BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 maja 2024, 09:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 362 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 17:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65B40
U mnie stroić znowu wszystko od nowa to nie taki hop siup, sam program seryjny zgrywał się 2,5h z auta :rotfl: W doładowanym aucie tak jak u Ciebie i na dodatek przy dzisiejszych możliwościach np MHD to wszystko trwa chwilę, robione na telefonie, są duże zmiany i to jest na plus ;)

Ja po tych moich testach wiem już przynajmniej że na tym co mam w aucie wgrane najlepiej sprawuje się paliwo 98 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 17:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14124
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
galazkam3 napisał(a):
Ja po tych moich testach wiem już przynajmniej że na tym co mam w aucie wgrane najlepiej sprawuje się paliwo 98
Dokładnie, ja w M5 tez nie czułem żadnych przyrostów na tym Shell 100+ , ściema do koszenia kasy i tyle.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 17:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Najlogiczniej brzmi aby lać takie paliwo pod jakie mamy zestrojony silnik :) I tutaj właśnie fajna opcja jak u Vaporra, mieć dwie mapy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 17:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1165
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3M Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było 140ix, 340i, 335is, 335d, 330d, 525d
Frank 21PSI przy 520hp i 18psi przy 460 to jest delikatnie bo w serii jest 15psi gdzie i tak nie ma 326hp seryjnych ale 360.
Z hybryda znajomy ma na ron98 przy 23PSI 600hp.
M4 stg2 turbo seria jest 23psi.
Dokładnie, mi tam sie podoba opcja zmiany mapy np na zawody czy jakieś rolki a na codzien to tylko z 20koni wiecej niż bym mial u tunera w pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65B40
Szczurek1986 napisał(a):
Najlogiczniej brzmi aby lać takie paliwo pod jakie mamy zestrojony silnik :)

Dokładnie tak, ale słysząc od tunera który pisał program, że mapa jest na mocne 98 i jak naleje 100 to będzie lepiej chciałem to sprawdzić i okazało się że nie, jednak nie będzie lepiej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 18:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1165
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3M Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było 140ix, 340i, 335is, 335d, 330d, 525d
Moze trafiles lipne zleżałe 100 niestety a poza tym tunerzy różne rzeczy mówią :D
Jak nie masz dostepu do pewnej 100 to lepiej lej 98 z orlena z duzej stacji i git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 18:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8254
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Frank napisał(a):
galazkam3 napisał(a):
Ja po tych moich testach wiem już przynajmniej że na tym co mam w aucie wgrane najlepiej sprawuje się paliwo 98
Dokładnie, ja w M5 tez nie czułem żadnych przyrostów na tym Shell 100+ , ściema do koszenia kasy i tyle.



Ja czułem mega różnicę w m5 e39. Zawsze czułem różnicę tylko w m3 jakos nie mogę poczuć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 19:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65B40
Vaporr napisał(a):
Moze trafiles lipne zleżałe 100 niestety a poza tym tunerzy różne rzeczy mówią :D
Jak nie masz dostepu do pewnej 100 to lepiej lej 98 z orlena z duzej stacji i git


W sumie idąc takim tokiem rozumowania, moje paliwo 98 też było zleżałe, bo miałem je w baku z miesiąc czasu :D może jeszcze kiedyś powtórzę takie testy, to poszukam najbardziej ruchliwej stacji i zapytam kiedy mieli dostawę racinga, żeby mieć pewność że nie jest zleżałe :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 14 grudnia 2020, 22:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1043
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Imo ciężko będzie wychwycić takie różnice na dragy. Co by Ci tam nie wyszło to i tak zawsze jest kilka niewiadomych takich jak np. wiatr. Druga sprawa jest taka że komputer też musi zaadoptować paliwo i może potrzebować kilku kilometrów, tak więc pomiary tak na szybko nie dają 100% pewności co do tego które paliwo jest lepsze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 07:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65B40
W ten dzień było zupełnie bezwietrznie, co zmieniałem paliwo to pojeździłem z 10-15 km więc raczej zdążyło się zaadoptować, chyba że ten proces trwa dłużej i dlatego gorzej jechało na setce i jeszcze gorzej po dolaniu oktan boostera. Na hamownii jak robią pomiary jakichś aut na różnym paliwie to po prostu wylewają albo wypalają paliwo do końca, zalewają inne , pochodzi trochę i hamują znowu ;)

Nie chcę mi się tracić kolejnego wieczoru na sprawdzanie tego samego, wątpie że jakbym nalał setke plus ten booster i jeździł tak 100 km to nagle byłoby lepiej, ale mogę się mylić..

Na jakimś forum zagranicznym znalazłem ten temat jakie paliwo do m3 i ktoś z firmy Evolve wypowiedział się że jeśli nie jest zmieniona mapa na paliwo o większej ilości oktanów to auto nie przestawi się na takie, dostosowuje się najlepiej do 98 i tyle, wtedy ma stopień zapłonu( czy nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa) o liczbie 32 i więcej się nie zrobi samo, trzeba by program zmienić żeby wykorzystać bardziej oktanowe paliwo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 11:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Wszystko zależy jaki masz zapłon ustawiony w sofcie i na ile pozwolił stan motoru...Seryjnie w górnym zakresie obrotów są 32stopnie. U mnie teraz na sofcie powinno być 36stopni, ale nasze softy nie są takie same i u ciebie może być stopień mniej ;) Ogólnie jak na 98 masz zapłon zadany przez program to wlanie 104octan na nie wiele się zda, ale samochód nie powinien na pewno jechać gorzej na lepszym paliwie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 11:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65B40
A tego nie wiem jaki jest ustawiony, wiem tylko, że mam lać co najmniej paliwo 98, najpierw w Tc wgrali mi program i wypluła 430km, zapytałem czy nie da się więcej, to wtedy powiedział że spróbuje dać 1 stopień zapłonu więcej żeby było więcej i wypluła 439 ;)
Stan motoru raczej na chwilę robienia softu był wzorowy, ok 60 tyś km wtedy było na liczniku, w sumie w dalszym ciągu wątpię żeby się coś tam zużyło, nie eksploatuje jej jakoś zbyt mocno :D

WitoM napisał(a):
samochód nie powinien na pewno jechać gorzej na lepszym paliwie...


Mój jechał gorzej ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 12:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ja jestem zdania, że dałeś za mało czasu M3 na przestawienie się na inne paliwo...Wiem po swojej usterce jak długo adaptuje się M3..zmieniasz cześć i nic się nie dzieje dopiero po 50km widać poprawę...Tak samo jest z paliwem adaptację w M3 trwają bardzo długo. Dlatego też M3 zaraz po sofcie nie wypluwają za dużo mocy i potrafią wychodzić kwiatki. Moje zdanie jest takie, robiłeś pomiar 98 ,wlałeś 100 i już 10min później robiłeś pomiar gdzie w tym obstawiam był jeszcze dojazd na stację i tankowanie więc za długo auto na tym nie pracowało ,a 4min później był już dolany dodatek do paliwa to ile km zrobiłeś na dodatku po wlaniu 2km I pomiar? Moim zdaniem to za mało aby można było wyciągnąć wnioski, ale może się mylę i to paliwo które wlałeś to jakiś syf który mięsiące stał w zbiornikach...
Ps:Postaram się przeprowadzić taki test u siebie jak tylko będzie jakaś sensowna pogoda i znajdę trochę wolnego czasu. Może teraz w weekend zobaczy się ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 13:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65B40
WitoM napisał(a):
robiłeś pomiar 98 ,wlałeś 100 i już 10min później robiłeś pomiar gdzie w tym obstawiam był jeszcze dojazd na stację i tankowanie więc za długo auto na tym nie pracowało ,a 4min później był już dolany dodatek do paliwa to ile km zrobiłeś na dodatku po wlaniu 2km I pomiar?


To screeny robione w poniedziałek dlatego sugerujesz się tymi godzinami ze screena, że wtedy robiłem pomiary, a pomiary robiłem w sobote. Pomiar na 98 był o 21:10, na stacje pojechałem o 21:34 i zatankowałem v-powera. Pomiar na v-powerze 21:58. Dolałem dodatku ok 22:30 i pomiar na dodatku jest z 22:42 ;) Jak mamy być tacy dokładni to aż zerknąłem na fakture za paliwo, czas kiedy do kogoś pisałem itp itd, nie mam tylko pojęcia ile zrobiłem km na każdym paliwie, oprócz tej 98 ale ona była tankowana pod koniec października chyba. Na tej setce w 20 min raczej nie zrobiłem 10 czy 15 km tylko latałem po obwodnicy więc napewno więcej. Na dodatku trochę mniej, może z 15 km zanim był pomiar :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 13:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Aha no jeśli tak to ok. Jeśli faktycznie tak było to bardzo dziwna sprawa. Posprawdzam u siebie jak będzie tylko popatrzę szerzej na zapłon ,afr i NM na wale czy coś się zmieni ;) Mam sprawdzoną stację gdzie co tydzień jest dostawa 100 to nie będzie niewiadomej w postaci jakości paliwa :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 13:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 187
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65B40
WitoM napisał(a):
popatrzę szerzej na zapłon ,afr i NM na wale czy coś się zmieni ;)


Jaki trzeba mieć do tego komputer? Jakiś typowo do tuningu czy jakiś diagnostyczny to też mi pokaże typu Ista?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 14:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
WitoM, dziś jest ta odpowiednia pogoda :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 15:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Szczurek1986 napisał(a):
WitoM, dziś jest ta odpowiednia pogoda :hyhy: :hyhy:


Ale nie ma zbytnio czasu :kwasny:

Komputer hmm ista ani inpa zapłonu nie pokazuje w M3 niestety ,najlepiej do diagnostyki i logów TESTO albo na telefon bimmertool albo darmowa apka całkiem fajna piston. Chodź moim zdaniem zdecydowanie TESTO daje największe możliwości tylko uciążliwe bo trzeba z lapkiem jeździć ;)
Edit:Zapomniałem Testo pokazuje tylko cofkę zapłonu natomiast nie zapłon rzeczywisty. Zapłon rzeczywisty pokazuje chyba niestety tylko Piston z takich ogólno dostępnych programów/aplikacji bo bimmertool jak dobrze pamiętam też pokazuje tylko cofkę ale jeszcze sprawdzę potem to ci powiem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 15:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1165
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: X3M Competition
Kod silnika: S58T
Garaż: było 140ix, 340i, 335is, 335d, 330d, 525d
Szczurek1986 napisał(a):
WitoM, dziś jest ta odpowiednia pogoda :hyhy: :hyhy:


Myśle że tu jest bardziej polowanie na minus 10 stopni + sucho + wiatr w plecy +vpower100+ octan booster co by w końcu upragniona 8 się z przodu pokazała i wtedy bedzie info oficjalne że m3 jedzie ponizej 9 sekund 100-200 , to sprawa życia i śmierci w tym momencie tzw honoru :rotfl:

Z moich obserwacji to jak mapa jest pod ron98 to czy zalejesz 98 z orlena czy 100 z shella różnica żadna, już wiatr ma wiekszy wplyw na pomiar bo np ostatnio robilem tam gdzie kazdy 4 pomiary i w jedną stronę wychodziło na mocniejszej mapie 7,5 7,6 a w drugą pod wiatr 7,8 7,9 a 200-250 różnice były nawet rzedu 6,9- 7,8

Co do programów z Tc robią pewnie nieco bezpieczniejsze mapy jak mhd czy bm3 skoro moje auto jechało na mapce od nich 0,5s wolniej niż mhd na ron98. Tam poniżej 9,1 za cholere nie mogłem zejść na ron98 a teraz 8,5-8,7 póki co zrobiłem 40k km na mapie z mhd i 0 problemów. Ludzie generalnie sobie chwalą te mhd bm3 czy mg flasher bo można sobie mapke łatwo samemu zmienić np na 1/4 mili czy rolki okazjonalnie i porobić logi przez monitor module, a jak ktoś się nie lubi z tym bawić to wybierze program u tunera w PL i w to tak nie wnika bo w codziennym ruchu te 0,5s w te czy drugą stronę nawet nie odczujesz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Galazka-->E92 M3 DKG 2012 Black
PostNapisane: 15 grudnia 2020, 16:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Po co te zaczepki i snucie głupich teori? Nikt nie czeka na -10 czy -15 bo w tym roku chyba nawet nie będzie takich temperatur po prostu musi być w miarę sensowna pogoda i chwila luźnego czasu jak się pracuje w taki sposób w jaki pracuje ja + studiuje niestacjonarnie w weekendy a teraz z racji covida jest w domu 2x tyle co zwykle to sorry ,ale nie takie proste sobie wydysponować 2h i jeszcze zgrać to z pogodą...Mam inne rzeczy na głowie niż udowadnianie tobie czegoś i urywanie 0.2s 100-200 żeby było 8 z przodu. Aktualnie bardziej mnie ciekawi wpływ paliwa, żeby sprawdzić u siebie jak to wygląda, oraz jak przyjdzie dolot sprawdzić różnice...

Co do apki to sprawdziłem po drodze bimmertool nie pokazuje w ogóle zapłonu w S65 ,Testo jak pisałem tylko cofke zapłonu natomiast Piston pokazuje zapłon :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 362 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL