BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1187 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 60  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 07:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
To juz bardziej e92 mi się wydaje sportowym autem bo to co najważniejsze czyli serce było robione typowo pod sport.
Mimo wszystko moim zdaniem i m4 i m3 to auta usportowione. Typowo sportowym autem nazawlbym takie ktore od samego początku było budowane do sportu. A nie przerabiane z cywilnej wersji.


Ostatnio edytowano 22 września 2020, 08:36 przez Alduwiel, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 07:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
--==Mały==-- napisał(a):
S55 różni się setkami skomplikowanych rozwiązań. Samych intercoolerów mam 4 w tym jeden wodny, turbiny dwie a nie twin scroll i mase innych rzeczy.

A to wodny IC jest czymś niesamowicie zaawansowanym? :) Czy też twin turbo? Czy tam są setki skomplikowanych rozwiązań to tak bym nie przesadzał w kwestii silnika akurat... No i nie ma 4 intercoolerów, tylko ma jeden wodny, chłodnice z przodu auta to wymienniki ciepła... :)

https://f80.bimmerpost.com/forums/attac ... 1406475520

Tu masz z grubsza całość zawarte, nie weryfikowałem tego nawet sam teraz tylko pobieżnie przejrzałem. Mi naprawdę nie chodzi o "ujmowanie" M3 F-serii, tylko ja uważam:
alduwiel napisał(a):
Typowo sportowym autem nazawlbym takie ktore od samego początku było budowane do sportu. A nie przerabiane z cywilnej wersji.

Jest dość logiczne, tak w przypadku BMW nie jest to tak oczywiste i tyle... :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 08:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
--==Mały==-- napisał(a):
Silnik R6 też bardzo poprawia wyważenie i prowadzenie mimo że to downgrade. Zawsze w bmw najlepiej prowadzą się R4 a V8 najgorzej.


Hmm osobiście powiedział bym ,że to nieco zawiły temat. Po pierwsze silnik V8 ma niżej środek ciężkości niżeli R6 do tego da się go zamontować zdecydowanie niżej tak też jest w M3 E92 ,jest on naprawdę bardzo nisko w tym aucie widać to dopiero po zdjęciu kolektora dolotowego. Z racji tego ,że jest krótszy(co jest dość oczywiste) można go bardzo dobrze zbalansować. Co więcej nie jest on taki ciężki jak wielu twierdzi. Co prawda nie ważyłem silników M na stole ,ale samo BMW podaje ,że silnik S65B40 jest lżejszy od S54B32 o około 15kg ,natomiast S55B30 ma bardzo zbliżoną wagę..

,,This new engine displaces 3,999cc and makes 420hp at 8,300rpm, It is a screamer, revving all the way to a redline of 8,400rpm. Torque peaks at 3,900rpm with 400 newton meters, with 340Nm available from as low as 2,000rpm. The new 4.0 litre V8 is also amazingly lighter than the 3.2 litre inline-6 it replaces, weighing in at a mere 202kg, 15kg lighter than the inline-6, despite an additional 2 cylinders and all the extra valvetrain parts for a 90 degree V-design"

Kiedyś czytałem o technologiach zawartych w tym silniku i naprawdę są niespotykane w ,,normalnych samochodach" bardzo dużo technologi było przejętych wprost z F1...Nie będę tu robił wykładu o odlewie z nadeutektycznego stopu aluminiowo - krzemowego bloku ,ani o powierzchni tulei cylindrów wykonanej przez odsłonięcie twardych kryształków krzemu, przez co nie ma zastosowanych tam tulei cylindrycznych czy o zje*anym lecz bardzo zaawansowanym sprawdzaniu tego co dzieje się w cylindrach prądem jonowym przez co komputer widzi każdy nawet najmniejszy odchyłek od normy ;) Jeśli kogoś interesują takie tematy to przykładowo tutaj jest opisana część technologi zawartej w tym silniku bo jak wiadomo S85 i S65 to bardzo podobne konstrukcje.
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploa ... marki.html
Między innymi dlatego nie uważam ,aby jakiś F-type czy zwykłe 911 carrera było bardziej sportowym samochodem niż M3. Idąc tokiem rozumowania ,,ale taki samochód można kupić z 2.0d" samochody nascar czy DTM też są budowane na bazie samochodów turystycznych to znaczy ,że nie są samochodami wyścigowymi ani sportowymi bo wyścigowe jest tylko F1 bo jest projektowane od postaw?? To jest samochód budowany od podstaw na nowo ,silnik ,zawieszenie ,nadwozie jest usztywniane/poszerzane/wzmacnianie ,zastosowane są w niektórych miejscach zupełnie inne materiały ja mając wcześniej 335I naprawdę widzę bardzo dużo różnic i dlatego właśnie chciałem kupić M3 bo uważałem 335i za psudo sportowy samochód. Szybki na prostej i lepszy może na daily od M3 natomiast brakowało mi w nim sportu i tej iskierki. Tutaj w M3 uważam jest ok :) Natomiast niech każdy interpretuje sobie to jak chce :) Definicja samochodu sportowego nie jest do końca jasna dla mnie samochody pokroju M3 ,STI WRX ,EVO ,Supra to sportowe samochody ,natomiast auta pokroju Ferrari,Lambo to supercary. Nie do pojęcia dla mnie jest po prostu aby ten po lewo był sportowym autem, a ten po prawo nie https://fastestlaps.com/comparisons/7uar6azdzo7p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 09:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2221
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
a ja mysle, gdyby zebrac m3 i wypuszczac je pod inna marka z inna buda to nagle by sie okazalo ze to auto sportowe
a tak jest tylko starym kapciem, gdzie dla ludzi co nie siedza w temacie wyglada jak 320d - pogodz sie Witek :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 09:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Właśnie to chciałem napisać, że moim v8 sie swietnie jezdzi. Nie czuć kloca z przodu, zresztą w m5 e39 tez nie czułem tak tego. W s6 to była dopiero tragedia :/ ale jak masz silnik przed przednią osią? To czego się spodziewać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 09:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2221
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
audi to i robi jakies dziwne ramki przy drzwiach. ze konczy sie szyba i jeszcze 2cm drzwi jest.
kto to widział :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 09:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
audi to tylko w dyzlu i na pole :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 09:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 355
Im więcej zalet dla m tym więcej przyjemności dla mnie z wymijania m coś pięknego :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 09:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8594
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Tak mocno porobione M jak Ty masz porobione 3.0d to by pionowo startowało w górę jak byś chciał ruszyć :) tak więc porównajmy sprawiedliwie

Masz ponad 110% mocy dowalone to sobie wyobraz m3 e92 jakby miała 890 koni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
WitoM napisał(a):
samochody nascar czy DTM też są budowane na bazie samochodów turystycznych to znaczy ,że nie są samochodami wyścigowymi ani sportowymi bo wyścigowe jest tylko F1 bo jest projektowane od postaw??

Polecam przeczytać czym jest DTM, następnie przetłumaczyć sobie NASCAR i ogólnie przeczytać historię.

Czym innym zresztą jest auto torowe, ogólnie przebudowane. Idąc tym tokiem myślenia 318i po swapie silnika i założeniu gwintu będzie też autem sportowym? :rotfl: Ford Puma też jest sporowy? :D Opel Tigra? Bo pewnie dla fana marki taka tigra z topową jednostką... Mmmmm...

Zestawianie 100km słabszego auta, starszego dla porównania? he he he... :D Nieźle. Znajac życie w 5min zrobiłbym zestawienie, gdzie jakiś sedan będzie szybszy od M3 i co? On jest sportowy :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
deejeys - nie rozumiem dlaczego pomiędzy kilka w miarę sensownych argumentów wplatasz jakieś nic nie znaczące gnioty o jakimś 318i w mpakiecie, czy to, że BMW w celach MARKETINGOWYCH zmieniło nazewnictwo i wprowadziło M4 w coupe.

a wracając do innych Twoich uwag:

- Wizualnie akurat M3 E46 bardziej mi się rzuca w oczy niż M3 E92, ale oba modele dość mocno wizualnie się różnią
- M3 to zupełnie inny samochód, nawet budę ma inną, silniki specjalnie robione, zawieszenia, prawie wszystko
- Poziom komfortu tych aut i czasy jakie robią na torach itp. też jednoznacznie je klasyfikuje.

W zasadzie Twoim jedynym argumentem pozostaje... że nie jest zbudowany tylko do sportu czy jako sportowy jako MODEL (E46 czy E92), tak jak to jest w przypadku supercarów, czy Porsche 911. Jest to argument typowo ideologiczny, czyli nie ma potwierdzenia w faktach, które można opisać modelami matematyczno - logicznymi, jak moje i innych argumenty.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 10:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3290
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
lukbmw napisał(a):
Im więcej zalet dla m tym więcej przyjemności dla mnie z wymijania m coś pięknego :rotfl:


W M3 zrobisz nastawniki, panewki i jakąś pierdołę i na 100-150k km masz spokój. W swoim, jak zrobisz podobnym ogniem jeżdżąc 10000km bez usterki, to będzie cud.
Subtelna różnica. Dodać trzeba, że nie każdy jest dłubaczem przy autach, bo większość normalnych ludzi ma inne zajęcia, to takie M3 jest praktycznie bezobsługowe (przy odpowiednim serwisie), przy skrajnie doładowanym dieslu po 1023018 próbach, żeby to sensownie poskładać i w miarę bez usterek co wyjazd jeździło.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 10:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1521
Będziecie się tak miesiąc kłócić i każdy będzie mial argumenty, tym bardziej, że nie ma definicji encyklopedycznej auta usportowionego. Osobiście skłaniam się do tego, że m3 jest jak najbardziej autem sportowym, a to ze ma skorupę podobną do wersji cywilnych niczego nie oznacza. Wiele elementów silnika, zawieszenia, budy, zaprojektowane tylko pod ten konkretny model z naciskiem na performance, niewymienne z częściami z cywilnych wersji. Z resztą na tym forum milion razy padało stwierdzenie, że grubo porobione 335d będzie szybsze od m3 na prostej, ale na torze to inna bajka, dlaczego? Odpowiedź macie wyżej. A auta wyścigowe to jeszcze inny temat. Ale przynajmniej forum troche odżywa. :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 10:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
deejeys napisał(a):
Ford Puma też jest sporowy? Opel Tigra? Bo pewnie dla fana marki taka tigra z topową jednostką... Mmmmm...

Zestawianie 100km słabszego auta, starszego dla porównania? he he he... Nieźle. Znajac życie w 5min zrobiłbym zestawienie, gdzie jakiś sedan będzie szybszy od M3 i co? On jest sportowy


Ford puma chyba nie gra w tej samej lidze co 911? Po za tym nie spełna pozostałych wymogów:
"Samochód sportowy powinien posiadać:

korzystny stosunek mocy silnika do masy własnej,
zawieszenie umożliwiające jak najszybsze pokonywanie zakrętów,
opony zapewniające jak najlepszą przyczepność do podłoża,
układ hamulcowy zapewniający skuteczne wyhamowanie samochodu z prędkości maksymalnej,
nadwozie o stosunkowo niskim współczynniku oporu powietrza."

Co do porównania z 911 no porównałem sportowy samochód do M3...Nie jest to starsze 911 tylko 997 produkowane w tym samym czasie kiedy weszło na rynek M3...Myślę że jak najbardziej na miejscu jest takie porównanie. Takie również https://fastestlaps.com/comparisons/dbnltgun5a0m
Dla jednego będzie to sportowy samochód dla drugiego nie, można się tak spierać następne 20stron ale chyba nie ma to sensu bo i tak każdy będzie obstawiał przy swoim ;) Moim zdaniem po prostu te auta grają w jednej lidze :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jiGsaw napisał(a):
- Wizualnie akurat M3 E46 bardziej mi się rzuca w oczy niż M3 E92, ale oba modele dość mocno wizualnie się różnią
- M3 to zupełnie inny samochód, nawet budę ma inną, silniki specjalnie robione, zawieszenia, prawie wszystko


Bo co bo ma lekki garb na masce, skrzela i przebudowane zderzaki + delikatnie szersze błotniki? Dla laika po założeniu skrzel i tylnego zderzaka to nie do odróżnienia xD Zresztą dobrze o tym wiem, bo mimo poliftowych lamp nie raz słyszałem teksty "ooooo M3" :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Co głównie generują 4 końcówki wydechu, gdzie w sumie poza przednim zderzakiem nie mam nic przypominającego M3 xD

jiGsaw napisał(a):
W zasadzie Twoim jedynym argumentem pozostaje... że nie jest zbudowany tylko do sportu czy jako sportowy jako MODEL (E46 czy E92), tak jak to jest w przypadku supercarów, czy Porsche 911. Jest to argument typowo ideologiczny, czyli nie ma potwierdzenia w faktach, które można opisać modelami matematyczno - logicznymi, jak moje i innych argumenty.


WitoM napisał(a):
Ford puma chyba nie gra w tej samej lidze co 911? Po za tym nie spełna pozostałych wymogów:
"Samochód sportowy powinien posiadać:

korzystny stosunek mocy silnika do masy własnej,
zawieszenie umożliwiające jak najszybsze pokonywanie zakrętów,
opony zapewniające jak najlepszą przyczepność do podłoża,
układ hamulcowy zapewniający skuteczne wyhamowanie samochodu z prędkości maksymalnej,
nadwozie o stosunkowo niskim współczynniku oporu powietrza."


A wiesz jakie tam były silniki? Bo nie tylko te 100 konne... :) Było coś koło 160KM, co przy tonie masy jak obstawiam na tamte lata było w stanie się odechnąć od świateł, bo mówimy o aucie z lat 90-tych.


To teraz wjedziemy z wikipedia : (skoro już wyżej wjechała z niej esencja xD )

Cytuj:
Samochód sportowy – klasa samochodów, której głównym celem jest możliwie najlepsze prowadzenie. Przeważnie są to małe samochody, z niskim środkiem ciężkości, utwardzonym zawieszeniem, precyzyjnym układem kierowniczym i dobrym stosunkiem mocy do masy.[1] Przeważnie są to samochody dwuosobowe, lub 2+2.[1] W klasycznym rozumieniu są to głównie auta typu Kabriolet i Coupe.

Samochody sportowe są mniejsze, mniej luksusowe i lżejsze od Grand Touring. W przeciwieństwie do samochodów wyścigowych są wersjami produkowanymi seryjnie i bardziej przystosowane do drogowego użytkowania. Są często mylone z samochodami usportowionymi. W przeciwieństwie do nich, są zdecydowanie mniej praktyczne i nie bazują na samochodach innych segmentów, m.in. hatchback (hot hatch).


I tu mimo, że cały ten artykuł na wiki mnie trochę bawi ale to finalnie sformułowanie "nie bazują na samochodach innych segmentów" uznałbym za takie dość sensowne i rozwinął do "innych modelach", zgodne zresztą z tym co ja uważam. Dyskusja się ta zaczęła od M3 E46, potem przeszła na E9x, F8x i tak naprawdę zaraz dojdzie nowy model i chyba nie zakończymy tego spamu. Podsumowując - jak bym dobrze rano wstał to do wieczora z 318i zrobię M3 przekładając wszystko jak leci bo wszystko da się przełożyć - to nie jest inna karoseria i finalnie było by to nadal 318i.

M3 to wspaniałe wozy, czy to E36 czy E46 czy również E92. Celowo napisałem E92 bo dla mnie następcą E92 M3 jest M4 F82, ale to też może wywołać awanturę więc zakończmy tą dyskusję :)

KEMN1 napisał(a):
Będziecie się tak miesiąc kłócić i każdy będzie mial argumenty, tym bardziej, że nie ma definicji encyklopedycznej auta usportowionego. Osobiście skłaniam się do tego, że m3 jest jak najbardziej autem sportowym, a to ze ma skorupę podobną do wersji cywilnych niczego nie oznacza. Wiele elementów silnika, zawieszenia, budy, zaprojektowane tylko pod ten konkretny model z naciskiem na performance, niewymienne z częściami z cywilnych wersji. Z resztą na tym forum milion razy padało stwierdzenie, że grubo porobione 335d będzie szybsze od m3 na prostej, ale na torze to inna bajka, dlaczego? Odpowiedź macie wyżej. A auta wyścigowe to jeszcze inny temat. Ale przynajmniej forum troche odżywa. :cool:


A tuż obok na tym samym torze jeszcze lepszy czas będzie miało np. Megane RS xDDD Nikt tego nigdy w rzeczywistości nie porównał. A tekst się przewija od lat. Dlaczego? xDDD


WitoM napisał(a):
Nie jest to starsze 911 tylko 997 produkowane w tym samym czasie kiedy weszło na rynek M3...

Jest starsze bo było od 2004r na dodatek w sumie 997 można było wziąć w wersji turbo od 06r jak dobrze widzę, generalnie było trochę możliwości jak w każdej generacji... To tak fajnie nawiązuje.... Idziesz do salonu po 911 i masz do wyboru Carrere, S, 4S, Turbo... Idziesz po BMW serii 3 i masz do wyboru - 318i, 320i, 325i, 330i, 320d, 330d, 335d, M3 następnie wybierasz nadwozie... :D Dobra z tym nadwoziem - w przypadku m3 e9x jak wcześniej ustaliliśmy były 3 wersje nadwozia :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 11:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
deejeys napisał(a):
Jest starsze bo było od 2004r na dodatek w sumie 997 można było wziąć w wersji turbo od 06r jak dobrze widzę, generalnie było trochę możliwości jak w każdej generacji... To tak fajnie nawiązuje.... Idziesz do salonu po 911 i masz do wyboru Carrere, S, 4S, Turbo... Idziesz po BMW serii 3 i masz do wyboru - 318i, 320i, 325i, 330i, 320d, 330d, 335d, M3 następnie wybierasz nadwozie... Dobra z tym nadwoziem - w przypadku m3 e9x jak wcześniej ustaliliśmy były 3 wersje nadwozia


Ja to widzę inaczej, mamy dział bmw oraz bmw ///M. Dlatego coraz więcej Marek sie dzieli aby nie było wątpliwości tak jak amg czy cupra. Idziesz do salonu M I też wybierasz M4 ,M4 Comp ,M4 CS ,M4 GTS można na to różnie patrzeć :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 11:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
WitoM napisał(a):
Z resztą na tym forum milion razy padało stwierdzenie, że grubo porobione 335d będzie szybsze od m3 na prostej, ale na torze to inna bajka, dlaczego? Odpowiedź macie wyżej. A auta wyścigowe to jeszcze inny temat. Ale przynajmniej forum troche odżywa.


A tuż obok na tym samym torze jeszcze lepszy czas będzie miało np. Megane RS xDDD Nikt tego nigdy w rzeczywistości nie porównał. A tekst się przewija od lat. Dlaczego? xDDD


W przyszłym miesiącu jadę na tor łódź to porównam I podam czasy 380hp 335i vs M3 gdzie moc na tym torze nie ma ogromnego znaczenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 11:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2221
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
SKORO JUŻ MOWA O WIKIPEDII:

BMW M3
BMW M3 – sportowa wersja samochodów BMW oparta na serii 3. Pierwsze BMW M3 pojawiło się w 1985 roku. Obecnie istnieje już 6 generacji tych pojazdów. Moc waha się od 195 KM w najstarszym modelu E30 do 500 KM w modelu M4 GTS (F82). W obecnej generacji F80 nazwa M3 odnosi się tylko do wersji sedan, wersja coupé otrzymała nazwę M4 i oznaczenie F82. [1][2].


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 11:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
WitoM napisał(a):
Ja to widzę inaczej, mamy dział bmw oraz bmw ///M. Dlatego coraz więcej Marek sie dzieli aby nie było wątpliwości tak jak amg czy cupra. Idziesz do salonu M I też wybierasz M4 ,M4 Comp ,M4 CS ,M4 GTS można na to różnie patrzeć :P


Ale nie weźmiesz 911 w dieslu. Ot tak różnica.

WitoM napisał(a):
Dlatego coraz więcej Marek sie dzieli aby nie było wątpliwości tak jak amg czy cupra.

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: To teraz zapytaj się tunerów jak dzwoni ktoś z silnikiem M50d to jak mówi jakie auto mają, to samo zresztą dotyczy wszystkich modeli z M w nazwie. Takie oddzielenie, że 320d M-Performance to stoi 10m dalej? :D Zresztą można zamawiać te wersje takie, że naprawdę laik się pomyli.

Kończę, nie ma sensu bo tak jak wyżej zostało napisane
KEMN1 napisał(a):
tym bardziej, że nie ma definicji encyklopedycznej auta usportowionego


tak i właściciel forda pumy może mówić, że ma sportowy wóz, tak i ten z m3 również. Granicą pozostaje tylko wyobraźnia. PS. chyba też mam sportowy wóz :rotfl:




EDIT:

Temu fejsbukowemu musze odpisać:

kai napisał(a):
SKORO JUŻ MOWA O WIKIPEDII:

BMW M3
BMW M3 – sportowa wersja samochodów BMW oparta na serii 3. Pierwsze BMW M3 pojawiło się w 1985 roku. Obecnie istnieje już 6 generacji tych pojazdów. Moc waha się od 195 KM w najstarszym modelu E30 do 500 KM w modelu M4 GTS (F82). W obecnej generacji F80 nazwa M3 odnosi się tylko do wersji sedan, wersja coupé otrzymała nazwę M4 i oznaczenie F82. [1][2].



Tak, ta sama wikipedia która sklasyfikuje forda pumę jako sport car :)
Cytuj:
Ford Puma (1997) – miejski samochód sportowy produkowany na rynek europejski w latach 1997–2002.

wpisałem też z ciekawości focusa, może ta sama osoba redagowała i ... bingo!
Cytuj:
W październiku 2002 roku ofertę Focusa pierwszej generacji zwieńczyła topowa, sportowa odmiana RS.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: WitoM-->> ///M3 E92 Interlagos Blau
PostNapisane: 22 września 2020, 11:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 355
grabolek363 napisał(a):
lukbmw napisał(a):
Im więcej zalet dla m tym więcej przyjemności dla mnie z wymijania m coś pięknego :rotfl:


W M3 zrobisz nastawniki, panewki i jakąś pierdołę i na 100-150k km masz spokój. W swoim, jak zrobisz podobnym ogniem jeżdżąc 10000km bez usterki, to będzie cud.
Subtelna różnica. Dodać trzeba, że nie każdy jest dłubaczem przy autach, bo większość normalnych ludzi ma inne zajęcia, to takie M3 jest praktycznie bezobsługowe (przy odpowiednim serwisie), przy skrajnie doładowanym dieslu po 1023018 próbach, żeby to sensownie poskładać i w miarę bez usterek co wyjazd jeździło.




kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz a twoja wiedza opiera się o ekran monitora i żal mi Cię że nie możesz sobie podłubać przy aucie i tylko troling został :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1187 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 60  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL