BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 13:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 208  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - bunia żyje :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
kości zostały rzucone :) M54 zagości w moim compakcie, będzie to ostateczny swap, potem pomyśle nad kompresorem, nie S50, dlaczego ? są 2 powody, pierwszy to kasa, nie opłaca się kupować samego silnika bo kosztuje ok 10tyś, jak coś to cały samochód a to koszt ok 16tyś za rozbitka, po drugie, za 10k kupie silnik i co dalej ? większość silników S50 jest zajeżdżonych, vanosy ledwo zipią, trzeba coś z nim robić zaraz po zakupie, przemawia do mnie bardziej m54 przede wszystkim moment obr ma piękny :) z mocą szału nie ma ale wystarczy jak mi M52 wystarczało to m54 musi też :) no i m54 jest nowszym silnikiem, można z dobrego rocznika dorwać i posłużyć powinien sporo czasu :) tak więc Panowie i Panie, szykuje sie fajnal słap ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 11:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30394
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
hah :padam:

czekamy na fotki z prac :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 12:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 109
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e34 525i, e46 320d
Kod silnika: m50, m47n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=39217
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103274
heh masz zdrowie i cierpliwość do tego compact'a :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 13:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 894
Lokalizacja: Oświęcim
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73812&start=80
:szok: będzie piekielny compact :D :padam:

_________________
Moje byłe BMW--->>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=73812
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 14:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 173
Oj racesupport co ty namodzisz i napłodzisz w tym samochodzie to niepojecie, a co w koncu ze sprzedarza auta?? Jednak juz nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 14:47 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
208KM zamieniac na 231KM ? Wg mnie bez sensu, szkoda rak brudzic i kasy wyrzucac. :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 15:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
piotres napisał(a):
208KM zamieniac na 231KM ? Wg mnie bez sensu, szkoda rak brudzic i kasy wyrzucac. :zakrecony:



m54b30 przez to ze ma 2 vanosy ciagnie lepiej od samego dolu, a znajac zycie, pewnie bedzie kilka modyfikacji i 250Km peknie w tym silniku.



racesupport, - mam pytanko, co bedziesz zmienial przy swapie ?? Tylko silnik z osprzetem, czy skrzynia, sprzeglo podejdzie od 2.8 ??

Co z EWS itp ?? Czy sondy zakladasz 4 tak jak oryginal ?? Czy te 2 z tylu beda emulowane wyrzucone ??

Moze wiesz czym konkretnie rozni sie m54b25 i m54b30 ?? Bo doszedlem do tego, wał, tloki korbowody, kolektor ssacy + wtryski + disa, przepustnica i przeplywka jest inna. Uklady wydechowe sa takie same, reszta osprzetu jest taka sama, lacznie z ECU - ktory rozni sie tylko wsadem oraz blok silnika jest taki sam.
Pytam bo mam 2.5 a interesuje sie przekladka na 3.0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 16:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
piotres napisał(a):
208KM zamieniac na 231KM ? Wg mnie bez sensu, szkoda rak brudzic i kasy wyrzucac.


+23km i + 36NM + lepsza kultura pracy silniki i możliwość modyfikacji mi wystarcza, opisałem powyżej, M52 już jest ok, no mogło by być odrobine lepiej, dlatego chce M54 i za rok a może w zime wsadzi sie Eatona, myślałem nad M52+S ale da to wymierny wynik i niewiele można dmuchnąć z tego co się dowiedziałem, S50, owszem, super sprawa, ale zajechanym silnikom mówię stanowczo nie, wole powoli zrobić sobie M54+S :) a wtedy... myśle, że z dobrą gumą M3 E46 będzie miało ogromne problemy :hyhy:

Przemku, skrzynia i sprzęgło zostaje z 2.8, mam jednomas więc bez obawy przed padającym dwumasem, do tego myśle, czy nie dam docisku do wzmocnienia,
sondy pójda pa pa, nie wiem jeszcze dokładnie jak będzie, ale podejrzewam, że nie będzie żadnych sond, EWS musi być, wraz z kluczykiem czy tam pestką i pecetem ;]

co do różnicy B25 i B30 niestety nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - bunia żyje :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 16:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 27
Posty: 2401
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62tub44
racesupport napisał(a):
kości zostały rzucone :) M54 zagości w moim compakcie,

:faint:
ten czlowiek jest niemozliwy :super:

Czekam na opis swap-a :)

pzdr
GreenEvil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 17:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 270
Lokalizacja: IRL
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: M44B19
Wow , jestem pod wrazeniem wszystkich modyfikacji , super wypasiony jest ten Compact :padam:

_________________
AvusBlue 318iS Coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 18:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
racesupport, no wlasnie zastanawiaja mnie te sondy, bo jest ich az 4... cz..y to czegos nie spieprzy.

ECU posiada mozliwosc uczenia sie tzw autoadaptacje, gdzies tutaj nawet santino w m54b30 napisal, ze po dmuchnieciu kompresorem ecu dazylo caly czas do dobrego afr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 18:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
heh race jak zwykle po bandzie :hyhy: no to czekamy na fotorelacje :)

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 19:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1765
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 525d xD / X3 M40i
Kod silnika: N47T / B58
Garaż: E46 328Ci:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98605
F20 116i:
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170601
a tu jak zwykle się dzieje i dzieje.. :) Wszystkie mody zacne, pozazdrościć tylko zapału do pracy przy autku :)

_________________
Obrazek

F20 116i M-Pakiet by Vit0 -->> Valencia Orange - sprzedane
E46 328Ci by Vit0 -->> Cosmosschwartz - sprzedane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 19:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
racesupport napisał(a):
piotres napisał(a):
208KM zamieniac na 231KM ? Wg mnie bez sensu, szkoda rak brudzic i kasy wyrzucac.


+23km i + 36NM + lepsza kultura pracy silniki i możliwość modyfikacji mi wystarcza, opisałem powyżej, M52 już jest ok, no mogło by być odrobine lepiej, dlatego chce M54 i za rok a może w zime wsadzi sie Eatona, myślałem nad M52+S ale da to wymierny wynik i niewiele można dmuchnąć z tego co się dowiedziałem, S50, owszem, super sprawa, ale zajechanym silnikom mówię stanowczo nie, wole powoli zrobić sobie M54+S :) a wtedy... myśle, że z dobrą gumą M3 E46 będzie miało ogromne problemy :hyhy:

Przemku, skrzynia i sprzęgło zostaje z 2.8, mam jednomas więc bez obawy przed padającym dwumasem, do tego myśle, czy nie dam docisku do wzmocnienia,
sondy pójda pa pa, nie wiem jeszcze dokładnie jak będzie, ale podejrzewam, że nie będzie żadnych sond, EWS musi być, wraz z kluczykiem czy tam pestką i pecetem ;]

co do różnicy B25 i B30 niestety nie wiem


Mozliwosci modyfikacji w M54 ? Jakie ?? :zakrecony: Juz M52 jest bardziej tuningowym silnikiem.

Kultura pracy powiadasz ... :zdziwko: Zlopanie oleju takze sie do niej zalicza ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
piotres napisał(a):
Mozliwosci modyfikacji w M54 ? Jakie ?? Juz M52 jest bardziej tuningowym silnikiem.


Z tego co się dowiadywałem, to lepiej wsadzić kompresor do M54 niż do M52 to po pierwsze, po drugie, po sprzedaży M52 nie będę musiał wcale tak dużo dołożyć do interesu żeby mieć M54, po trzecie, M52+S daloby pewnie max 250hp, no to chyba wiadomo, że lepiej będzie M54 zważając na cena/przyrost, po czwarte, nie ma o czym gadać, zajechanego S50 nie chce, już pisałem, wole M54, olej... trudno, jeżeli tylko będę musiał dolewać i nic więcej się dziać nie będzie to przeżyje, kultura pracy, tak, chodzi mi głównie o dostępność momentu i mocy przy bardzo korzystnych obr ;] nie mam zamiaru się zbywać, chcesz to wkładaj S50 :) w moim samochodzie na próżno będzie go szukać ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 20:30 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2826
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 320i
piotres napisał(a):
208KM zamieniac na 231KM ? Wg mnie bez sensu, szkoda rak brudzic i kasy wyrzucac. :zakrecony:


Widze, że na temat m54 dużo za ciekawego nie masz do powiedzienia. Ja także uważam, że wkladanie silnika od mki, ktory jest zajechany a takiego w dobrym stanie podejrzewam nie jest prosto znaleść. M54 + kompressor jak ma chociażby Santino to o niebo lepsze niz bawienie sie w stare spruchniale silniki gdzie przy kompresorze bedziesz mial podobną moc.

Kolejna sprawa...że m54 ciągnie olej...słyszalem to już 1000 razy, coś w stylu "balcerowicz musi odejsc"... tylko te m54, ktore ciągnie olej zjada Twoje 2.8 :)

co do kultury pracy wiesz co Ci powiem ? znam jednego właściela M3 e46, ktorzy mówi, że klutura pracy m54b30 jest o wiele lepsza niż w mce...o Ty o tym sadzisz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
eminencja jones napisał(a):
piotres napisał(a):
208KM zamieniac na 231KM ? Wg mnie bez sensu, szkoda rak brudzic i kasy wyrzucac. :zakrecony:


Widze, że na temat m54 dużo za ciekawego nie masz do powiedzienia. Ja także uważam, że wkladanie silnika od mki, ktory jest zajechany a takiego w dobrym stanie podejrzewam nie jest prosto znaleść. M54 + kompressor jak ma chociażby Santino to o niebo lepsze niz bawienie sie w stare spruchniale silniki gdzie przy kompresorze bedziesz mial podobną moc.

Kolejna sprawa...że m54 ciągnie olej...słyszalem to już 1000 razy, coś w stylu "balcerowicz musi odejsc"... tylko te m54, ktore ciągnie olej zjada Twoje 2.8 :)

co do kultury pracy wiesz co Ci powiem ? znam jednego właściela M3 e46, ktorzy mówi, że klutura pracy m54b30 jest o wiele lepsza niż w mce...o Ty o tym sadzisz?


Ale zes wywalil ....trudno zeby 3.0 nie zjadlo seryjnego 2.8 :zdziwko: .
bo chyba o 3.0 myslales piszac M54 ?

Zajechany, zajechany ...jakos tyle osob wklada te S50 do E30 czy E36 i nie slyszy sie zeby ktos remonty robil. Tylko sprawa glosnego vanosa w 3.2 jest czesta.


96-98r to takie stare i spruchniale ? Zreszta nie zdziwilbym sie jakby np. 530 czy 330 z 2001-2002r. mialy takie sam przebiegi co wiekszosc M3 . A chyba nie wiek a przebieg sie liczy (bardziej).

Napewno kultura pracy M54B30 bedzie wytzsza niz S54, bo te siliniki nie sa az tak wysilione, maja inna charakterystyke, inny rozrzad.

I wiecie dlaczego jestem przeciwny ? bo wiem ze race'owi i tak bedzie zaraz malo, wsadzi kompresor, bedzie 310-330KM i co ...? Dalej bedzie niedosyt ze podobnym nakladem pracy mogloby byc 400KM z dodmuchanego kompresorem S50.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2826
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 320i
Słuchaj dlatego napisalem ze 3.0 zje 2.8 bo to jest taka wymiana argumentów jak własnie Twoje ciągniecie oleju w m54. naprawde stary jak już nie ma co powiedzieć to wytacza sie takie smieszne dziala i probuje tym zaskoczyć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 21:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
a czepiacie sie, ja mam m54b25 oleju od wymiany do wymiany zuzywam 2x4l Mobil 1 5w50. czyli na dolewki idzie ok 1,2 litra na 10-12 tys km.
Dla jednego bedzie to duzo, dla innego malo... w/g mnie jest to calkiem normalna norma, zwazywszy ze poci mi sie uszczelka pod miska olejowa i uszczelka podstawy filtra oleju. Czyli jak to zrobie to niech mi ubywa 800ml oleju od wymiany do wymiany... to jest przeciez tyle co nic.



A kultura pracy jest oki, pod warunkiem ze vanosy sa zreanimowane, nie klapocza i dzialaja jak fabryka nakazala, ale to w m54 jest do ogarniecia bezproblemowo i szybko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: racesupport -->> E36 328i Compact - 3rd swap :)
PostNapisane: 11 lipca 2010, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2826
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36
Kod silnika: 320i
przemek_byd napisał(a):
a czepiacie sie, ja mam m54b25 oleju od wymiany do wymiany zuzywam 2x4l Mobil 1 5w50. czyli na dolewki idzie ok 1,2 litra na 10-12 tys km.
Dla jednego bedzie to duzo, dla innego malo... w/g mnie jest to calkiem normalna norma, zwazywszy ze poci mi sie uszczelka pod miska olejowa i uszczelka podstawy filtra oleju. Czyli jak to zrobie to niech mi ubywa 800ml oleju od wymiany do wymiany... to jest przeciez tyle co nic.



A kultura pracy jest oki, pod warunkiem ze vanosy sa zreanimowane, nie klapocza i dzialaja jak fabryka nakazala, ale to w m54 jest do ogarniecia bezproblemowo i szybko.


ja tak samo nie widze dużych ubytkow. Kontroluje olej raz na 2-3tyg i na bagnecie jest wszystko wporzadku a olej wymienialem w marcu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 4160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 208  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL