BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 11:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Czy podaba Ci się ten silnik
tak, bardzo 34%  34%  [ 18 ]
tak, ale dlaczego wtrysk bezpośredni 6%  6%  [ 3 ]
tak, ale dlaczego R4 23%  23%  [ 12 ]
rybka mnie to, bo i tak jeżdżę V8 13%  13%  [ 7 ]
nie 6%  6%  [ 3 ]
nie, nienawidzę R4, R4 to zło 19%  19%  [ 10 ]
Liczba głosów : 53
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 11:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: brak na razie
Kod silnika: najchętniej M62B44
Debiutuje na pokazie na Genewie w modelu X1

4 cylindrówka z TwinPower Turbo, całkowicie aluminiowa, wtrysk bezpośredni oraz Valvetronic, pojemność 2.0L, 245KM przy 5000obr/min, 350Nm przy tylko 1250obr/min, czyli lepiej niż 3.0(258KM i 310Nm) . Będzie w ofercie z 6 biegową skrzynią lub 8-biegową automatyczną. 0-100km/h: 6.1s/6.5s (m/a) i 240km/h, spalanie ponoć 7.9l/100km, czyli 1.5l mniej niż 3.0.

Więcej szczegółów pod linkiem: http://carscoop.blogspot.com/2011/01/bm ... turbo.html

_________________
Accord IV Coupe 2.0 (sprzedany), Nissan Maxima A32B VQ30DE (rozp... przez warsztaty), Mazda 626 2.5V6 (jeździ), a będzie E38 M62B44 (daj Boże manual)
UNIKAĆ JAK OGNIA:
1) AutoSerwis Konotopa Rajdowa 8 (Wiktor Łukasik i Kamil Łupiński) - połamali zawory przy wymianie rozrządu w Maximie
2) Kestermotosport - dorżnęli Maxime do końca łącznie z zalaniem albo zaszczaniem wnętrza...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 11:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Na papierze fajnie, ale szkoda, że nie R6...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 51
Posty: 5951
Lokalizacja: S1 FAST
Moje BMW: 123d 850 F10
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0
maaaad napisał(a):
Na papierze fajnie, ale szkoda, że nie R6...

przeciez juz jest R6 biturbo, po co dublowac?

_________________
///M jak miłość ///M - najsilniejsza literka na świecie:) co jest lepszego od eMki? dwie eMki i V12
Sprzedam BMW 850i "91, 123d '08, info na http://www.fast-cars.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 11:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 244
Lokalizacja: suwaÂłki
Pomijając fakt że to 4 cylindrowy silnik to biturbo jest + i - a dlaczego plus bo mamy mało palące auto z dużą mocą ciągnie od dołu ,ale tylko plus jak auto jest nowe bo minus dla auta używanego wiem że jest wiele problemów z turbo mój brat miał audi bi turbo 2,7 s4 i same problemy .Kupując auto używane możemy być pewni że osoba która przed nami jeździła zapewne nie przestrzegała wszystkich zasad związanych z posiadaniem auta z turbiną chociaż by schłodzenia turbiny po szybkiej jeździe gość zapewne przyjechał pod dom i gasi silnik.No i jak znając życie szczęśliwy posiadacz używanego bmw bi turbo przeklina dzień w którym kupił bmw bo mu się sypie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 12:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No tak... tylko jak połowa >10 letnich BMW nie trzyma mocy z powodu winy elektroniki (osprzęt), to co będzie z tymi turbo zabawkami po latach? :zdegustowany:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 12:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Darek napisał(a):
przeciez juz jest R6 biturbo, po co dublowac?

Ale dlaczego dublować? One są inaczej chyba pozycjonowane... 3.0 306 KM vs 2.0 245 KM :-D
Różnica mniej więcej taka, jak między poprzednimi 2.5 a 3.0 :-) Szkoda mi po prostu kultury pracy R6, aczkolwiek jestem świadom korzyści, jakie niesie ze sobą zastosowanie rzędowej czwórki 8) Money rules the world :-D

PS. Coś czuję, że mamy nowego pretendenta do tytułu w plebiscycie Engine of the Year.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 12:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
maaaad napisał(a):

PS. Coś czuję, że mamy nowego pretendenta do tytułu w plebiscycie Engine of the Year.


O tym samym pomyślałem czytając jego dane :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 13:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Fajnie 8 biegowy automat - sam nie wiem co dorsze w naprawie to czy koło 3 masowe

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 14:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Ten automat to sie popsuje, ale przy dużym przebiegu, kiedy 1 właściciel sprzeda to BMW, więc dla potencjalnego kupca to gównia.. minus :|

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: brak na razie
Kod silnika: najchętniej M62B44
Jest koło 3-masowe? 8-biegowy automat jak widać już istnieje...

_________________
Accord IV Coupe 2.0 (sprzedany), Nissan Maxima A32B VQ30DE (rozp... przez warsztaty), Mazda 626 2.5V6 (jeździ), a będzie E38 M62B44 (daj Boże manual)
UNIKAĆ JAK OGNIA:
1) AutoSerwis Konotopa Rajdowa 8 (Wiktor Łukasik i Kamil Łupiński) - połamali zawory przy wymianie rozrządu w Maximie
2) Kestermotosport - dorżnęli Maxime do końca łącznie z zalaniem albo zaszczaniem wnętrza...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 14:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
Darek napisał(a):
przeciez juz jest R6 biturbo, po co dublowac?

Ale dlaczego dublować? One są inaczej chyba pozycjonowane... 3.0 306 KM vs 2.0 245 KM :-D


Ale 6-cylindrowy 2.0 silnik nie ma wieksze sensu, przewaga mocy bedzie niewielka, waga i koszt produkcji znacznie wiekszy niz R4.

A nagroda Engine of the Year przy tych parametrach, to sie moze trafic najwyzej z przypadku.

A i jeszcze jedna rzecz, TwinPower to nie BiTurbo ;)


Ostatnio edytowano 19 stycznia 2011, 15:03 przez Vermilion, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37052
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
bardzo fajna jednostka

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Vermilion napisał(a):
Ale 6-cylindrowy 2.0 silnik nie ma wieksze sensu

M20 i m50/m52 o pojemności 2.0 też nie miały sensu, a jednak były, sprzedawały się i przyjemnie się nimi jeździło :-) Nie kwestionuję faktu, że R4 jest tańsze (w konstrukcji i eksploatacji) i łatwiejsze do upakowania w aucie, po prostu szkoda mi tej kultury pracy i dźwięku.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
maaaad napisał(a):
M20 i m50/m52 o pojemności 2.0 też nie miały sensu, a jednak były, sprzedawały się i przyjemnie się nimi jeździło :-) Nie kwestionuję faktu, że R4 jest tańsze (w konstrukcji i eksploatacji) i łatwiejsze do upakowania w aucie, po prostu szkoda mi tej kultury pracy i dźwięku.


Rozumiem. Chociaz kultura pracy R4 jest calkiem dobra (w nowych konstrukcjach), dzwieku nie przeskoczysz. M20 i M50/M52 powstaly w innych czasach, gdy mozna bylo sobie pozwolic na takie fanaberie, Toyota i Nissan tez mialy wtedy 2.0 R6.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Wiem, wiem, Mazda też miała małą 6-cylindrówkę, co prawda V, ale przy pojemności 1,8 to chyba rzadko spotykane rozwiązanie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ciekawe czy trafi do 1er? I jak wypada porównanie z 2.0 TFSI?

No i tam tylko jedna turbinka jest więc tytuł kłamie ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
Ciekawe czy trafi do 1er? I jak wypada porównanie z 2.0 TFSI?


Pewnie tak, narazie oprocz X1 potwierdzone jest Z4.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Jak dla mnie porażka w zakupiue i użytkowaniu przez pierwszy rok dwa pewnie super ale z punktu widzenia posiadaczy kilku lub nawet kilkunastoletnich aut a nie ma tu zbyt dużo właścicieli nówek to kto to będzie seriwsował???? Koszty pewnie jak w jakimś M73B54 a wygląd pod maską bida silniczek jak w każdym innym dupowozie w sensie pojemności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: brak na razie
Kod silnika: najchętniej M62B44
VW wycofuje się z TFSI. Oficjalnie stwierdził, że 1.4 Turbo + Kompresor jest zbyt skomplikowany i zbyt drogi w produkcji. 1.4 pozostanie tylko z turbiną, a czy zrezygnują z kompresora w większych silnikach to nie wiem.

_________________
Accord IV Coupe 2.0 (sprzedany), Nissan Maxima A32B VQ30DE (rozp... przez warsztaty), Mazda 626 2.5V6 (jeździ), a będzie E38 M62B44 (daj Boże manual)
UNIKAĆ JAK OGNIA:
1) AutoSerwis Konotopa Rajdowa 8 (Wiktor Łukasik i Kamil Łupiński) - połamali zawory przy wymianie rozrządu w Maximie
2) Kestermotosport - dorżnęli Maxime do końca łącznie z zalaniem albo zaszczaniem wnętrza...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Nowy silnik BMW 2.0 BiTurbo
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 15:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kwestia jak to zrobili, czy spieprzyli jak M47 czy jednak udało im się zrobić coś takiego jak VAGowskie 1.8T.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL