BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 04:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 34  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - przygotowania do wiosny str 16
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 12:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Lincoln napisał(a):
I powiedział co wiedział spec od silników BMW z serii S,

Nie trzeba być specem od silników by stwierdzić że przepalony olej zostawia nagary.
jak w naturze 'kropla drąży skałę ' M54 też wpierdzielają olej i przebiegi po 500k i nic się nie dzieje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - przygotowania do wiosny str 16
PostNapisane: 18 kwietnia 2014, 23:39 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Nightfox napisał(a):
Lincoln napisał(a):
I powiedział co wiedział spec od silników BMW z serii S,

Nie trzeba być specem od silników by stwierdzić że przepalony olej zostawia nagary.
jak w naturze 'kropla drąży skałę ' M54 też wpierdzielają olej i przebiegi po 500k i nic się nie dzieje.


No jak nic? Przecież pisałeś że wszytko dostaje od nagaru... Zresztą porównania S62 do M54 to jak zestawienie tego drugiego z M10, zupełnie inne założenia i wymagania.

Rysiek, co kombinujesz by być nadal przed M3 ;)?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - przygotowania do wiosny str 16
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 00:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
No dobra,przepalony olej w komorze odprowadzany jest do atmosfery i fura lata jak fabryka. koniec OT

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - przygotowania do wiosny str 16
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 21:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
W sobotę minęło dokładnie pół roku, od kiedy kupiłem M5. Przez ten czas zrobiłem dokładnie 4800 km, co pokrywa się z przewidywanym przeze mnie przebiegiem (ok. 10-12k km rocznie).

Awarie. Miałem dotychczas jedną awarię, która polegała na przepaleniu jednej ze szczotek alternatora - zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora i auto dało radę przejechać raptem kilkanaście km. Awarię udało się usunąć wymieniając cały regulator napięcia alternatora koszt 120 pln jeśli dobrze pamiętam - robociznę ogarnęliśmy z teściem samemu.

Do tego wymieniłem regulator ciśnienia paliwa za 230 pln i wisco za 500 pln - wisco było już po prostu zużyte, regulator wywalał błąd.

Reszta eksploatacji to uszczelki pod pokrywami zaworów oraz wymiana oleju i wszystkich filtrów. Dodatkowo zaraz po zakupie auta kupiłem 5 litrów oleju na dolewki - no i do wymiany, która miała miejsce 2 czy 3 tyg temu większość z tych 5 litrów poszła. Oznacza to, że auto bierze mi przy mnoim stylu jazdy ok 0.8 do 1 litra oleju na tysiąc kilometrów. Teraz po wymianie ubytków nie zauważyłem.

Benzyna. Ja osobiście zalewam zawsze 98, w większości chyba Lukoil albo Orlen - no jeszcze Neste, ale tych już praktycznie nie ma. Spalanie jest duże. Przy mojej miejskiej eksploatacji, dość ciężkiej nodze (to auto bardzo prowokuje :P ) są to okolice 19-22 litrów na każde 100 km. Jedyna trasa z jaką miałem do czynienia to powrót od Franka, więc tu niewiele mogę się wypowiedzieć - w nadchodzący weekend czeka mnie trasa ok. 600 km w obie strony, może wtedy coś więcej będę mógł powiedzieć.

Odczucia. W mojej opinii niewiele łączy to auto z moją ex 540i manual. Emka jest znacznie sztywniejsza, twardsza (to na pewnie też zasługa felg 18"), bardziej "zwarta". Znacznie pewniej zachowuje się w zakrętach, czy przy wysokich prędkościach. Inne są też odczucia przyspieszenia. 540 zbierała się mocno, gniotła, czuć było, że auto jedzie, jednak bez tej dozy brutalności i nerwowości, jaką zapewnie eMka. M5 reaguje na gaz bardzo gwałtownie, szczególnie po wciśnięciu guzika "sport". Tu nawet PS2 275/35 r18 nie zapewniają nie zerwania trakcji z rolki. Tę gwałtowność zauważały nawet osoby nie mające wiele do czynienia z motoryzacją i nieco mocniejszymi autami, które miały okazję być przeze mnie przewiezione zarówno 540 jak i M5. EMka jest też głośniejsza, choć tutaj ciężko porównywać, bo zarówno 540 w późniejszym okresie jak i M5 mają nieseryjne tłumiki (w obu przypadkach produkt Eisenmanna). Jazda z otwartym dachem to orgazm dla uszu :P
Racelogic potwierdza około 4 sekund różnicy w przedziale 100-200 między tymi autami - to sporo. Szpera robi doskonałą robotę zimą, auto w śniegu jest znacznie mniej kopne niż 540 bez szpery, ogólnie w te kilkanaście śnieżnych dni w tym roku jeździło mi się bardzo przyjemnie.

W kwestiach eksploatacji kupowałem jeszcze zimówki na tył 255/40 r18, Dunlop Sp Winter Sport 3d oraz letnie Micheliny PS2 również na tył - rozmiar seryjny 275/35 r18.

Ubezpieczenie - full pakiet OC, AC, Assistance, NNW w PZU okolice 3.5k pln rocznie :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 21:15 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Widać, że e39 M5 z pewnych rąk to gwarancja, że nic nas nie zaskoczy na dzień-dobry i osiagów lepszych niż fabryczie nowy egzemplarz - Gratulejszyn!!!
Ale spalanie to masz o jakieś 5-6l wyższe odemnie, z tym że jeżdże mało po mieście (20-30%) i to w dodaku mniejszym. Zauważyłem że na zimno M5 jest mocno "podlane" pewnie stąd taki wynik, a jak było w 540?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
U mnie spalanie jest wysokie pewnie głównie przez duże miasto, ciężką nogę, relatywnie krótkie odcinki. 540 aż tak mnie nie prowokowała, paliła myślę ze 2 litry mniej, dużych różnic nie było.

Aaa, aktualny przebieg to dokładnie 228500 km :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 21:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
19-22l to dużo? :P
myślałem, że przy takiej eksploatacji M5 pali 25> :)
gratki zadbanej M5 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 21:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Byczus napisał(a):
19-22l to dużo? :P
myślałem, że przy takiej eksploatacji M5 pali 25> :)
gratki zadbanej M5 :)


Sporo, pamiętaj, że to jest uśrednione spalanie z dłuższego dystansu, gdzie nie sposób jeździć non stop 1-2-3 do odcinki. Czasem też zamulam :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 22:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Lincoln napisał(a):
Ale spalanie to masz o jakieś 5-6l wyższe odemnie,

:rotfl: no co Ty fure zaczynasz sprzedawać że takie ściemy zapodajesz

M5 w instrukcji obsługi ma 21,1 L/100 km w mieście, a wiemy jakie te dane są....
Więc powyżej 20 to jest po prostu oznaka, że auto działa i wszystko ok.
Jak miałem poniżej 20 w mieście, to się nie niepokoiłem ogólnie, że może coś nie tak hehe
Wiadomo, turlanie się po jakimś mniejszym mieście bez korków i skrzyżowań da mniejszy wynik, ale nie jest to wtedy taka do końca jazda miejska

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 06:04 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Hmm, pierw starałes się udowodnić, że moje auto idzie jak seria, teraz, że pali wiecej niż leje rzeczywiście do baku - lubię Twoje teorie spiskowe :ok:

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 10:07 
Duzo Ci pali...
u mnie srednia z calego baku *~400km, to jakies 14 litrow, jak ostrzej pojezdze to 15. No chyba ze jedziemy do niemiec na kille to bywa ze bak starcza na 150km ;) - ale okej, tego nie liczmy, normalna daily jazda to 14 litrow, 5-7 litrow mniej u Ciebie, sporo.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 10:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
U mnie jest jenak ten litr pojemności skokowej więcej, starsza technologia, poza tym w moim przypadku to jest na prawdę jazda po samym centrum miasta, mnóstwo świateł, pi#$d drogowych, etc

No tyle pali...ale w e39 to chyba normalka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 10:56 
faktycznie ja mam troche inne przejazdy, ja nie jezdze w korkach prawie w ogole, moze raz na dwa tygodnie ugrzezne w korku ...
Kiedy mody jakies? Evolve...;)?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 11:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Przy takim piecu korki to od razu spalanie w górę kilka litrów. Nie ma innej opcji.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 11:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: ex M6 F13 LCI
Kod silnika: S63
Garaż: obecnie:
R8 V10
911 S
GT 63S
Fajnie, że szczery jesteś i można poczytać jak faktycznie jest z eksploatacją tych aut. Myślę, że te fakty paru chętnych "odstraszy" od zakupu takiego auta, ale to i dobrze, bo zaoszczędzisz im zachodu...
Nie wiem czemu w PL się utarło, że jak komuś auto dużo pali to musi się tego wstydzić i głośno na ten temat nie mówić, bo jest głupi i jeździ M5 zamiast 530d które w 10 l się mieści :)
Niesłabnącej radości z jazdy życzę :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 11:22 
Offline
Specjalista ds osiągów
Avatar użytkownika

Posty: 4119
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
A tak w ogóle kto pyta o spalanie kupując M5??? Mnie to prawdę mówiąc nie interesowało, bo przyjemności zawsze są drogie :P Widze, że Waldek śmiga w podobnej konfiguracji jak ja, stąd i spalania zbliżone, choć ja naprawdę lubię się nie spieszyć bez potrzeby ( brzmi to co najmniej dziwnie ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Mistrz Polski PZM 2024 Street RWD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 11:28 
ja tam kupujac M3 interesowalo mnie spalanie.....


....
hahah dobra, zartowalem ;)

No to widac porownanie jak korki i rodzaj trasy maja wplyw na spalanie patrz Lincoln vs Rysio czy Ja. ;)
Na innym forum sa czasem smieszne dyskusje o tym ze jak komus auto w miescie pali litra wiecej niz innemu albo mniej to albo oszukuje albo ma cos zwalone... to sa dopiero jaja ;)

M5 E39 mimo uplywu czasu wciaz robi wrazenie :ok:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 12:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Ja uważam, że tego typu fora po to są, żeby dzielić się wiedzą i doświadczeniami na temat danych aut, a nie ściemniać i tworzyć niepotrzebne mity

Oczywiście nie jest to atak personalny na nikogo.

Co do spalania i tego słynnego stwierdzenia, że jak pytasz ile pali to Cię nie stać :)

Powiem trochę na swoim przykładzie.

Taka M5 jak moja kosztuje teraz 1/10 ceny, jaką kosztowała jak nówka. Oznacza to ni mniej ni więcej, że jest w potencjalnym zasięgu nie tylko ludzi, którzy zarabiają kilkadziesiąt tys PLN miesięcznie, ale też tych nieco bardziej "przyziemnych" ;)
I teraz gdyby powiedzmy mi przyszło używać tego samochodu na codzień i robić nim po kilkadziesiąt km dziennie w korkach, ruchu, itp (jak choćby Mały czy Patryk) - wtedy mówię nie, nie stać mnie w chwili obecnej na tankowanie za 3.5-4k miesięcznie. W takiej sytuacji musiałbym kupić sobie jakieś toczydło. Ja mam o tyle komfort, że w zasadzie nie używam i nie muszę używać tego auta na codzień, i jeżeli mam cięższy miesiąc, więcej nieoczekiwanych wydatków mogę zawiesić kluczyki na przysłowiowy kołek na kilka dni i nic się nie stanie. Stąd chyba ważniejsze niż samo spalanie jest to, ile kto ma zamiar pokonywac km tym autem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 12:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jak na stanie w korkach masz przyzwoite spalanie mi by pewnie wyszło niewiele mniej

co innego jak ktos odpala fure w weekendy dla frajdy albo jeździ noca jak ruchu nie ma to jest inna bajka od razu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 M5 - podsumowanie po poł roku str. 20
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 14:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Lincoln napisał(a):
Hmm, pierw starałes się udowodnić, że moje auto idzie jak seria, teraz, że pali wiecej niż leje rzeczywiście do baku - lubię Twoje teorie spiskowe

ja Ci napisałem wprost, ale jak widzisz poniżej, inni dokładnie tak samo traktują Twoje info o spalaniu 15 w miescie :)
myślę że na tym forum nie ma sensu wstawianie tekstów dla ludzi od TDI....

ryszard86 napisał(a):
No tyle pali...ale w e39 to chyba normalka

///Michal napisał(a):
Fajnie, że szczery jesteś i można poczytać jak faktycznie jest z eksploatacją tych aut.

ryszard86 napisał(a):
Ja uważam, że tego typu fora po to są, żeby dzielić się wiedzą i doświadczeniami na temat danych aut, a nie ściemniać i tworzyć niepotrzebne mity
Oczywiście nie jest to atak personalny na nikogo.

Zdzira 850I napisał(a):
jak na stanie w korkach masz przyzwoite spalanie mi by pewnie wyszło niewiele mniej
co innego jak ktos odpala fure w weekendy dla frajdy albo jeździ noca jak ruchu nie ma to jest inna bajka od razu

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 671 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 34  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL