BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czym się różni silnik 4,4 w E39 i X5 ??
PostNapisane: 29 października 2009, 22:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
Często jak przeglądam allegro to X5 mają 286 ,300 i 320KM
zastanawiam się z kąd taka różnica w mocy bo silnik raczej ten sam,
wiem ze 4,4 może mieć 300KM bo niektórym z hamowni tyle wychodzi ale 320??
to jakiś orginalnie zmieniony soft??

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 22:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
w wersji e39 montowane były silniki:
M62 B44/44 8 S1 POJEMNOŚĆ 4398 (1995-2003) 210KW
M62TU B44/44 8 S2 POJEMNOŚĆ 4398 (1998-2003) 210KW

A W X5:
M62 B44 POJEMNOŚĆ 4398 (1999-2003) 210KW
i jego następca:
4.6is M62 B46 POJEMNOŚĆ 4619 (2001-2004) 255KW

W młodszych x5 zastosowano silnik o zwiększonej pojemności do 4.6cc wiec stad ta różnica ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 22:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Najmocniejszy silnik to N62 (tez 4.4), nie montowany w E39.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 22:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Cytuj:
Najmocniejszy silnik to N62, nie montowany w E39.

Ale możemy go już spotkać w E60 ;) jego moc to 245KW...

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
N62 był też w różnych wersjach, chociażby N62B44 w E60 545i a N62B48 w E60 550i czy E53 i E70 (X5 50i) ;)

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2009, 23:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Gumiś napisał(a):
N62 był też w różnych wersjach, chociażby N62B44 w E60 545i a N62B48 w E60 550i czy E53 i E70 (X5 50i) ;)
Dokładnie, ja brałem pod uwagę tylko wersje 5 ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 00:15 
Vermilion napisał(a):
Najmocniejszy silnik to N62 (tez 4.4), nie montowany w E39.


Nie prawda, najmocniejszy był N62B48

COUPE napisał(a):
A W X5:
M62 B44 POJEMNOŚĆ 4398 (1999-2003) 210KW


Nie prawda, ten silnik nie był montowany. montowany był tylko M62TUB44, z 440Nm i VANOSem.

Cytuj:
i jego następca:
4.6is M62 B46 POJEMNOŚĆ 4619 (2001-2004) 255KW

W młodszych x5 zastosowano silnik o zwiększonej pojemności do 4.6cc wiec stad ta różnica ;)


wersja z 4.6is to nie "młodsze" roczniki, tylko starsza topowa wersja :cisza: równolegle szła z 4.4 i jej następcą to 4.8is


Oprócz tego, końcowe roczniki z M62TUB44 miały zwiększoną nieco moc, z 210kW do 216kW, przy takim samym momencie obr. max.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 00:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Fryderyk napisał(a):
Nie prawda, najmocniejszy był N62B48

Najmłodszy, najmocniejszy w seryjnej e39 o pojemnosci 4.4 był M62TU B44/44 8 S2
Z wyjątkiem maszynerii M5 s62 B50/50 8S1 O POJEMNOŚCI 4941
Z tego co wiem n62b48 był montowany w nowej X5 e70...
Fryderyk napisał(a):
Nie prawda, ten silnik nie był montowany. montowany był tylko M62TUB44, z 440Nm i VANOSem.

W x5 były montowane:
M57 D30 3.0D
M57 TU 3.0D
M54 B30 3.0I
M62 B44 4.4I
M62 B46 (4.6IS)
Nie kture jednostki były trudno dostępne, ale były seryjnie wypuszczane na rynek...
Fryderyk napisał(a):
wersja z 4.6is to nie "młodsze" roczniki, tylko starsza topowa wersja :cisza: równolegle szła z 4.4 i jej następcą to 4.8is

Młodsze roczniki-(brałem pod uwag ostatnie serie x5)
Model 4.4i m62b44 pojawił sie pierwszy w x5...
Fryderyk napisał(a):
Oprócz tego, końcowe roczniki z M62TUB44 miały zwiększoną nieco moc, z 210kW do 216kW, przy takim samym momencie obr. max.

Z moich Spostrzeżeń wychodzi na to ze zawsze miały one 210KW

Oto dokładny zbiór montowanych silników w x5 oraz e39
Szczegółowa, moc, rocznik, itp...
Obrazek

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 08:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Fryderyk napisał(a):
Vermilion napisał(a):
Najmocniejszy silnik to N62 (tez 4.4), nie montowany w E39.


Nie prawda, najmocniejszy był N62B48


Fryderyku, najmocniejszy z 4.4, o ktore pyta Fazi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 09:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
COUPE napisał(a):
Fryderyk napisał(a):
Nie prawda, ten silnik nie był montowany. montowany był tylko M62TUB44, z 440Nm i VANOSem.

W x5 były montowane:
M57 D30 3.0D
M57 TU 3.0D
M54 B30 3.0I
M62 B44 4.4I
M62 B46 (4.6IS)
Nie kture jednostki były trudno dostępne, ale były seryjnie wypuszczane na rynek...
Fryderyk napisał(a):
wersja z 4.6is to nie "młodsze" roczniki, tylko starsza topowa wersja :cisza: równolegle szła z 4.4 i jej następcą to 4.8is

Młodsze roczniki-(brałem pod uwag ostatnie serie x5)
Model 4.4i m62b44 pojawił sie pierwszy w x5...
Fryderyk napisał(a):
Oprócz tego, końcowe roczniki z M62TUB44 miały zwiększoną nieco moc, z 210kW do 216kW, przy takim samym momencie obr. max.

Z moich Spostrzeżeń wychodzi na to ze zawsze miały one 210KW

Oto dokładny zbiór montowanych silników w x5 oraz e39
Szczegółowa, moc, rocznik, itp...
[url=http://img257.imageshack.us/img257/9357/beztytuuqfy.png]Obrazek[/URL]


Emil, skad masz te rozpiske ? Sporo w niej błedów ....

Dla X5 E53 ( bo o tym zdaje się mowa ) to brakuje silnikow N62 B44 ( produkcja od 01/2003) i N62 B48 (11/2003 ) . Dodatkowo w rozpisce dla X5 figuruje M62 zamiast M62 TU.

W E39 natomiast M62 nie był tak długo montowany. JEdynie do 08/98.

Wersje 320 konne w E53 to z tego co pamietam to N62.

COUPE napisał(a):
Z tego co wiem n62b48 był montowany w nowej X5 e70...


Hehe, w E70 to juz był N62N :)))

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 30 października 2009, 09:57 przez Frank, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 09:33 
Vermilion napisał(a):
Fryderyku, najmocniejszy z 4.4, o ktore pyta Fazi.


No tak, teraz jest uściślone ;)


COUPE napisał(a):
Z tego co wiem n62b48 był montowany w nowej X5 e70...


Rozmawiamy o E53.... tam BYŁ ten silnik, jak nie wierzysz, to sprawdź sobie na realoem :)

COUPE napisał(a):
Fryderyk napisał/a:
Nie prawda, ten silnik nie był montowany. montowany był tylko M62TUB44, z 440Nm i VANOSem.

W x5 były montowane:
M57 D30 3.0D
M57 TU 3.0D
M54 B30 3.0I
M62 B44 4.4I
M62 B46 (4.6IS)
Nie kture jednostki były trudno dostępne, ale były seryjnie wypuszczane na rynek...


Przecież napisałem wyraźnie, które M62 było, a które nie :) NIE BYŁO M62B44 w E53 i koniec kropka, nie ma dyskusji. Nie było w E53 mechanicznej przepustnicy, nie było braku VANOSa i nie było 420Nm.

M62B44 w 1998 przestano klepać, zaś pierwsze E53 powstało w 1999r.

Wymieniłeś ledwie jeden silnik V8, który był montowany w E53 :/

COUPE napisał(a):
Z moich Spostrzeżeń wychodzi na to ze zawsze miały one 210KW

Oto dokładny zbiór montowanych silników w x5 oraz e39
Szczegółowa, moc, rocznik, itp...


Po pierwsze na tego typu tablicach, nigdy nie jest wyszczególniane, jeśli silniki miały drobne zmiany w mocy.

Po drugie, możesz sobie tą tablicę... nie wiem, na makulaturę oddać, bo jest guzik warta.

Z benzynowych V8 w E53 było M62TUB44, M62B46, N62B44 oraz N62B48 i koniec kropka.

Jak ja mówię, że tak jest, to znaczy, że tak jest :]

A więc w odpowiedzi na pytanie:

Fazi napisał(a):
ale 320??
to jakiś orginalnie zmieniony soft??


Najprawdopodobniej po prostu N62B44, który właśnie tyle mocy miał.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 19:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 503
Lokalizacja: okolice lublina
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62/TU
ale nawinołem temat :P
dzięki wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi :)
to zadam jescze jedno pytanie dlaczego wszystkie silniki od e34 4,0 do e39 4,4(oba rodzaje)
mają tyle samo mocy i momentu ?? po co firma bmw zmieniała symbole silnika a nie poprawiała znacząco osiągów??silnik produkowany ok10 lat bez większych zmian...

_________________
Obrazek
BmwMotorsportKlub.eu Lubelski Klub Bmw;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 20:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Tylko mocy, M60B40 ma moment 400 Nm, M62B44 420 Nm a M62TUB44 440 Nm.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 20:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ktoś mógłby powiedziec jak rozpoznać róznice miedzy M62TU a M62 ? domyślam sie ze TU ma podójnego vanosa ale jak je rozpoznać wizualnie? tylko po zielonej nalepce na zbiorniczku płynu wspomagania? :zdegustowany:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 21:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fazi napisał(a):
to zadam jescze jedno pytanie dlaczego wszystkie silniki od e34 4,0 do e39 4,4(oba rodzaje)
mają tyle samo mocy i momentu ?? po co firma bmw zmieniała symbole silnika a nie poprawiała znacząco osiągów??silnik produkowany ok10 lat bez większych zmian...


M62 na hamowniach z reguły wypluwają nieco wiecej, niz podaje fabryka ;)
poza tym mają duzo lepszy przebieg mocy i momentu od M60, są oszczedniejsze i spełniają ostrzejsze normy spalin...

a co do zmian...kiedys juz opisywałem je na forum , sporo tego...

ale w skrocie- M62 w stosunku do M60 ( mowie o 4.4 vs 4.0 bo 3.5 vs 3.0 to jeszcze kwestia zastosowania kutego wału w 3.5, 4.0 miał go wczesniej )
-podniesiony moment dzieki pojemnosci , lepszy przebieg mocy i momentu
-mniejsze spalanie
-wyciszenie pracy silnika oraz zmniejszenie jego masy
-zastosowanie alusilu zamiast nikasilu na gładziach cylindrow
-zredukowanie temperatur tłoków dzieki ulepszonemu ich smarowaniu olejem
-odchudzenie rozrzadu z 2 podwojnych łancuchów na 2 pojedyncze, co zmniejszyło wage motoru, wibracje i hałas
-inne nastawy rozrzadu, znacznie poprawiona kultura pracy
-zmienione . odchudzone popychacze zaworów
-elektronicznie sterowany termostat
-komputer silnika z V12 M73 ( w wersjach z automatem z komfortstartem)


w M62 TU dodatkowo dodano pojedynczy vanos, el. sterowaną przepustnice, zmieniono kolektor dolotowy, przepływkę , weze chłodnicy ( szybkozłaczki) , kompa silnika z wersji 5.2 na 7.2 zastosowano chłodzony wodą alternator , znow inne popychacze zaworow, poprawiono głosnosc i kulturę pracy silnika, obnizono pułap obrotow dla mocy i momentu max.....

i mowie, to wszystko w duzym skrocie :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 21:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Clatrine napisał(a):
ktoś mógłby powiedziec jak rozpoznać róznice miedzy M62TU a M62 ? domyślam sie ze TU ma podójnego vanosa ale jak je rozpoznać wizualnie?


M62TU ma skosne pokrywy zaworów i dekiel silnika zachodzący na rurę dolotową- z tych najprostszych do zobaczenia rzeczy

M62-
Obrazek Obrazek

M62 TU-
Obrazek Obrazek

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Ostatnio edytowano 30 października 2009, 21:15 przez Frank, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 21:11 
Clatrine napisał(a):
ktoś mógłby powiedziec jak rozpoznać róznice miedzy M62TU a M62 ?


Tak, otóż

Clatrine napisał(a):
domyślam sie ze TU ma podójnego vanosa


Nie, M62TU ma pojedyńczego vanosa. M62 nie ma vanosa w ogóle. Z tej rodziny podwójnego VANOSa ma jedynie S62.

Kolejne różnice to jak wcześniej wspomniałem, moment z 420Nm do 440Nm, mechaniczną przepustnicę zastąpiła elektroniczna, do tego zamiast tradycyjnego alternatora zastosowano alternator chłodzony cieczą. To tak z grubsza.

Bardziej to szczegółowo opisał Frank, domyślam się, że nie raz ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 21:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Frank, Fryderyk, :padam: dziekowac panom :ok: z tego wychodzi ze TU jest lepszy ale założe sie ze tez w jakimś stopniu bardziej awaryjny :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 22:37 
Clatrine napisał(a):
z tego wychodzi ze TU jest lepszy


niby tak, ale jest wiele przeciwników elektronicznie sterowanej przepustnicy, a także bardzo kosztownego alternatora chłodzonego cieczą.

Jeśli dobrze pamiętam, regeneracja go kosztuje coś ok. 3,5tyś. zł? Całą nowa część ok. 5tyś? Jeśli inaczej proszę mnie poprawić :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 01:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Frank napisał(a):
Emil, skad masz te rozpiske ? Sporo w niej błedów ....

Dobra ja tam sie poddaje :P , widocznie bieżące informacje nie są do końca pewne... :]

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL