BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 lipca 2025, 14:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 29 stycznia 2011, 22:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
NIKODEM Rozwiń swoją wypowiedź, bo ja nie spotkałem się by przepływka była dobra i pokazywała złe wartości lub odrotnie była zła a pokazywała dobre wartości!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 00:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Już ci tłumacze

masz dobrą przepływkę i dziurę w dolocie przed przepływką

co da Czytanie Jej Parametrów jak nie przepływa przez nią całe powietrze zasysane przez silnik ?

Twoją Metodą możesz wymienić klientowi pół samochodu na jego koszt nie znajdując przyczyny

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 03:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
Witam ponownie. Nic nie przerywa i nie szarpie w czasie jazdy ale zauważyłem kolejna niepokojąca rzecz a mianowicie jak gasze silnik to słychać dziwne dźwięki. Obawiam się ze to trzepanie silnikiem nie bedzie spowodowane ta sonda tylko dwumasem albo poduszkami pod silnikiem co nie znaczy ze sondy działają poprawnie. Dźwięk jest ciężki do opisania...brzmi jak gasnacy diesel. Jutro nagrań jakiś fillmik i wrzuce. A kontrolka silnika pali się dalej.zrobie jutro pare km po mieście to dam znać czy coś się zmieniło w pracy silnika. Pozdro i wielkie podziękowania dla pomagających w tym temacie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 04:56 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
A moze sprawdz najpierw wszystkie gumy za przeplywomierzem czy sa szczelne i nie dostaje sie lewe powietrze. Od tego powinienes zaczac moim zdaniem ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
barzini e39 napisał(a):
A moze sprawdz najpierw wszystkie gumy za przeplywomierzem czy sa szczelne i nie dostaje sie lewe powietrze. Od tego powinienes zaczac moim zdaniem ;)



wszystkie sa sprawdzone - jest OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 14:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
a separator oleju sprawny ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 15:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
a nie wiem ... jak to sprawdzic i jak to naprawic ? ktos rzeba juz o tym wspominal. da sie to w ogole naprawic ? czy trzeba kupowac nowe ?

wlasnie odpalilem silnik i .. o dziwo nie zapalila sie kontrolka silnika ! czyzby czyszczenie wiazki + reset cos dalo ? pojezdze troche i dam znac !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 17:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
wymień separator - powinno się co 100 000km , twój zapewne pamięta fabryke

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 30 stycznia 2011, 23:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
ok ale co mi to da ? wczesniej mowiles ze w ten sposob zrobie generalke i nie dojde o co chodzi ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 00:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
seperator oleju powinno wymioeniać się w granicach 200 tyś km, jest to zalecenie ASO, a co 100 tyś to chyba w dislach.
Ostatnio wymieniałem u siebie nie zauwazyłem różnicy aby jakaś była przed i po montarzu. Nie powiem w przewodach było troszeczkę masełka ale wszystkie kanaliki było przewiewne.
Z ciekawości rozwaliłem cały zuzyty seperator na części aby zobaczyć jak on wygląda, moim zdaniem bez problemu można by było przemyć jego beznynką ekstrakcyjną i przedmuchać sprężonym powietrzem. Najgorszy jest dostep do seperatora, wiec moim zdaniem nie ma sensu probować, lepiej zakupić nowy i mieć pewność koszt około 150 zł w ASO.

Co do sprawdzenia czy dany seperator jest w porzadku, najlepiej odkręcić kurek wlewu oleju na właączonym silniku, jezeli seperator jest ok, po odkręceniu kurka powiinien zaciągać powietrze ( odkręć kurek przyłóz rękę, i zobaczysz czy zaciąga powietrze), dodatkowo obroty powinny lekko przefalować, jest to oznaka że nie ciągnie lewego powietrza.

Słyszałem że jezeli walnięty jest seperator po odkręceniu kurka słychac jak by dzeiek trąbki, dodatkowo falowanie obrotow po puszczeniu gazu, ale czytajac forum w róznych tematach różnie ludzie piszą, bywa że nawet odwrotnie do tego co ja napisałem.
Są to moje wnioski, spostrzezenia po wymianie odmy u mnie w aucie, jak również spostrzezenia na aucie rodziców, gdzie odma nie była jeszcze wymieniana gdyz przebieg auta zaledwie 70 tys km

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 00:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 74
Lokalizacja: KR / RT
Moje BMW: X5 E53
Kod silnika: N62B44
no to wedlug tego co piszesz nijaki separator mam OK

pojezdze jutro i okaze sie czy zapali sie ta kontrolka silnika czy tez nie ... jezeli nie to umawiam sie na kompa i podpinam ... ciekaw jestem co wyjdzie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 01:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
jak widzicie diagnostyka przez neta nie ma sensu - udaj się do kogoś kto się zna

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 01:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Moim zdaniem skoro masz juz najechane ponad 150 tys km to mozesz smiałow wymienic seperator, z pewnoscią nie zaszkodzi a za jakis czas nie bedzie Cie męczył ten problem

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL