BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] pytanie o prędkości na poszczególnych biegach
PostNapisane: 29 września 2007, 17:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
Jakie są prędkości maksymalne na poszczególnych biegach w e36 320i ??

Wczoraj wieczorem wrzucilem chip (zakupiony oczywiście u Reserveda)
i tu mała wstawka: nie każdy moduł DME jest taki sam - u mnie jest on zbudowany jakby z dwóch płyt i sporo się nagłowiłem zanim dostałem się miedzy nie do chipa - no ale się udało..
wybrałem się na jazde pródną (żeby "nauczyć" chipa, bo tak podobno trzeba - przeczytałem w jednym z postów), no ale wczoraj lało więc nie chciałem zbytnio szaleć no ale co nie znaczy że nie dałem po garach. Wrażenia: troszke wydawało mi się że auto się lepiej zbiera (no ale było ciemno - i tu nie wiem czy tylko ja ale naprawde mam wrażenie że moje auto jest dużo bardziej mułowate w dzień niż w nocy ;) no ale te moje zapewne wyimagionowa spostrzeżenia pozostawmy bez komentarza). W każdym razie wczoraj troche pojeździłem, jako że było mokro to się troche kółka w miejscu pokręciły, troche zakrętów wziełem bokiem - ogólnie wydawało mi się że chip trcohe dał.

Przyznam się że chipa nie kupowałem o jakiś bajecznych osiągach ale zaskoczyło mnie bardzo to co napisał użytkownik szebart (posiadacz silnika 1.8): że jest miło zaskoczony i 100km/h osiąga na dwójce.
Ja zawsze miałem z tym problemy (tzn. dwójka w moim samochodzie była jakaś krótka) - no ale nigdy nie testowałem do końca. Drugim samochodem którym poruszam się najcześciej jest Citroen C5 2.0 - i choć w porównaniu z moją Betką jest naprawde dużo bardziej mułowaty to 100 na dwójce osiągnie.
W każdym razie dziś przyszedł dzień testów i... równiutkie 90km/h. Przyznam się że pierwszy raz tak żyłowałem samochód (choć akurat mam opinie że jeżdze szybko) - lubię dźwięk wysokich obrotów ale te 6500 (no moze 6600) czyli do odcinki które osiągnełem to już była katorga dla moich uszu - niczym zarzynany prosiak (serce mi się kraja jak słysze takie coś bo myślę że coś się może mojemu autu stać).

i tu moje pytanie: czy ten silnik już poprostu ma taką charakterystykę że tylko tyle jedzie na dwójce? i ile seryjnie wynosi ta prędkość - mniej niż 90km/h? bo tak się zastanawiam czy chip coś dał czy predkość pozostała bez zmian, lub być może ja mam coś uszkodzone..

aa i jeszcze: przy jakich obrotach jest seryjna odcinka ?? 6300??


Ostatnio edytowano 7 sierpnia 2009, 06:36 przez marcin87k, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 20:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
z tego co pamiętam znajomy kiedyś osiągał z e36 2-litry benzyna na drugim biegu 92 km/h ale przy jakich obrotach to nie wiem. pamiętam równiez że ze swojej byłej e36 1,6 benzyna na 2 biegu 87 km/h. no ale moc byla o 50 koni większa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 07:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
moc nie ma tu nic do rzeczy.za długosc biegów odpowiada skrzynia i most.np. e36 316i,318i,318is i 320i maja takie same przełozenia skrzyn i mostów.wszystkie beda miały podobne v-max na poszczególnych biegach oprócz piatki.roznica bedzie w tym jak szybko kazde z aut osiaga predkosc na danym biegu.

Jesli szabart osiaga 100 na dwójce to albo ma most 3.15(normalnie jest 3.45) albo ma odcinke przeniesioną na 7500obr(co jest raczej nie możliwe bez tuningu mechanicznego) a najprawdopodobniej to licznik mu sporo przekłamuje :) moje dłubane 318i m40 które kreci sie do 7500obr ledwo osiaga 100Km/h na drugim biegu na moscie 3.45

to ze 316i lub 318i m40 nie osiaga około 90km/h na drugim biegu moze byc spowodowane wytartym wałkiem i dzwigienkami.odcinka jest wtedy ponizej 6200obr

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 13:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
dokladnie tak jak pisze reza. maksymalna predkosc na danym biegu zalezy od skrzyni i dyfra. mniejsza predkosc na kazdym biegu to lepsze przyspieszenie lub na odwrot.....

marcin87k napisał(a):
mam wrażenie że moje auto jest dużo bardziej mułowate w dzień niż w nocy


moze to byc prawda, wystarczy ze jest chlodniejsze powietrze itp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 16:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Moje 323 kiedy miało most 2,93 osiągało 100km/h na dwójce, teraz na moście 3,15 jest jakies 90-95 km/h. Zalezy to więc od przełożenia dyfra a nie od mocy czy czegostam. Pozatym,mimo ze teraz do 100km/h musze już wrzucić trójke to czas paradoksalnie sie poprawił, takie własnie są korzyści z krótszego mostu. Generalnie nie ma co sie podniecac tym 100km/h bo to zaden wyznacznik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 21:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
jeżeli masz równiutkie 90km/h to na bank masz dyfer 3.45 przy odcince 6500obr, przed każdym modem nawet chip-sem :D trzeba sprawdzić czy wszystko jest ok z silnikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 09:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
marcin87k powiedz mi czy ten chip coś ci dał? Jak wygląda przyśpieszenie, czy widać różnicę w całym zakresie czy też powyżej jakiś obrotów? Ile dokładnie koni i momentu ci doszło oraz jak wyglada spalanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pytanie o prędkości na poszczególnych biegach
PostNapisane: 20 lutego 2011, 05:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e36
Kod silnika: m50b25
predkosc samochodu zalezy tylko od tylnego mostu ja ostatnio zalozylem most 4,14 i max speed to 180 a po chipie 190 teraz mam zalozony most 3,45 i na 2 biegu bylo 90 po chipie 100 ale krec sie na okolo 7500 niewiem nawet jaki chib bo kupilem 2,5 na czesci otwieram kompa i tam jest i przelozylem ale ruznice czuc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pytanie o prędkości na poszczególnych biegach
PostNapisane: 21 lutego 2011, 00:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
toć kotleta odgrzałeś i to mój temat... ale głupie pytania zadawałem :wstyd:

ghostdriver86 napisał(a):
predkosc samochodu zalezy tylko od tylnego mostu


skoro odgrzewasz takie tematy to widzę żeś ciekaw :P więc wyprowadzę cię z błędu

prędkość samochodu na poszczególnych biegach zależy od:
1. przełożenia poszczególnego biegu
2. przełożenia dyfra
3. uzyskiwanych obrotów maksymalnych na poszczególnym biegu
4. obwodu kół
naturalnie na wyższych biegach dochodzi najczęściej deficyt mocy by pokonać opory powierza i toczenia więc do maksymalnych obrotów się nie zbliżymy

dla przykładu jeżeli ratio dwójki wynosi np. 2,5 , dyfra np. 4 a max. obroty np. 6000/min a obwód koła np. 2m

to mamy
2,5*4=10 (przełożenie całkowite)
6000*60=360000obr/h (obroty silnika)
360000/10=36000obr/h (obroty kół)
36000*2m= 72000m/h = 72km/h

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] pytanie o prędkości na poszczególnych biegach
PostNapisane: 21 lutego 2011, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
moj 318is dyfer 3.45 odcinka na 7200RPM i chyba dociaga do 100km/h. W piatek bede jechal w trase to sprawdze ile pojdzie na drugim biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL