BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 764 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 39  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 00:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
kostek_ja napisał(a):
No i chyba ci ostatnio przepływki padły


Dlaczego ?? Przecież nie mam wkładek KN.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 01:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
To był żart nawiązujący do twojego profilu "S62B49 347KM" :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 01:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
:rotfl: :rotfl:
Akurat takiego tekstu nie przewidziałem w odpowiedzi na opis, ale co racja to racja

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 11:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
jak juz bylismy przy tym dsc to mam takie offtopowe pytanie... jak działa to dsc - czy przyhamowuje tylko konkretne koła, a na wał idzie pełna moc, czy jakos inaczej... pytanie w kontekście wymiany elastycznego łącznika wału - bolączka e39 z nisko uzyskiwanym duzym momentem obrotowym silnika (nie wiem jak trwały jest ten łącznik w m5, ale leca te łączniki w 540 i 530d w manualu...) czy jezeli skrzynia obraca wałem z okresloną mocą (nie czepiac sie terminologii :) ) a koła są hamowane to co się dzieje z wałem/krzyzakiem/mostem i tymi wszystkimi duperelami??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 11:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nigdy nie masz hamowanych 2 kół jednocześnie. Redukcja momentu w chwili poślizgu obu opon odbywa się poprzez przepustnice. Przyhamowywane jest koło, podczas gdy traci przyczepność, ale drugie nie. Taka elektroniczna szpera. Podczas kompletnej ciszy i zabawy na śniegu słychać czasami ciche buczenie pompy ABS. O ile się nie mylę, podczas przyhamowania koła, nie ma sygnalizacji błyskiem kontrolki, błyska ona tylko w przypadku przymykania przepustnicy.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 11:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
czyli, popraw jesli źle rozumuję, wciskanie do oporu gazu na włączonym dsc na sniegu nie obciąża układu przeniesienia napędu, tylko po prostu przymykana jest przepustnica? zatem za zniszczenie elastycznego łącznika jest winny wysoki moment na niskich obrotach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 11:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Bierute, przecież w moomencie działania DSC silnik nam nie wyje, naciskamy gaz, a jemu obroty spadają...

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 11:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Czy to ASC czy DSC podczas ruszania na wprost na lodzie przy pełnym bucie przepustnica jest przymykana tak drastycznie, że ledwo ruszamy. Podczas gdy jedno koło stoi na lodzie a drugie na czystym asfalcie, wtedy to na lodzie zostaje przyhamowane, w drastycznych różnicach prędkościowych dodatkowo przymykana jest przepustnica. Moment obrotowy na wale faktycznie może nie być zbyt równomierny, ale osobiście wątpie, aby mogło to się przyczynić do jego zniszczenia. Taką awarię możemy uzyskać strzałami ze sprzęgła, a w przypadku ASB np wtedy, gdy dajemy w palnik na lodzie na wyłączonym kagańcu i przy dużej prędkości obrotowej kół, a małej pojazdu wjeźdżamy na asfalt. Duży moment narastający miarowo i spokojnie nie uszkodzi wału.
BTW chyba w tym wątku też był dyskus na temat włączania DSC w zimie:
ja osobiście włączam, choć przyznam, że potrafię jeździć bez, włączam z 3 powodów:
-nie muszę się tak koncentrować, jazda jest bardziej relaksująca...
-nie ufam sobie, czasami celowo wduszam gaz na zakręcie, a potem przez następne 5sekun żałuje
- tak jak napisałem wcześniej przy wyłączonym DSC przy przejściu na gazie ze ślizgo na nie-ślizgo występuje nieprzyjemne dla wału i innych szarpnięcie.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 12:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
Boogie napisał(a):
Bierute, przecież w moomencie działania DSC silnik nam nie wyje, naciskamy gaz, a jemu obroty spadają...


no tak, Boogie, tyle że nie wiedziałem, czy nie wyje, bo hamowany jest przez hamowane przez dsc koła (hehehe... coż za styl...)

mroova81 napisał(a):
Czy to ASC czy DSC podczas ruszania na wprost na lodzie przy pełnym bucie przepustnica jest przymykana tak drastycznie, że ledwo ruszamy. Podczas gdy jedno koło stoi na lodzie a drugie na czystym asfalcie, wtedy to na lodzie zostaje przyhamowane, w drastycznych różnicach prędkościowych dodatkowo przymykana jest przepustnica. Moment obrotowy na wale faktycznie może nie być zbyt równomierny, ale osobiście wątpie, aby mogło to się przyczynić do jego zniszczenia.


raczej chodzi o ten gumowy łącznik - ale rozumiem sens twojej wypowiedzi - jezeli sa duże zmiany oporu dla kół elementy napedu dostaja po dupie - niezaleznie czy to jest wjechanie bez systemów ze sniegu na asfalt, czy strzał ze sprzęgła. ale chyba upierałbym się, ze nierównomierny moment na wale bedzie miał szkodliwy wpływ na napęd...

mroova81 napisał(a):
BTW chyba w tym wątku też był dyskus na temat włączania DSC w zimie:
ja osobiście włączam, choć przyznam, że potrafię jeździć bez, włączam z 3 powodów:
-nie muszę się tak koncentrować, jazda jest bardziej relaksująca...
-nie ufam sobie, czasami celowo wduszam gaz na zakręcie, a potem przez następne 5sekun żałuje
- tak jak napisałem wcześniej przy wyłączonym DSC przy przejściu na gazie ze ślizgo na nie-ślizgo występuje nieprzyjemne dla wału i innych szarpnięcie.


zgadzam się. raz na wyłaczonym dsc przeleciałem przez skrzyżowanie z Boya-żeleńskiego w Batorego (podskok na podwójnym łuku) - mogłos sie skończyć źle... :orany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 12:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
bierute napisał(a):
tyle że nie wiedziałem, czy nie wyje, bo hamowany jest przez hamowane przez dsc koła


no tak, kumam już... zasadniczo to ostro pracujące hamulce mogłyby zdusić silnik do zera.

To teraz tak mnie nachodzi, w takim razie ciekawe jak często działanie DSC ogranicza sie do zamkniecia przepustnicy, a jak często do uruchomienia hamulców. Szkoda klocków kurde troche hehehehe

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 12:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Boogie napisał(a):
bierute napisał(a):
tyle że nie wiedziałem, czy nie wyje, bo hamowany jest przez hamowane przez dsc koła


no tak, kumam już... zasadniczo to ostro pracujące hamulce mogłyby zdusić silnik do zera.

To teraz tak mnie nachodzi, w takim razie ciekawe jak często działanie DSC ogranicza sie do zamkniecia przepustnicy, a jak często do uruchomienia hamulców. Szkoda klocków kurde troche hehehehe


Z tego co wiem i ze swoich obserwacji wnioskuje nieśmiało, że wyłączenie ASC/DSC wyłącza przymykanie przepustnicy natomiast buczenie pompy ABS trwa nadal. Taka e-szpera hehe. Sprawdźcie u siebie: delikatne dodanie gazu (tak do 1300-1500) na powierzchni mieszanej śnieg/lód pomimo wyłączenia kagańca buczenie pozostaje.
Ktoś pisał, że nie da się całkowicie wyłączyć DSC - to jest chyba to!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
mroova81 napisał(a):
Ktoś pisał, że nie da się całkowicie wyłączyć DSC - to jest chyba to!


wystarczy dłużej przytrzymać przycisk i wyłaczysz całkowicie :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 13:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Borsuk napisał(a):
mroova81 napisał(a):
Ktoś pisał, że nie da się całkowicie wyłączyć DSC - to jest chyba to!


wystarczy dłużej przytrzymać przycisk i wyłaczysz całkowicie :)

Nie! W E39 jak przytrzymasz dłużej, to ją włączysz na stałe. Następne wyłączenie będzie możliwe dopiero po restarcie silnika. Ten patent co piszesz podobno ma zastosowanie w E46...

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 13:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Troche nie łapie.

ABS u mnie działa tak czy inaczej, nic wprawdzie nie buczy, ale po wyłączeniu DSC na śliskim hamulec terkocze od pompy ABSu. Niemniej nic mi kół wtedy nie hamuje.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
DSC

Cytuj:
...Jeżeli zachowanie pojazdu świadczy o tym, że koła za chwilę mogą zacząć buksować, system szybko i subtelnie interweniuje, przyhamowując poszczególne koła wedle potrzeb...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 13:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nie do końca.. Powinno być: ...Jeżeli zachowanie pojazdu świadczy o tym, że któreś z kół zaczęło buksować, system szybko i subtelnie interweniuje, przyhamowując dane koło wedle potrzeb...
...Jeżeli zachowanie pojazdu świadczy o tym, że oba koła za zaczęły buksować, system szybko i subtelnie interweniuje, przymykając przepustnice wedle potrzeb...

Jeżeli DSC wyłączony - drugi akapit nie wystąpi. Jeżeli wystąpi tylko pierwszy akapit przy włączonym DSC, ale też przy baaardzo dużej różnicy obrotowej kół następi wskutek tego również drugi akapit.
Temat jest znacznie szerszy, gdyż DSC wykrywa wektor pędu względem osi pojazdu interweniuje wtem na hamulcach przedniej osi. No, ale narazie nie o tym mowa.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 13:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2410
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 530dAt
Kod silnika: M57
rorafalki napisał(a):
subtelnie


:rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
bierute napisał(a):
rorafalki napisał(a):
subtelnie


:rotfl: :rotfl:



no co, subtelnie i tyle :]


zapraszam do lektury na stronie http://www.bmw.pl/pl/pl/ :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 15:11 
Teraz to jest offtop ojeju jeju :zakrecony:

mroova81 napisał(a):
Nigdy nie masz hamowanych 2 kół jednocześnie. Redukcja momentu w chwili poślizgu obu opon odbywa się poprzez przepustnice. Przyhamowywane jest koło, podczas gdy traci przyczepność, ale drugie nie. Taka elektroniczna szpera.



No i niby co to ma wspólnego ze szperą? Nic.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Boogie --> ///M5 e39
PostNapisane: 20 stycznia 2010, 15:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Fryderyk napisał(a):
Teraz to jest offtop ojeju jeju :zakrecony:

mroova81 napisał(a):
Nigdy nie masz hamowanych 2 kół jednocześnie. Redukcja momentu w chwili poślizgu obu opon odbywa się poprzez przepustnice. Przyhamowywane jest koło, podczas gdy traci przyczepność, ale drugie nie. Taka elektroniczna szpera.



No i niby co to ma wspólnego ze szperą? Nic.

Wszystko. Zarówno elektronicznie kontrolowany przepływ momentu przez dyfer za pomocą hebli, jak i szpera nie dopuszcza do przekazywania 100% energii na jedno z kół. Gdyby nawet najmniejsza różnica w prędkości pomiędzy kołami była redukowana zaciśnięciem hebla na kole szybszym miałbyś 100% szperę zrealizowaną poprostu w inny sposób. Nadal twierdzisz, że nic?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 764 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 39  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL