BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 09:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] wymiana sprężyn
PostNapisane: 22 maja 2007, 07:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: PrzemyÂśl
czy ktoś może mi udzielić instrukcji wymiany sprężyn w zawieszeniu e36 coupe 320i i czy wogole jest sens zabierać się za to samemu?

_________________
BMW e36 coupe 320i


Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 19:55 przez adrianku, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 08:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeśli nie masz specjalnych sciągaczy, kórymi ściśniesz sprężyny to zapomnij. Jest też duże ryzyko, że możesz sobie zrobić krzywdę bo jakby taka sprężyny odskoczyła... :przestraszony:
więc na Twoim miesjcu poszukałbym kogoś, kto zajmuje się takimi rzeczami (albo ma doświadczenie)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 08:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Albo kupił ściągacz w norauto za 50zł - mam używam od dawna ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: PrzemyÂśl
a jeśli bym miał taki ściągacz to jak sie do tego zabrać?

_________________
BMW e36 coupe 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e36] Sprężynki
PostNapisane: 22 maja 2007, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: WrocÂław
Cze mam pytanko chciałem wymienic sobie spręzynki w swojej buni e36 QP bo natych strasznie tłucze zamuwiłem sobie standard czarne przód Jamex tył Magnum.rozmawiałem z mechanikiem powiedzial zebym sam nie zmnieniał bo moge odwrotnie pozakładac czy moze ktos cos doracić w skrucie jak to zrobic.


Ostatnio edytowano 22 maja 2007, 20:09 przez eric20, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: WrocÂław
rorafalki, cze ponoc cos wiesz na temam wymniant spręzyn mugłbys mi anpisac cos na temat jak załozyc spreżyny zeby nie były do go :) ry nogami mam bmw e36 qp.ERIC


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 12:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
adrianku, eric20, napiszcie jakimi dysponujecie narzędziami i doświadczeniem to resztę powiem bo nie wiem od czego zacząć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 12:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 44
Lokalizacja: PrzemyÂśl
narzedzie wszystkie jakie potrzebne napewno sa a do tego kanał (jakby była potrzeba). Doświadczenia niewielkie ale chęci duże :D

_________________
BMW e36 coupe 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 12:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Trzeba wyjąć kolumnę. Kolumna z samochodem jest połączona: U góry, wahaczami, drążkami, przeowdami hamulcowymi, przewodami czujników: klocka i abs.

Przed 1. Poluzuj główną śrubę na amortyzatorze od góry
1.Zdejmij koło
2.Odkręć zacisk hamulcowy i go podczep żeby nie wisiał na przewodzie
3. Odczep czujnik na błotniku, kabelek ma leżeć na tarczy hamulcowej.
4.Odkęć wahacze i drążek lub cały ten spód do którego są mocowane - nie wiem jak jest w E36
5. Okręć 3 nakrętki od góry na kielichu - pod maską. UWAGA po odkręceniu trzeciec spadnie Ci kolumna na nogę, mogą zejść paznokcie lub być zmiażdżone palce zależnie od farta. Więc zanim odkręcisz to trzymaj za sprężynę jedną reką. Waży to pewnie 20kg maks.

No to mamy goleń w ręku. Nakładasz dwa ściągacze nawięcej rozkręcone jak się da i równomiernie ściągasz. Potem odkręcasz amorek, wkładasz nową sprężynę i odwrotnie działasz...


Z tyłu nie wiem jak jest w E36. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2007, 18:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Już sobie przypomniałem jak jest z tyłu.

Podnośnik, zrzucenie kół, jedna śruba na dole, dwie na górze, goleń w ręku rozkręcamy - troszke poduszka strzeli :D bierzemy nową ściagamy ją lub nie i zakłądamy poduszkę i mocujemy - tył banalny :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: WrocÂław
Wielkie dzieki za opis Radku,a co do sprzetu to mam wybijak do sworzni i scisagacz do sprężyn nio i rzecz jasna klucze.tylko jednego sie obawiam jak zalozyc spręzyne zeby nie była odwrotnie tzn.do gory nogami i czy nie trzeba nowych gum pod sprężyny.jak wymnienie to sie odezwe.thx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 09:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
eric20, dopiero dziś jestem na necie, ale widzę, że Radek (KotSylwester) opisał wszystko jak w książce :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2007, 16:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Niee, gumy się nie niszczą, mają za zadanie tylko ułożyć sprężynę. Co do odrotności zakładani.. na zdrowy rozum to bez różnicy, a jak jest różnica to będzie to opisane w instrukcji, w koncu nie zakładasz serii, a seria jest symetryczna. Z drugiej strony jak by seria nie była symetryczna to zakładaj analogicznie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: WrocÂław
ja juz wymnieniałem sprężynki z przodu wystarczy odkrecic sam amorek,jest on na 3 srubach u dołu i na trzech u gory,a tył jest to jAKIES 15 min strona,amorek u dołu odkrecic kawałek breszki dobrze podwazyc wyjac sprezynkem i wstawic nowa.dzieki za wszystko Eric


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 15:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
E to jeszcze prostsze niż w E30, E24 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2007, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: TarnĂłw
KotSylwester napisał(a):
Trzeba wyjąć kolumnę. Kolumna z samochodem jest połączona: U góry, wahaczami, drążkami, przeowdami hamulcowymi, przewodami czujników: klocka i abs.

Przed 1. Poluzuj główną śrubę na amortyzatorze od góry
1.Zdejmij koło
2.Odkręć zacisk hamulcowy i go podczep żeby nie wisiał na przewodzie
3. Odczep czujnik na błotniku, kabelek ma leżeć na tarczy hamulcowej.
4.Odkęć wahacze i drążek lub cały ten spód do którego są mocowane - nie wiem jak jest w E36
5. Okręć 3 nakrętki od góry na kielichu - pod maską. UWAGA po odkręceniu trzeciec spadnie Ci kolumna na nogę, mogą zejść paznokcie lub być zmiażdżone palce zależnie od farta. Więc zanim odkręcisz to trzymaj za sprężynę jedną reką. Waży to pewnie 20kg maks.

No to mamy goleń w ręku. Nakładasz dwa ściągacze nawięcej rozkręcone jak się da i równomiernie ściągasz. Potem odkręcasz amorek, wkładasz nową sprężynę i odwrotnie działasz...


Z tyłu nie wiem jak jest w E36. :cwaniak:

Nie trzeba calej kolumny wyciagac, wystarczy odkrecic 3 sruby ktore lacza amortyzator z resztą. i potem u gory 3 sruby odkrecasz i wyciagasz :), po co sie bawic w wachacz itd jak mozna ulatwic sprawe, a jak dawno nie miales wymienianych sworzni to mozesz miec problem z wyjeciem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 05:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
No to super, W e30 np. nie dawało się tak opuścić amorka żeby widać było górę poza błotnikiem. Pozatym , dobrze to oczyścić, przedmuchać - błoto się zbiera w talerzu często, woda nie ma odłpywu i ROST lubi się zalęgać. :dontgetit:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: WrocÂław
co do wybijania sworzni to kawałek breszki do podwarzenia i młotek.wystarczy włozyc breszke tak aby napierac na sworzen w kierunku wybicia go druga osoba bierze młotek raz a dobrze uderzy w obudowe montowanego sworznia i ma wyjsc jezeli nie czynnosc powtorzyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2007, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: TarnĂłw
tylko nie bic po gwincie albo przez nakrecona nakretke. najlepiej to uzyc sciagacza do sworzni :) wybic to nie problem, gorzej odkrecic czasem zardzewiala nakretke, wtedy podstawiasz cos pod sworzen i opuszxczasz auto tak zeby ciezar na nim spoczywal, i krecisz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2007, 23:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 392
Lokalizacja: kostrzyn
witam
a mi sie udało zdjąć amor bez odkręcania końcówki wahacza ale teraz za cholerę nie mogę go włożyć
przykręciłem górę te 3 małe śrubki ale nie mogę trafić na ten bolec za tarcza hamulcowa ( bolec miedzy dwiema śrubkami od tego calego kielicha) musze teraz odkręcić zacisk końcówkę itd? bo coś sie blokuje na śrubie od wahacza i mam już dość

pomóżcie panowie jak najszybciej !!!
thx

_________________
byÂł COMPACT jest JEEP GRAND CHEROKEE 5.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL