BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 czerwca 2024, 21:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Ciśnienie spada o 0.05bar, niby niedużo ale po wyrównaniu lepszym kolektorem w mocnym uproszczeniu to będzie tak jakbyśmy podnieśli doładowanie z np 0.40bar na 0.45bar a kolektor z m54 powinien sobie z tym poradzić i przyrost na pewno będzie. M52tu25 i m54b25 to prawie identyczne silniki więc w m52tu uzyskanie parametrów z m54 nie będzie niczym dziwnym :)

Najlepiej kolektor m54b25 i strojenie a nie jedno i drugie. Ja mam na razie serię z podniesionym odcięciem i podbitym zapłonem, bez modów mechanicznych efekty są nieodczuwalne, więc najpierw poprawiamy przepływy a później strojenie :) Ja zmieniam ssący i wydechowe na luźniejsze i bez katów ale to na chwilę bo przecież wraca doładowanie i ssący będę robił całkiem inny :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
No niestety, na dupie w wolnossącym silniku ciężko coś odczuć (chociaż niektórym to i 98 zauważalnie podnosi moc :P ), dlatego tak ciężko uzasadnić wydanie niemałej kasy na softa/gotowca od markowych tunerów.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 16 stycznia 2016, 15:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Witam :)
Pojechałem na grzyby a tu zima mnie złapała :rotfl:
Obrazek


To teraz z poważniejszych rzeczy :)
Było coś pisane o wgrywaniu map ze sterowników euro2, przypadkowo wpadł mi w łapki taki soft więc go przeanalizowałem i wychodzi na to, że jedynie może pogorszyć bo ma cofnięte zapłony względem euro4.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 27 stycznia 2016, 16:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Witam :)
Ostatnie czasy wyłączyłem sondy lambda :)
Obrazek
Ja akurat tylne i przednie, mogę wyłączyć tylko tylne np gdy świeci się kontrolka na desce po montażu sportowych katów czy ich wycięciu :) Wyłączenie jest na zasadzie modyfikacji seryjnego wsadu a nie aktualizacji całego sterownika.


Poprawiłem też to i owo i przybyło z 5-6KM na kolach
Obrazek

Niebawem kolejne aktualizacje ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 12:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Aktualnie tak jedzie, 100-200 będzie w 22s. Z modyfikacji to jakiś stożek z doprowadzonym powietrzem i strojenie na pb98, jakoś 190-195KM. Lada chwila wpada kolektor ssący m54 który powinien dodać kolejne 10-15KM i kolektory wydechowe od starego m52 które np w m54b30 dają prawie 10KM, pewnie będzie też poprawiony dolot. Tuningi n/a jednak są fajne, cieszy każdy koń do przodu a w turbo nic nie cieszy bo zaraz chce się 500...

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
ADAMO M. napisał(a):
Tuningi n/a jednak są fajne, cieszy każdy koń do przodu a w turbo nic nie cieszy bo zaraz chce się 500...


Święte słowa, tu potrzeba żelaznej dyscypliny i konsekwencji.

Na filmiku powyżej 6000obr słychać krzyki - zmień bieg :P ale zbiera się przyjemnie.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 18:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Niech się cieszy, że nie kręciłem do 7k, dopiero by krzyczał ;) Trzymanie dyscypliny jest ciężkie gdy masz świadomość, że wsiądziesz na kilka kilkanaście minut do samochodu z laptopem nikomu nic nie płacąc i masz +50KM bez brudzenia rąk... Modzenie n/a jest fajne ale i kosztowne dlatego jest u mnie doładowanie pomimo wielkiej sympatii do wolnossących silników :) Samo doładowanie wróci do końca lutego i mam nadzieję, że nie będę sprawdzał ile wytrzyma silnik :D

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 20:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
kolektory wydechowe m52 w m54 daja 10hp ? nie wierze w to. Wiem ile trzeba bylo wpakowacw m54 zeby cos tam ruszyc z kuniem :) Jezeli chodzi Ci o ta 330i z forum co byla hamowana w ecu project we Wroclawiu i wyplula 240hp i posiada owa modyfikacje to smiem twierdzic ze jet to dodatkowe 10hp tylko na papierze.
Dla przypomnienia i robilem w m54b30 - kolektory wyddechowe schmiedmann caly wydech eisenmanna dolot powietrza z wkladka + program i dalo to 20hp . Tylko ze to nie byly papierowe konie - te konie jezdzily i to dobrze.
Za chwile wyjdzie ze metodami garazowymi zrobiles 50hp w N/A silniku.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 20:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Fajnie ryczy na stożku :ok:
forest napisał(a):
Za chwile wyjdzie ze metodami garazowymi zrobiles 50hp w N/A silniku.

bez przesady m50b25 ma 192KM a nowszy m52b25 170KM, więc różnica 20KM mimo braku zmiany pojemności jest do odzyskania na 'dzień dobry'


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 30 stycznia 2016, 21:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Kkrzysztof ma praktycznie serię po kapitalce w Compacie i na Maha pokazała 239ps i 300Nm (m54b30), więc bym nie dramatyzował i jeździ to naprawdę przyjemnie.
Byczus no i tak w przypadku kilku jednostek jest, gorzej jak zbliżamy się do 100ps z litra, wtedy każdy PS na plus jest niezłą sztuką do zrobienia.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 05:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
forest napisał(a):
kolektory wydechowe m52 w m54 daja 10hp ? nie wierze w to. Wiem ile trzeba bylo wpakowacw m54 zeby cos tam ruszyc z kuniem :) Jezeli chodzi Ci o ta 330i z forum co byla hamowana w ecu project we Wroclawiu i wyplula 240hp i posiada owa modyfikacje to smiem twierdzic ze jet to dodatkowe 10hp tylko na papierze.
Dla przypomnienia i robilem w m54b30 - kolektory wyddechowe schmiedmann caly wydech eisenmanna dolot powietrza z wkladka + program i dalo to 20hp . Tylko ze to nie byly papierowe konie - te konie jezdzily i to dobrze.
Za chwile wyjdzie ze metodami garazowymi zrobiles 50hp w N/A silniku.

A 240 koni u Jiga w e30 to metodami NASA jest zrobione? Bez przesady, mając trochę pojęcia co i jak działa, sam jesteś w stanie sporo poprawić w silniku, żeby uzyskać większą moc. Dodatkowo gdzie ADAMO sam stroi to jest w stanie wylizać każdy szczegół mapy, bo zakładając, że jedziesz do kogoś na strojenie to chce to zrobić jak najszybciej w miarę dobrze i elo. Strojąc samemu jesteś w stanie uwzględniać w mapie każdą drobną zmianę w samochodzie. To że zapłaciłeś gruby hajs za mody N/A to nie znaczy że nie da się taniej, bo zauważ że modyfikowałeś tylko na nowych markowych gratach ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 12:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
forest, Co masz na obalenie tych dodatkowych 10KM w tym 330i po za Twoim tak myślę bo głupio było wydać 10k na wydech skoro za 100zł można mieć to samo? :) Jakość wykonania czy prestiż ok, ale moc już nie do końca musi iść w parze z pro wydechem. W tuningu liczy się pomysł i wiedza, gdzieś dalej dopiero kasa :) Zrobiłeś sam wydech mając 255KM i już zaraz nie da się więcej z żadnego innego m54, proszę Cię ;) Nie wiem czy moje metody są garażowe ale wątpię aby ludzie tak o w garażach potrafili wystroić całą gamę silników e36, e39 i e46 włącznie z M3 i M5, ja potrafię :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 13:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Moje BMW: E30
Kod silnika: M54B30
U mnie w M54 kolektory wydechowe od M52B28 dały raptem 3KM. Wiec tez mysle ze te 10 troche przesadzone :oczami: Napewno kolektory np od schmiedmanna dały by wiecej (mam wlasnie zamier takie zalozyc)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 15:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Każdy silnik jest inny, w jednym da tyle w innym mniej albo i więcej... U mnie być może też niewiele da ale ja na szczęście będę mógł poprawić to i owo w programie pod luźniejszy wydech, pożyjemy zobaczymy... :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 23:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
ADAMO M. napisał(a):
Nie wiem czy moje metody są garażowe ale wątpię aby ludzie tak o w garażach potrafili wystroić całą gamę silników e36, e39 i e46 włącznie z M3 i M5, ja potrafię :)

No właśnie, powiedz mi, ogarnąłeś strojenie tylko z pomocą instrukcji DETa i pomocy forum? Cieżko było się nauczyć? Duże zagrożenie uszkodzenia silnika? Przyznam, że chciałbym się tym pobawić za jakiś czas jak nazbieram graty do gruza ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 1 lutego 2016, 15:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Det? Det ma się nijak do seryjnych sterowników, po prostu dwa różne światy... Mi det służy tylko do hamowni i logowania, powiedzmy, że dla mnie to takie urządzenie diagnostyczne, z jego instrukcji nic nie wyczytasz o strojeniu seryjnych sterowników, totalnie nic.
Wiele można znaleźć w internecie głównie zagraniczne fora tuningowe ale do jeszcze większej ilości rzeczy trzeba dojść samemu. Jest to trudne a może nawet bardzo trudne ale wszystko jest dla ludzi, ja ogarnąłem to jeśli ktoś inny poświęci tyle czasu i zapału na to pewnie tez sobie poradzi. To było moje drugie podejście pierwszy raz zacząłem ponad rok temu ale po jakimś czasie coś dzwoniło ale nie wiadomo gdzie i odpuściłem z braku postępów mając już naprawdę duże zapasy materiałów nazwijmy to "szkoleniowych" :)
Od tego czasu nic nie znalazłem nie dostałem żadnego gotowca który w zasadzie nie istnieje bo każdy sterownik jest inny a czasem nawet dwa takie same są pomieszane w środku mocno :) Teraz udało się przy pomocy tych samych materiałów, jedyna różnica to duużo większy upór ale tez lekko nie było i jeszcze dużo nauki przede mną choć sterowniki z e36 czy e46 a zwłaszcza ms42 w moim e46 mam w paluszku :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 2 lutego 2016, 06:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
ADAMO M. napisał(a):
Det? Det ma się nijak do seryjnych sterowników, po prostu dwa różne światy... Mi det służy tylko do hamowni i logowania, powiedzmy, że dla mnie to takie urządzenie diagnostyczne, z jego instrukcji nic nie wyczytasz o strojeniu seryjnych sterowników, totalnie nic.

No moja wiedza na tą chwilę o tym jest praktycznie zerowa, więc zapytam :)
Czy mylę się, sądząc, że jest możliwość wystroić auto w 100% DETem w FIT? Podepnę wszystkie potrzebne czujniki do DETa, jestem w stanie sterować wtryskami i zapłonem (?), więc po co mi seryjny komp? A, mam na myśli tryb alpha-n dla wolnossącego m52 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 2 lutego 2016, 11:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Dobrze zrozumiałem, że chciałbyś wyrzucić dme i odpalić silnik na samym det? Nie da się, det współdziała z dme i nie jest w stanie sam sterować silnikiem. Zresztą det nie ogarnia zapłonu w m52. W ogóle po co Ci Alpha n?

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 3 lutego 2016, 02:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
ADAMO M. napisał(a):
Dobrze zrozumiałem, że chciałbyś wyrzucić dme i odpalić silnik na samym det? Nie da się, det współdziała z dme i nie jest w stanie sam sterować silnikiem. Zresztą det nie ogarnia zapłonu w m52. W ogóle po co Ci Alpha n?

Przekonany jestem, że Michał Małecki pisał że det ogarnia zapłon :)
Chciałem pozbyć się przepływki i sond bo ktoś kto robił swapa zrobił to w taki sposób, że nie łączą się one z komputerem. Nie wiem dokładnie na czym to polega, bo nie mam dość długi czas dostępu do auta. Tak mi powiedział mechanik, który miał to sprawdzić. Można by to naprawić, ale skoro można się tego pozbyć to nie widzę sensu bawić się w koszty.

Btw, jak masz jakieś fajne "materiały szkoleniowe", jakieś linki albo coś i mógłbyś podrzucić to byłbym wdzięczny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 3 lutego 2016, 14:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Chycu napisał(a):
Przekonany jestem, że Michał Małecki pisał że det ogarnia zapłon :)


Det'em nie ogarniesz zapłonu ani w M52, ani w M54


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL