BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 16 marca 2014, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
kedzior001 napisał(a):
Przy okazji wymieniłem czujnik wału korbowego, co prawda działał do końca, ale widać na nim małe pęknięcie. Po skierowaniu sprężonego powietrza w to miejsce widać była że wydobywa się delikatnie olej. Czujniki położenia wałka wydechowego/ dolotowego wymienione były wcześniej. Więc czujniki mam z głowy.

Te czujniki to też niezły szajs,u mnie padł wydechowy zabił go pewnie olej.
Kupiłem używany ( przyoszczędziłem :mur: ale jest z 2010r ) ostatnio wyciągam wtyczkę i już delikatnie poci się,niedługo pewnie jebnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 16 marca 2014, 22:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
ori czujniki, miały wadę były nieszczelne.
Czujniki położenia wałków kupiłem nowe ori, już po zmianach gdyz nie ma dobrych zamienników.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 16 marca 2014, 22:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Przykra sprawa z tą panewką zwłaszcza przy niskim przebiegu.

Czy pompę oleju można bez problemu wymontować po zdjęciu miski bez rozpinania rozrządu?
Składam też pomodzone M54 i zastanawiam się nad wstawieniem nowych elementów do pompy. Co w niej warto wymienić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 16 marca 2014, 22:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
mozna wystarczy odkręcić kółko od pompy

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 16 marca 2014, 23:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 1654
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e90 318d
Kod silnika: N47D20A
Garaż: Było
e46 328i
e46 330CiA
Alpina B3
e46 330d
e39 540iA
przykra sprawa, ale dzięki temu będziesz miał nowy silnik :ok: może to i lepiej, bo pewnie na aktualnym setupie nie poprzestaniesz ;)

_________________

Jest E90 318d

Było: E46 328i, E46 330CiA, Aplina B3, E46 330d, E39 540iA


Wykładziny i wycieraczki - https://wykladziny-warszawa.pl/ Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 17 marca 2014, 21:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Sphinksus napisał(a):
przykra sprawa, ale dzięki temu będziesz miał nowy silnik :ok: może to i lepiej, bo pewnie na aktualnym setupie nie poprzestaniesz ;)


Heh, chyba poprzestanę, nic więcej - no chyba że dziewczyna zacznie wyprowadzać mnie z równowagi, na co raczej nie zapowiada się - to już pójdzie dmuchawka.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 19 marca 2014, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
powoli powoli i będziemy odpalać.

Na przepłukanie silnika , pierwszych 10-20km wybrałem olej mineralny
Obrazek

A na docieranie 1000-1500km olej półsyntetyczny
Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 19 marca 2014, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Przykra sprawa ale dobrze, ze juz motor poskładany.

kedzior001 napisał(a):
A na docieranie 1000-1500km olej półsyntetyczny

a docelowo na czym chcesz jeździć ?

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 00:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
!kuchar napisał(a):
Przykra sprawa ale dobrze, ze juz motor poskładany.

kedzior001 napisał(a):
A na docieranie 1000-1500km olej półsyntetyczny

a docelowo na czym chcesz jeździć ?



Valvoline 5w50 chyba najlepszy dla tego silnika, testowałem różne, możliwe ze dlatego poleciała mi panewka i najlepiej włśnie na nim mi się zachowywał.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 00:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
kedzior001 napisał(a):
Valvoline 5w50 chyba najlepszy dla tego silnika


Niby masz dosyć wyżyłowany silnik, ale mimo wszystko mam mieszane uczucia co do tego wyboru. Na Twoim miejscu lał bym takiego Amsoila jak ma !kuchar.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 07:27 
kedzior001 napisał(a):
Na przepłukanie silnika , pierwszych 10-20km wybrałem olej mineralny


Chyba pierwszych 10-20 minut na biegu jalowym i pozniej oliwa out?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 09:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Co do ogólnego docierania znalazłem info.
''Jeśli chodzi o olej jaki ma być używany do docierania to zdecydowanie i bezapelacyjnie ma to być olej mineralny .
Dobrze by było aby miał wysoką zawartość cynku a jeszcze lepiej gdyby to był specjalny olej do docierania .
Oleje takie są olejami mineralnymi i mają podwyższoną zawartość cynku i fosforu .
Z dostępnych w Polsce można kupić Millers Oils lub dodatek do oleju Lucas który ze zwykłego mineralnego oleju '' zrobi '' olej do docierania . Ja będę używał olej do docierania Amsoil

Przy docieraniu nowo zbudowanego silnika głownie chodzi o to aby pierścienie ładnie i szczelnie dopasowały się ze świeżo honowanymi cylindrami . Dlatego właśnie honuje sie cylindry a nie szlifuje i poleruje na lustro .
Właśnie dla szybkiego i efektywnego wzajemnego '' wytarcia'' się tych elementów nie zaleca się używania oleju syntetycznego.
Oleje syntetyczne z dodatkami jakie są w nich stosowane mają tak dobre właściwości przylegania do materiału i ochrony części ruchomych że w znacznym stopniu utrudniają właściwe dotarcie które w zasadzie jest kontrolowanym i pożądanym zużyciem współpracujących ze sobą pierścieni i cylindrów .
W uproszczeniu idea docierania jest pokazana na rysunkach poniżej .
Obrazek


Teraz jeśli chodzi o sam sposób docierania to zdecydowanie popieram metodę na ostro . Zwrot ten oznacza że silnik zostaje od razu poddany obciążeniom i podczas jazdy używamy gazu w systemie 0 -1 . Przyśpieszamy i hamujemy silnikiem puszczając gaz całkowicie .
Chodzi o to że pierścienie muszą być dociskane do cylindrów z właściwą siłą aby aby mogły się dotrzeć i podczas normalnej pracy są one dociskane poprzez ciśnienie dostające się miedzy tłok a tylną krawędź pierścienia .
Podczas delikatnej jazdy ciśnienie to nie jest na tyle wysokie aby zapewnić właściwy docisk pierścieni .

Opisze mniej więcej procedurę jaką osobiście będę stosował .

Kiedy silnik i wszystko inne jest już gotowe i zalany jest olej mineralny należy przed pierwszym odpaleniem wytworzyć ciśnienie oleju w silniku .
W tym celu odpinamy wtyczki od wtryskiwaczy oraz cewek i kręcimy silnikiem kilkukrotnie , jeśli jest wskaźnik ciśnienia oleju to tym lepiej
Następnie po podpięciu wtrysków i cewek odpalamy silnik i doprowadzamy do temperatury roboczej , po jej osiągnięciu trzeba zgasić silnik i wymienić olej i filtr na nowy . Kolejny raz trzeba zalać mineralny .
Teraz czas na właściwe docieranie .

Trzeba wybrać taki czas i miejsce aby można było to spokojnie zrobić i nie ryzykować utknięcia w korku lub wypadku
Zaczynamy po prostu gwałtowne przyspieszanie na biegu który zapewni nam dobre ale nie przesadne a jednoczenie nie za małe obciążenie . Myślę że trójka jest najodpowiedniejszym biegiem .

Tak więc zaczynamy powiedzmy z okolic 1000-1200 obr i przyśpieszamy ostro ( gaz w podłogę ) do 2 - 2,5 tyś następnie puszczamy gaz i hamujemy silnikiem do początkowych obrotów . Kolejny etap to ostre przyspieszenie do 3, 3,5 tyś i kolejne hamowanie silnikiem do prędkości początkowej .
Powtarzamy te same kroki stopniowo zwiększając obroty o 1000 - 1500 aż dojdziemy w okolice odcinki . Myślę też że nie zaszkodzie powtórzyć tą procedurę na wyższym biegu startując z wyższych obrotów .
Po przeprowadzeniu tej procedury '' upalamy '' silnik normalnie przechodząc przez wszystkie biegi i starając się jak najwięcej hamować silnikiem , unikać stania w korkach i jazdy na małym obciążeniu ( autostrada ) .
Trzeba zrobić w ten sposób 80 -100km i po tym przebiegu trzeba spuścić olej i wymienić filtr .
Można już teraz wlać pełny syntetyk i dać dobry filtr oleju ale mimo wszystko wymiana w połowie wymaganego normalnie czasu .
Silnik jest dotarty i można go zacząć normalnie używać

Jeśli chodzi o pierwsze rozgrzewanie to można to robić albo na biegu jałowym albo na delikatnie podniesionych obrotach ja jednak raczej zdecyduję się na rozgrzewanie podczas jazdy , czyli szybkie kółeczko z średnim obciążeniem do okolic 2000 obr .
Dodatkowa jeśli mamy wszystko nowe w głowicy warto przed pierwszym kręceniem i odpaleniem zdjąć pokrywę zaworów i polać trochę olejem po wałkach i popychaczach . Zapewni to maksymalną ochronę od początku .''

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 10:17 
U mnie auto najpierw krecilo bez zaplonu tak dlugo az zgasla kontrolka oleju, nastepnie zostalo odpalone i pracowalo z pol godziny, pozniej olej zostal zlany, w filtrze pelno opilkow, pozniej nowy olej zalany, auto zrobilo bardzo delikatnie 200km i znowu olej zlany i opilkow bylo duzo mniej ale jeszcze byly. Nastepnie nowy olej i 600km juz troche mocniej a pod koniec juz ogniem i jeszcze raz nowy olej i filtr i smiga do dzis. Oleju nie bierze i moc ponad serie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 10:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
LeSiO napisał(a):
U mnie auto najpierw krecilo bez zaplonu tak dlugo az zgasla kontrolka oleju, nastepnie zostalo odpalone i pracowalo z pol godziny, pozniej olej zostal zlany, w filtrze pelno opilkow, pozniej nowy olej zalany, auto zrobilo bardzo delikatnie 200km i znowu olej zlany i opilkow bylo duzo mniej ale jeszcze byly. Nastepnie nowy olej i 600km juz troche mocniej a pod koniec juz ogniem i jeszcze raz nowy olej i filtr i smiga do dzis. Oleju nie bierze i moc ponad serie.


Więc na mineralnym zrobiłem około 15km, ale po zalaniu nim, przy odłączonym układzie zapłonowym pokręciłem rozrusznikiem do momentu aż zgasła kontrolka ciśnienia oleju, następnie pochodził około 20 minut, aby odpowietrzyć układ chłodzenia.

Na półsyntetyku planuje zrobić około 1000-1500km i dopiero zalac syntetykiem, chociaż zastanawiam się czy nie lepiej nie zrobić jeszcze jednej wymiany oleju na półsyntetyk powiedzmy po 300-400km

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 10:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
kedzior001, a Honowałeś cylindry .?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 11:37 
Zawsze przeciez mozesz odkrecic filtr i do niego zerknac, jak bedzie smietnik to bedziesz sam decydowal. Ja oprocz tego ze sotatni raz olej zmienilem to jeszcze tam po drodze sam filtr sobie wymienilem. A z tego co sprawdzalem filtr to do 1000km to juz bylo w nim czysciutko.Mysle ze 800-1000km to jest maks. Najbardziej silnik bedzie sie docieral po pierwszym odpaleniu i przez pierwsze 20minut. Pozniej jeszcze bedzie sie docieral przez powiedzmy 200km a pozniej to juz tylko (nie wiem jak to napisac) dopracowanie, ulozenie sie a nie samo stricte docieranie.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 12:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Nightfox - gładź cylindrów była w idealnym stanie, wiec nie było takiej potrzeby

LeSiO - chyba jednak po tych 500km wymienie ponownie olej, koszta nieduże, a dla silnika będzie zdecydowanie lepiej.

A tak to teraz wygląda pod maską.

Obrazek

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 12:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Czyściutko :ok: kedzior001, czym robiłeś te plastiki pod maską ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 12:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
kedzior001 napisał(a):
Nightfox - gładź cylindrów była w idealnym stanie, wiec nie było takiej potrzeby

To w sumie dotarty już jest,kwestia przepłukania.
kedzior001 napisał(a):
A tak to teraz wygląda pod maską.

Wszystko mi sie podoba,no prawie :P
znaczek bym ''utopił'' w dolocie i śrubka :P ale to szczegół.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kedzior001-->>E46 330Ci by Tune-Soft - motorownia od podstaw
PostNapisane: 20 marca 2014, 12:43 
kedzior001 napisał(a):
LeSiO - chyba jednak po tych 500km wymienie ponownie olej, koszta nieduże, a dla silnika będzie zdecydowanie lepiej.


Pewnie ze tak. A szklanki na nowe zmieniales?

Odpal niech pochodzi z pol godziny i zlewaj olej, pozniej na nowym 200km i zlewaj znowu. A pozniej obserwuj filtr i decyduj.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL