BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2025, 23:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Padł dyfer co wybrać - dłuższe przełożenie?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 00:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Tak jak w temacie padł dyfer, po zdemontowaniu i rozkręceniu okazało się dokładnie, że mechanizm różnicowy się rozleciał.
Auto BMW e46 318i sedam 2003r 72 tyś. Przebiegu (przebieg ori.) , Według naklejki oraz katalogu ETK jest tam przełożenie 3,38. W związku z tym chciałbym dowiedzieć się czy można by było zastosować w nim większe przełożenie, aby polepszyć przyśpieszenie, rozumiem, że wiązałoby się to ze spadkiem prędkości na poszczególnych biegach.
Może moglibyście doradzić, jakie przełożenie wybrać oraz o ile spadła by mniej więcej prędkość na poszczególnych biegach.
Byłbym wdzięczny za informację gdzie mogę dostać taki dyfer, tak, aby był z pewnego źródła w dobrym stanie, bez luzów wycieków. Jeżeli nie było by o innym przełożeniu to taki jak jest oryginał tylko, aby był w bardzo dobrym stanie.

Pozdrawiam

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 00:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Byłbym również wdzięczny za informację z jakich modeli BMW pasowałby most do tej e46 bez żadnych przeróbek modyfikacji. X3 ma podobny dyfer ale nie jestem pewien, chcociaż według katalogu identyczny był stosowany przy automatycznej skrzyni biegów w e46 318i automat jak również x3 2,5i automat.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 26 stycznia 2011, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
czesc !
przy zamianie dyfra uwazaj poniewaz sa duze i male.
318 ma akurat maly i zmieniajac dyfer z malego na duzy musisz zmienic rowniez polosie i druga czesc walu. sama zmiana dyferencjalu jakiegos szalowego efektu Ci nie da - nawet tego nie poczujesz.
Jezeli chcesz mam dyfer od 318Ci 2001 rok w super stanie (byl swap na m54 z calym przeniesieniem napedu i po prostu mi zostal). jak cos pisz pw lub dzwon 506 605 441


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E46 320i
Cytuj:
sama zmiana dyferencjalu jakiegos szalowego efektu Ci nie da - nawet tego nie poczujesz.


Czyli co? Nie ma w ogole roznicy na roznych przelozeniach? To w takim razie jaka jest roznica?

BTW - czy jest opcja zeby sprawdzic jakie przelozenie ma dyfer jesli nie ma na nim nalepki? Mam taki jeden wlasnie bez stickera, ogladalem go ze wszystkich stron i nie moge sie nigdzie tego dopatrzyc :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 12:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Dzięki Urbi za info w sprawie dyfra, ale w dniu wczorajszym już zakupiłem. Podobno jest w b.dobrym stanie moze jeszcze dziś kkurier przywiwezie to się okaże.
Postawiłem jednak na ori przełożenie 3.38. Santino podesłał mi krotka liste modeli z których móglbym dopasować dyfr o innym przełożeniu, z tym że nie mogłem doszukać się dyfra w dobrym stanie. A trafił mi się ten więc go wziołem.

Zmiana dyfra na większy np na 3.45 oczywiście przyniesie efekt, polepszy się przyśpieszenie, elastyka, i minusy że spadnie prędkość maks, ale biorąc pod uwagę że i tak na naszych drogach mało kto pomyka ponad 200km/h ze względu na ograniczenia jak również jakość dróg, więc jeśli spadnie prędkośc maks o 10 -15 km to praktycznie bez znaaczenia. Słyszałem również ze auto może więcej spalać, coś w tym jest, przy zmianie dyfra 5 nie robi sie już tak ekonomiczna przydałby się 6 bieg.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 19:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
URBI czekam na Twój dyfer, udalo mi się odkręcić z zakupem tamtego. mam nadzieję że twój jest b.d. stanie.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 27 stycznia 2011, 21:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 194
Moje BMW: e36 Compact 323ti
Kod silnika: M52B25
kedzior001 napisał(a):
sama zmiana dyferencjalu jakiegos szalowego efektu Ci nie da - nawet tego nie poczujesz.


Tu się mylisz i to BARDZO...wszystko zależy od tego jak duża różnica w przełożeniu będzie w porównaniu do oryginału. Miałem kiedyś w swoim dyfer z innym przełożeniem i do tego ze szperą, odcinka na 2 biegu przy +- 75km/h , teraz na oryginalnym dyfrze +- 110km/h. Nie mówiąc o poziomie hałasu w trasie przy 120km/h na 5 biegu, obroty były po prostu wysokie, wyższe spalanie, no ale but niesamowity, strach było jeździć bo przy gwałtownej redukcji z 4 na 3 bieg potrafił przyczepność tracić :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 10:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
dokładnie tak! to właśn ie dyferencjał w największym stopniu odpowiada za osiągi (vmax i przyspieszenia) chcesz mieć ekonomiczniej w trasie a nie zależy Ci na przyspieszaniu jakimś ekstra - wkładas przełożenie mniejsze od ori. chcesz mieć mega kopa ze stratą na vmaxie, spalaniu i hałasie? bierzesz większe przełożenie.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 28 stycznia 2011, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
ok ... moim zdaniem takiej roznicy nie ma ... w e30 przekladalem dyfry i jezdzilem roznymi i w e46 tez mialem porownanie ... jesli z 4,10 zakladasz 3,15 wtedy roznice odczujesz ale samochod robi sie typowo na trasy a wyprzedzanie jest do dupy a odwrotnie po miescie jest jakas masakra ... najlepszym rozwiazaniem jest zalecane przelozenie albo troszeczke krotsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 15:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Urbi dyfer od Ciebie dostałem, założyłem. Oczywiscie było sporo czyszczenia nie wiem gdzie Ty go trzymałeś. Ale wyczyczony, pomalowany jak również przemyty i przeplukany zostal wewnątrz, zalany nowy olej valvoline.
Przy okazji wymieniłem olej w silniku również na valvoline SyncPower MXL 5w30. Wszystko chodzi pieknie, bie huczy, praktycznie zero luzów, brak wycieków oleju, jestem zadowolony.

Jeszcze raz dziękuję, przelew poszedł.
Jednak do czegoś forum moze się przydac.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 2 lutego 2011, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E46 320i
Rozumiem, ze nie ma szans sie dowiedziec bez tej nalepki jakie jest przelozenie? Pytam, bo chce u siebie wymienic dyfer i mam taki jeden, ale nie wiem jakie ma przelozenie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 2 lutego 2011, 17:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
misiek_krk napisał(a):
Rozumiem, ze nie ma szans sie dowiedziec bez tej nalepki jakie jest przelozenie? Pytam, bo chce u siebie wymienic dyfer i mam taki jeden, ale nie wiem jakie ma przelozenie...


bez nalepki ciężko stwierdzić.. :/

może jeśli masz taką możliwość dowiedz się w jakim aucie był zamontowany...??? :zdegustowany:

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 2 lutego 2011, 19:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E46 320i
Wiem tyle, ze byl zamontowany w takim jak moj czyli E46 320i manual. Ktory rocznik, jaka buda - tego niestety nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 2 lutego 2011, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 4695
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=135795
byłe
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=71866
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... t=piotr320
jaka buda nie ma znaczenia...

przed liftem miał przełożenie 3,45 a po 3,38 więc myślę, że nie masz nad czym się zastanawiać... ;)

_________________
Zajrzyj i oceń mojego turasa..:-)

http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135656


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 2 lutego 2011, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: Sierpc
dobry wybór ja u siebie w e39 2.5 miałem dyfer od 2.0 vmax to 225 i odcinała na 5 biegu , ori 3.15 miałem 3.45 dla mnie kicha, teraz jest jak być powinno i jeździ ładnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 3 lutego 2011, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E46 320i
Cytuj:
przed liftem miał przełożenie 3,45 a po 3,38 więc myślę, że nie masz nad czym się zastanawiać... ;)



dosko ;)

to w takim razie z okazji opadow sniegu pojade teraz pouzywac starego dyfra pod jakims centrum handlowym :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Padł dyfer co wybrać - większe przełożenie?
PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witajcie

Sorry za odgrzebanie kotleta sprzed ponad 3 lat, ale mój problem pasuje a może ktoś mi pomoże.

Mój śmietnik - E46, M54B25, 2001, automat, cabrio

Dyfer do wymiany - podobno ma taki luz, że koła można obracać o 15stopnii a wał ani drgnie.

Czas zacząć poszukiwania - wiem, że mam szukać 3.38 do automatu. Tylko tych 3.38 to jest pełno (najcześniej od 316 do 320) i do 330 automat. Najśmieszniejsze, że nawet jeden zawodnik na allegro ma dwa dyfry do 330Ci automat do pogonienia - i oba mają inną flanszę.
(1 - http://allegro.pl/bmw-3-e46-330-3-0-i-c ... 32088.html
2 - http://allegro.pl/bmw-3-e46-330-3-0-i-c ... 51582.html )

Czy ktoś może mi powiedzieć czego mam szukać? Półośki też mam do wymiany - myślicie, że bawić się w używki czy zamienniki za 230 zł z alledrogo. Regeneracja 920 zł sztuka, ori 1980 po rabatach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL