BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 lipca 2025, 12:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 323iA Problem z uruchomieniem silnika - POMOCY!
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 06:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Wczoraj w aucie robiono mi przeglad, podstawowe rzeczy eksploatacyjne. Niestety na sam koniec, juz po sprawdzeniu, jezdzie probnej i zaraz przed zaplaceniem faktury, znalazl sie jakis "fachowiec", ktory stwierdzil, ze wyzeruje mi oil service, "bo to tylko trzeba cos tam pozwierac w okraglej wtyczce i bedzie dobrze". Prosilem, zeby nie dotykal, bo w kwestii komputera to wole byc ostrozny, ale uparl sie i... pozwieral. Faktycznie, pojawilo sie 25000 do nastepnego przegladu, ale - wysadzilo bezpiecznik od sterowania skrzynia automatyczna a rozrusznik calkiem przestal krecic - ba, nawet sie nie odzywa. Bezpiecznik zalatwil sprawe ze sterownikiem skrzyni, wszystko dziala. Zaplon dziala tak jak nalezy, wszystko sie zapala, klima, radio, szyby, centralny dziala. Przy przekreconym zaplonie i uruchomieniu "na krotko" przy rozruszniku auto odpala i chodzi jak nalezy. Nie dochodzi impuls do samego rozruchu przy przekreceniu kluczyka. Diagnoza ostateczna jest taka, ze nie ma pradu do rozrusznika, na tym cienkim plusie, ktory podaje impuls. Cale przejscie jest sprawne do momentu... immobilisera. I teraz pytanie. Czy przy tej operacji mogl sie uszkodzic modul immo, czy jakims cudem rozprogramowal sie kluczyk?? Niestety nie mam drugiego kluczyka, zeby to sprawdzic, a nie wiem nawet gdzie siw udac w Wawie, zeby to wszystko sprobowac z powrotem zsynchronizowac... Pomozcie prosze, bo potrzebuje samochod do pracy, a jezdzic nie moge...
Gdybym nie zagladal tu akurat a ktos z Was mialby jakis pomysl, albo moglby mi po prostu pomoc w kwestii elektroniki to dzwoncie prosze pod 792 497 964. Auto stoi przy Polczynskiej w Warszawie.
Z gory dziekuje za pomoc.

_________________
Pozdrawiam,
L.

Obrazek
Oceń mojego byłego białego sedana
... i mój przyrząd do odreagowywania stresu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323iA Problem z uruchomieniem silnika - POMOCY!
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 06:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
tak to jest gdy sie do druciarzy jezdzi - zerowanie przez zwieranie - niech teraz bula za naprawe - a ty zadaj diagnozy na kompie a nie dalszego dlubania drucikiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323iA Problem z uruchomieniem silnika - POMOCY!
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 11:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
trzeba szukać, coś zjarane tylko co...

viewtopic.php?f=1&t=72137


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 323iA Problem z uruchomieniem silnika - POMOCY!
PostNapisane: 14 kwietnia 2011, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 272
Lokalizacja: Warszawa
I juz wszystko jasne. Juz nigdy wiecej zaden druciarz nie dotknie sie do mojego auta. Ten tez by sie nie dotknal, gdyby nie uprawil samowolki.
Okazuje sie, ze okragle zlacze diagnostyczne jest zabezpieczone przed takimi domoroslymi "fachowcami". Za skrzynka bezpiecznikow w schowku (czyli najpierw trzeba ja wyjac) jest kilka dodatkowych bezpiecznikow ukrytych, chroniacych wlasnie zlacze. Jeden z tych bezpiecznikow sie przepalil i dupsko, rozrusznik nawet nie reagowal. Tak wiec gdyby ktos kiedys mial podobny objaw - wszystko dziala, klima, radio, szyby, centralny, swiatla itd a rozrusznik po przekreceniu kluczyka nie reaguje, zanim wezwiemy elektronika za 300 sprawdzmy najpierw te bezpieczniki. Mi udalo sie uniknac wymiany EWS, naprawy immo czy kodowania kluczy, wiec moze to bedzie komus kiedys przydatne.

Szerokosci Koledzy!

_________________
Pozdrawiam,
L.

Obrazek
Oceń mojego byłego białego sedana
... i mój przyrząd do odreagowywania stresu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL