BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 czerwca 2025, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 08:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
kedzior jestes dla mnie mistrzem ,musze stuningowac kosiarke ...pomozesz???

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 11:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
becek, :rotfl: :rotfl: :rotfl: :super:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 10 kwietnia 2010, 22:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
kedzior001 napisał(a):
Powiedz mi, jaki jest sens sprawdzenia czegoś na hamowni, jeżeli spalanie jak i osiągi pozostały w normie, czyli nie ma żadnych zauważalnych efektów. Modyfikator 150 zł, hamownia to drugie 150 zł, więc, po co wydawać kasę na hamownie, jeżeli nie widać różnicy, aby tylko uświadomić sobie ze nic nie doszło, a jeśli doszło to góra 2 KM?

Może Ty stosujesz taką taktykę i naciągasz Klientów na hamownię, w przypadku, jeżeli Klient nie zauważa żadnej różnicy po modyfikacji. Wówczas próbujesz udowodnić Klientowi na papierku ze coś tam przybyło kilka kucyków, gdzie tak naprawdę jest to nie odczuwalne.

Jeżeli chodzi o mnie nigdy nie wypuszczę Klienta od siebie, jeżeli po modyfikacji nie czuje różnicy, i nie próbuje naciągać go na kasę.

Sądząc po Twoich wypowiedziach to chyba jednak stosujesz inna taktykę, czyli krótko mówiąc naciągania Klienta.

widząc Twoje wypowiedzi nie masz już się czego złapać ja Hamownię mam na miejscu :hurra: wiec jeżeli ma coś przynosić efekty to zapinam i sprawdzam to tylko trochę czasu zajmuje a nawet jeżeli przynosi przyrostu o 2Km to jest to potwierdzone wykresem(modyfikator czy magnetyzer). A jeżeli chodzi o program to nie udało mi się zrobić takiego programu aby on nie był odczuwalny wiec nie zarzucaj ze kogoś oszukuje! bo to bardzo nie ładnie z Twojej strony! :dobani: ale widzę ze się posłuchałeś i używasz w końcu korekty pisowni w przeglądarce:) plus dla Ciebie! robisz postępy :hurra: uczysz się ;)
kedzior001 napisał(a):
Powiedz mi ROGER-NYSA czy ta działalność tunerska kumpla twojego to tylko jego czy też coś z tego masz.
Przy każdym poście naskakujecie na mnie we dwójkę lub na zmianę.
Dodatkowo Twoje pytania do koleszki w sprawie modyfikacji, tylko nie wiem, jaki był ich cel skoro nikt o nie się nie pytał, temat postu dotyczy całkiem innego problemu, pytania.

Widać jasno ze nakręcasz PR kumpla, a przy moich wypowiedziach wypierasz sie ze nie masz nic z nim wspólnego wiec, jeśli nie mam racji to, po co to wszystko. Nie pisz tylko, że jesteś zainteresowany tym i chciałeś uzyskać informacje dodatkowe. Jeżeli jest to twój kumpel to dzwonisz, lub jedziesz do niego a nie pytasz się na forum.
Jeżeli to nie jest Twój kumpel to adres mojej strony również wrzucisz obok jego?

Tak ma satysfakcje i wiedzę ile poświęcamy autu aby wyjechało od nas z nowym duchem mocy pod maską i uśmiechem klienta na Twarzy! po drugie nikt na Ciebie nie naskakuje tylko mówi ze bez hamowni nie da się zrobić odpowiedniego programu bo nawet nie wiesz jak moc przebiega co jest bardzo ważne!nie da się z Galletto wystrugać CMD nawet Gepetto nie da rady:)
i przestań się czepiać kasy :mur: :mur: :mur: masakra Twoje podejście do życia kręci się wokół pieniądza? :mur: :mur: :mur: współczuję!
becek napisał(a):
kedzior jestes dla mnie mistrzem ,musze stuningowac kosiarke ...pomozesz???

myślę ze wyjedziesz na kosiarce zadowolony ale pamiętaj że 2Km nie opłaca się mierzyć na hamowni.

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 13 kwietnia 2010, 23:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
nie chciałem zabić tematu piszcie dalej :)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 11:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
becek napisał(a):
kedzior jestes dla mnie mistrzem ,musze stuningowac kosiarke ...pomozesz???



Bacek nie wiedziałem że Twoje BMW chodzi już jak kosiarka, czy nie lepiej zrobić szczepa i wstawić cos mocniejszego?

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 11:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2972
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
a myślalem ze pomozesz...... :/

_________________
Obrazek


https://picasaweb.google.com/100024553116878785483/Indochiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 18 kwietnia 2010, 12:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Panowie wyluzujcie bo się popelina robi. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :wstyd:

Temat fajny :ok: będą wnioski.

Strumienica - podobno coś dają nigdy nie widziałem wykresu dla benzyny .(oceniam neutralnie) dla diesla bez znaczenia czy będzie to przelot czy strumienica wstawiona zamiast kata coś da.

Magnetyzery- muszę się przyznać kiedyś kupiłem cały zestaw tego dziadostwa i zapodałem do audi b4 1,9tdi 90ps silnik 1z. Robiłem testy na wszystkie sposoby. Przykro mi to stwierdzić ale nie zauważyłem aby auto było mocniejsze i nie zaczęło mniej palić. Teraz dzieci mają do zabawy bo magnesy całkiem mocne :ok: (Jednak teoretycznie analizując pod katem nauki-fizyka-chemia magnetyzery powinny mieć jakiś wpływ)

rezystory z allegro- panowie rezystory działają. Dolewają w całym zakresie obrotów paliwa czy jest potrzeba czy jej nie ma. Jeśli jest więcej paliwa auto żwawsze naturalnie. Rezystor w dobrym miejscu dobrze dopasowany może zmniejszyć zużycie i zwiększyć moment i lekko moc. Generalnie tutaj się to nazywa drucik. ;)

box w większości przypadków to nic innego jak rezystor w ładnym pudełku z ładną naklejką.
Pojawiły się na rynku boxy bardziej ambitnych firm które również oszukują komputer w samochodzie wymuszając zmiany w parametrach pracy.(zamiast rezystora w środku jest mikro kontroler przyjmujący informacje z czujników, podmienia je i okłamuje ECU w samochodzie.) często wpinany w silnikach CR pomiędzy czujnik ciśnienia na szynie a komputer -efekt zwiększenie ciśnienia=więcej paliwa.

intercooler w turbodoładowanych autach wpływa na zwiększenie i utrzymanie momentu obrotowego w przedziale wyższych obrotów. Większy intercooler= większy lag Nie wszyscy to lobią. Pozwala dodać więcej paliwa na wyższych obrotach co przekłada się na wzrost mocy.

większa turbina- generalnie turbina usprawnia wypełnianie cylindra powietrzem. Więcej powietrza pozwala dodać więcej paliwa. Niewłaściwie dopasowana do silnika "duża " turbina może powodować znacznego laga . Wymiana samej turbiny bez dolania paliwa z zmiany mapy ciśnień daje małe przyrosty.

chip tuning- zmiana niektórych parametrów w programie sterującym pracą silnika. Wielkie możliwości Jestem na tak :ok:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 19 kwietnia 2010, 23:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
ROGER-NYSA napisał(a):
rezystory z allegro- panowie rezystory działają. Dolewają w całym zakresie obrotów paliwa czy jest potrzeba czy jej nie ma. Jeśli jest więcej paliwa auto żwawsze naturalnie. Rezystor w dobrym miejscu dobrze dopasowany może zmniejszyć zużycie i zwiększyć moment i lekko moc. Generalnie tutaj się to nazywa drucik. ;)

druciko-mania chyba :) tak poprawią się osiągi jest to wielokrotnie sprawdzone przez wielu użytkowników aut tylko czy to ma sens?dolanie samego paliwa? :hurra: mamy trochę mocy:) :ok:

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 6 maja 2010, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 93
Lokalizacja: Ostrów WLKP/ Reading
Moje BMW: E46
dzięki za zainteresowanie tematem i podsumowanie, szczególnie koledze z nysy :)
szkoda tylko tych niepotrzebnych kłótni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 31 stycznia 2011, 18:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Kod:
Panowie wyluzujcie bo się popelina robi.       

Temat fajny   będą wnioski.

Strumienica - podobno coś dają nigdy nie widziałem wykresu dla benzyny .(oceniam neutralnie) dla diesla bez znaczenia czy będzie to przelot czy strumienica wstawiona zamiast kata coś da.

Magnetyzery- muszę się przyznać kiedyś kupiłem cały zestaw tego dziadostwa i zapodałem do audi b4 1,9tdi 90ps silnik 1z. Robiłem testy na wszystkie sposoby. Przykro mi to stwierdzić ale nie zauważyłem aby auto było mocniejsze i nie zaczęło mniej palić. Teraz dzieci mają do zabawy bo magnesy całkiem mocne   (Jednak teoretycznie analizując pod katem nauki-fizyka-chemia magnetyzery powinny mieć jakiś wpływ)

rezystory z allegro- panowie rezystory działają. Dolewają w całym zakresie obrotów paliwa czy jest potrzeba czy jej nie ma. Jeśli jest więcej paliwa auto żwawsze naturalnie. Rezystor w dobrym miejscu dobrze dopasowany może zmniejszyć zużycie i zwiększyć moment i lekko moc. Generalnie tutaj się to nazywa drucik. 

box w większości przypadków to nic innego jak rezystor w ładnym pudełku z ładną naklejką.
Pojawiły się na rynku boxy bardziej ambitnych firm które również oszukują komputer w samochodzie wymuszając zmiany w parametrach pracy.(zamiast rezystora w środku jest mikro kontroler przyjmujący informacje z czujników, podmienia je i okłamuje ECU w samochodzie.) często wpinany w silnikach CR pomiędzy czujnik ciśnienia na szynie a komputer -efekt zwiększenie ciśnienia=więcej paliwa.

intercooler w turbodoładowanych autach wpływa na zwiększenie i utrzymanie momentu obrotowego w przedziale wyższych obrotów. Większy intercooler= większy lag Nie wszyscy to lobią. Pozwala dodać więcej paliwa na wyższych obrotach co przekłada się na wzrost mocy.

większa turbina- generalnie turbina usprawnia wypełnianie cylindra powietrzem. Więcej powietrza pozwala dodać więcej paliwa. Niewłaściwie dopasowana do silnika "duża " turbina może powodować znacznego laga . Wymiana samej turbiny bez dolania paliwa z zmiany mapy ciśnień daje małe przyrosty.

chip tuning- zmiana niektórych parametrów w programie sterującym pracą silnika. Wielkie możliwości Jestem na tak   

Pozdrawiam Krzysiek


Ja się na tym nie znam zbyt dobrze ale z tego co mogę powiedzieć to :

strumienica - nic nie daje, w necie można znaleźć wykresy. Czasem ktoś miał zapchanego na maxa kata i wywalił go i wstawił strumienice i auto odzyskało wigor - tak się robią mity ;-)

Magnetyzery = no comment.

Wszelkie rezystory itp boxy mające na celu oszukać komputer to dno.. Skoro zaniża wartości z czujnika doładowania to jak to się ma do ciśnienia postojowego ? Druciarstwo i jeszcze raz druciarstwo.. leje sie ropa, wysokie egt, dziury itd. Eh nic nowego ;-)

IC - mniejsza temp w dolocie. Lag występuje przy większych Ickach na grubych modach, duże iveco itp. Pozwala utrzymać właściwą temprature powietrza a co za tym idzie jego wartość tlenową a co za tym idzie stabilna moc i niskie EGT przez pełen okres pałowania.

Postanowiłem odkopać wątek bo temat jak najbardziej aktualny. Cieszy mnie podejście Krzyśka. PASJA !!! :super:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 1 marca 2011, 10:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
powiedzcie mi czy w Inpie mamy możliwość podejrzenia temperatury powietrza w dolocie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 1 marca 2011, 13:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
TC napisał(a):
czy w Inpie mamy możliwość podejrzenia temperatury powietrza w dolocie ?


Tylko tego zasysanego ,czujnik w przepływce.
Niestety inpa nie daje możliwości podglądnięcia tego co mierzy czujnik za intercoolerem. :kwasny:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 08:09 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
właśnie o temperaturę za IC mi chodziło .... na innych forach piszą że seryjny IC w zupełności wystarczy ale mi się wydaje że na początku silnik jest mocniejszy , to znaczy zaraz po osiągnięciu temp. roboczej niż po kilku minutach jazdy .... i zastanawiam się czy większy IC coś by tu zmienił ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 10:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Cytuj:
mi się wydaje że na początku silnik jest mocniejszy , to znaczy zaraz po osiągnięciu temp. roboczej niż po kilku minutach jazdy .... i zastanawiam się czy większy IC coś by tu zmienił


Ja tam myślę, że IC nie ma tu nic do rzeczy, bo jego bezwładność cieplna (czas nagrzewania - studzenia) jest niewielka i po kilku kilkunastu sekundach ma już roboczą temperaturę (przy stabilnej jeździe). Inne elementy mają znacznie dłuższy czas nagrzewania, w szczególności katalizator lub dpf, chyba olej oraz sondy lambda . Biorąc pod uwagę, że ich temperatura ma wpływ na obliczoną dawkę paliwa, można obserwować zmianę zachowania silnika.
Zaraz po rozgrzaniu silnika, niektóre elementy mają ciągle nieustaloną temperaturę co powoduje zauważalne zmiany w zachowaniu silnika.

A swoją drogą, byłoby to ciekawe zaobserwować jak zmienia się sygnał z poszczególnych czujników podczas nagrzewania :)

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 10:57 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
ale co do iC to ważna jest temp. powietrza zaraz za nim i jeśli jest ona wyższa przy pałowaniu silnika to normalne że będzie miał mniejszą moc , z początku turbina nie jest aż tak gorąca potem powietrze przez nią sprężane musi być odpowiednio schładzane ....
no chyba że to wina lejących wtrysków i z początku silnik ma większą moc ale nie zauważyłem nic co by pozwalało przypuszczać że wtryski leją ....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 11:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
henix napisał(a):
Cytuj:
mi się wydaje że na początku silnik jest mocniejszy , to znaczy zaraz po osiągnięciu temp. roboczej niż po kilku minutach jazdy .... i zastanawiam się czy większy IC coś by tu zmienił


Ja tam myślę, że IC nie ma tu nic do rzeczy, bo jego bezwładność cieplna (czas nagrzewania - studzenia) jest niewielka i po kilku kilkunastu sekundach ma już roboczą temperaturę (przy stabilnej jeździe). Inne elementy mają znacznie dłuższy czas nagrzewania, w szczególności katalizator lub dpf, chyba olej oraz sondy lambda . Biorąc pod uwagę, że ich temperatura ma wpływ na obliczoną dawkę paliwa, można obserwować zmianę zachowania silnika.
Zaraz po rozgrzaniu silnika, niektóre elementy mają ciągle nieustaloną temperaturę co powoduje zauważalne zmiany w zachowaniu silnika.

A swoją drogą, byłoby to ciekawe zaobserwować jak zmienia się sygnał z poszczególnych czujników podczas nagrzewania :)


henix,To musimy się kiedyś umówić i spróbuj dotknąć IC mojego AFN po dwóch minutach :) W dieslu z sondy pobierana jest temp ? :) W dieslu im cieplej w wydechu tym lepiej akurat bo zwiększa się dynamika spalin, dlatego się go owija matą termoizolującą..
TC, a może się do mocy poprostu przyzwyczajasz? :) Pewnie kolektor się nagrzewa, turbina i powietrze nie jest już takie chłodniutkie, ale kurde żeby odrazu czuć różnice? Zrób eksperyment... Weź zmierz czas na tym chłodniejszym setupie a później na dogrzanym, następnie weź szybko schłodź ICka wodą lub czymś co lepiej jeszcze absorbuje ciepło i porównaj :) Albo wrzuć czujnik za IC'ka i zmierz temperaturę "ręcznie" :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 11:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Cytuj:
W dieslu z sondy pobierana jest temp ?


No nie temperatura, ale odczyt z sondy lambda zależy lekko od jej temperatury, a ta od temperatury spalin. I stąd mogą być różnice w zależności od aktualnej temperatury spalin.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 12:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Jeśli kolega ma E46 do 03.2004 to nie ma tam żadnej sondy lambda.. (Euro4)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 14:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
jnx, nie możemy porównywać zachowania IC w Twoim AFN do zachowania IC w e46 CR.
AFN to 8 zaworowa konstrukcja ,kolektor jak i sam dolot ma małą średnicę.Intercooler jest mały i objętościowo dolot jest o połowę co najmniej mniejszy.

Ponadto filozofia zasilania tych silników w powietrze jest jakby troszkę inna. :niepewny:

Aby było mniej więcej podobnie opuśćmy może silnik AFN i weźmy za niego też 8 zaworowca , 150 konnego VAGA o symbolu ARL.

Sam dolot w obu autach podobnej konstrukcji (podobnej nie takiej samej ! afn -arl )

ARL ciśnienie zadane = w seryjnym programie 2,5bara z atmosferycznym, w boście dochodzi do 2,8 bara zazwyczaj z małym giftem utrzymuje przy max obciążeniu niecałe 2,6 bara.

M47N 150 PS ciśnienie zadane 2,4 bara w boście dochodzi do 2,5 po "piku" schodzi i trzyma i trzyma 2,4bara.

Auta mają podobne pojemności i te same moce.

Jednak charakterystyka pracy zupełnie inna. I nie wynika ona bynajmniej z rodzaju zasilania silników w paliwo mam na myśli PD i CR.

VAG ładuje większe ciśnienie w mniejszy dolot to powoduje wzrost temperatury powietrza w dolocie ...do tego mały IC. Więc pomimo tego że w układzie jest powietrze o ciśnieniu 2,6 bara jego temperatura z racji ciśnienia jest wysoka, co przekłada się na zmniejszenie ilości tlenu w jednostce objętości. (temp około 100stopni C )

Bmw patrząc na ciśnienia w dolotach pozornie dostarcza mniej powietrza......... Nie jest to prawdą.
Poprawiono napełnianie cylindrów 16 zaworów, zrobiono nieporównywalnie większy dolot-kolektor ssący ,rury łączeniowe i intercooler . Pozwoliło to na zmniejszenie ciśnienia w kolektorze co przekłada się na niższą temperatur powietrza za IC Wydajniejsza turbina przy niższym ciśnieniu wtłacza porównywalną masę powietrza o niższej temp ,(około 60stopni C)

VAG z racji małego dolotu uzyskuje szybko moment obrotowy ,jednak wraz z wzrostem temperatury powietrza w dolocie zaczyna puchnąć mament zaczyna spadać.
M47n z racji wielkiego dolotu potrzebuje czasu na napełnienie układu (zbudowanie ciśnienia) dlatego odczuwamy "lag" do około 2100 obr. Gdzie VAG już przy 1800obr ma zbudowane ciśnienie i wysoki moment obrotowy.
Jednak VAG przy 3600 obr zaczyna puchnąć a silnik bmw o którym mowa pokazuje swoją prawdziwą twarz. Jeszcze zdrowo ciągnie.

Wnioski :
Mały dolot to mniejszy lag ładna praca przy niskich obrotach i uzyskiwanie szybko momentu obrotowego.
Duży dolot to spory lag i swietna praca na wyższych obrotach.

Vag do miasta BMW na trasę.

Przy tuningu silników VAG instaluje się większe intercoolery po to aby zmniejszyć temperaturę powietrza w kolektorze co przekłada się na zwiększenie jego ilości w napełnionym cylindrze to zaś umożliwia dolanie paliwa... efektem finalnym jest wzrost mocy i momentu.

Przy tuningu BMW podnosi się ciśnienie w kolektorze i dolewa paliwa.

Oba silniki osiągają po programie około 200PS z tym że BMW z łatwością i niemal bez dymu a ARL niestety nie tak łatwo i po modach.... I do tego znika jego piękna charakterystyka od dołu ba większy IC to większy dolot więc budowanie ciśnienia trwa dłużej......

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d dolot, strumienice, magnetyzery itd podnosi moc?
PostNapisane: 3 marca 2011, 14:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
jnx, nie możemy porównywać zachowania IC w Twoim AFN do zachowania IC w e46 CR.
AFN to 8 zaworowa konstrukcja ,kolektor jak i sam dolot ma małą średnicę.Intercooler jest mały i objętościowo dolot jest o połowę co najmniej mniejszy.


Tak ale kolega henix miał chyba na myśli ogólną myśl co do IC i odwołałem się do ogólnej myśli.

Cytuj:
VAG ładuje większe ciśnienie w mniejszy dolot to powoduje wzrost temperatury powietrza w dolocie ...do tego mały IC.

ARL nie ma małego IC.. Daje rade do 200PS.

Cytuj:
Wydajniejsza turbina przy niższym ciśnieniu wtłacza porównywalną masę powietrza o niższej temp ,(około 60stopni C

O. Tego nie wiedziałem :mrgreen:

Cytuj:
Przy tuningu silników VAG instaluje się większe intercoolery po to aby zmniejszyć temperaturę powietrza w kolektorze co przekłada się na zwiększenie jego ilości w napełnionym cylindrze to zaś umożliwia dolanie paliwa... efektem finalnym jest wzrost mocy i momentu.

Noi na tym to polega.. ale za to po zainstalowaniu fajnego wydajnego IC'ka mamy moc mamy moment i nie ma laga :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 133 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL