BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 05:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 161  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 29 listopada 2014, 13:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Lincoln napisał(a):
Powoli myślę o profilaktycznej wymianie panewek, bo sporo wszytko już ładnie śmiga i jest pomierzone to szkoda by było coś popsuć, a w serii S to element wymienny jak paser rozrządu w Passacie :kwasny:

dokładnie...ja też byłem zdeterminowany na profilaktyczną wymianę, ale doradzono mi sprawdzenie w jakim są stanie więc czekam na diagnozę i podejmę decyzję. Można też za te ~30$ zrobić test oleju w usa....kolega w e60 m5 robi to przy przed każdą wymianą oleju ale przynajmniej śpi spokojnie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 20:09 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
No w sumie dobra opcj z tymi opiłkami, ale gdzie znajde w PL takie LAB?

Waldek a podpowiedz mi czy mase w RL wpisywałeś tylko auta (w dowodzie i na wadze wyszło praktycznie to samo), czy masę z kierowca i np dodatkowym bagażem? Bo coś dziwne wyniki mi wyszły... Ogólnie nie moge na karcie nic zapisać, może nie współpracuje z tymi o większej pojemności, żeby potem wyniki analizować (16GB)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 11:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1368
Lincoln napisał(a):
No w sumie dobra opcj z tymi opiłkami, ale gdzie znajde w PL takie LAB?

Waldek a podpowiedz mi czy mase w RL wpisywałeś tylko auta (w dowodzie i na wadze wyszło praktycznie to samo), czy masę z kierowca i np dodatkowym bagażem? Bo coś dziwne wyniki mi wyszły... Ogólnie nie moge na karcie nic zapisać, może nie współpracuje z tymi o większej pojemności, żeby potem wyniki analizować (16GB)


masa w dowodzie to masa z kierowca 75 kg i 3/4 baku i 7kg bagazu,
ja mam w dowodzie 1650kg, ale wpisalem 1675 gdyz mialem 1/4 baku ale kompresor ktory wazy 40-50kg. wiec z masa +-5kg trafilem.
Tak, RL moze nie obslugiwac kart wiekszy niz chyba 8 giba, ja mam 1 giba specialnie do RL i dziala ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 12:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1849
Lokalizacja: WA
Moje BMW: 1M
Lincoln napisał(a):
No w sumie dobra opcj z tymi opiłkami, ale gdzie znajde w PL takie LAB?

w PL raczej nie ma...Boogie coś więcej powinien wiedzieć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 13:38 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Panewkami się martwię, bo przebieg już swój ma, a poza tym kręci się wyżej niż seria, więc wychodzi na to, że trzeba będzie w sezonie otwierać "dół"

Hmmm, a mi na wadze sam pojazd pokazał tyle co w dowodzie (10l Pb, zero bagaży, brak kierowcy/pasażera): 1795kg.
Widać, będę musiał kupić albo znaleźć jakąś starą kartę :P

Kurcze nie mogę się przyzwyczaić do pakietu zimowego, koza na tych 17' straszna, choć ciupkę dynamika się poprawiła :luka:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 13:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jakie konie na Rl wyszly?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 15:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
no wiadomo ze tłuste :spi:
Obrazek

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 16:02 
sorry za OT, ale... do tego pomiaru mocy, jakie jeszcze dane trzeba wpisac w RL?

i czy jakas wersja potrafi rysowac wykresy przyspieszen? w m/s^2 lub G?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 03:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Fajne autko i zacne modyfikacje. Gratuluję ;)

Co do analizy oleju, to polecam Blackstone - zamawiasz od nich specjalne pojemniczki, które Ci przyślą w ciągu kilkunastu dni, napełniasz, opisujesz, zaklejasz i wysyłasz zwykłą pocztą za ocean. I za jakieś 3-4 tygodnie masz wyniki wraz z krótkim komentarzem oraz odniesieniem do średnich wyników dla danego modelu. Może brzmi trochę skomplikowanie, ale robi się sprawnie i szybko. No i te 25 USD + wysyłka to nie fortuna.

Nie ważyłem nigdy M5 E39, ale sporo wyszło. Jako ciekawostkę mogę podać, że M5 e60 waży 1820 kg (wersja z szyberdachem, na zimowych 18, dokładnie połowa baku, brak bagażu i osób w aucie).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 14:01 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
No sporo, sporo, ale co zrobić. Zdziwiłem się też wynikiem na RL, co prawda na kołach ale pokazał 280KW (tyle, że wpisałem wagę auta z kierowcą) i może stąd taki dziwny wynik. Co do analizy to kurcze miesiąc za długo chyba żeby czekać, szybciej bym panewki wymienił :P
Co do wykresów to niestety nie wiem czy rysuje, bo mam ciągle problem z odczytem danych w karty SD.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 14:12 
Lincoln napisał(a):
co prawda na kołach ale pokazał 280KW (tyle, że wpisałem wagę auta z kierowcą) i może stąd taki dziwny wynik.


czyli tak, jakbys mial przynajmniej 420 koni... no coz, jezeli tylko mase sie wpisuje, to on nie ma prawa podac rzeczywistej wartosci, po prostu nie ma :) takze z dystansem trzeba podchodzic :P

a na jakich predkosciach dokonales pomiaru?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 14:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Lincoln, A Ty nie masz czasem wpiętego ecumastera? W nim jest przecież hamownia drogowa i niby dokładna to można spróbować, mi w e46 pokazuje raczej realne wyniki.

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 18:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1368
280 KW na kolach to ~380 koni co daje jakos 420-430 koni na silniku przy stratach 15%.
jesli wpisales mase 70kg wieksza niz masz w dowodzie to mysle ze wyjdzie i np 270-275 KW na kolach i powinno sie zgadzac:)

powinienes miec ponad 400, seryjne M5 E39 kreca srednio 12-12.5s, a juz mierzylismy chyba z 6 sztuk. (+dziesiatki pomiarow znalezionych w necie) wiec jak Twoja kreci 10tki to powinno byc cos lepiej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 18:37 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Na EcuMasterze testowałem, to wychodziło około 330-340PS na kołach, z tym że tam trzeba wpisać sporo parametrów (masę,Cx, pow. czołową auta, przełożenia skrzyni/mostu, rozmiar opon itd) i praktycznie różnice były małe w porównaniu z tym co pokazała Maha (jeśli by uwzględnić poślizg na rolkach to wynik praktycznie identyczny). DETa niedawno wypiąłem, bo na 80% to on powodował "Misfire-y"
Wpisywałem masę auta jaką pokazały mi dwie różne wagi plus kierowca, bo chyba istotan jest masa całkowita podczas pomiaru, bo chyba przed czy po obiedzie nie ma znaczenia :rotfl:

Zrobiłem też setup do bicia 100-200km/h (17' zimowe plus 3bary i 1/4baku):
Obrazek

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 18:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1368
zacny wynik :ok:
wez zmierz jeszcze 100-250 ;) porownamy to z m5 E60.

https://www.youtube.com/watch?v=OFIbuFUqJM0 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 19:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1419
auto model 1998r ktory robi 100-200 w 9.8s szok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 19:05 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 1368
http://www.autopower.se/forum/topic.asp ... 295&sida=1 jeszcze cos takiego dla porownania :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 19:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Rewelacyjny wynik :hurra:

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 3 grudnia 2014, 20:41 
wujekwaldus napisał(a):
280 KW na kolach to ~380 koni co daje jakos 420-430 koni na silniku przy stratach 15%.


tyle wyjdzie przy 10%, przy 15% jakieś 450 :P

Lincoln napisał(a):
(masę,Cx, pow. czołową auta, przełożenia skrzyni/mostu, rozmiar opon itd)


oooo o to to to to :ok: to ma nawet jakiś tam sens

Lincoln napisał(a):
) i praktycznie różnice były małe w porównaniu z tym co pokazała Maha (jeśli by uwzględnić poślizg na rolkach to wynik praktycznie identyczny)


no całkiem uślizg hmm 1-2% dochodzą na drodze opory toczenia i tak ;)

tak, czy inaczej, 9,8 w E39 - o ile powtarzalny, to rewelacja :super:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Lincoln-->> M5 "fast" Edition
PostNapisane: 4 grudnia 2014, 02:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 358
Lokalizacja: Czaplinek
Moje BMW: E36
Kod silnika: M57n
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136134
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072
Były sedan
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123225
Pierwsze 328i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91224
Nie miałem nigdy u siebie w aucie silnika S serii europejskiej ale moim zdaniem profilaktyczna wymiana oryginalnych panewek jest bez sensu. Mało który z silników BMW z lat dziewięćdziesiątych obracał na panewce, na tą przypadłość można było złapać m54 który pod koniec lat 90 był unowocześnioną generacją (delikatniejszą) a m60/62 leciał najczęściej z powodu odkręcajacej się pompy oleju. Silnik m5 z e39 był raczej wzorowany na m60/62 i wątpię żeby był on nie pozbawiony tej wady. Wiemy jakie są części zamienne w dzisiejszych czasach dlatego myślę że lepszy stary oryginał niż nowy polecany zamiennik. Dlaczego ? Ostatnio w sprinterze 2.9 rozleciała mi się pompa wody, pojechałem do IC i kupiłem pompę Ruville czy jakoś tak i okazało się że w nowej pompie walnięty jest uszczelniacz i dalej cieknie. Uświadomili mi to serwisanci MB i zalecili kupno pompy u nich w cenie niemal identyczniej jak dałem w IC. Pojechałem do serwisu a tu ku mojemu zdziwieniu otrzymuję pompę tej samej firmy z dodrukowanym napisem Mercedes-Benz... To że emka kręci się 1000 czy 1300 obr więcej moim zdaniem nie za dużo wpłynie na stan panewek, w drifcie gdzie odcinka używana jest dużo częściej a prawie non stop no ok ale w aucie w którym zostanie użyta parę razy w roku na 400m to bym nie ruszał. Takie jest moje zdanie nie mając do czynienia z silnikiem m5 dlatego proszę bez bicia ale nie jest bliźniak z m5 v10 który ponoć się sypie dlatego to też nie porównanie.

_________________
Oceń moje śmigło ;)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133072

Było: e30 320i, e36 325tds, e36 coupe 320i, swap 328i e36, e39 m57d30, e30 m50b25nv, e36 sedan m52b28, e30 s50b30US
Jest: e32 740iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3202 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 161  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL