BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 12:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 41  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 listopada 2019, 19:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
Nie ma czegoś takiego jak lepsze warunki hamownia ma nornę din i czy w lecie czy zimie wynik ma być taki sam wiadomo że zwiększając obciązenie na hamowni wychodzi więcej niutków
Nie będę usprawiedliwiał wyniku bo silnik który się stopił miał przestawiony trochę rozrząd i inne turbo (to się trochę przy topiło i było ustawiane od nowa)
Wcześniejsze 3 litrówki miały 449km i były to nie ruszane słupki euro 4
Ten silnik jest euro 3 i ma 10 km mniej ale od 4000 do 5000 obr ma taką samą moc jak euro4 i jazda na maksa będzie taka sama
Dla mnie jest to kolejna wskazówka w nierównej drodze do 600km :rotfl:


ps wydaje mi się że ten silnik trochę mniej kopci do 4000 obr 0 dymu do mojej lokomotywy nie ma co porównywać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 listopada 2019, 20:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
W poprzednim pomiarze hamownia dodała trochę do wyniku ze względu na temperaturę (DIN70020 dodaje do wyniku powyżej +20st. C i odejmuje poniżej +20st. C) oraz na bardzo niskie ciśnienie (DIN70020 dodaje poniżej 1013hPa i odejmuje powyżej 1013hPa). Teraz odjęła ze względu na niższą temperaturę i dodała "mniej" za wyższe ciśnienie atmosferyczne niż poprzednio.

Zasymulowałem taką samą różnicę w identycznym pomiarze w swoim aucie i wyszła różnica 14,5KM i 28nm na korzyść pomiaru przy ciśnieniu 977hPa i temperaturze 27st.

Obrazek

Oczywiście napisałem to jako ciekawostkę, po to się wpisuje te parametry, żeby auta mogły w każdych warunkach generować podobne moce podczas pomiaru na hamowni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 listopada 2019, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
lukbmw napisał(a):
Nie ma czegoś takiego jak lepsze warunki hamownia ma nornę din i czy w lecie czy zimie wynik ma być taki sam

Niby tak, ale to jest dobre do aut N/A mimo wszystko. W przypadku turbo z dobrym IC uważam, że wyniki mogą być różne latem/zimą i tyle.

Kolejna kwestia to tolerancje błędu i tak dalej. Ale jedna rzecz w sumie się nie zgadza - od 4k rpm wykresy się pokrywają. Ciekawe generalnie, będę obserwował rozwój tematu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 1 listopada 2019, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
A najciekawsze jest to że silnik 204 eur3 czy 4 maksymalnie generuje 450 km przy ok 3800 załóżmy do 4000 potem leci w dół o 10km
bi turbo 272 przy tej samej dawce paliwa i wyższym doładowaniu o 0,3 bara też osiąga 450km ale trzyma do końca
i 286 na piezo też generuje 450 tylko na wyższym ciśnieniu paliwa
tak że wszyscy są pogodzeni :rotfl: :rotfl: :rotfl: koks rządzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 2 listopada 2019, 00:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Najciekawsze to że jedna dysza metanolu dała teraz większy przyrost niż kiedyś dwie :P
A najważniejsza lekcja to że czujkę EGT zamontowaną w zaślepce EGRa można sobie wsadzić w dup... bo teraz przy krótszych przegazówkach są temperatury o 300 stopni wyższe
Ale jako że w życiu zawsze trzeba szukać pozytywnych stron to jako że ze stopionego silnika ostały się dobre wałki rozrządu, więc być może na wiosnę będą testy z "lepszymi" wałkami :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 3 listopada 2019, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
deadlift4life napisał(a):
Najciekawsze to że jedna dysza metanolu dała teraz większy przyrost niż kiedyś dwie

A jakie dysze?

deadlift4life napisał(a):
A najważniejsza lekcja to że czujkę EGT zamontowaną w zaślepce EGRa można sobie wsadzić w dup...

A to chyba już dawno internet opisał, że aby EGT mierzyć musi być sonda w miejscu przepływu spalin, nie gdzieś na boku...

lukbmw napisał(a):
A najciekawsze jest to że silnik 204 eur3 czy 4 maksymalnie generuje 450 km przy ok 3800 załóżmy do 4000 potem leci w dół o 10km
bi turbo 272 przy tej samej dawce paliwa i wyższym doładowaniu o 0,3 bara też osiąga 450km ale trzyma do końca


To gdzie będzie różnica? Masy powietrza na wejściu? Korek w dupie?

dawidd3, właśnie to miałem na myśli, ale jak widać na załączonym obrazku różnica jest po całości, a tu na kreskach tylko w pewnym zakresie... No to ja już nie wiem. Może kąt wtrysku powinen być inny, albo po prostu coś? Nie wiem :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 4 listopada 2019, 07:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
deejeys napisał(a):
deadlift4life napisał(a):
Najciekawsze to że jedna dysza metanolu dała teraz większy przyrost niż kiedyś dwie

A jakie dysze?


deadlift4life napisał(a):
A najważniejsza lekcja to że czujkę EGT zamontowaną w zaślepce EGRa można sobie wsadzić w dup...

A to chyba już dawno internet opisał, że aby EGT mierzyć musi być sonda w miejscu przepływu spalin, nie gdzieś na boku...

Na dyszach 625 i 375 było 18 koni przyrostu a teraz na samej 625 22 konie... :/


Czujkę montował mi warsztat polecany przez wszystkich na forum jako specjaliści od marki BMW, więc zaufałem im wiedzy... A że było to półtora roku temu, a ja wiedziałem o tuningu może 1/4 tego co teraz to miałem drogą lekcję douczenia. Pewnie że można było wcześniej w tym roku też przełożyć , ale jak to się mówi mądry Polak po szkodzie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 7 listopada 2019, 19:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
deejeys napisał(a):
A to chyba już dawno internet opisał, że aby EGT mierzyć musi być sonda w miejscu przepływu spalin, nie gdzieś na boku...


owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny, inna sprawa że jest kolektor z przegrodą więc nie ma gdzie tej sondy zamontować żeby czytała z całego silnika. Wiadome nie od dziś jest również to że jedną sondą nie wychwycisz cylindra jak coś jest z nim nie tak, do tego trzeba tylu termopar ile jest cylindrów i wie to każdy kto wali sporo koxu. Można by się jeszcze wwiercić w żeliwo od sprężarki ale znów wracamy do meritum że takim pomiarem nie zlłapiemy lejącego wtrysku w dieslu czy zaciętego w Pb ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 7 listopada 2019, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny

To fakt!
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny, inna sprawa że jest kolektor z przegrodą więc nie ma gdzie tej sondy zamontować żeby czytała z całego silnika. Wiadome nie od dziś jest również to że jedną sondą nie wychwycisz cylindra jak coś jest z nim nie tak, do tego trzeba tylu termopar ile jest cylindrów i wie to każdy kto wali sporo koxu. Można by się jeszcze wwiercić w żeliwo od sprężarki ale znów wracamy do meritum że takim pomiarem nie zlłapiemy lejącego wtrysku w dieslu czy zaciętego w Pb


True, tak naprawdę już pierwsze zdanie to podstawa i faktycznie to może rozwiązać problem, ALE spotkałem się z sytuacją gdzie średniej jakości termopara wsunięta dalej nie czytała prawidłowo temperatur xD Więc tu też pewnie zależy od jakości samego sprzętu pomiarowego. Sam nie będę szpanować, bo mam jakiegoś no name z allegro, następna będzie od tej polskiej firmy robiącej na zamówienie, bo cena jest niewiele wyższa względem tej z ryżu.

A montaż 6szt to ideał, ale znów koszt + organizacja... Ehhh :D


PS. mam termoparę za turbo więc wiem co to nieprawidłowy pomiar :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 7 listopada 2019, 22:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
deejeys napisał(a):
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny

To fakt!
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny, inna sprawa że jest kolektor z przegrodą więc nie ma gdzie tej sondy zamontować żeby czytała z całego silnika. Wiadome nie od dziś jest również to że jedną sondą nie wychwycisz cylindra jak coś jest z nim nie tak, do tego trzeba tylu termopar ile jest cylindrów i wie to każdy kto wali sporo koxu. Można by się jeszcze wwiercić w żeliwo od sprężarki ale znów wracamy do meritum że takim pomiarem nie zlłapiemy lejącego wtrysku w dieslu czy zaciętego w Pb


True, tak naprawdę już pierwsze zdanie to podstawa i faktycznie to może rozwiązać problem, ALE spotkałem się z sytuacją gdzie średniej jakości termopara wsunięta dalej nie czytała prawidłowo temperatur xD Więc tu też pewnie zależy od jakości samego sprzętu pomiarowego. Sam nie będę szpanować, bo mam jakiegoś no name z allegro, następna będzie od tej polskiej firmy robiącej na zamówienie, bo cena jest niewiele wyższa względem tej z ryżu.

A montaż 6szt to ideał, ale znów koszt + organizacja... Ehhh :D


PS. mam termoparę za turbo więc wiem co to nieprawidłowy pomiar :D


ja mam 7 szt u siebie
po jednej na kazdy cylinder i jedna zbiorczą przed turbo
mogę powiedzieć że temp przy głowicy jest często niższa niż przy turbinie
robienie korekt nawet po tej sondzie zbiorczej to jeden wielki bezsens bo mapa zaczyna sie tak rozjeżdżać że nie da rady nad tym zapanować
co innego korygowanie każdego cylindra z osobna :)
swoją drogą choć by nie wiem jak wprawne i czujne oko jeśli komp sobie sam paliwem nie wysteruje w momencie kiedy jest ryzyko awarii sami to mozemy jedynie płakać juz po niej bo przy 200km/h + zwykle patrzy się gdzie jedzie a nie po 10 parametrach pracy silnika :D

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 9 listopada 2019, 00:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 28
Posty: 101
Moje BMW: E46 330D Touring
Kod silnika: M57N eu4 470/937
Leo napisał(a):
deejeys napisał(a):
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny

To fakt!
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny, inna sprawa że jest kolektor z przegrodą więc nie ma gdzie tej sondy zamontować żeby czytała z całego silnika. Wiadome nie od dziś jest również to że jedną sondą nie wychwycisz cylindra jak coś jest z nim nie tak, do tego trzeba tylu termopar ile jest cylindrów i wie to każdy kto wali sporo koxu. Można by się jeszcze wwiercić w żeliwo od sprężarki ale znów wracamy do meritum że takim pomiarem nie zlłapiemy lejącego wtrysku w dieslu czy zaciętego w Pb


True, tak naprawdę już pierwsze zdanie to podstawa i faktycznie to może rozwiązać problem, ALE spotkałem się z sytuacją gdzie średniej jakości termopara wsunięta dalej nie czytała prawidłowo temperatur xD Więc tu też pewnie zależy od jakości samego sprzętu pomiarowego. Sam nie będę szpanować, bo mam jakiegoś no name z allegro, następna będzie od tej polskiej firmy robiącej na zamówienie, bo cena jest niewiele wyższa względem tej z ryżu.

A montaż 6szt to ideał, ale znów koszt + organizacja... Ehhh :D


PS. mam termoparę za turbo więc wiem co to nieprawidłowy pomiar :D


ja mam 7 szt u siebie
po jednej na kazdy cylinder i jedna zbiorczą przed turbo
mogę powiedzieć że temp przy głowicy jest często niższa niż przy turbinie
robienie korekt nawet po tej sondzie zbiorczej to jeden wielki bezsens bo mapa zaczyna sie tak rozjeżdżać że nie da rady nad tym zapanować
co innego korygowanie każdego cylindra z osobna :)
swoją drogą choć by nie wiem jak wprawne i czujne oko jeśli komp sobie sam paliwem nie wysteruje w momencie kiedy jest ryzyko awarii sami to mozemy jedynie płakać juz po niej bo przy 200km/h + zwykle patrzy się gdzie jedzie a nie po 10 parametrach pracy silnika :D


Ja wiem że chciałem mieć sondę na 6tym cylindrze, zamontowałeś inaczej i uargumentowałeś to dlaczego więc ok. Od początku egt było zaskakująco niskie, pomimo tego nie zmieniłem lokalizacji sondy aż silnik nr 1 wyzionął ducha. Temperatura na sondzie od strony EGRa przy sprintach 60-240 pokazywała 530 stopni a teraz przy krótszych sprintach na sondzie między 5 a 6tym cylindrem około 800 stopni, a z metanolem 100 mniej. Jakby nie patrzeć to prawie 300 stopni różnicy, więc pierwsza lokalizacja sondy pokazywała niewłaściwą temperaturę, bo raczej nie wydaje mi się żeby była rozbieżność 300 stopni między cylindrem nr 6 i 1, gdzie spaliny mają tak samo daleko (trudno) do wyjścia kolektora. Mogłem to przełożyć dużo wcześniej, ale tego nie zrobiłem; może bym jeszcze śmigał na pierwszym silniku. Tyle w temacie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 9 listopada 2019, 12:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Leo napisał(a):

A montaż 6szt to ideał, ale znów koszt + organizacja... Ehhh :D



Jaki to wyjdzie koszt?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 9 listopada 2019, 14:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
alduwiel napisał(a):
Leo napisał(a):

A montaż 6szt to ideał, ale znów koszt + organizacja... Ehhh :D



Jaki to wyjdzie koszt?


Trzeba by jakiegos customa zrobic bo ja mam to postawione na module can egt wpietym do emu takze ciezko ki powiedziec jak by to wygladalo jesli by taki zestaw zlozyc do odczytu w kabinie. Wiem ze sa wyswietlacze cieklokrystaliczne ktore maja taka mozliwosc ale ile to pieniazkow to nir wiem. Druga sprawa ze ciezko bedzie zareagowac na ewentualna awarie wtrysku patrzac na odczyty jesli masz ich jeszcze 6 . Nad tym musi czuwac komp i jak tylko wychwyci cos spoza zalozonej wartosci to przeprowadzi odpowiednie czynnosci( zdejmie lub doda paliwa, cofnie lub przyspieszy zaplon etc). Nam jako kierowcy ciezko to monitorowac a juz tym bardziej reagowac jak takie nieprzyjemne rzeczy najczesciej dzieja sie przy pelnym pedzlu i wysokich predkosciach.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 9 listopada 2019, 14:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
deadlift4life napisał(a):
Leo napisał(a):
deejeys napisał(a):
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny

To fakt!
Leo napisał(a):
owszem chyba ze sonda jest wsunięta na tyle głęboko że spaliny z 1 cylindra opływają jej koniuszek to wystarczy aby pomiar był czytelny i miarodajny, inna sprawa że jest kolektor z przegrodą więc nie ma gdzie tej sondy zamontować żeby czytała z całego silnika. Wiadome nie od dziś jest również to że jedną sondą nie wychwycisz cylindra jak coś jest z nim nie tak, do tego trzeba tylu termopar ile jest cylindrów i wie to każdy kto wali sporo koxu. Można by się jeszcze wwiercić w żeliwo od sprężarki ale znów wracamy do meritum że takim pomiarem nie zlłapiemy lejącego wtrysku w dieslu czy zaciętego w Pb


True, tak naprawdę już pierwsze zdanie to podstawa i faktycznie to może rozwiązać problem, ALE spotkałem się z sytuacją gdzie średniej jakości termopara wsunięta dalej nie czytała prawidłowo temperatur xD Więc tu też pewnie zależy od jakości samego sprzętu pomiarowego. Sam nie będę szpanować, bo mam jakiegoś no name z allegro, następna będzie od tej polskiej firmy robiącej na zamówienie, bo cena jest niewiele wyższa względem tej z ryżu.

A montaż 6szt to ideał, ale znów koszt + organizacja... Ehhh :D


PS. mam termoparę za turbo więc wiem co to nieprawidłowy pomiar :D


ja mam 7 szt u siebie
po jednej na kazdy cylinder i jedna zbiorczą przed turbo
mogę powiedzieć że temp przy głowicy jest często niższa niż przy turbinie
robienie korekt nawet po tej sondzie zbiorczej to jeden wielki bezsens bo mapa zaczyna sie tak rozjeżdżać że nie da rady nad tym zapanować
co innego korygowanie każdego cylindra z osobna :)
swoją drogą choć by nie wiem jak wprawne i czujne oko jeśli komp sobie sam paliwem nie wysteruje w momencie kiedy jest ryzyko awarii sami to mozemy jedynie płakać juz po niej bo przy 200km/h + zwykle patrzy się gdzie jedzie a nie po 10 parametrach pracy silnika :D


Ja wiem że chciałem mieć sondę na 6tym cylindrze, zamontowałeś inaczej i uargumentowałeś to dlaczego więc ok. Od początku egt było zaskakująco niskie, pomimo tego nie zmieniłem lokalizacji sondy aż silnik nr 1 wyzionął ducha. Temperatura na sondzie od strony EGRa przy sprintach 60-240 pokazywała 530 stopni a teraz przy krótszych sprintach na sondzie między 5 a 6tym cylindrem około 800 stopni, a z metanolem 100 mniej. Jakby nie patrzeć to prawie 300 stopni różnicy, więc pierwsza lokalizacja sondy pokazywała niewłaściwą temperaturę, bo raczej nie wydaje mi się żeby była rozbieżność 300 stopni między cylindrem nr 6 i 1, gdzie spaliny mają tak samo daleko (trudno) do wyjścia kolektora. Mogłem to przełożyć dużo wcześniej, ale tego nie zrobiłem; może bym jeszcze śmigał na pierwszym silniku. Tyle w temacie


Pamietaj ze najcieplej zwykle jest po srodku silnika tam gdzie sasiednie cylindry grzeja najbardziej a plaszcz wodny ma najwiecej do wychlodzenia wiec najlepiej bylo by sie mimo wszystko wwiercic w zeliwo od sprezarki tuz przy wejsciu spalin z kolektora. Takie montaz sobdy nic nie da przy awari np 1 2 czy 3 cylindra ( choc i tak tego nie wychwycisz nawet jak egt skoczy na 6). Problem nie lezal w sondzie tylko zapewne w awarii wteysku ktory zaczal lac i zrobil to co zrobil. Zegary ktore sie zaklada moga co najwyzej dac odniesienie po jakims sprincie do jakiej temp doszlismy i chyba nic poza tym. Szerokosci i bez awarii :)

Ps. To jak to z tym metanolem w dieslu jest bo juz nie nadazam. Jedni mowisze podnosi egt a na zegarze pokazuje 100 st mniej? Pytam bo nigdy tego nie sprawdzalem a teorii jest tyle samo co przy katastrofie smolenskiej :) mnie zastanawia jeszcze jedno czy ten 6 cyl nie byl
Przypadkiem ofiara wlasnie metanolu bo to jednak dodatkowe paliwo a jak go paikasz duZo w dolot zbiorczo to ostatni cylinder dostanie teoretycznie najwieksza dawke przy takiej budowie kol ssacego

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 10 listopada 2019, 18:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
lukbmw napisał(a):
Cały czas testy i różne kombinacje i to nie tylko na mojej e60 :hyhy:

Tarnowskie kombi waga


Obrazek

Wykres na ciśnieniu wysokim i 1780 bar co ciekawe całkiem bezdymne auto a podobno soft i intercooler to wszystko do bi turbo :wstyd:


Obrazek



Na jakiej dawce paliwa udało się zrobić 425KM przy CR 1780bar?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx km
PostNapisane: 15 listopada 2019, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
dawidd3 napisał(a):
lukbmw napisał(a):
Cały czas testy i różne kombinacje i to nie tylko na mojej e60 :hyhy:

Tarnowskie kombi waga


Obrazek

Wykres na ciśnieniu wysokim i 1780 bar co ciekawe całkiem bezdymne auto a podobno soft i intercooler to wszystko do bi turbo :wstyd:


Obrazek



Na jakiej dawce paliwa udało się zrobić 425KM przy CR 1780bar?



Dawka paliwa jest maksymalna i stała jaką pompa generuje przy 4500 dla wysokiego i niskiego ciśnienia ( od 4500 są spadki ciśnienia paliwa) jak ustawisz tak w programie to będziesz wiedział ile tego paliwa się wlewa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx +8hp
PostNapisane: 15 listopada 2019, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 339
Jako fanatyk ręcznej skrzyni i wróg automatu powoli żegnam się z wajchą i wlatuje 8hp z sterownikiem od Turbo Lamika
straty jakie generuje ręczna skrzynia i problemy ze sprzęgłem przeważyły o całej sytuacji
mam zamiar auto pomierzyć przed montażem jak i po montażu i zobaczyć jakie będą korzyści (jak w ogóle będą)
a to graty do przeróbki brakuje mi jeszcze przekładki bo się wycina i łopatek z kierownicą


Obrazek
a to co dostałem od Turbo Lamika


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx +8hp
PostNapisane: 15 listopada 2019, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 903
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: F06 640xd
Kod silnika: N57Z
No no, bogato :ok:

_________________
Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę chill-outu naszego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx +8hp
PostNapisane: 15 listopada 2019, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Konkret :cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: lukbmw-->>530d BITURBO lukbmw+ECU-Perfect = projekt 6xx +8hp
PostNapisane: 16 listopada 2019, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Bardzo mocno kibicuję :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 817 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 41  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL