BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 23:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 229  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci zaczynamy powoli dłubać str 47
PostNapisane: 8 listopada 2012, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Leo, powiedz mi tą szperę to sam ogarniesz? Bo widzę że obeznany jesteś w mechanice :D Jeśli tak to ustawiam się w kolejce :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci zaczynamy powoli dłubać str 47
PostNapisane: 9 listopada 2012, 00:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Nie chce na razie nic ustalać jeśli o szperę chodzi ale będę musiał na pewno coś wystrugać bo bez szperunku doładowanym m54 na pewno nie da się normalnie poruszać więc jak przyjdzie czas na szperę to na pewno wszystko będę na bierzaco zamieszczał:)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci zaczynamy powoli dłubać str 47
PostNapisane: 9 listopada 2012, 14:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 66
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Moje BMW: E60 535D
Jestem ciekaw jak to będzie jeździć. Życzę powodzenia w projekcie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci zaczynamy powoli dłubać str 47
PostNapisane: 10 listopada 2012, 10:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Sobota rano to idealna pora na pracę :D

Dzisiaj w końcu ściągnąłem głowicę, niespodzianka w srodku była dość duża nie powiem :D

Wszystkie zawory cudownie podparte i panewki korbowodowe pozacierane :cwaniak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Widać silnik przed klopsem nie miał lekko, wszystkie te nowe silniki z oznaczeniem N to niezła kaszana ;)
Haha ale tłoki mają dobre :hyhy:

Oczywiście paczka fotek obowiązkowo:

Tutaj silnik już bez czapki, zabieramy się za wyciągnięcie tego jak że nietypowego wału

Obrazek

Tutaj pozostałośći pompa oleju, miska, kółka zebate łancuszki itd

Obrazek

Technologia montażu wału w silnikach serii N się znacznie zmieniła, zamiast mostków na wał korbowy mamy cały płaszcz z panewkami który skręcamy do spodu silnika. Już widzę jak ktoś to idealnie równo skręci tak żeby uszczelniacze nie puszczały :wstyd:

Obrazek

Tutaj panewki na wale nie ruszone stan igła :rotfl:

Obrazek

Obrazek


No i dół bez wspomnianego wyżej płaszcza:

Obrazek

A teraz czas na to na czym mi najbardziej zależało, no bo po coś w końcu tego klamota kupiłem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tłoki jeszcze brudne i nie poczyszczone ale do wieczora jeszcze sporo czasu :)

tak więc pierwszy small stage za mną, czas wytargać m54 z budy :)

Najpierw jeszcze sprawdzę dzisiaj ciśnienie sprężania i ciśnienie na listwie :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 10 listopada 2012, 10:35 
Zaraz zaraz n54 to moja jednostka, robisz swapa?;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 10 listopada 2012, 10:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Nie ;)

Heh po co miał bym do swapa kupować goły słupek z rozpieprzonym rozrządem?

uważaj kolego jak będziesz wymieniał koło pasowe żeby przypadkiem panowie mechanicy nie zrobili ci muki tak jak w tym motorze :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 10 listopada 2012, 10:41 
A niewiem, myslalem ze jakis zapalony majsterkowicz jestes;) ale e46 na n54 to byl by ciekawy projekt;) spoko bede uwazal, ale na razie problemow nie ma;) pozdr!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 10 listopada 2012, 17:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Eeee myślę że doładowane m54 będzie lepiej jezdzić niż N54 ;) Ale to tylko hipoteza :]

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 10 listopada 2012, 18:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Moje BMW: 335xi
Kod silnika: N54b30
wujekwaldus napisał(a):
A niewiem, myslalem ze jakis zapalony majsterkowicz jestes;) ale e46 na n54 to byl by ciekawy projekt;) spoko bede uwazal, ale na razie problemow nie ma;) pozdr!


Zdecydowanie lepiej . Jak mi sie ta twoja robota podoba . Czekam na kolejna porcje fotek

_________________
SPRZEDAM ACS3 2.0d

Obrazek

viewtopic.php?f=6&t=119711&p=1479313#p1479313


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 10 listopada 2012, 19:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 5102
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
Ciekawa jest ta relacja z prac :ok:
Leo, dobra robota :)

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 10 listopada 2012, 20:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
te tłoki mają odprężyć silnik, tak?
o ile będzie można dmuchnąć więcej niż serie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 04:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Nie tylko odprężyć, te tłoki są zbudowane z zupełnie innego materiału, są przystosowane do doładowania. Seryjne tloki w m54 są slabe, ściślej mają słabe półki które powyżej 0,5 bara pękają... Ciężko mówić tu o odprężeniu jesli tlok jest o 1,2 mm wyższy od serii m54 ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 41
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Dobrze działasz ;d głowica jakos tez bedzie przerabiana/obrabiana ? To teraz pewnie po złozeniu bedzie rewanż z zółtą ibiza ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 13:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Może i rewanż będzie zobaczymy... co do obróbki głowicy to na pewno takowa będzie miała miejsce ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 15:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
wszystko profi, tak jak to powinno być robione bez drutu ;)

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 15:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Poczyściłem ładnie tłoki,


Obrazek

Tak wyglądają od strony denka:

Obrazek

Obrazek

Tutaj widać że półki są w pewien sposób wzmocnione

Obrazek

Obrazek

Tłoki bardzo ładne ale bez kilku modyfikacji nie da się ich bezproblemowo upchać do m54 ;)

no ale jak by było zbyt łatwo to nie było by zabawy :)

Po tłokach widać że silnik bardzo mało przejechał, po cylindrach zresztą też

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 15:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
5oul napisał(a):
No to chyba pierwszy w PL taki mod silnika będzie.

Chyba nie http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=1558
Wentyl napisał(a):
wszystko profi, tak jak to powinno być robione bez drutu ;)

:zdziwko: A to ciekawe, bo jednak frezowanie tłoków czy korb jednak wieje trochę drutem. Profi by było gdyby silnik został zakuty. Ale wiadomo, koszty...

Wcześniej pisałeś, że nie liczysz nawet na 300KM to nie wiem po co zabawy z wymianą tłoków. Do takiej mocy jak dla mnie wystarczyło tylko odprężyć i dmuchać, no chyba, że jednak ma być więcej :hyhy: Jakie turbo w końcu montujesz? Bo to o którym pisałeś trocha maławe...

Życzę na wiosnę poważnych problemów z trakcją :super:

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 16:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Frezowanie tłoków to wg Ciebie drut? Wg mnie drut to jak bym je pilnikiem szorował :wstyd: :wstyd:

Link który podałeś to zupełnie inny projekt kolego bo jest na żeliwnym bloku z m50 więc to zupełnie inna jednostka, bez vanosów itd...

Nie celuję w 300km o pewnie będzie więcej, docelowo chce nadmuchać do 1bara ale ile konkretnie to zobaczymy w praniu, turbinka będzie to replika gt35

Wracając jeszcze do odprężania m54 to powinieneś wiedziec że tłoki w tym silniku są tragiczne i wystarczy 0,5 bara żeby pozrywac póki na tłokach....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 16:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Tak, z tego linku to m50 ale zasada przeszczepu identyczna. Ingerowanie w budowę tłoka jest dla mnie nie najlepszym pomysłem co poradzić, choć i tak lepszym niż obróbka korb, życzę by nic nie wybuchło.
Z tłokami bywa różnie. Te z m50 miały kilka lat temu klękać przy ok 350KM choć moc to żaden wyznacznik bo powinno się oceniać względem doładowania a dziś ładują w serie ponad 1 bar, +400KM i jest ok. Z m52 miały być jeszcze gorsze a ktoś dmucha 1.3 bara i chodzi (no, zobaczymy jak długo) z wynikiem 480KM zresztą też na chińskim gt35. W innych markach jest to samo, kilka lat temu przy niskich doładowaniach wybuchały silniki a dziś te same znoszą kilka razy więcej, kwestia wiedzy, a ona cały czas rośnie :) Ale ok skoro ma być jeden bar to z seria mogło być niebezpiecznie, choć jeśli chcesz naprawdę najmniej awaryjne rozwiązanie to ja bym odłożył trochę kasy i zakuł.
Skora taka locha wleci i takie doładowanie to 400 pęknie :super:

Koszt samych korb i tłoków kutych to niecałe 5 tys a potencjał gigantyczny.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Leo --> 330Ci--> N54 w częściach str 48
PostNapisane: 11 listopada 2012, 17:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Wszystko sie zgadza kolego, jesli ten setup będzie dobrze jezdził to kucizna pewnie wleci :) ograniczeniem jest tutaj blok który jest z alu i głowica która ma mniejsze zawory niż ta w m50.

Nawet kute tłoki klękną jesli będzie np złe pasowanie czy AFR (przykład kolega PMN który wykończył nie jeden komplet kucizny)

Myslę że gt35 to chyba najlepsze rozwiązanie patrząc na cenę i wydajność.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4566 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 229  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL