ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Skoro już kotlet odgrzany - jaka jest różnica między N46B20 i N42B20? Sądziłem, że mam ten drugi, ale po tym
Dżordż napisał(a):
To jest ten motor o oznaczeniu 318 co ma 2 litry pojemności?

zgłupiałem. Wikipedia podaje tę samą pojemność dla obu oznaczeń - 1995 ccm.
O tym, że seria N4x nie lubi ostrego traktowania wiem, ciekaw jestem jak znacząco różni się N46 od N42.

Dobra, sprawdziłem w jakimś dekoderze VIN, mam jednak N46.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 20:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
jonas, inne sterowanie valvetroniciem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Ale na delikutaśność silnika nie wpływa to w jakiś istotny sposób? Bo że on jest zasadniczo delikutaśny i nie nadaje się do palenia gumy pod remizą, to wiedziałem jeszcze przed zakupem.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 11 lipca 2012, 21:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5199
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52tub28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112464
n42b20 ma 143KM, a n46b20 ma 150KM (i nie montowali go w przedliftach)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik N46B20 w E46
PostNapisane: 12 lipca 2012, 15:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
W dowodzie mam wpisane 105 kW, co daje 143 KM - czyli byłby to N42.
Auto poliftowe z 2004 roku, dekoder VIN wyświetla N46.

Gdzie jeszcze mogę to sprawdzić? Popsuć się nic nie popsuło, zestaw filtrów zamówiony do N42B20 pasował bez problemu, jestem po prostu ciekawy.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL