BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 04:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 28  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 22:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Skombinowałeś już ten dolot "best of the best"? :P
Ile może być teraz mocy na silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 09:02 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Elvis90 napisał(a):
Ile może być teraz mocy na silniku?


Zależy jaka jest sprawność układu (opory toczenia, opory w napędzie silniku itp). Zazwyczaj moc na kołach to 85-95% mocy na silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 10:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Elvis90, 205-210KM tak na moje oko. Dolotu jeszcze nie ma...

Prawdopodobnie będzie jeszcze jeden mod, przelot 2.5cala zakończony takim tłumikiem :) http://allegro.pl/tlumik-owalny-magnafl ... 39514.html To już z myślą o turbo ale zobaczymy co zmieni w wolnossaku, na pewno cały kompletny wraz z obecnymi kolektorami będzie lżejszy o ponad 20kg od seryjnego :) Trochę obawiam się głośności ale kilka osób sprawdzało i podobno nie jest źle ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 14:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Podwójną rurę pociągniesz do końca i dasz Y-pipe przed samym końcowym tłumikiem czy już gdzieś na początku złączysz i dalej te 2,5"?
Masz może aktualny wykres po wystrojeniu auta z tymi kolektorami starego typu? Chciałbym sobie porównać jak się zmienił dolny i średni zakres obrotów względem seryjnych kolektorów.
Czekam z niecierpliwością na kolejne modyfikacje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 8 kwietnia 2016, 14:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 11
Posty: 1287
Lokalizacja: Łańcut
Kod silnika: M54B22
Garaż: E46 320i
Ten magna będzie jako końcowy tak? bedziesz do tego jakąś dwururke dorabiał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 12:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Tak to końcowy. Zejście w jedną rurę zaraz za kolektorami, ciągnięcie dwóch mija się z celem... Za tłumikiem będzie seryjna dwururka, wszystko inne w tym zderzaku będzie wyglądać głupio :)
Jakieś wykresy są na poprzednich stronach, głównie wzmocniła się góra, reszta zakresu to jakieś minimalne różnice.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 9 kwietnia 2016, 22:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
A co myślisz na temat przeniesienia czujnika temperatury powietrza bliżej początku dolotu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 10:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Nie widzę sensu, w czym miałoby to pomóc?

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 16:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
W teorii sterownik widziałby zimniejsze powietrze wiec lałby więcej paliwa chyba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Tylko skąd wiesz, że trzeba podlać? Może trzeba odjąć paliwa aby były przyrosty mocy? :) Co do czujnika to w praktyce pokazuje taką temperaturę jaką ma powietrze zasysane przez filtr bo tak się składa, że jest w dobrym miejscu :) Z dobrym dolotem jeśli mamy na dworze 5*C to czujnik pokazuje 5*C, nie kombinujcie gdzie nie trzeba ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 10 kwietnia 2016, 19:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
ADAMO M. napisał(a):
Siema :)
Taka sytuacja...
Obrazek

Kilka dni temu w drodze do pracy podczas wyprzedzania jak nie zgrzytnie jak nie walnie to aż się przestraszyłem...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po prostu zmieliło dyfer, jest moc! :rotfl: Jeśli da się w miarę prosto włożyć przełożenia 2.93 to takie wpadnie, raz, że mocniejsze a dwa przydałyby się dłuższe biegi. Przy okazji wzmocnie podłogę i różne tulejki oraz przewody hamulcowe które zgniły... Tak więc chwilowy przestój ;)



Ech te dyferki z 318 nie wytrzymują za dużo . 2.2 ma jesCze dyfer z 4 cylindrów . Miałem taka przygodę w 330ci na dyfrze 3.38 z 330 automatu przy wyprzedzaniu Jsk huknęło to dym z Kol i stoję w trawie ....

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 03:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
ADAMO M. napisał(a):
Co do czujnika to w praktyce pokazuje taką temperaturę jaką ma powietrze zasysane przez filtr bo tak się składa, że jest w dobrym miejscu :) Z dobrym dolotem jeśli mamy na dworze 5*C to czujnik pokazuje 5*C, nie kombinujcie gdzie nie trzeba ;)
Robiłem testy 328Ci, gdy na dworze było +9*C. Jak auto pochodziło jakiś czas na jałowych, to czujnik pokazywał około 55*C. Podczas jazdy na V biegu z prędkością ~80 km/h odczytywana temperatura stabilizowała się w okolicy 43*C, czyli też dosyć sporo. Natomiast gdy od razu zwolniłem i na II biegu od niskich obrotów przyspieszałem z gazem w podłodze, to czujnik pod odcinką (około 100 km/h) pokazywał 30*C. Przyspieszałem dalej na kolejnych biegach. Na IV przy ~170 km/h odczyt wynosił 20*C. Dalej zabrakło mi drogi, ale zanim czujnik by się ochłodził do temperatury zewnętrznej, musiałbym chyba złapać V-max. Tak więc ja jestem zdania, że czujnik ma znaczne opóźnienie, szczególnie w sytuacji, gdzie jeżdżąc po mieście lub tocząc się stabilną prędkością trzeba szybko coś wyprzedzić. Tylko też nie wiem w jakim stopniu odczyt z czujnika temperatury wpływa na osiągi...
W aucie zamontowany jest kolektor z M54B30. Reszta dolotu seryjna. Jakieś sugestie jak go poprawić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 07:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
To dziwne bo nawet z doładowaniem nie miałem takich rozbieżności z tym co na zewnątrz a w dolocie... W n/a i z dobrym odizolowanym dolotem przepływ powietrza jest tak bezpośredni, że taka sama temp jaka jest na dworze wpada do kolektora ssącego a w tych kolektorach czujnik jest zaraz za przepustnicą więc nie może pokazywać takich wartości. Jaki masz w ogóle dolot? Jak seryjny to czym prędzej go zmień bo każdy inny dodaje mocy... Jak i to nie pomoże to wymień czujnik bo te wartości są nierealne.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Dolot seryjny. To, że silnik zasysa powietrze tak szybko, że jest zimne, to wiem. Tylko właśnie opóźnienie czujnika mnie ciekawi, a to na pewno ma jakiś wpływ na osiągi skoro odczyt na II biegu jest o 20-30*C zawyżony. Nawet odizolowana rura pociągnięta bezpośrednio z dworu nie pomoże w tym przypadku, gdzie czujnik osiąga to co powinien zmierzyć dopiero po kilkudziesięciu sekundach przyspieszana z gazem w podłodze. Mam drugi czujnik z seryjnego kolektora, to się podmieni - może ten jest uszkodzony albo brudny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 18:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Tu nie ma być żadnego opóźnienia, ma pokazywać aktualną temp w ssącym a nie po 2 minutach :) Wymień go i tyle...

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 22:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
To mam jeszcze jedno pytanie: robiłeś coś z odmą? Chyba Leo w którymś temacie pisał, że jej wywalenie powoduje jakieś problemy z pracą silnika. Z drugiej strony wolałbym, żeby nic nie syfiło dolotu. Bo wymiana odmy na nową nie pomaga na długo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Ja mam usunięta ale to przez turbo inaczej bym nie dotykal, u mnie nie widzę żadnych problemów, może w m54 jest inaczej, nie wiem.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 16:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Ale nawet teraz w N/A masz usuniętą całkowicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 12 kwietnia 2016, 16:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Tak, teraz jest usunięta całkowicie, silnik pracuje idealnie równo ale też nie zauważyłem zalet względem sprawnej odmy więc nie wiem czy jest sens ją ruszać jeśli jest sprawna. U mnie była usunięta z racji turbo a, że za tydzień/dwa od nowa będzie doładowanie to nie opłacało mi się zakładać ponownie :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ADAMO M. -->> E46 320Ci Twin Turbo - ukończone str10
PostNapisane: 13 kwietnia 2016, 20:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Ładnie lecisz z pracami :D Nie mogę się już doczekać jak założysz turbo ;) Nie wiem czy może nie doczytałem, jaki ic miałeś założony przy TT ? :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 28  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL