BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 grudnia 2022, 06:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jiGsaw --> M3 E46, auto ogarnięte, ciemna noc głucha noc s11
PostNapisane: 8 lipca 2017, 16:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 15189
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Witam,

Ludzie dzielą się na dwie grupy, na takich, którzy definiują marzenia jako coś nierealizowalnego, coś na granicy niemożliwości, wręcz mistycyzmu i na tych, którzy starają się je spełnić. Ta granica jest dość płynna i tak jak 3 lata temu postanowiłem, że godnym następcą E30 jest M3 E46 gdyż charakter auta jest dość podobny, a ma w sobie to wszystko czego mi brakowało w E30 (komfort, bezpieczeństwo) i jeszcze więcej (więcej wyglądu, więcej kręcenia do odcięcia, więcej dźwięku, więcej reakcji na gaz, więcej osiągów itd.), tak ostatnie dwa lata pokazały, że marzenia czasami się oddalają zamiast przybliżać, ceny tych aut poszły niesamowicie do góry i obecnie w tej samej cenie co dwa lata to się kupuje angola po przekładce, a czasem nawet z tym jest problem... a tak to same ulepy albo ceny z kosmosu.

Na szczęście jakimś cudem los się do mnie uśmiechnął i znalazłem to czego tak bardzo szukałem choc już nie wierzyłem, że znajdę... i byłem chyba pogodzony, że nie dane mi będzie posiąść M3 E46, zwłaszcza, że między czasie co najmniej 4 ciekawe egzemplarze mi umknęły (bo nie było kasy, bo było M5, bo byłem za granicą, bo coś tam...). Byłem dość wymagający, bo nie chciałem przekładańca choć powoli zaczynałem i to brać pod uwagę, amerykańce już częściej chodziły mi po głowie. Na szczęście trafił się szwajcar przedlift w fabrycznej specyfikacji, bez poważnej kolizji za sobą i prawie bez śladu szpachli, niesamowicie zadbany.

Dla ciekawskich rozkodowany VIN:


Kod typu BL91


Typ M3 (EUR)


Typoszereg E E46 (2)


Seria 3


Rodzaj konstrukcji COUPE


Układ kierowniczy LL


Drzwi 2


Silnik S54


Pojemność skokowa 3.20


Moc 252


Napęd HECK


Skrzynia biegów MECH


Kolor CARBONSCHWARZ METALLIC (416)


Tapicerka TEILLEDER W.N./SCHWARZ (N5SW)


Data prod. 2002-07-03





Składanie Wyposażenie


Kod





Nazwa (interfejs)





Nazwa (ETK)


S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa


S313A AUSSENSPIEGELPAKET Lusterko zewn. z funkcją składania


S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu


S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours


S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących


S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni


S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera


S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów


S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)


S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu


S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe


S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)


S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD


S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line


S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa


Kod





Nazwa (interfejs)





Nazwa (ETK)


S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki


S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA


S946A BERUECKSICHTIGUNG PREISABHAENGIGK. Dummy-SALAPA





Składanie Wyposażenie seryjne


Kod





Nazwa (interfejs)





Nazwa (ETK)


S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy


S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy


S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie


S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią


S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa


S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna


S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów


S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy


S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.


S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt


S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe


S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki


Koniec przynudzania przydługim wstępem, do rzeczy (zdjęcia na szybko, auto trochę brudne było):


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Auto w dodatku jest w bardzo fajnej specyfikacji, nie ma szyberdachu, jest dość lekkie. Zważone 1510 kg na pustym zbiorniku, choć wydaje się, że waga zaniża trochę na złomie. Do tego ma sporo dodatków ciekawych. ;)

Co więcej można powiedzieć?
- zbieżność idealnie wyszła na stacji według gościa
- hamulce nówki praktycznie OEM
- amorki po 75-80%
- wszystkie plastyczki na miejscu
- śruby zawiasu z tyłu wyglądają na nieruszane, podłoga z tyłu bez śladu ingerencji blacharskiej
- vanos chodzi bez zastrzeżeń
- serwis ASO do 2010, przebieg się zgadza tym razem, a przynajmniej wszystko na to wskazuje ;)

Plany:
- Wizualnie to moja bajka, więc dużo nie będę mieszał, pewnie wleci jakiś detailing za jakiś czas :)
- Doprowadzić auto mechanicznie do stanu bdb, obecnie czuć jakiś luz w układzie napędowym lub jakaś guma stuka
- Panewki pewnie trzeba będzie ogarnąć, bo były robione przy 50 tys w ASO, ale obecnie mają ponad 150 tys nalatane i wypada zajrzeć
- Delikatnie auto zgubiło górę według mnie, na hamowni pokazało około 325 koni, a więc pewnie zawory na dzień dobry do regulacji, choć mimo to czas RL 100 - 160 trzeci bieg czas tak jak na zeperfs
- Jeżeli auto zostanie na dłużej to może kompresor wleci, bo to jedyna sensowna opcja podniesienia mocy tego silnika

_________________
Piszę jak jest.

Argumentum ad absurdum:

Lincoln napisał(a):
Łepek napisał(a):
Wyścig 1vs1 można podjąć

Pewnie, że można, tylko musisz znaleźć chętnego, bo ja z jigim i jego rodziną do dwóch pokoleń w przód nie chce mieć nic wspólnego.


Argumentum ad maiorem:

DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Ostatnio edytowano 19 października 2018, 16:34 przez jiGsaw, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 15189
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Galeria powróciła. Poprzednia została usunięta przez moderatora, zrobił się w niej śmietnik nie do ogarnięcia. Proszę o kulturę wypowiedzi, jesteśmy fanami motoryzacji, w tym przypadku BMW i to powinno nas łączyć, a nie dzielić. Także jeżeli ktoś ma chore ambicje dociekania prawdy lub *****prawdy i dalsze spekulacje z tym związane to proszę o zachowanie tego dla siebie lub napisanie na pw, a nie robienie sobie chlewu z mojej galerii. :)

Na pierwszy ogień poszła pełna regenracja alternatora. W przyszłym tygodniu będę się umawiał na regulację rozrządu i luzów zaworowych celem odzyskania kilku brakujących koni u góry, :)

Obrazek

Obrazek

_________________
Piszę jak jest.

Argumentum ad absurdum:

Lincoln napisał(a):
Łepek napisał(a):
Wyścig 1vs1 można podjąć

Pewnie, że można, tylko musisz znaleźć chętnego, bo ja z jigim i jego rodziną do dwóch pokoleń w przód nie chce mieć nic wspólnego.


Argumentum ad maiorem:

DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 16:42 
Offline
Specjalista

Posty: 4435
Moje BMW: Civic VIII
Kod silnika: 2.2 ictdi
Spoko eMka, mam nadzieję że będzie kiedyś okazja poznać i zobaczyć na żywo :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 17:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6257
subskrybuje ... i czekam na rozwoj sytuacji, tzn... jakiechs filmy, pomiary, albo filmy z pomiarów :P

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 18:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 15189
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Miłosz napisał(a):
Spoko eMka, mam nadzieję że będzie kiedyś okazja poznać i zobaczyć na żywo :ok:


Siema,

Jak wrócę z urlopu w drugiej połowie lipca mam się spotkać z Kamilem (ADHD). Chyba jesteś z pomorza? Jeżeli on nie ma nic przeciwko to możemy ogarnąć i większy spocik. :) Zapraszam każdego z miernikami, aparatami i całym inwentarzem, możliwość sprawdzenia auta na dowolnej stacji diagnostycznej, Jazda próbna po zdeponowaniu gotówki. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Piszę jak jest.

Argumentum ad absurdum:

Lincoln napisał(a):
Łepek napisał(a):
Wyścig 1vs1 można podjąć

Pewnie, że można, tylko musisz znaleźć chętnego, bo ja z jigim i jego rodziną do dwóch pokoleń w przód nie chce mieć nic wspólnego.


Argumentum ad maiorem:

DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 18:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1005
Po za nudnym kolorem nadwozia to miodzio :luka:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 2168
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
będziesz ogarnaić dekory? + folię z tyłu? zostawiasz czy jednka out?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 20:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 15189
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Które dekory i folię? nie jestem specem od e46 :P jezeli chodzi o listwy w srodku to sa okej.

_________________
Piszę jak jest.

Argumentum ad absurdum:

Lincoln napisał(a):
Łepek napisał(a):
Wyścig 1vs1 można podjąć

Pewnie, że można, tylko musisz znaleźć chętnego, bo ja z jigim i jego rodziną do dwóch pokoleń w przód nie chce mieć nic wspólnego.


Argumentum ad maiorem:

DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 21:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 2168
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
jiGsaw napisał(a):
Które dekory i folię? nie jestem specem od e46 :P jezeli chodzi o listwy w srodku to sa okej.


napisałem to niezrozumiale, wybacz.
dekory w środku, na drzwiach są "szczotkowane alu?", nie wiem jak to BMW nazywało, a na środku, kierze itp masz carbon, więc pytam czy zrobisz wszystko w jeden styl, albo zostawiasz takie jak są?
folia na tylnych szybach :) ja u siebie wczoraj zerwałem i wygląda lepiej, bo się to mega odcinało (tak jak u ciebie, z tyłu mocno, przód bez przyciemnienia).

pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 21:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 15189
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Listwy są "ok" miałem na myśli ich stan. Widzi mi się wszystko w carbon jeżeli coś będę ruszał. Szyby ciemne są ok genereralnie, więc może boczne lepiej dociemnić delikatnie zamiast odciemniać? To są wizualne detale, na razie kilka ładnych tysi jest do włożenia w mechanikę i tym się chcę zająć najpierw. :)

_________________
Piszę jak jest.

Argumentum ad absurdum:

Lincoln napisał(a):
Łepek napisał(a):
Wyścig 1vs1 można podjąć

Pewnie, że można, tylko musisz znaleźć chętnego, bo ja z jigim i jego rodziną do dwóch pokoleń w przód nie chce mieć nic wspólnego.


Argumentum ad maiorem:

DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 21:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 2168
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
pisałeś w poście, że jesteś na etapie poszukiwań tych koni, więc założyłem to za pewnik, że wróci zdrowa seria :)
z szybami fakt, lepiej wyglądają wszystkie przyciemnione, ale u mnie akurat mam takich panów, że nie ma opcji przodu przyciemnić. no nic, powodzenia, nie spamuję już ;) :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 22:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
jiGsaw napisał(a):
Na szczęście trafił się szwajcar przedlift w fabrycznej specyfikacji, bez poważnej kolizji za sobą i prawie bez śladu szpachli, niesamowicie zadbany.


Sprzedawca napisał(a):
Auto było sprowadzone ze Szwajcarii uszkodzone (błotnik ,maska ,lampa ) posiadam zdjecia z importu .
Naprawa polegała na wymianie uszkodzonych elementów (żadnego szpachlowania).


Wierząc sprzedawcy to nie "prawie bez śladu szpachli" tylko bez całkiem

Piękna sztuka. Kocham e46 z klapa CSL.

Ogarnij fotele najlepiej zestawem gliptone lub colorlock

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 15189
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Szpachel jest jedynie w okolicy tylnych nadkoli, ale mierzalny miernikiem. Nawet nie jestem pewien, czy z dwóch stron, czy z jednej. E46 gnilce, przedlift już nawet mógł mieć korozję. Tak też zeznał właściciel, a tu nadkola ponoć były rolowane co tylko przyspieszyło korozję. W każdym razie to nie dramat. :)

kai - konie są ważne, ale panewki ważniejsze i to będę się starał ogarnąc najpierw. :) Szkoda by było zdrowego motoru, w trasie bez dziadowania wziął mi raptem 100 - 200 ml oleju na 1000.

_________________
Piszę jak jest.

Argumentum ad absurdum:

Lincoln napisał(a):
Łepek napisał(a):
Wyścig 1vs1 można podjąć

Pewnie, że można, tylko musisz znaleźć chętnego, bo ja z jigim i jego rodziną do dwóch pokoleń w przód nie chce mieć nic wspólnego.


Argumentum ad maiorem:

DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 23:08 
Offline
Moderator bez zasad
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 9997
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
rozmawialem dzis z Ukladanka, wiec pojawia sie tu kolesiostwo- o tak, zeby uciac spekulacje i pllotki

wiec tak:
gratuluje auta, bo jest czego, kazdy marzy o m3, Ty masz, do tego w manualu- super, musisz dac polatac pod grozba bana, a jak wiemy bez sporta nie przezyjesz

od teraz kazdy post na temat ceny samochodu bedzie usuwany, piszacy nagradzany ostem, po drugim razie oczywiscie bonus wiec ban
to nie jest forum urzedu skarbowego ani konfensjonal- jesli wlasciciel nie zyczy sobie takich akcji to prosze o uszanowanie jego decyzji

nikt nikomu nic nie ukradl
w zadnej innej galerii nie ma takiej spiny wiec totalnie nie rozumiem tej sytuacji (chorej z lekka) - uszanujmy decyzje wlasciciela


ps- wywal ta nerke

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 23:12 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
AD/HD napisał(a):
wiec tak:
gratuluje auta, bo jest czego, kazdy marzy o m3, Ty masz, do tego w manualu- super, musisz dac polatac pod grozba bana, a jak wiemy bez sporta nie przezyjesz

od teraz kazdy post na temat ceny samochodu bedzie usuwany, piszacy nagradzany ostem, po drugim razie oczywiscie bonus wiec ban
to nie jest forum urzedu skarbowego ani konfensjonal- jesli wlasciciel nie zyczy sobie takich akcji to prosze o uszanowanie jego decyzji

nikt nikomu nic nie ukradl
w zadnej innej galerii nie ma takiej spiny wiec totalnie nie rozumiem tej sytuacji (chorej z lekka) - uszanujmy decyzje wlasciciela


ps- wywal ta nerke

Popieram.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 8 lipca 2017, 23:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
widze, ze auto hamowane dynometem przy danych
obw kol 207.5
total ratio: 4,358
waga: 1810 (zakladam 2 osoby 200 kilo)

Wg parametrow
http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten_M3.pdf (nie wiem czy to przedlift czy polift /nie znam sie/)
waga 1570 co z ludkami te 1810 pewnie w realu jest
opony 255/40/18 => obwod 207,7

przelozenia
3:
1,669
4
1,226
5:
1,000
diff
3,620
wychodzi total ratio dla
3: 6,04178
4: 4,438
5: 3,63

jak sadze hamowano na 4ce wiec mamy zanizone ratio o okolo 1.8%
Domyslam sie, ze gosc wpisal rozmiar opon i uzyl fcji "find total ratio" przy 3 tys obr (to norma, ze tak idealnie sie nie wstrzeli)

Mozesz poprosic hamujacego aby przeslal Ci pliki acc.. sciagniesz sobie soft do hamowni, wczytasz plik, poprawisz dane i bedziesz wiedzial dokladniej
Tasma budowlana zmierzysz obwod rzeczywisty kol (ale to tez "okolo" bo obwod kol zmienia sie z predkoscia)
Zapewne robiliscie kilka pomiarow wiec dostaniesz kilka plikow - znajdz dwa najbardziej do siebie podobne i je uznaj za prawdziwe (duzy wplyw na bledy pomiaru ma nierownosc drogi)
Szerokiej...
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 9 lipca 2017, 07:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 15189
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Hamowane bylo na trojce. Od dawna hamuje auta u niego i mam zaufanie. Pierwszy pomiar waga wyliczona dokladnie według pomiaru masy auta ze zlomowca. Drugi pomiar korekta wagi gdyż hamujący i ja podwazamy zaufanie do zlomow u nas - oszukuja na wadze. Korektę zrobiliśmy posilkujac sie danymi z dowodu rejestracyjnego. Dodatkowo został wykonany pomiar przyspieszenia na RL na 3 biegu 100-160 aby wyeliminować roznice w czasie zmiany biegu. Auto przyspiesza identycznie jak wg czasów na zeperfs. Według mnie brakuje co najmniej 15 koni.

PS. Dziękuję za uprzątnięcie tematu i zracjonalizowanie sprawy. Ostatnio pojawily sie 3 tematy o m3 na forum i tylko w moim takie krzywe akcje. :D

_________________
Piszę jak jest.

Argumentum ad absurdum:

Lincoln napisał(a):
Łepek napisał(a):
Wyścig 1vs1 można podjąć

Pewnie, że można, tylko musisz znaleźć chętnego, bo ja z jigim i jego rodziną do dwóch pokoleń w przód nie chce mieć nic wspólnego.


Argumentum ad maiorem:

DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 9 lipca 2017, 08:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 699
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
gratki, fajna

co do szwajcarii i przebiegu, oprócz książki z ASO w szwajcarii jest coś takiego jak książka ABGAS - każdy samochód obowiązkowo co ileś tam (chyba 2 lata) przechodzi przegląd z wpisanym przebiegiem, zawsze przy wszystkich autach to miałem, więc i ty zapewne masz - dodatkowe potwierdzenie przebiegu ;)

napisz coś więcej o tylnym dyfuzorze, bo sam się zastanawiam nad założeniem takowego, nerki boczne ja założyłem u siebie już czarne - wg mnie dużo lepiej wyglądają niż te srebrne, wnętrze pasowałoby ogarnąć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 9 lipca 2017, 08:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7335
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
Były compact 330td
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8&start=80
Byłe E91 320d
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163136
Byłe E38 740i m54b30
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155904
Były compact 330td
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158866
Obecne e46 vette LS1
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
Obecne F56 cooper S stage 1 by ecuperfect
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55 ... &start=100
E36/7 2.5i
E84 18d
jiGsaw, No i osiągnąłeś cel. Masz poparcie moderatora :) W tej galerii nie można dyskutować na temat okazji cenowych :D

Jak oceniasz b16 ? Bo dla mnie to był najlepszy zawias jaki kiedykolwiek miałem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: jiGsaw --> M3 E46
PostNapisane: 9 lipca 2017, 08:56 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nie, jiGsaw nie ma poparcia moderatorów, bo już nie raz dostał osta, ale litości, ileż można pieprzyć w kółko o tej cenie, jeśli autor wątku nie podchwytuje tematu i do niczego to nie doprowadzi? Aż zrobi się kolejny burdel?
Tak więc david, daj spokój z tymi insynuacjami. Pilnujemy po prostu porządku, koniec tematu.
Udanej niedzieli :piwo:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 221 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Lincoln i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL