BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 01:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 17:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
http://www.autokrata.pl/artykul/bmw-m6- ... wane-10861

Szkoda...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 17:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 8590
Lokalizacja: Lublin
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028

04' C200 Kompressor Polift
A no...

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 18:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 14
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
a szkoda

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 19:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
I tak by było wolne.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 19:07 
I to jaka szkoda... ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 19:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 808
Lokalizacja: ŁDZ
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
Zdarza się...

_________________
"Czytaj, ucz się, bez tego jesteś słaby, dziś masz wiedzę albo jesteś sterowany..."

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 20:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Nie zaczęli go produkować bo ten samochód nie ma sensu i faktycznie słabo by się sprzedawał. 100kg lżejszy, ale dalej byłaby to ciężka krowa nienadająca się na tor. Te 100kg pozbyli się kosztem komfortu co kłóci się z filozofią M6 które ma być bardzo szybkim coupe ale też bardzo komfortowym.

To samo z X5, po co komu SUV bez napędu na 4.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 20:46 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
kostek_ja napisał(a):
To samo z X5, po co komu SUV bez napędu na 4.

A po co komu w ogóle SUV? :hah: Taki jak np. X1, napędzany w bazowej wersji na 1 oś ;-)
kostek_ja napisał(a):
100kg lżejszy, ale dalej byłaby to ciężka krowa nienadająca się na tor.

Na tor to nadają się najlepiej wyprute z wszystkiego wydmuszki, z "tapicerką" z gołej blachy. A skoro na trackday nadaje się ważące ponad 1500 kg M3, to czemu nie M6 CSL? :D
kostek_ja napisał(a):
które ma być bardzo szybkim coupe ale też bardzo komfortowym.

Powiedz to specom z Ferrari, którzy spłodzili 599 HGTE :D
Mi tam szkoda :-) Zawsze byłem zwolennikiem zmniejszania masy i zwiększania mocy.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
maaaad napisał(a):
Na tor to nadają się najlepiej wyprute z wszystkiego wydmuszki, z "tapicerką" z gołej blachy.

Prawda, a już w ogóle najfajniej się się jeździ Caterhamem który waży 500kg.
maaaad napisał(a):
A skoro na trackday nadaje się ważące ponad 1500 kg M3, to czemu nie M6 CSL? :D

hmm ciężkie pytanie. Teoretycznie można by wybebeszyć i usztywnić 7er i też by dawało radę tylko po co? Nie twierdzę że przejażdżka M6 CSL ważącym niecałe 1700kg i mającym jakieś 550KM byłaby nieciekawym i nieprzyjemnym doświadczeniem, wręcz przeciwnie, problem byłby tylko taki że samochód byłby już niekomfortowy, (a przecież w M6 chodziło o komfort) a do tego musiałby kosztować z 1mln PLN (zwykłe M6 kosztowało w fajnej opcji jakieś 800k PLN, więc CSL musi być droższy) co klasyfikuje go w klasie GT2 RS, Galardo i pewnie jakiegoś Ferrari. Każdy z tych samochodów jest od M6 CSL dużo lżejszy i mocniejszy i pewnie porównywalnie wygodny. Wątpię żeby ktoś o zdrowych zmysłach kupił M6 CSL mając do wyboru np. GT2 RS :)
maaaad napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
To samo z X5, po co komu SUV bez napędu na 4.

A po co komu w ogóle SUV? :hah: Taki jak np. X1, napędzany w bazowej wersji na 1 oś ;-)

X1 ma sens nawet z napędem na 1 oś. Jest większe od serii 1, tak samo poręczne i dzięki temu że jest wysokie nie mamy żadnego problemu z zaparkowaniem gdziekolwiek. A jak ktoś jeździ tylko po mieście to po co mu 4x4? Wjeżdża jak już w taki teren że RWD też da radę. Jedynym problem w takim terenie może być prześwit a X1 jest wysokie i problem rozwiązany. Tym bardziej że brak 4x4 to przy X1 spora oszczędność. W X5 które jest dużo droższym modelem brak napędu 4x4 nie ma sensu.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 5 kwietnia 2011, 22:32 przez kostek_ja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Cytuj:
zwykłe M6 kosztowało w fajnej opcji jakieś 800k PLN


gruubo przesadzone.

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Nawet licząc 600k PLN to CSL wychodzi 800 i jest to poziom cenowy zwykłego GT2, przy którym tak CSL nie ma co postać.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
kostek_ja napisał(a):
a do tego musiałby kosztować z 1mln PLN (zwykłe M6 kosztowało w fajnej opcji jakieś 800k PLN, więc CSL musi być droższy

chyba nie masz pojecia o cenach m6.
m6 kosztowala kolo 400-450 tys zl to nawet gdyby ja ladnie doposazyc to bedzie 500-550tys czyli wersja csl by kosztowala okolo 550 tys bo bylaby drozsza o 100tys ale od wersji bazowej. Gt2 kosztuje ponad 800tys zl
kostek_ja napisał(a):
To samo z X5, po co komu SUV bez napędu na 4.

kolejna totalna brednia!!
wiekszosc ludzi kupuje duze suv-y bo ma poczucie bezpieczenstwa i z faktu ze sie wysoko siedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 22:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Cytuj:
M6 trafi do salonów w drugiej połowie 2005 roku, cena ponad 600 tys pln.

Źródło:
http://www.bmwauto.net/bmw_m6.php3

M3 GTS kosztuje 136k euro. Co na szybko licząc daje nam te twoje 550k PLN. M6 CSL musiałoby być droższe.

tomasz86 napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
To samo z X5, po co komu SUV bez napędu na 4.

kolejna totalna brednia!!
wiekszosc ludzi kupuje duze suv-y bo ma poczucie bezpieczenstwa i z faktu ze sie wysoko siedzi.

I właśnie ci ludzie kojarzą napęd na 4 z bezpieczeństwem, a przy cenie X5 nikty by nie poskąpił na taki napęd.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 23:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
sprawdzilem dokladnie cene m6 495tys zl i jestem pewien ze napewno nigdy nie przekroczylo 500tys zl\
kostek_ja napisał(a):
I właśnie ci ludzie kojarzą napęd na 4 z bezpieczeństwem, a przy cenie X5 nikty by nie poskąpił na taki napęd.

nie zgodze sie z tym.
znam ludzi ktorzy wczesniej jezdzili vanami bo siedzialo sie wysoko i nie przeszkadzal im brak 4x4 . Teraz przesiedli sie na SUVy bo zmienila sie moda z vanow na pseudoterenowki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 23:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
tomasz86 napisał(a):
sprawdzilem dokladnie cene m6 495tys zl i jestem pewien ze napewno nigdy nie przekroczylo 500tys zl\

W każdym razie cena M3 GTS mówi sama za siebie :)
tomasz86 napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
I właśnie ci ludzie kojarzą napęd na 4 z bezpieczeństwem, a przy cenie X5 nikty by nie poskąpił na taki napęd.

nie zgodze sie z tym.
znam ludzi ktorzy wczesniej jezdzili vanami bo siedzialo sie wysoko i nie przeszkadzal im brak 4x4. Teraz przesiedli sie na SUVy bo zmienila sie moda z vanow na pseudoterenowki.

Może. Jednak ja nie bardzo jestem w stanie wyobrazić sobie klienta BMW w vanie :) Typowy klient BMW jednak patrzy na właściwości jezdne i napęd na 4 jest dla niego dużym plusem. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnego podejścia danej osoby, ale uważam że dołożenie 10k PLN (taka jest różnica w X1 między napędem na 4 a na 1 oś) za napęd na 4 przy cenie X5 jest bardzo rozsądnym wyjściem i chyba mało kto by się na to nie zdecydował. W każdym razie na pewno koszt wypuszczenia takiego modelu byłby wyższy niż zyski z jego sprzedaży. Przynajmniej moim zdaniem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 00:10 
kostek_ja napisał(a):
Typowy klient BMW jednak patrzy na właściwości jezdne i napęd na 4 jest dla niego dużym plusem.


:rotfl:

yhy... typowy klient BMW kupi kupę, jeśli będzie miała na sobie znaczek BMW.

kostek_ja napisał(a):
100kg lżejszy, ale dalej byłaby to ciężka krowa nienadająca się na tor.


taką filozofią żadne BMW nie nadaje się na tor heeh...

ale tam.. tradycyjnie, artykuł z autokraty nie jest napisany po polsku :rotfl:

no i jednak szkoda, byłby jakiś wojownik ze stajni BMW dla Gallardo Superleggera, które też ma V10, no i ew. dla F430 Scuderia i takie tam :(


Góra
  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 07:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
tomasz86 napisał(a):
sprawdzilem dokladnie cene m6 495tys zl i jestem pewien ze napewno nigdy nie przekroczylo 500tys zl\


Widziałem M5 skonfigurowane za 620k, także M6 też dało się skonfigurować za podobną/wyższą cene

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 09:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
kostek_ja napisał(a):
W X5 które jest dużo droższym modelem brak napędu 4x4 nie ma sensu.

http://www.streetfire.net/video/very-ve ... _12678.htm
:luka:

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 10:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Fryderyk napisał(a):
kostek_ja napisał(a):
100kg lżejszy, ale dalej byłaby to ciężka krowa nienadająca się na tor.


taką filozofią żadne BMW nie nadaje się na tor heeh...


I tak i nie. W teorii można wyjść z takiego założenia. W praktyce jeździłem M5 e60, M3 e92, M3 e46 i Caterhamem. Oczywiście do Caterhama nic nie ma nawet podejścia. Ale między M3 e46 a M5 e60 (prawie to samo co M6) jest przepaść (M5 trochę nadrabia mocą). M6 CSL byłoby jak M3 e92 na kompresorze, ale mniej wygodne, piekielnie drogie i na tle konkurencji wypadające bardzo słabo. Dlatego też BMW zdecydowało się go nie produkować i ma to sens. Oczywiście byłby to fajny projekt i z przyjemnością bym się tym przejachał, ale kupować go nie ma sensu.

Fryderyk napisał(a):
byłby jakiś wojownik ze stajni BMW dla Gallardo Superleggera, które też ma V10, no i ew. dla F430 Scuderia i takie tam :(

ponad 300kg cięższy i z mniejszą mocą... nie bardzo miałby jak powalczyć ;)

Santino, i jaki ta X5 ma sens?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M6 CSL
PostNapisane: 6 kwietnia 2011, 10:48 
kostek_ja napisał(a):
ponad 300kg cięższy i z mniejszą mocą... nie bardzo miałby jak powalczyć ;)


"zwykłe" M6 jeździ powyżej 100km/h lepiej, niż Gayllardo i podobnie, jak 430.

Wersje Superleggera i Scuderia to katechizacja. Ale dlaczego od razu M6 CSL miałoby być daleko w tyle? Nie podano nawet o ile wzrosłaby moc CSL-a. Jeśli jak w cslu e46, to i tak powinno mieć o kilka PS więcej, niż superleggera, która ma 530.

Jestem przekonany o tym, że M6 CSL miałoby szanse w potyczkach od 100 do 250-300 gdzieś między nie się wcisnąć, lub być bardzo blisko i nawiązać walkę.



i.... jestem prawie pewny, że dałoby zrobić poniżej 8 minut na Nurburgring :P


kostek_ja napisał(a):
M6 CSL byłoby jak M3 e92 na kompresorze, ale mniej wygodne, piekielnie drogie i na tle konkurencji wypadające bardzo słabo. Dlatego też BMW zdecydowało się go nie produkować i ma to sens.


No offence, ale wymyślasz. Porównywanie samochodu, który miałby być czymś, co przypomina e92 ze sprężarką mechaniczną? Zwłaszcza w tych czasach, gdy kolejne M5 i M6 pewnie też będzie miało silnik doładowany V8?

Jestem zawiedziony! To pomysł lepszy, niż E46 CSL. M8 też nie wypuściło fabryki, bo nie zarobiłoby miliardów, ale to byłby świetny samochód!


Tak w ogóle, jak czytam wypowiedzi kostka, to się zastanawiam, po jaką cholerę w ogóle było M6? Wystarczyłoby 650i dla szybkiej, komfortowej jazdy... :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL