Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.
Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.
Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp. BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw
Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników
Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 15 września 2017, 10:16
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
Witam, taki update z operacji przejscia na piezowtryski... Lukaszowi przestawilem kompa od jakiegos 286ps (nawet nie wiem czy od 5tki czy od czego) do pracy z manualem, czujnikiem cisnienia paliwa z silnika N, do pracy bez klapy gaszaacej, przeplywki i garsci brakujacych czujnikow, wylaczylem DPF, EGR ale zostawilem 100% serie jezeli chodzi o sprawy "mocowe" (takie testy czy zapali i sie za rogiem gdzies nie rozleci)
Wlozenie wtryskow od 286 do glowicy 218ps okazalo sie nie takie plug&play - Lukasz na aucie rozwiercal gniazda w glowicy bo cos tam nie pasowalo
Niemniej powiodlo sie, nie rozwalil sie za pierwszym zakretem bo widac w watku, ze sa o to obawy
Tyle wstepu - bo chcialem slowo o logowaniu napisac.
Dostaje loga z full buta (plik CSV) z wybranymi danymi, ktore mowia co tam w silniku sie dzieje Format pliku z logami ma swoje bardzo techniczne opisy kolumn - wybralem te wazniejsze i nadalem im polskie nazwy Ponizej jest probka takich "wybranych" wartosci Np widac, ze te hybrydy przy braku DPF maja tendencje do przeladowywania, widac z jaka dawka paliwa auto przy jakich obrotach jedzie, na jakim cisnieniu paliwa itp Do tego mozna dolozyc informacje z pozostalych czujnikow (jak sa w aucie ) np sonda lambda, przeplywka czy temperatura w wydechu itp Pozdrawiam, Przemek P.S. Co to wszystko da, zycie zweryfikuje...
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 4 października 2017, 22:49
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
Witam, Podpuszczali, podpuszczali to mata Lukasz zrobil dzis test i prosil mnie o obrobke filmu (krecil film podczas pomiaru) jak i przeslal dane z GPS 10hz (w komorkach jest GPS 1hz a w Racelogicu 10hz) + zamieszczenie tego (mi takie rzeczy wychodza 10x sprawnij) Dane na temat przeslanego mi pliku w standardzie NMEA
driver jechal w tak uksztaltowanym terenie
Konkretnie jechal w tym miejscu w DE
Prosilem go by nie bral autostopowiczow, wywalil z auta kolo zapasowe, krzeselka dzieciecie, wozek dzieciecy i cala mase klamotow, ktore sie wozi w aucie majac dzieci
Powyzsze zdjecia/mapy zostaly wygenerowane na podstawie zlogowanych z GPSu danych (i tu moja skromnosc wyjdzie) przy pomocy mojego programu komunikujacego sie z GPS przy pomocy serial portu
a teraz wyniki (zdjecie a apki) czas 9.2s filmik (widac zaleznosc pomiedzy danymi z licznika vs z GPS)
Pozdrawiam, Przemek P.S. za kolkiem byl znajomy z DE i nie ma go juz w PL
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 5 października 2017, 06:24
Przyjaciel forum
Posty: 1368
eh, amatorzy Za dużo polegacie na cyferkach 1) czasy z tabeli to są besty, auto może 20 razy zrobilo 9.x a raz zrobilo 7.x to myślicie że który czas będzie w tabeli? 2) temperatura, M3 f80 mierzone w dubaju przy 30stC, M5 E60 u nas przy 20stC, dziś mamy temp ok 11stC. 3) wiatr: jednego dnia, w jednym momencie jak mamy "silny wiatr" możemy mieć różnice czasów około sekundy. (jazda z wiatrem vs jazda pod wiatr) 4) wysokość nad poziomem morza: więcej tlenu jest nad morzem - auta mają tendencje do robienia lepszych czasów w tych samych warunkach co np: w RPA 1600 metrów nad ziemią.
Jedynym i najlepszym sposobem na sprawdzenie ktore auto jest szybsze to wyscig face to face. ALE to i tak nie rozwiazuje problemu, poniewaz nigdy nie wiesz w jakim stanie jest auto przeciwnika ani jak bardzo przeciwnik ogarnia auto:D [ no chyba że ustawka znajomych ]
Wniosek: - trzeba to wszystko olać i cieszyć się jazdą, a cyferki i wyniki z wyścigow potraktować sobie jako ciekawostkę
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 5 października 2017, 08:13
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
haj,
Cytuj:
czasy z tabeli to są besty, auto może 20 razy zrobilo 9.x a raz zrobilo 7.x to myślicie że który czas będzie w tabeli?
ten z gorki bez foteli Vapor nie rozumie, ze tu nie chodzi o to czy to auto jest szybsze czy nie od M5 E60 tylko o to, ze jest to naprawde dobry zawodnik na M5e60 Wpisalem w google "E60 M5 racelogic" i wyskoczylo mi to co zamiescilem - nie szukalem lepszych i gorszych (ja dyskusje z V konczy)
Ciekawa sprawa: moze nikt nie zauwazyl to auto robi 100-190 licznikowe na jednym biegu - kwestia wydluzyc mu koks do np 5200 obrotow (najwyzej sie rozp...silnik) i moze sie zadarzyc, ze zalapie 100-200 na jednym biegu (to tak jakby ktos uwazal, ze w dieslu musza byc krotkie )
Cytuj:
przemek4net, za 2 stowki gpsa 10hz z programem? biere
Ten program jest tak drogi, ze nie stac Ciebie na jego zakup - jedyna wiec mozliwoscia wejscia w jego posiadanie jest "dar serca" (kupisz GPS, pomoge Ci go zainstalowac) GPS nowy 10hz kupilem w PL z fvat za chyba 150 zyla uzywany na allegro za 50pln w chinach taki "hardcorowy" (bez obudowy, z golymi pinami do zasilania i transmisji - ktory ktos fajnie uzyl go w tym projekcie /akurat wzieli 5hz ale chodzi o zasade) za 10 dolcow http://arduinodev.com/ultimate-gps-obd- ... displayer/
GPS 20hz (czyli 2 razy wieksza gestosc danych niz w RL) kosztuje 200zyla - zastanawiam sie wlasnie czy zatrybi z moim softem plug and play czy musze cos w kodzie zmienic https://www.sparkfun.com/products/10920 (jak widzisz to do uzycia przez kogos kumatego w temacie ... ale wierz mi to proste) na filmie akurat jakies moje zabawy z takim GPSem hardcorowym z arduino (ten wysylal to na komputer bo mi sie nie chcialo LCD oprogramowywac) - ale rownie dobrze mozna to bezposrednio do kompa podlaczyc (mialem wtedy pomysl na budowe toola laczacego informacje z czujnikow analogowych jak np osobnego mapsensora czy czujki EGT, danych z GPS 10hz i danych z OBD z ELMa... ale zapal upadl i zostaly prototypy)
W momencie jak pojawia sie GPSy 10hz w komorkach (obecnie nawet w telach po 2 kola sa 1hz) Racelogic pojdzie do muzeum podobnie jak kiedys poszly przyklejane do szyby urzadzenia G-TECHy (starsi forumowicze pewnie je pamietaja ) (15 lat temu byly wypozyczalnie na dniowki tego... dokladnie jak dzis z RL.... ale w momencie pojawienia sie telow z acelerometrami... tool stracil sens bytu, czekamy na 10hz GPSy w telach) Przemek P.S. sa GPSy z fcja "loggera" (chodzisz po gorach pol dnia z GPS a pozniej na np googlemapsach ogldasz w domu gdzie chodziles) - praktycznie wiekszosc GPSow takich jest. Jezeli w trybie logowania GPS moglby chodzic z czestotliwoscia 10hz (to nie jest takie oczywiste) to wtedy wlaczasz GPSa w aucie, robisz test nie majac zadnego kompa, RL itp i w domu na kompa zrzucasz dane z GPS i "tada"... Jest n tanich metod dokladnego pomiaru przyspieszen
Bardzo dobre pomiary porównanie e60 z e92 raczej nie trafione bo jeżeli 335 z 452 km robi 9.2 a e60 jest większe i robi ten sam czas potwierdza nam to ze jest tam więcej mocy gratuluję wyniku i podziwiam za wkład pracy
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 5 października 2017, 10:22
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
Hi, Co do wagi... tak sie sklada, ze mam 3ke i 5tke "Exx" e91 330xd lci w automacie, z el. hakiem, fotelami na guziczki, navi wazylem na zlomie i wyszlo 1600 e60 530xd w manualu wazylem na zlomie (tym samym) i wyszlo 1800 oba auta byly na felach 18 (e91 na 225 RF a e60 na 245 nonRF), paliwa okolo pol baku Nie klamie, wszelkie bledy pomiaru moga wynikac z przeklamania troche prymitywnej wagi i tyle
Nie czytasz forum, buda e46 jest ponadczasowa!
Napisalem Ci wyraznie (mam to boldem zaznaczyc?), ze nie bede pisal o zawyzonych wynikach bo 1) nie mam ochoty na wojenki 2) faktem jest, ze hamownia u Slusarczyka w Tarnowie pokazuje podobne wyniki wiec albo sie "zgadali zlosliwie" albo te hamownie tak pokazuja a w fimie vtech w Krakowie inaczej i tyle (jak z zegarkami - jeden idzie 5 min do przodu a drugi o tylu)
Wg Slusarczyka bylo to 492ps [/quote] (gdybys nie wiedzial o co chodzi, to teraz czekamy na szczere i od serca gratulacje od Ciebie)
Pozdrawiam, Przemek P.S. jest to szybki diesel, zloic moze naprawde tluste turbobenzyny, tak - sa szybsze auta, tak - nikt nie zna dnia an godziny kiedy sie cos nie wylozy na maxa, tak - masz auto z potencjalem, ale zanim sie bedziesze mogl pochwalic jakie to ono szybkie, trzeba w nie wlozyc troche kasy i do tego z glowa (a na dodatek zrobic sie tez moze podatne na awarie bo tak zmodzonymi autami trzeba jezdzic z glowa niezaleznie czy jest na wegiel czy benzyne 100+)
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 7 października 2017, 13:07
Uzależniony od forum :)
Posty: 6262
przemek4net napisał(a):
Ten program jest tak drogi, ze nie stac Ciebie na jego zakup - jedyna wiec mozliwoscia wejscia w jego posiadanie jest "dar serca" (kupisz GPS, pomoge Ci go zainstalowac)
każdego zwyklego pracujacego zjadacza jest stać, tylko normalny zwykly zjadacz wie, ze dla celów amatorakich to strata kasy. Mogłbym kupic sobie RL..ale kurrr nie zapłace za stoper 2,5k. Bo Przy dzisiejszej technologii to nie inzynieria z nasa a zwykły stoper z gps Ta wystrzelona cena to chyba koszt za uprawianie monopolu Szok że jakichś chinczyki, wielbiciele klonowania nie zrobili już dawno jakiegoś rejstajmera . Dla mnie taki stoper powinien kosztować z max 3-4 stowki z apkami na tel. Ja cie podziwiam, że majsterkujesz i pokazujesz ze inaczej też się da. A loverzy RL jak chcą niech płacą
_________________ ...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 7 października 2017, 13:53
Częsty bywalec
Posty: 627 Moje BMW: E60 530XD Kod silnika: M57/T2
jezeli ludzie za to placa tyle to jest to tyle warte ale z racji, ze to zaden blackbox a jedynie "komputerek z gpsem 10hz w jednej obudowie z mozliwoscia zapisu wynikow na karcie SD" to cena jest zastanawiajaca Nie ma na chwile obecna za wiele urzadzen alternatywnych "all in" wiec kosza Alternatywa 20hz (to podeslal mi jeden user kiedys) https://redrive.it/
Cytuj:
Bardzo dokładny system elektronicznego pomiaru czasu przejazdu:
20Hz GPS dokładne dane dotyczące czasu i trasy przejazdu informacje o czasie przyspieszenia i hamowania pojazdu
jakby dodziergali jakas funkcje hamowni drogowej to bylby juz wypas (moze v2 ) niemniej koszt 1250pln nowka
To tez niezly pomysl - kupic GPS 20hz za 200pln, ladniej go w obudowie osadzic i sprzedawac wraz z apka o klocka wiecej
weighing only 130g and with a 6 hour battery life the VBOX Sport can be used in virtually any motorised vehicle and will allow you to log accurate GPS data including speed, acceleration, distance and time directly to the supplied SD card. Using the analysis software provided you can then scrutinise your performance and identify where valuable seconds can be gained.
Pozdrawiam, Przemek P.S. Wystarczy podpiac do "kostki GPS" (taka za 10dolcow z ali:D) 4 kable (Gr, Vcc, RX,Tx) i zaczyna nadawac swoja pozycje i predkosc... wystarczy go posluchac GPS na BT maja po prostu aku + wbudowany "konwerter" sygnalu szeregowego na BT" i to wszystko! a GPSy na USB (myszki) maja konwertery zlacza szeregowego na USB (taki konwerter na allegro kostuje okolo 4pln)
Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 475 KM 909 Nm by EcuPerfect
Napisane: 9 października 2017, 09:33
Forumowicz
Posty: 354
Witam, Piezo wtryski jak szybko wleciały tak jeszcze szybciej wyleciały. Kultura pracy silnika eu3 z piezo wtryskami pozostawia wiele do życzenia. Wtryski 219 są obecnie przerabiane. Aby dały większą ilość paliwa próbowałem zmienić końcówki, ale inne mają otworki i nie chcę ryzykować nadtopieniem tłoków. Następne testy będą z mocniejszymi wtryskami i kolektorem aluminiowym, który obecnie przechodzi zmiany konstrukcyjne. Aby optymalnie zwiększyć przyspieszenie i wykorzystać potencjał silnika 100-200 muszę zmienić przełożenie na takie, które pozwoli uzyskać 3-150 4-200. Myślę, że uda się to na wkładzie z mostu e39 184km. Parę zdjęć od dobrego kolegi, któremu taka niespodzianka się stała między innymi dlatego mi się tych piezo wtrysków odechciało, ale w tym wypadku to nie ich wina.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników