BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 07:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 641 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 24 grudnia 2019, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Wow ile danych technicznych ;)

Fakt, M5 to raczej ciężka kanapa a nie torowy zapierdzielacz, jedyne co ja mogę powiedzieć to, że w porównaniu do E39, ta ma moim zdaniem lepsze hamulce - ale jest to wytłumaczalne tym, że chociazby sporo tarcza urosła i zacisk jest 2-tłok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 24 grudnia 2019, 23:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Ten z WRK twierdził ,ze zacisk, tłoczek, klocek g*wno daje liczy się jedynie rozmiar tarczy i jej zdolność do oddawania temperatury :) tzn 10 zacisków z 60 tłoczkami nie da tyle co 2x większa tarcza :luka:

Wesołych świat wszystkim :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 25 grudnia 2019, 01:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To bzdurna teoria. Amg ma przód 360mm tył 330mm M3 e92 przód 360 tył 350 ale w M3 hamulce gotowałem często huk i fioletowe tarcze przy każdej ostrej jeździe. W amg jeszcze nigdy tak się nie zdarzyło. Całkowicie inna jakość hamowania. Hamulce w AMG są rewelacyjne zero dzwięków, wibracji czy puchnięcia zawsze hamują jak brzytwa i to zasługa zacisków i dużej powierzchni klocków na pół tarczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 25 grudnia 2019, 07:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Grzechu, zdolnośc do oddawania wynika też np z rodzaju materiału. Np aluminium ma większą przewodność cieplną od stali/żeliwa, też dlatego szybciej oddaje ciepło. To samo jest z wydechem że stali nierdzewnej, w stosunku do zwykłej stali, jest bez porównania. Dlatego też duże sportowe zaciski są z alu. Tak jest zapewne w przypadku Małego AMG, mimo tarcz o podobnej średnicy,. duży aluminiowy zacisk ma większą pojemność cieplną i szybciej ją wytraca, w dodatku jego waga przy stosunkowo dużym rozmiarze potrafi być lżejsza albo taka sama jak przy małym stalowym zacisku. Kolejna korzyśc.
alduwiel napisał(a):
zacisk, tłoczek, klocek g*wno daje


Gdyby tak było takie firmy jak EBC że swoimi produktami klocków dawno by zakończyły sprzedaż. Są sytuacje, że dobry klocek w połączeniu z dobrą tarczą może odmienić hamowanie o 180'', bez konieczności zmiany zacisków. Materiał robi różnicę w każdym aspekcie. Nie bez powodu też ceramika robi furorę w wyczynowym sporcie. Weź poskładaj do kupy wszystkie te dobrodziejstwa i masz zestaw idealny.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 18 stycznia 2020, 18:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
W sumie zimy nie ma a na starym oleju zrobione już prawie 6k km to dziś wleciał szybki serwis olejowy ;) Na rok powinien być spokój :rotfl:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 18 stycznia 2020, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Hmm, wierzysz nadal w Castrola?
BTW - mały filtr oleju jak na tak duży silnik ;)

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 19 stycznia 2020, 10:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Moze zle się wyraziłem. Ten z wrk twierdził ze guzik za przeproszeniem poczuję wymieniając u mnie tylko zaciski na te jego np albo brembo oryginał. On tez dorabia te jak to się nazywało (zapomnialem) mocowania aaaa mam adaptery do takich zaciskow i twierdził tlumacząc jak wyzej , ze to tarcza najwięcej daje choc z drugiej strony myslę po chlopsku , ze wiekszy zacisk z wieksza iloscią klockow tez musi coś dać - on to kwitowal, ze mylę się tzn da ,ale nie poczuję tego wiec szkoda kasy.

Albo gadal tak, zeby mnie nakrecic na caly zestaw ;)

A co jest nie tak z Castrolem? Moim zdaniem lepiej czesciej zmieniac taki olej niz lać drogi i zmieniać co 10 tys km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 19 stycznia 2020, 11:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
tarcza, zacisk, klocek, pompa, przewody.
wszystko "coś" daje, w zaleznosci od funduszy, oczekiwan i mozliwosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 19 stycznia 2020, 13:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
kai napisał(a):
tarcza, zacisk, klocek, pompa, przewody.
wszystko "coś" daje, w zaleznosci od funduszy, oczekiwan i mozliwosci

X2.
alduwiel napisał(a):
nie poczuję tego wiec szkoda kasy.

Bo w zwykłej, cywilnej jeździe nie poczujesz. To jest kwestia kilku wyhamowanń z 200, czy wyjazdu na tor. W cywilnej jeździe będzie głównie placebo. Wszyscy by chcieli mieć zaraz przepaść. Włóż sobie serwo porządne. To będziesz głaskał pedał i będzie taki efekt.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 09:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Lincoln napisał(a):
Hmm, wierzysz nadal w Castrola?
BTW - mały filtr oleju jak na tak duży silnik ;)


Zgadza się, filtr malutki a do tego umiejscowiony w mega dziwnym miejscu - od spodu, w zasadzie już w prawym nadkolu, dostęp o niebo gorszy niż każdym innym BMW z którym dotkąd miałem do czynienia, gdzie był on pod ręką po otwarciu maski. Może dzięki temu jednak lepiej spływa olej także z niego, nie wiem...

Co do oleju, to temat rzeka, sporo przed tą wymianą przewertowałem forów szukając co będzie nejlepsze do tego silnika, plus rozmawiałem ze znajomym, którt można powiedzieć, że zjadł zęby na tym modelu, bo jeździ już tym chyba z 8 lat i praktycznie po każdej wymianie robi analizę oleju w Blackstone, itp i wyszło, ze ten konkretny Castrol na prawdę daje radę ze względu na kilka technicznych aspektów jak choćby nawyższa specyfikacja SN czy dodatek molibdenu. Plus miałem go w E39 i byłem zadowolony. Poza tymi tak w każdej eMce wymieniałem olej co 6-8 tys km, tu jest ten sam plan ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 10:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
No i nie kosztuje za duzo ;) w porownaniu z innymi polecanymi olejami . Ja to samo -tez tylko Castrol supercar. 2x juz wymieniałem i koszta absolutnie nie bolały ;)
Kupilem 10 baniakow za jednym razem i wyszlo mnie chyba 175zl albo 155zl za bańiak -sory juz nie pamietam ile, ale wiem ze strasznie malo bo się az dziwilem ze taki olej a w cenie zwyklego syntetyka :D hurtowe zakupy zawsze na propsie ;)


Zawsze sie oplaca kupić 10x wiecej niz potrzeba, na przestrzeni jakiegos czasu wyjdzie Ci 1sztuka gratis ;)
Np chcesz dzialkę 1000m2? Kup dzialkę 10 tys m2 podziel ją na 10 dzialek po tysiąc . Sprzedaj dziewięć działek a dziesiątą masz gratis ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 13:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
No cenowo to tak...normalnie. Chyba 175 za bańkę płaciłem, ale trzeba pamiętać, że one są 4 litrowe, więc do E60 trzeba 2X1l i 2x 4l, cenowo wychodzi jak Liqui Moly, ok. 220-230 za 5l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 13:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ryszard86 napisał(a):
No cenowo to tak...normalnie. Chyba 175 za bańkę płaciłem, ale trzeba pamiętać, że one są 4 litrowe, więc do E60 trzeba 2X1l i 2x 4l, cenowo wychodzi jak Liqui Moly, ok. 220-230 za 5l

czyli cenowo podobnie jak Millers CFS 10w60, no może 20pln więcej
a czy taka sama oliwa? każdy ocenia inaczej

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 14:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8234
Lokalizacja: Poznań
Garaż: M3 e92 G-power 580hp
Zawsze mi się wydawało, ze fabryka wie najlepiejjaki olej nalezy lac do silnika jaki oni zbudowali... Lecz od czasu gdy bmw doradza wymiany oleju co 20 tys to zaczynam się zastanawiać :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 14:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
alduwiel napisał(a):
awsze mi się wydawało, ze fabryka wie najlepiejjaki olej nalezy lac do silnika jaki oni zbudowali

to dlaczego kiedyś rekomendowali castrol a teraz twin power turbo (by shell)?
bo $ musiała im się zgadzać - taki duży jesteś a tego nie wiesz?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 15:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 29702
Lokalizacja: Katowice
Garaż: ///M4 20iA+ LCI
było:
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
alduwiel napisał(a):
Zawsze mi się wydawało, ze fabryka wie najlepiejjaki olej nalezy lac do silnika jaki oni zbudowali


żeby okres gwarancji przejechał :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 17:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
alduwiel, Olej też ma ważność, cebule tez kupujesz w workach 50kg? :P

ryszard86, przy na tyle zbliżonej cenie bym jednak skusił się na olej od rorafalki, bo nie mówię że to zła oliwa (Castrol), ale jedna z najczęściej podrabianych.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1376
Lokalizacja: B-B/Chybie
Moje BMW: M3 E46
Kod silnika: S54B32
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=170321

Jest:
E91 320d
E46 320td
Super Duke 990




Było:
E60 550i
E82 120d
E46 320td
E36 316i
ryszard86 napisał(a):
No cenowo to tak...normalnie. Chyba 175 za bańkę płaciłem, ale trzeba pamiętać, że one są 4 litrowe, więc do E60 trzeba 2X1l i 2x 4l, cenowo wychodzi jak Liqui Moly, ok. 220-230 za 5l



To ile oleju wchodzi do S85? Do N62 8l tylko :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1736
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Dante182 9,3 litra oleju

Lincoln w tym przypadku absolutnie nie chodziło o te 50 czy 100 złotych w tę czy w tamtą co raczej o chęć zalania tego konkretnego oleju ;) Biorąc pod uwagę, że na E39 testowałem chyba ze 4 oleje to tutaj tez nie wykluczam innych opcji przy następnym razie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86-->> E60 M5 LCI
PostNapisane: 20 stycznia 2020, 20:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1157
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
alduwiel napisał(a):
Zawsze sie oplaca kupić 10x wiecej niz potrzeba, na przestrzeni jakiegos czasu wyjdzie Ci 1sztuka gratis
Np chcesz dzialkę 1000m2? Kup dzialkę 10 tys m2 podziel ją na 10 dzialek po tysiąc . Sprzedaj dziewięć działek a dziesiątą masz gratis


Stary to dlaczego nie kupiłeś 10 eMek, jedną miałbyś gratis ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 641 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 33  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL