BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3081 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 155  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 08:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kupiec_fkl napisał(a):
Co do tematu szkoda że robota nie rusza...

No nie do końca. W tym momencie mam w sumie 3 silniki w garażu. A dokładniej części na 3 silniki w tym jeden kompletny słupek - m52b28 na pojedyńczym vanosie.

Przed autem w tej chwili stoi m52b28 o którym napisałem w powyższym zdaniu. Z kompletnym osprzętem m50b25 z 92r. Tak zostanie uruchomiony w budzie ;)

Niestety modyfikacje tych silników mimo ich prostej budowy są dla mnie dość mocno skomplikowane. Przyznaje szczerze - trochę się na tym wyłożyłem - to co okiem wygląda "SUPER" pod przyrządem już nie do końca.

W skrócie - pierwsze m50b25v które kupiłem miało super kompresje. Ba, wizualnie było ok. Po otwarciu okazało się, że blok jest wybity - nie było do kupienia nic stanie BDB - podjąłem decyzję o rozwiercie (to wszystko niestety rozciąga się w czasie - przed każdą decyzją wertuję internet w poszukiwaniu informacji) zacząłem kupować tłoki - kupiłem ale okazało się że 3 szt są ładne , drugie 3 do bani. Nic się nie pojawiało a mimo wszystko rozmowa z paroma osobami uświadomiła mi, że składanie tego tak jak w internetach piszą - stary rozrząd, góra tylko splanowana i dodatkowa uszczelka i silnik gotowy :rotfl: . No to już z początku wydawało mi się fantastyką - no i tak wyszło. Nie chcę takiego silnika. Chcę mieć wszystko na tip top i bezawaryjny setup.

Mam już trochę części na złożenie tego w tym wał m52b28 i będę dążył do złożenia m50b29 z cr 8,5/9 : 1 i dmuchnięciu go. Ale to się przeciągnie w czasie. Dlatego kupiłem bliźniaczy silnik tj. m52b28 z 1997r który w momencie posiadania gotowego słupka m50b29 będę mógł podmienić.


Niestety zbyt pochopnie zabrałem się za wyciągnięcie diesla - ale jak to się mówi - nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło - konto punktów mam zerowe a od stycznia nie miałem żadnego mandatu na koncie :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Ogólnie decyzja o rozwiercie też nie jest najbezpieczniejsza - najbezpieczniej było by złożyć m50b25 tak jak w oryginale na ładnym bloku ale jednak ludzie bardzo chwalą sobie pojemność nawet przy turbo... A to czy to będzie trwało parę miesięcy w tą czy w tą.... ? Wisi mi to :)


W porównaniu do modyfikacji diesla to trochę inna bajka, wymiana turbiny dla mnie to była dość przyjemna i prosta zabawa ( wiadomo, nerwy się pojawiały ale w sumarycznym wyniku czas poświęcony na modyfikacje podzielony przez wydaną ilość gotówki w stosunku do banana na twarzy patrząc jak przeciwnik znika w lusterku - dawało wynik dodatni ). Myślę, że tu też tak będzie ale musi to potrwać.



Na ten moment można powiedzieć, że jest to swego rodzaju doświadczenie - było mityczne m47n , będzie mityczne b28 z kolektorem m50b25. Prawdopodobnie będzie wpięty DET3 jak już to odpalę całość i wszystko po sprawdzam. To może się w wolnych chwilach coś podstroi ;) Będzie dość ciekawe porównanie bo buda ta sama a silniki dwa kontrowersyjne. Dla mnie w osobistym odczuciu będzie to downgrade ale może nie aż taki bolesny ?


Człowiek popełnia błędy, ważne żeby wyciągać z nich wnioski.


Stay tuned.



PS. Całe szczęście jest tu trochę pozytywnych wariatów którzy pomogą człowiekowi - sporo rzeczy potrzebnych do uruchomienia m52b28 i w sumie nie tylko ogarnąłem dzięki Sikora :piwo:
a mentorem turbienia jest Karolo który pojęcie o tym ma ;) i ostrzegał mnie wiele razy ale ja się muszę sparzyć, żeby zrozumieć [-(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 10:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
:super: bardzo fajny plan. Mityczne b28 z kolektorem m50b25 to niebo ,a ziemia w porównaniu do m47.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 10:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
To Ci powodzenia życzę, będzie grubo.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 11:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Dlaczego chcesz rozwiercać M50 i z czego dopasujesz tłoki ? Przecież można zrobić blok z M50B25 + wał, korby i tłoki M52B28 i mamy M50 o pojemności 2.8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 7011
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
też jestem ciekaw efektu i mocno kibicuję projektowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 23:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 80
Lokalizacja: Pabianice
E46 nie jest sprzyjającym wozem jeżeli chodzi o silniki generacji M50 (podejrzewam, że nawet w M52B28 na 1 vanosie będzie to samo). Chodzi o komunikację sterownika z zegarami, która odbywa się po szynie can, a której sterownik M50 nie ma na pewno - nie wiem jak w m52 musiałbym w wds zajrzeć. Pozostanie instalacja emu i can adapter, żeby to ożenić z elektroniką wozu. Niemniej jednak do przodu :D

_________________
FTWL Motorsport


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 23:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 15793
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No nieźle, jesteś forumowym badaczem. Jeszcze tylko probić te b28 na +240 ps i zmierzyć RL, choć wątpię byś zrobił lepsze czasy jak swoim >250 ps diesel'em. :rotfl: No a potem turbo i zabawa dopiero się zacznie. :ok:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 17 października 2015, 23:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
jiGsaw napisał(a):
Jeszcze tylko probić te b28 na +240 ps i zmierzyć RL, choć wątpię byś zrobił lepsze czasy jak swoim >250 ps diesel'em.

Jednego można być pewnym-nie będzie tak kopcił jak M47N+ :rotfl:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 08:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kupiec_fkl, proszę, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Wyjaśniłem myślę to dość jasno...


Karolo napisał(a):
E46 nie jest sprzyjającym wozem jeżeli chodzi o silniki generacji M50 (podejrzewam, że nawet w M52B28 na 1 vanosie będzie to samo


Będzie to samo, bo osprzęt jest m50 wraz z ECU nawet.

Karolo napisał(a):
Chodzi o komunikację sterownika z zegarami, która odbywa się po szynie can, a której sterownik M50 nie ma na pewno



Zostawiłem ECU z diesla. Prędkość idzie omijając sterownik więc ona będzie bez zmian na zegarze. Temperaturę wody przełożyłem czujnik z diesla - mam zamiar połączyć kable tak aby wykorzystywał jego wskazania komputer z diesla (jak dobrze wiesz M50 ma dwa czujniki temperatury - jeden dla ECU drugi dla zegarów) M52 i wyżej posiada tylko jeden - wspólny. Boję się obrotomierza - przyznaję... W dieslu jest wieniec pod dwumasem ni jak można go zaadoptować do m50... Więc będę próbował wykorzystać sygnał z seryjnego czujnika m50b25 - czy się uda ? Nie wiem. W razie problemów - zawsze można będzie coś kombinować, dołożyć... Trochę mnie zmartwiło bo niestety to co chciałem mieć na zegarach ( temperatura oleju - dlatego wsadziłem zegar z M3 ) prawdopodobnie będzie nieosiągalne ale to muszę jeszcze pomęczyć pewnego speca to może mi to sprawdzi w WDS dokładnie. W razie czego mam na miejscu 3 km od domu elektronika który wielokrotnie ratował mi i nie tylko mi tyłek z dziwnymi problemami więc - jakoś damy radę. EMU raczej nie chce mieć ani na tym etapie ani na wczesnym etapie turbo nawet.

jiGsaw napisał(a):
No nieźle, jesteś forumowym badaczem. Jeszcze tylko probić te b28 na +240 ps


240 wątpię, bo jednak to już trzeba się pobawić - ale mam nadzieje, że te klasyczne 220 będzie.

jiGsaw napisał(a):
choć wątpię byś zrobił lepsze czasy jak swoim >250 ps diesel'em.


Niestety to wiem. Tak jak na 0-140 pewnie nie odczuje dużej straty tak wątpię, że ten silnik w tej budzie pokaże to co mój diesel do 200... Ale płakać nie mam zamiaru ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 08:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja to już od roku nie ogarniam tego co dzieje się w twoim temacie ;)
Co chwilę inne plany, inny silnik itd :)
Czekam na efekt końcowy bo pewnie lo drodze jeszcze się zmieni koncepcja.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 10:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Tylko ,żeby spalanie finalnie nie wyszło za duże :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 10:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
alduwiel napisał(a):
Tylko ,żeby spalanie finalnie nie wyszło za duże :)


A co ma piernik do wiatraka?

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 10:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Po prostu martwię się :rotfl:

Ps Grzeszak to zart taki był ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 10:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
deejeys napisał(a):
kupiec_fkl, proszę, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. Wyjaśniłem myślę to dość jasno...


Dla mnie to nie jest jasne niestety co napisałeś w tym poście bo nie ma odpowiedzi na moje pytania. M50B25, M52B28, M43B18 jak i M54B30 mają taką samą średnicę tłoka. W takim razie ponawiam pytanie po co chcesz rozwiercać M50 (rozumiem, że chodzi o rozwiercanie w celu większej średnicy cylindrów) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
kupiec_fkl, te silniki które wymieniłeś oczywiście mają ale są inne np. M44B19 które już średnicę mają większą wynoszącą 85mm, poza tym są również tłoki na zamówienie. Możliwości są. A każde podbicie pojemności przekłada się na lepsze wstawanie turbo i wpływa na niżej dostępną moc :)

--==Mały==--, prawdę mówiąc z boku patrząc tak to wygląda w rzeczywistości aż tak źle nie jest. Pierwsza myśl była na fake 318IS ale to szybko upadło, a było spowodowane tym że mogłem za śmieszną kasę kupić CA18DET z nissana wystrojone na 280KM full swap. Ale naczytałem się, że na 350+ to ciężka rzeźba a sam w sobie silnik awaryjny (ale mimo to lata w tym setupie 282KM i gościu go tyra niemiłosiernie - silnik nie poddaje się ) druga myśl - już ta prawidłowa to było m50b25 i wszystko idzie w tym kierunku. M52B28 to taki "przystanek".


alduwiel napisał(a):
Tylko ,żeby spalanie finalnie nie wyszło za duże



Próbujesz się odgryźć, ale naprawdę - wiele się jeszcze musisz nauczyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 10:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Nie, to nie miało być jako dogryzka tylko jaka zwała. Ja się na Ciebie nie gniewam chłopie ;) żartowałem po prostu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 11:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
A jak już temat odświeżony to pokaże stan obecny :


Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 18 października 2015, 11:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8212
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
I to wszystko sam składasz ? :padam:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 19 października 2015, 19:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
alduwiel, nie, siostrzeniec mi pomaga. Całe szczęście, sam bym w życiu nie dał rady.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: deejeys -->> || E46 SWAP M50B25 czyli 325Ci in progress...
PostNapisane: 19 października 2015, 20:08 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nooo, dzieje się, i bardzo dobrze :ok:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3081 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136 ... 155  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL