BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2025, 22:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 818 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 11 sierpnia 2020, 07:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
gratulacje :super:

lukbmw napisał(a):
potencjał na złamanie 7 sek jest


no pewnie, patrząc na warunki temperaturowe za oknem ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 2 września 2020, 17:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57
hej, masz na jakimś forum wątek swojego starego auta e39 3.0d 260km ?
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO 8hp lukbmw+ECU-Perfect =501KM
PostNapisane: 7 września 2020, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn-KoÂźle
lukbmw napisał(a):
Auto już dawno poskładane i dotarte ale oczywiście coś musiałem pozmieniać i zepsułem samochód przestał dymić



trochę za duże te turbiny bo słabo wstają ale jakieś plany na dół są

Obrazek

...




co to za suszarki siedzą ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 4 października 2020, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 25
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 330D E46
Kod silnika: M57N
Gratuluje!!! :super: To już jest mega wynik, masakrator straszny...Trzymam kciuki za dalszy rozwój projektu :ok:

_________________
Sprzedam BMW E46 330D 2004r. Stahlblau metalic,delikatny chip 250/530. Kontakt 504 266 694


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 4 października 2020, 11:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Nie lubię diesli i nie będą dla mnie lepsze od pb,.ale obstawiam, że gdyby mnie przewiózł ktoś tym,.czy sam bym poczuł moc, to teorie o ochronie środowiska i dźwięku silnika zeszłyby na drugi plan, wraz ze smrodem za autem. Mocno dymi przy bucie? Tak stricte w kwestii ksiągów, to taki diesel musi mocno przypominać elektryka, bo wrażeń akustycznych nie ma, gdyż w takich zakresach obrotów jakimi się operuje, logicznym jest że silnik krzyczeć nie będzie. Stąd wrażenia 2 stosunku do PB zgoła odmienne, ale czy mniej przyjemne? To tak samo chyba jak dyskusja czy zadzior M3 E92 jest lepszy od szybszego ale bardziej przyziemnego AMG. Weź przyciemnie tylne szyby, żeby nie widzieć chmury i wstyd nie było, a pod głośniki podłącze jakichś wzmacniacz dźwięku z nowych seri F. Wtedy będzie git :P oczywiście żart. Ale jak zobaczyłem że już do nowych furek wkładają w puszkę wydechu głośnik, który uaktywnia buczenie w trybie sport, to nic mnie już nie zdziwi w motoryzacji :D

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 4 października 2020, 15:29 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2221
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Jak cię ktoś przewiezie takim autem to nie reagujesz na dźwięk w ogóle, bo po prostu wgniata w fotel i tyle. Jak masz takie auto n daily to potem zaczynasz zauważać inne rzeczy oprócz tego że po prostu auto srogo jedzie i wtedy dźwięk może przeszkadzać, śmierdzieć, kopcić itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 4 października 2020, 22:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 593
Lokalizacja: Warszawa
Dokładnie,wolałbym słabszą Mke jak tak mocno porobionego diesla,który niestety przy takiej mocy jest mocno wyżyłowany i w trasę 500+km to strach pojechać bo się coś wys^a przy mocniejszej jeździe,no niestety ale tak jest ;) :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 4 października 2020, 23:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 354
Mani napisał(a):
Gratuluje!!! :super: To już jest mega wynik, masakrator straszny...Trzymam kciuki za dalszy rozwój projektu :ok:


Dzięki do szóstek jest bliżej jak dalej , jeszcze parę pomysłów do zrealizowania jest :hyhy:


kszyhu Nie znudziło Ci się pisać jednego i tego samego w kółko że dizel zły wiem , wszyscy wiedzą :(


kai
Pracuję przy większym sprzęcie trochę spawam i już się przyzwyczaiłem tak jak wcześniej pisałem na tą chwilę kopcenie się skończyło ale pracuję nad tym żeby to naprawić


PaTrYk009
A ja wolę te emki mijać ale jak jest okazja pojeździć też :D
Ja przy aucie wszystko robię sam turbiny wtryski itd itp (tylko programy mam od ECUPERFECT ) nikomu nie pozwalam zaglądać pod maskę i mam tego efekty na razie tylko 550km ale sam się nasłuchałem i naoglądałem ulepów turbo od y wydech od z intercooler x a program od wgrywacza który udaje programistę
Jak zmieniałem tłoki na mocniejsze rozebrałem cały silnik i oprócz dwóch skrajnych panewek głównych które były lekko wytarte nie było żadnego zużycia tak że nie wszystkie dizle są w takim samym stanie ale jak widać opinia jedna :wstyd:


Ostatnio edytowano 6 października 2020, 20:05 przez lukbmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 5 października 2020, 06:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
lukbmw napisał(a):
kszyhu Nie znudziło Ci się pisać jednego i tego samego w kółko że dizel zły wiem , wszyscy wiedzą jak będę miał problem z kloszami lamp przednich to się zwrócę z pomocą do Ciebie bo na tym według mnie się znasz

:wstyd: myślałem że pisząc ten post zyskam twoją przychylność, bo nic złego nie napisałem. Pewnie poruszyły cię pierwsze słowa (choć nic w nich złego,. zarazem raczej bardziej podkreślają moje przesłanie," że diesel też może być spoko"). Ale na początku zaszufladkowałeś. Wybacz, nie będę się więcej wypowiadał w twojej galerii. Pozdrawiam.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 5 października 2020, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kszyhu napisał(a):
Mocno dymi przy bucie? Tak stricte w kwestii ksiągów, to taki diesel musi mocno przypominać elektryka, bo wrażeń akustycznych nie ma, gdyż w takich zakresach obrotów jakimi się operuje, logicznym jest że silnik krzyczeć nie będzie.


Nie wiem jaki jest wydech w tym aucie, ale diesel pod obciążeniem potrafi udawać dźwięk fajnego wozu. Ba, właśnie po wymianie sprężarek zmienia się dźwięk często - wiadomo, ze nie będzie to ryk V8 czy też bulgot AMG, ale w środku naprawdę można to usłyszeć. Ba, ja względem tego dźwięku uwielbiałem zmieniać biegi. Nie patrzyłem nawet na obrotomierz.

A dyskusje kto co by wolał... To generalnie szkoda czasu. Każdy ma to na co zapracował, co mu odpowiada i czym chce się bawić. Z jednej strony rozumiem tych którzy tuning lubią oglądać i komentować ale go nie mają ani w garażu ani w planach... Ale z drugiej strony zrobienie czegoś co potrafi potrząsnąć Internetem... Ma swój klimat. Tuning jest fajny, to hobby i czasem nałóg. Nie ma sensu porównywać, różnić - każdy ma swój gust, swoje pomysły na życie i tyle.

Takie otwieranie barier, tuning ma też swoje drugie dno. Poznaje się dzięki niemu dużo ludzi, nowe znajomości, pomysły... Wiecie ile ja ludzi poznałem przez dawne forum BMW Sport? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 5 października 2020, 08:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2221
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
A jak dla mnie to byle 330cd morphiego brzmiało genialnie, mimo, że to diesel.

Nie wiem jak tutaj :c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 5 października 2020, 08:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ja jestem dalej fanem 3.0d od bmw i wezcie mi pokażcie drugi taki silnik w ropie co takie przyrosty przyjmuje :ok:

Jedynie dpefa bym juz przy modach zostawił. Moje ostatnie 330d mialo dpfa i hybrydę plus Wagner = 332 konie i nie było na co narzekać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 08:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
alduwiel napisał(a):
Ja jestem dalej fanem 3.0d od bmw i wezcie mi pokażcie drugi taki silnik w ropie co takie przyrosty przyjmuje :ok:

Jedynie dpefa bym juz przy modach zostawił. Moje ostatnie 330d mialo dpfa i hybrydę plus Wagner = 332 konie i nie było na co narzekać ;)

Nie ma problemu zrobić np. 400KM na hybrydzie bez dymu jak się ma 3.5d ale trzeba sporo logów zrobić i musi się chcieć tunerowi zrobić bezdymną mapę ale wiadomo można zrobić np. z tego samego Doładowanie np 440km i dlatego większość dymi. Szkoda ze nikt w bmw nie ogarnia multi map ale idzie to ogarnąć w inny sposób ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 08:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
W 335d miałem 394 konie bez dymu... nie o dym mi chodziło tylko o straszliwie rakotwórcze cząstki stałe, które bardzo ciężko z organizmu się usuwa dlatego lepiej robic co się da by się na ryzyko wdychania tego świństwa nie narażać :( dodam jeszcze , ze od kiedy do Pb nie dodają ołowiu to benzynowce prawieże cząstek stałych nie emitują


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 09:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
marcin92 napisał(a):
Szkoda, ze nikt w bmw nie ogarnia multi map ale idzie to ogarnąć w inny sposób

Zrobienie czipa to zrobienie "remapu" (czyli "customizacji" seryjnego programu w samochodzie - w programie są setki map i parametrów, które determinują działanie programu). Dodanie nowej funkcjonalnosci w programie (np przelaczaie map) to zmiana programu (nie tylko jego parametrow) i to jest rzecz wymagajaca sporo pracy - nie wiem czy masz auto wystarczajaco drogie by oplacic koszt tego.. a jak ktos to zrobi, ktos inny moze skopiowac, wiec ciezko liczyc, ze sie na tym kokosow ktos dorobi
Do Wszystkich pragnacych multimapy
w aucie mamy pedal gazu, ktory na wejsciu ma jakies zasilanie, a na wyjsciu napiecie od 0 od X v (w sofcie do 535d 272ps 100% wcisniecia pedalu gazu jest przy 3.871 volta)
"Urządzenie", które pozwalające skalować napięcie to "dzielnik napięcia"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzielnik_napi%C4%99cia
to taki ogólny schemat "pod multimapy" (oczywiscie napięcia zasilania u nasz to 5V)
Obrazek
- koszt kilka PLNów - montujesz na wiązce gazu i jak to włączysz to np 100% gazu będzie jak 80%, 50%->40% itp
Mały risk: bez wciśnięcia pedału gazu jest 0.8v.. po przeskalowaniu będzie pewnie jakieś 0,7 co może przez ECU być rozpoznane jako błąd (trzeba sprawdzić empirycznie, ewentualnie zmienic próg błędu w sofcie)

Alduwiel napisał(a):
dodam jeszcze , ze od kiedy do Pb nie dodają ołowiu to benzynowce prawieże cząstek stałych nie emitują

a ja dodam, ze do aut benzynowych zaczeto wkladac filtry czastek stalych, gdy o benzynie "olowiowej" pozostalo najwyzej wspomnienie
Przypomnę, że w dieslu wyciąłeś DPF i katalizator a w benzynie katalizator by mieć więcej koni - pro ekologiczne jak polowanie na żubry (i co... teraz pozostanie tylko tesla :D )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 09:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1233
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X4M LCI Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było X3M, 140ix, 340i, 335is, 335d, 525d
335d to super wozik na daily w lajtowej konfiguracji czyli IC + program bezpieczny na 360-370koni, z dpfem na miejscu.
Samolotu z tego nie bedzie ale jedzie już żwawo i nie puszcza bąków ani nie emituje syfu. Taki złoty środek do szybkiej taniej jazdy na codzień bez wioski w postaci dymka za autem i smrodu.

Miałem pare lat temu 335d kupilem juz bez dpfa i prawie że nie kopcił ale i tak wolałbym z dpfem.
Mialem też 330d LCI z dpf seryjny i lepiej mi sie tym jezdzilo na daily jak 335d wybebeszonym.


Ostatnio edytowano 6 października 2020, 09:44 przez Vaporr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 09:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2221
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
przemek, z mutlimapami chyba chodzi o to, że masz jakiś przełącznik w aucie i przełączasz sobię mapę (oczywiscie, zamiast tego mozna obd i po prostu wgrać inną mapę). ale z przełącznikiem, to nie weim czy po prostu nie trzebaby się przełączyć na inny, osobny komp w aucie.

seryjne kompy chyba nie obsługują takich multimap, bo generalnie musialyby miec wszystkie swoje zestawy map z parametrami, razy ileś w zaleznosci ile map ktos by chcial.
ale nie weim, tak tylko mysle

//diesel bez katów i dpfa śmierdzi i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 10:11 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
na mysli mialem rozwiazanie na multimapy w stylu "przeglad/kontrola drogowa, normal, race" - czyli przelacznik: auto widzi 40% poziomu wcisnienia pedalu gazu, widzi np 80%, 100% odczytu bez zaniżania
Na dzien dzisiejszy badany jest poziom zadymienia i by spelnic norme eu4 w zadymieniu (badanycm przy pelnym bucie) nie potrzeba DPFu (e46 204ps wychodzil w normnie eu4 bez DPF) - spokojnie przy sprawnym ukladzie wtryskowym obcinajac koks diesla zmiesci sie w normach badanych na stacji diagnostycznej
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 10:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2221
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
aaa, czyli o to ci chodzi.
jesli chodzi o badanie spalin to chyba VAG tak robil wlasnie, ze jak komp wyczul, ze jest badany, jakies aparatury podpiete to obcinal mocno moc i wychodzily parametry super :D

swoja droga, to eletrkyczny reczny tez tak dziala, ze jak auto wie ze jest na rolkach (np na przegladzie) to mozna ten reczny testowac i zaciagac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d 2 t 8hp lukbmw+ECU-Perfect =552KM
PostNapisane: 6 października 2020, 10:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
przemek4net napisał(a):
"Urządzenie", które pozwalające skalować napięcie to "dzielnik napięcia"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dzielnik_napi%C4%99cia
to taki ogólny schemat "pod multimapy" (oczywiscie napięcia zasilania u nasz to 5V)


Dzielnik napięcia jest stały i buduje się go z elementów pasywnych, dokładniej z tego co się orientuje w pedałach przyśpieszenia mamy do czynienia z regulowanym dzielnikiem napięcia czyli potocznie zwanym potencjometrem :P A powiedz mi to nie tak ,że po prostu pisze się kilka osobnych map a nie tylko zmienia odczyt z pedału gazu? W focusie RS na przykład z tego co się orientuje da się zrobić tak ,że wybiera się manetką od kierunków kilka zupełnie innych map z inną reakcją na pedał gazu, z innym AFR, pod na przykład inne paliwo itd Nie wiem jak to jest w ECU w jednych autach da się zrobić kilka jakby podmap ,a w innych nie czy jak to wygląda? Programuje nieco inne rzeczy i mogę mieć zaburzony światopogląd :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 818 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL