Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.
Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.
Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp. BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw
Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.
Uszczelki tylnich szyb już raziły wyglądem więc przyszedł czas na zmianę... Nowa chłodnica Behra from ASO, poprzednia 13-letnia zaczęła już trochę podciekać , więc trzeba było wymienić przed zimą
Kompletna tapicerka na Sportsitze, fotele, kanapa, boczki itp.
Przed zimą doszły grzane dupy do Sportsitze
Gadżet w postaci latarki do schowka
Skórzany ręczny i mieszek ręcznego
Wszystkie nowe elementy metalowo-gumowe zawieszenia, z ciekawszych to tuleje wahaczy przednich od M3, sworznie i łączniki z metalowymi wkładkami Meyle HD
Piaskowanie i malowanie proszkowe Motorsport-ów. Na lakierze już było widać ząb czasu i jakiejś chemii do czyszczenia felg, więc poszły na odnowę...
Lampy z soczewką które lepiej się prezentują wyglądają od zwykłych moim zdaniem. Czyszczenie kloszy, odbłyśników, zmiana uszczelek itp...
- lusterko fotochromatyczne - oświetlenie nóg pasażera i kierowcy - oświetlenie komory silnika
Potem jakiś cwel w Audi S5 trochę mi „potuningował” Beemke Miałem się rozstać z autem po tym zdarzeniu , ale wyszło jak zwykle na odwrót . . .
Zanim poszła do ASO na naprawę trzeba było jakoś jeździć
Czasami takie przygody motywują . . . tak było i w moim przypadku Najpierw grubsze zakupy . . .
Ostatnia trasa i pożegnanie z 320i
Piątek rano wjazd do garażu i rozpoczynamy prace
320i vs. 328i
Parę spraw czysto przeglądowych: filtr oleju, paliwa, powietrza, świece, płyn we wspomaganiu, płyn w chłodniczy, sprawdzenie oleju w dyferencjale i skrzyni, podpięcie pod komputer i sprawdzenie błędów
Żeby było z górki poszedł też: termostat, wszystkie rolki, uszczelniacz na wybierak, spinki i klamry na wybieraku, doszły nowe paski klinowe, nowa guma przepływomierza, nowa uszczelka pod deklem zaworów, uszczelki kolektorów wydechowych, wyczyszczona odma olejowa oraz silniczek krokowy, powymieniałem cybanty i ringi na układzie wspomagania, żeby uniknąć standardowej bolączki - cieknącego układu
Podłączenie kompa i sprawdzenie błędów
Godzina 7.00 rano w niedzielę, koniec prac
Efekt końcowy:
Silnik M52B28 jest z auta z 1996 roku, ma przelot 132 210 mil czyli około 213 000 km Silnik 2.0 lata w jakimś E39, mam nadzieję że nadal będzie się sprawował bezawaryjnie u nowego właściciela
Podczas Szczepu wszystko co trzeba było przerzuciliśmy, żeby nie robić „druta” w stylu dyfer od 2.0 i silnik 2.8 lub inne tego typu rzeźby . . . wydechy, wał, półosie, dyfer, cały osprzęt i elektronika . . . wszystko zostało zmienione i jest jak w oryginale
Następnego dnia po SWAPie auto poszło do ASO na lakier, więc długo się nim nie nacieszyłem . . . Ale z tej okazji jest kolejny gratis – ori grill pod spryski lamp, które w przyszłości zagoszczą …
Czarna podsufitka M-Technic, oświetlenie, uszczelki itp.
Szeroka listwa M-Technic
Grubsze stabilizatory M-Technic + nowe gumy stabilizatorów
Tłumik końcowy Supersport’a
Wymiana maty grzejącej od fotela kierowcy i regeneracja gąbek Zdejmowanie tapicerki, upinanie jej, poprawianie mocowania drutów w gąbkach i uzupełnianie ubytków gąbki - niewdzięczna robota
Kilka zdjęć wszystkiego i niczego . . .
Osłona chłodnicy . . .
Nowe sprzęgło z dociskiem i łożyskiem
Trochę papierów się nazbierało przez kilka lat
Zmiana końcówek w wydechu
Jak patrzyło się na auto od tyłu to ta "świecąca" nierdzewka biła po oczach Więc pomalowałem sprayem termicznym przedtem cynk na spawy końcówek . . .
Skórzany mieszek zmiany biegów
Zmiana Alpinki na taką z bursztynowym podświetleniem
Dolot custom-made + doprowadzenie zimnego powietrza za zderzaka - a konkretnie zamiast halogenu, obecnie już z solidnym odseparowaniem od komory silnika
Nowe zimówki Pirelli SottoZero 205/55/16
Nowa kiera „serducho”
Nowe audio na przód: odseparowany zestaw Velocity 130.2 na zwrotnicach w miejsce poprzednich Pioneerów
Przy okazji montażu tweeterów w trójkąty lusterek, zmieniłem też ślizgi szyb …
Jak co roku, odgrzybiane klimy i nowy filtr
Montaż ori zestawu PDC
malowanie czujników . . . czarny mat . . . były trochę wyblakłe od słońca
zmatowione
pomalowane
efekt
Szperunek 3,15
Zacieśniony w Szeszkin Motorsport na 40% Wymiana płytek bo jak to w XX letniej szperze były już poprzypalane, mimo że szpera spinała to już raczej nie miała nominalnych 25%
Nowy olej do szpery Castrol SAF-XJ
Nowe laczki na przód Yokohama S-drive
Znaczek „316i” for fun i sticker
Świeczki, przewody podgrzewania przepustnicy i uszczelki śrub pokrywy zaworów
Weekendowe puzzle
Nowa przepływka i czujnik położenia wałka VDO Siemens
Doszły na tył twardsze sprężyny Eibach Sportline, tył opadł trochę niżej względem poprzednich sprężyn
Przed sezonem zimowym zabezpieczone podwozie i zakonserwowane profile środkami Valvoline, Tectyl i Wurth
Osłona pod silnik i skrzynię
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Goodridge
Płyn hamulcowy Motul RBF600
Łożysko tylne
Szczęki ręcznego
Panasonic CQ-VD5005N
Felgi 17” BMW M-System II Rotory w oczojebny kolor - Kawasaki green
Nowe klosze lamp + pomarańcze
Folia Oracal – czarny mat Nowe uszczelki wszystkich szyb, klamek, dokładek progowych itp.
Pasy szelkowe Schroth Autocontrol II
Kolejny komplet butów, tym razem Dunlop SP Sport 01
Waga, 1/4 baku, bez kierowcy
Nowe Bilsteiny B8 na tył, dodatkowo skrócone pod glebe -50
Poduchy Meyle HD, odboje, oleje, filtry itp.
Nowa Alpinka CDE-9880R
"Kermit" na POWER DAYS
Nowa felga na zime i lato...
Poliuretan: tuleje w tylną belkę i mocowania stabilizatorów nowe tuleje dyfra
Pompa paliwa Walbro 255 l/h
Jakieś foto z Czech
Nowe laczki na przód Bridgestone Potenza RE50 215/45
Nowa piasta z łożyskiem na tył
Półoś nie wytrzymała presji ... powiedziała że pier**li i nie robi
Na przód nowe Bilsteiny B8, skrócone i utwardzone pod sprężyny H&R -60 i nowe poduchy mc personów Lemfordera
1/4 Mili Extremizer i Track Day w Kielcach
Nowy olej przed "katingiem"
Sparco Corsa
Nowy kubeł - Bimarco Futura + mocowania Sabelta
Jednomas 5,7kg + nowy komplet sprzęgła, wysprzęglik itp.
Lekka maska z carbonu
Kilka Onboardów, film i foto z ostarniego wyjazdu na Tor do Kielc
onboardy z GoPro wiec polecam jakość 720p i wieksze okno na YT
Trening S1 przejazd 1
Trening S1 przejazd 2
Trening S2
Czasówka S1
Czasówka S2
Film
Tylna klapa pokryta carbonem
Gadżet z diodami i podświetleniem a'la E38
Łozysko tylne wytrzymało jakieś 4tyś km, było nowe razem z piastą FAGa pękła wewnętrzna bieżnia, prawdopodobnie po ostatnim wypadzie na tor ...
W międzyczasie urwała się flansza od kolektora wydechowego... drugi raz...
Wleciały tym razem łaczenia kolektorów na elastyku ze środkowym i Barany MG Motorsport + owinięte bandażami Termo Tec'a
Subwoofer z głosnikiem JBL GT-12 i wzmacniacz Magnat RX44
No i wkońcu strzeliłem kilka fot matowej
Tor Toruń
Zimowy klimat
Dystanse H&R 4x5mm
Konwersja srub na szpilki - zestaw OMP
1
BMW Trends
fot. Łukasz Miturski Art & Photography
Filmik skręcony z LeSiem
Nowy wydech środkowy z nierdzewki
Sound test
Dyferen Szperen został przeze mnie brutalnie zastrzelony w lipcu
Jebło, to jebło, niby na ch*j drążyć temat, ale jednak rozebrałem, koło koronowe pękło, ucierpiały też satelity i ścięło podkładkę. Części wymienione, dyfer przy okazji jeszcze bardziej zacieśniony, nowy olej, uszczelki i jazda
Odrazu poszła kolejna półoś do wymiany, coś sie nie możemy dogadać z półosiami apropo warunków współpracy i panuje duża rotacja w temacie...
Rozszczelniła się też chłodnica klimatyzacji, kupiłem nową Nissensa - w tym miejscu szacun dla ludzi jeżdżących w korkach w lato bez klimy, myślałem że przez tydzień jak nie miałem klimatyzacji przeżegnam się nogami w te upały...
W przyszłym tygodniu zmienie jeszcze tuleje tylne na poliu, lemfordery wytrzymały około 20-30tyś. km mojej spokojnej emerycjiej jazdy
W niedziele polecieliśmy z LeSiem, Raadmanem i Pirsami do Toronto zrobić pare kółek na torze
Mały strzał po moim spinie
15 minut i z chłopakami poprostowaliśmy trochę E36, można było bawić się dalej, mały materiał na filmie...
Zniszczeń tego dnia było więcej
Na koniec jeszcze ciekawe zjawisko, robiliśmy rundke z Dzikusem i zdjęliśmy opone z rantu, przeskoczyła na wewnętrzny rant felgi, ciśnienie zostało
Filmik ChooYowy jak wigilijny barszcz z Biedronki ale z okazji strzału coś tam pokleiłem
E36 znowu odratowany, od strzała ucierpiała końcówka drążka więc wymieniłem komplet na obie strony drążek + końcówka, przy okazji zwiększyłem trochę kąt skrętu (około 4%) + geometria
Nowe mocowania foteli, zamontowałem w końcu drugi fotel, taki sam jak u kierowcy Bimarco Futura
Nowy akumulator - stary Bannera, który kupiłem zaraz jak nabyłem E36 wytrzymał 8 lat Zmieniłem też mocowanie akumulatora na takie które wytrzyma wszystko
Wspawane mocowania do nowych pasów szelkowych jak Bóg przykazał
Boczki drzwiowe z plexy, nawet nieźle to wyszło Dołożyłem jeszcze listwę z carbonu nad schwoek pasażera
Nowe szelki 3"
Na wszelki wypadek wyposażyłem się w trochę większą gaśnicę, mam nadzieję że nigdy się nie przyda
LeSiO upalający E36
Bang the tyres
Aktualny wygląd:
Ostatnio ważyłem paździocha na stacji diagnostycznej podczas przeglądu technicznego Bez kierowcy wyszło około 1230kg z 1/4 baku
Na sucho, bez kierowcy było by naprawde super rozłożenie mas lewa/prawa strona i przód/tył Na zdjęciu, na fotelu kierowcy był diagnosta około 80kg
Hehe no fajna Nie będe ci tu marudził o felgach,glebie itp itd. Bo już wiesz co się twojej buni przyda Jak narazie to normalna E36, ale zadbana jest To muszę ci przyznać...
Gratuluje udanego zakupu
Bardzo ładna !
Jedynie nie podobają mi się białe zegary! Najlepsze rozwiązanie to założyć ringi na oryginalne, o takie:
Shot with Canon PowerShot A510 at 2007-08-15
kolejne sreberko E36 qp na forum, gratuluje zakupu, póki co ładna seria, ale i tak prezentuje się OK, jak się "odbijesz" to zrób to o czym wspominałeś. Fajnie, że silniczek już M52, ale te zegary w ogóle mi nie pasują
Wiek: 44 Posty: 2737 Lokalizacja: Tarnowskie Góry Moje BMW: e65 & e36 Kod silnika: N62b44 & M52b20
Dobra nie bedziemy marudzic ale felgi musisz zmienic poza tym furka niczego sobie mi akurat biale zegary sie podobaja. Zycze bezawaryjnej eksploatacji.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników