BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B30 Seperator oleju - czyszczenie przewodów
PostNapisane: 19 stycznia 2011, 00:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam

Dziś zapralem się za wymianę seperatora oleju. Jak do tej pory wyciagołem jego oraz przewody. Udało się wyciągnąc bez uszkadzania przewodów (rurek), ogólnie są w bardzodobrym stanie oczywiście poza masłem w znajdujących się.

W zwiazku z tym chciałbym dowiedzieć się czy można przedody (rurki) wyczuścić za pomocą benzynki ekstrakcyjnej aby rozpuściła smar a następnie przedmuchać sprężonym powietrzem. To samo dotyczy się Rozdzielacza część nr 5 na poniższym rysunku.
Następna sprawa to rurka prowadząca bagnet od oleju, czy możemy wymontować ją przy samej misce olejowej w celu przeczyszczenia rurki czy też wcześniej należy spóścić olej aby uniknac wycieku?

Obrazek

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2011, 22:40 przez kedzior001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Seperator oleju - czyszczenie przewodów
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 11:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Widzę ze ciężko doczekać się odpowiedzi, W zwiazku z tym postanowilem wyczyścić wszystkie przewody łącznie z rozdzielaczem benzynką ekstrakcyjną następnie przedmuchałem je sprężonym powietrzem. Jutro a może jeszcze dziś będę mial seperator (odme) i dopiero będzie montaż.

mam tylko jedno pytanie odnośnie rurki od bagnetu, czy montujac ją w misce olejowej to uszczelniacz ten gumowy ring nalezy wcześniej nałożyć na rurkę a nastepnie włożyć rurkę do miski olejowej czy też ring umieścić w misce olejowej i dopiero wkladać rurkę. Pytam pnieważ po nałożeniu ringu na rurkę i wkładaniu jej do miski dosyć lekko to idzie bez żadnych oprów, w zwizku z tym nie wiem czy to będzie szczelne.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Seperator oleju - czyszczenie przewodów
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 16:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
witam cie odnosnie rurki tylko ja ci podam przyklad e36 bo wymienialem ostatnio oring wiec nalozylem go na rurke tak do polowy i wciskalem od spodu auta oboma rekami i oring i rurke zeby oring byl w tej wyzlobionej dziurze w misce i zeby przy wciskaniu rurki nie podwinol sie proponuje delikatnie posmarowac rurke olejem;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Seperator oleju - czyszczenie przewodów
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 17:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Ok dzięki za info, masz rację, dzoniłem przed chwilą do ASO to samo powiedział mi gość, Czyli załozyć ringa na rurkę i dociskać z wyczuciem, aż ring nam się schowa, z tym że chwile z tym zaczekam ponieważ zamówiłem tego ringa, gdyż nie warto zakładać starego ponownie gdyż po tygodniu jazdy podobno będa wycieki.

Pozdrawiam

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Seperator oleju - czyszczenie przewodów
PostNapisane: 20 stycznia 2011, 18:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 363
Lokalizacja: chorzow
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112982
niema sesu zakladac starego bo nowy to groszowe sprawy.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Seperator oleju - czyszczenie przewodów
PostNapisane: 21 stycznia 2011, 09:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak wiem zgadza się, tylko czasami jest utrudniony dostęp do nowego, gdyż najodpowiedniejszy jest ori ASO a jeśli ma się do najbliższego 150Km to jest mały problem. Zamawiajac seperator udalo mi się jeszcze domowić tego ringa, w sobote będę miał mna miejscu, wiec zajmnę się montazem.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Seperator oleju - czyszczenie przewodów
PostNapisane: 22 stycznia 2011, 22:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Odma wymieniona, wszystko chodzi ładnie, prawdę mówiąc nie widzę rożnicy przed i po.
Po odkręceniu kurka wlewu oleju na zapalonym silniku, zaczyna się lekko dławić, zaczyna również wciągac powietrze, czyli wszystko jest ok.

Ale mam pytnie jak sprwdzić odme (seperator oleju) czy jest już zużyty. Mam na myśli zdemontowaną odme?

Są w niej 3 różne otwory i wszystkie 3 sa drożne, czyli wychodzi że nie jest zapchana, ale czy jest sprawna?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL