BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 06:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 12:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
3tys za swap na v8 no no promocje sie robia lepsze niz w lidlu :D

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 12:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
panowie spokoj :cisza: bez klotni kto za ile wstawia i tko taniej .. jak juz pisalem wyzej checi bym mial ale to tylko tyle .. i ja wolalbym zaoszczedzic na swapie i wtawic m54b30 za 5k ALE szczerze mowiac to wole doplacic troche wiecej i oddac w dobre rece dla ktorych jet to chleb powszedni i ktorzy poskladaja to tak bym pozniej jadac nie mial obaw czy stanie czy dojedzie lub cos pierdnie w polowie trasy i laweta :zdegustowany:

dzieki wszystkim za kontakty sa juz 4 :ok: jeszcze w tym tygodniu postaram sie obdzwonic wszystkich i dowiedziec co i jak to wyglada u kazdego z osobna

Szurek1986 trafiles w sedno :]

ok patrzac na co niektore oferty i linki widze ze m54b30 jest drozsze do swapu ale jak szalec to isc na calego ..kto sie zgodzi ze mna ? :P
prosba teraz do was wytlumaczcie mi jak do prostego chlopa czy faktycznie b30 bedzie o wiele lepszym rozwiazaniem od b28 ? wiem wiem moc i moment wiekszy ale jak to wyglada w praktyce ? :niepewny:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 13:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
wyjazd do anglii + powrót 2 samochodami to sama benzyna 2500zł.Dodajmu do tego żarcie i nocleg i jest 3000 i juz z 4tys sie robi 7.Robocizna conajmnie 2k i sie robi 9k.Sprzedaż całego auta częsci to mnóstwo czasu.Dla osoby która nie zajmuje sie samochodami zawodowo to nieopłacalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 13:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
B30 poza warościa momentu i mocy które możesz odczytać z katalogu ma dodatkowy plus , iż dzieki double vanosovi i zmiennej geometri kolektotora ssącego ma bardzo korzystny przebieg momentu i jak na 3 litry bardzo fajny dół.Zaleta nr 2- ten silnik był aż do 2006 roku w E46 cabrio wiec da sie znalaźć dosc swieży silnik.Najnowsze M52 maja za to juz 12lat.Najnowsze M54 5lat.A te silniki jak wiadomo posiadają vanosa który nie jest rozwiazaniem wiecznym.Jak chcesz miec coś oryginalnego i wiecznego to pomysl o 2jz-ge.Jezdzi troche takich na swiecie.Wiecej roboty przy swapie,ale Silnik mniej skomplikowany niz M54 i dzieki temu bardziej niezawodny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 15:31 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
stayer napisał(a):
Jak chcesz miec coś oryginalnego i wiecznego to pomysl o 2jz-ge

... który jest silnikiem bardzo pospolitym przecież :roll:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 15:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
stayer napisał(a):
B30 poza warościa momentu i mocy które możesz odczytać z katalogu ma dodatkowy plus , iż dzieki double vanosovi i zmiennej geometri kolektotora ssącego ma bardzo korzystny przebieg momentu i jak na 3 litry bardzo fajny dół.Zaleta nr 2- ten silnik był aż do 2006 roku w E46 cabrio wiec da sie znalaźć dosc swieży silnik.Najnowsze M52 maja za to juz 12lat.Najnowsze M54 5lat.A te silniki jak wiadomo posiadają vanosa który nie jest rozwiazaniem wiecznym.Jak chcesz miec coś oryginalnego i wiecznego to pomysl o 2jz-ge.Jezdzi troche takich na swiecie.Wiecej roboty przy swapie,ale Silnik mniej skomplikowany niz M54 i dzieki temu bardziej niezawodny.


a cos wiecej ? :] teraz juz tylko dylemat zostal jaki silnik 2.8>>3.0

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 15:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jeżeli koszta dla Ciebie nie mają tak dużego znaczenia to inwestuj w 3.0 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 16:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Szczurek1986 napisał(a):
Jeżeli koszta dla Ciebie nie mają tak dużego znaczenia to inwestuj w 3.0 :)


nie do konca ale dalbym rade tylko czy bedzie tak niezawodny jak obecne m50b20 :oczami:

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 16:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 114
Lokalizacja: izabelin c
Moje BMW: E30,E92
Kod silnika: M54,N47
maaaad napisał(a):
... który jest silnikiem bardzo pospolitym przecież

niekoniecznie pod maska bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 16:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
stayer napisał(a):
maaaad napisał(a):
... który jest silnikiem bardzo pospolitym przecież

niekoniecznie pod maska bmw

No tak, pod maską Lexusów, i Toyoty Supra. Naprawdę, bardzo popularne auta, nie licząc modeli na rynek japoński ;-) Chyba że naprawdę ten motor jest łatwo dostępny - wyprowadź mnie z błędu w takim razie :D Poza tym, od '96 r. również i ten silnik dostał zmienne fazy rozrządu i już nie był taki super :-D
DaRo25 napisał(a):
a cos wiecej ? teraz juz tylko dylemat zostal jaki silnik 2.8>>3.0

Jak m52, to 2.5 albo 2.8, jak m54 to tylko 2.5 albo 3.0. Nie było m54 2.8.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 16:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
wsadzaj 2.8... Bo między tymi silnikami nie ma moim zdaniem aż takiej różnicy żeby płacić więcej o 3 tys... a jeżeli chcesz mieć coś mocniejszego jednak, to
zapytaj się ile więcej od tego m54b30 kosztuje swap na s50bxx :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 17:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
gilottyna napisał(a):
wsadzaj 2.8... Bo między tymi silnikami nie ma moim zdaniem aż takiej różnicy żeby płacić więcej o 3 tys... a jeżeli chcesz mieć coś mocniejszego jednak, to
zapytaj się ile więcej od tego m54b30 kosztuje swap na s50bxx :)

Roznica jest i jak robic od poczatku to tak zeby potem Cie nie objezdzalo seryjne 328...
Przelicz koszta i pomysl o co Ci bardziej chodzi, spalanie, moment... Moze rzeczywiscie s50 ;)
Na wyspie taniej znajdziesz m3 3.0 niz cokolwiek z m54 w manualu. Ostatnio pojawilo sie kilka egzemplarzy do 3000 euro.
Chyba ze e36 328 to za 1000 juz wyrwiesz i jeszcze masz troche na dalsze modyfikacje.

Co do wyprawy opisanej przez Stayer-a to nie ma sensu jechac dwoma samochodami. Samolot plus jakis pierdzik z wypozyczalni to jakies 400 pln, za pozostwienie samochodu w innym miejscu dodatkowo kilka funciakow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 19:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Chcesz robić to w profesjonalnej firmie więc myślę że po takim przeszczepie nie powinieneś mieć problemu z niezawodnością :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
gilottyna napisał(a):
wsadzaj 2.8... Bo między tymi silnikami nie ma moim zdaniem aż takiej różnicy żeby płacić więcej o 3 tys... a jeżeli chcesz mieć coś mocniejszego jednak, to
zapytaj się ile więcej od tego m54b30 kosztuje swap na s50bxx :)



Popieram roznica w osiagach nie jest bardzo duza (mam ten silnik w prywatnym e36) jesli chodzi o m54 i m52 ro oba silniki sa tak samo raczej niezawodne... Tylko w m54 masz zmienna geometrie kolektora co bardzo czesto pada i 4 sondy wcale nie takie tanie fakt silnik ladnie ciagnie z dolu ale 2.8 wcale w miejscu nie stoi przy nim;)


Sprawa do indywidualnego przemyslenia ja po kilka lat temu po swoim swapie z 2.8 na 3.0 bylem zawiedziony spodziewalem sie wiecej

Wszytsko zalezy od finansy ale na pewno z obu silnikow bedziesz bardzo zadowolony Dodam ze m52 w 99% trzyma serie jak nowe z m54 roznie to bywa i wciagaja olej na petege (to ich spora wada i nie prawda ze po lifcie byly poprawione uszczelniacze)

Do 2.8 dasz kolektor dolotowy od 2.5 plus dobry dolot zimnego powietrza i juz mamy 210 KM tanim kosztem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
RIFRESZ napisał(a):
Do 2.8 dasz kolektor dolotowy od 2.5 plus dobry dolot zimnego powietrza i juz mamy 210 KM tanim kosztem

Dokładnie :]
Można dać jeszcze troszkę ostrzejsze wałki z b20 które masz i będzie nawet troszkę więcej.
jedynie w m52 był problem z wyciąganiem szpilek z alu bloku i lepiej by było dać żeliwo z m50b25
do tego chipersa od mcgivera + 10KM
A co do kosztów to jak jesteś chętny mogę dać namiary na silnik z angli z możliwością wysyłki.
Ew. Eatona m62 do b20 ale to też koszty 5-10 tyś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
stayer napisał(a):
wyjazd do anglii + powrót 2 samochodami to sama benzyna 2500zł.Dodajmu do tego żarcie i nocleg i jest 3000 i juz z 4tys sie robi 7.Robocizna conajmnie 2k i sie robi 9k.Sprzedaż całego auta częsci to mnóstwo czasu.Dla osoby która nie zajmuje sie samochodami zawodowo to nieopłacalne.



jak w taki sposób ściągać anglika chcesz to chwała Ci za to... ja wole dać firmie i przywiozą go za 1000-1500zł albo szukać anglika w polsce ale osoba która tylko siedzi patrzy w internecie i czyta opinie to jest niewykonalne :ok:

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 13 kwietnia 2011, 22:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
wiec kolejne plusy dla 2.8 .. a jak roznica pomiedzy m52b28 a m54b30 sa niewielkie w osiagach to po co przeplacac skoro moze kiedys po udanym swapie na 2.8 zawita turbinka i juz lekko objade b30 jesli zajdzie taka potrzeba ,o wyzszych jednostkach silnikowych nie mysle i nie bede myslal bo sedan ma sluzyc do normalnej jazdy uzytkowej , nie bede szalal po torach czy palil opony na kazdym skrzyzowaniu
chce miec poprostu wiecej pod maska bo szlak mnie trafiil jak ostatnio objechal mnie gulf 3
nie mam nic do zarzucenia mojemu m50b20 ALE ..to juz malo >>3 lata zdecydowanie wystarczy ..
oczywiscie znajda sie tacy co zapytaja dlaczego nie zmienie samochodu na 2.8... to z gory powiem ze kazdy pasjonata ktory wlozyl wiecej serca niz ma sam zna odpowiedz dlaczego
dzieki wszystkim za kontakty i za zainteresowanie tematem :ok:

wybor najprawdopodobniej padnie na kontakt RIFRESZ-a odpowiada mi i to tego bedzie tez klimatronik upychany i to w tym samym miejscu ale to sie okarze w nastepnym tygodniu gdy obdzwonie inne kontakty

jak ktos ma cos do dodania na temat tych silnikow to smialo :]

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 00:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 838
Lokalizacja: Killarney, Kerry, Irl
Moje BMW: 2xe36
Kod silnika: s50,m52
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 9#p1261989
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112163
Cytuj:
Do 2.8 dasz kolektor dolotowy od 2.5 plus dobry dolot zimnego powietrza i juz mamy 210 KM tanim kosztem

I objedzie Cie seria e46 328, a o lzejszym e36 nie wspomne ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 00:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
barzini e39, po takich modach 2.8 TU w e46 niema szans objechac TU ma troszke lepszy rozklad momentu i nic wiecej Nie ra zporownywalismy zwykle 2.8 2 e36 i Tu w e46 i zawsze bylo rowno

Koniec OT temat nie o tym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: poszukiwania do swapu
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 02:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ehh nie po to ma być swap aby objechał tego czy tamtego... DaRo25 przede wszystkim oczekuje więcej mocy i tyle :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL