BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 07:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] Automat jakieś porady ?!
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Stałem się posiadaczem drugiej już Betuni tylko że tym razem w Automacie,(wcześniej manual) macie może jakieś porady itd.. co do jazdy na automacie ? wiecie jak jest z laikami :) a chciałbym żeby nie nauka nie kosztowała za dużo :) Z góry dzięki za odp


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2007, 21:11 przez hopkins_fbi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 20:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
musisz pamietac, zeby wbijac bieg wsteczny w momencie gdy auto stoi, a nie jak sie jeszcze toczy.


jak zostawiasz na wzniesieniu, to pamietaj o hamulcu recznym.


aaaaa no i oczywiscie unikaj holowania ( chyba, ze na krotkim odcinku z mala predkoscia )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a jak to jest czy podczas jazdy mogę sobie wbić bieg na N ? czyli "luz" i oprócz tego czy mogę normalnie po mieście również zmienić sobie sam biegi jak mam 1,2,3 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1737
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: e60 AcSchnitzer
Kod silnika: N62B44
hopkins_fbi napisał(a):
a jak to jest czy podczas jazdy mogę sobie wbić bieg na N ? czyli "luz"


Tak, ale nie ma potrzeby :zdziwko:

hopkins_fbi napisał(a):
czy mogę normalnie po mieście również zmienić sobie sam biegi jak mam 1,2,3 ?


Tak, ale nie ma potrzeby :zdziwko:

Generalnie zmianami biegów sterujesz pedałem gazu. Jak mocniej depniesz to automat sam Ci zredukuje nawet o 3 biegi, więc po co się bawić dżwignią jak możesz w tym czasie położyć rękę na kolanku pasażerki :hyhy:

_________________
Obrazek
Zawiodłeś się na innych serwisach BMW? Zapraszam
Masz problem z innym autem? Zapraszam
601 96 11 92


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2007, 22:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
hopkins_fbi napisał(a):
a jak to jest czy podczas jazdy mogę sobie wbić bieg na N ? czyli "luz"


skrzynia ma wowczas słabsze smarowanie i robiąc tak czesto, załatwisz skrzynie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 00:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Raciborz-Chicago
witam
ja mam problem z moim automatem.Jak przyspieszam to slabo lapie bieg i szybko zmiania biegi.Ale czasami ma takie dni ze ladnie skrzynia lapie i ide jak w BMce

_________________
A o to moja bimerka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 05:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
hopkins_fbi,
Generalnie to tak: nigdy R jak sie toczy do przodu, nigdy D jak się toczy do tyłu. Dodatkowo jak masz wzniesienia biegi 3 2 1 , powiedz czy masz tą skrzynie? Nie wiem czy to 318 to 88 rok czy 2007 ? Od tego zależy jaka skrzynia i co Ci dalej napisać.

PysiekChicago, na nowwszych sie nie znam, ale jak to mówią zawsze: olej i filterek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
KotSylwester napisał(a):
hopkins_fbi,
Generalnie to tak: nigdy R jak sie toczy do przodu, nigdy D jak się toczy do tyłu. Dodatkowo jak masz wzniesienia biegi 3 2 1 , powiedz czy masz tą skrzynie? Nie wiem czy to 318 to 88 rok czy 2007 ? Od tego zależy jaka skrzynia i co Ci dalej napisać.

tak mam również biegi 1,2,3 Skrzynia i całe autko to rok 1991


Ostatnio edytowano 5 czerwca 2007, 07:58 przez hopkins_fbi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 08:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Biegi to P-R-N-D-3-2-1 a dodatkowo pewnie masz program Zima, Eko i Sport.

Na Sport jak depniesz to niżej redukuje, na zimie wrzuca wyższy żebyś nie wpadł w poślizg, Ekonomy to normalna jazda.

Na trójce jeździsz na biegach 1,2,3
Na dwójce 1,2
na jedynce - na jedynce

Skrzynia ma 4 biegi (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę)

Najlepiej wymień olej - w Twojej skrzyni chyba nie ma już bagnetu do kontroli.

Olej to ATF nie duż koszt, wymień cały , chyba 7l, lub ten pod klapą tylko ok3l. Te "4 litry" są w takim kole wilekim w miejscu gdzie jest zwykle sprzęgło i sobie tam siedzą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 08:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
Witajcie :) Do podstawowych czynności należy sprawdzanie stanu oleju w skrzyni raz na jakiś czas. Pomiaru wykonujemy na ciepłym silniku i skrzyni w pozycji P lub N ,należy mieć na uwadze ze skrzynia rozgrzewa się dłużej niż silnik. Stan oleju w skrzyni -właściwy to pomiędzy kreską min i max na bagnecie. Zły poziom oleju (zbyt mało lub zbyt wiele) może wpłynąć na niepoprawną pracę skrzyni lub do jej szybszego zużycia. Pamiętajmy tez o jak waznym kolorze i klarownosci oleju.Powinien być to czysty wpadający w ciemną czerwień kolor. Zabarwienie mętnawe o dziwnym kolorze a co najgorsze zapachu spalenizny świadczy o ogromnym zużyciu skzyni i w pózniejszym czasie koniecznosci jej regeneracji
Teraz trochę o technice jazdy –każde zatrzymanie auta z automatem musi być poprzedzona zatrzymaniem do „zera” chodzi tu o jazde przód –tył” a biegi najbezpieczniej zmieniac przy wciśnietym pedale hamulca. Pamietajmy ze dodawanie gazu z wcisniętym pedałem hamulca grozi poważnym uszkodzeniem automatu. Auto możemy uruchomic i wyłączyć tylko w pozycji P.Wazna sprawa- Aby wyłączyć silnik, zaciągamy ręczny, przesuwamy dźwignię w pozycję P, gasimy silnik, po czym zwalniamy ręczny. Jeśli nie zaciągniemy hamulca ręcznego, przed przełączeniem skrzyni w pozycje P niewielki obrót kół napędzanych spowoduje silne naprężenie zapadki w układzie blokującym koła. Może to mieć wpływ na utrudnioną zmianę pozycji skrzyni podczas ponownego odpalenia silnika. Pozycji N możemy używać przy dłuższych postojach na terenie płaskim aby odciążyć skrzynię. Przy ustawionej pozycji N możemy pchać auto....myśle że powinno Ci to pomóc :zawstydzony:

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 08:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
KotSylwester napisał(a):
Biegi to P-R-N-D-3-2-1 a dodatkowo pewnie masz program Zima, Eko i Sport.

Na Sport jak depniesz to niżej redukuje, na zimie wrzuca wyższy żebyś nie wpadł w poślizg, Ekonomy to normalna jazda.

Na trójce jeździsz na biegach 1,2,3
Na dwójce 1,2
na jedynce - na jedynce

Skrzynia ma 4 biegi (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę)

Najlepiej wymień olej - w Twojej skrzyni chyba nie ma już bagnetu do kontroli.

Olej to ATF nie duż koszt, wymień cały , chyba 7l, lub ten pod klapą tylko ok3l. Te "4 litry" są w takim kole wilekim w miejscu gdzie jest zwykle sprzęgło i sobie tam siedzą.


Zgadza się ale mam biegi:
-Sport
-Eko
-Manual
wydaję mi się że ten ostatni program włączam jak chcę sam zmieniać(czyli zima)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
apropo dziękuję wam bardzo za informacje pomogły mi bardzo he he jednak już widze że popełniłem błędy :P a jeszcze pytanie gdzie znajduję się ten bagnet do sprawdzenia oleju w skrzyni ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 08:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
martin2305, z tym to mnie zaskoczyłeś.. Przecież na P biegi są wysprzęglone a P to jedynie zapadka....


CO do oleju to chyba 4hp22 jako ostatnia miała bagnet, bo już 5hp18 go nie ma....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
martin2305 napisał(a):
Auto możemy uruchomic i wyłączyć tylko w pozycji P.


wydaje mi się że w pozycji skrzyni N (neutral) też można uruchomić i wyłączyć auto :)

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Arkus napisał(a):
martin2305 napisał(a):
Auto możemy uruchomic i wyłączyć tylko w pozycji P.


wydaje mi się że w pozycji skrzyni N (neutral) też można uruchomić i wyłączyć auto :)
u mnie tylko i wyłacznie można odpalić na P lub N inaczej nie odpali


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2007, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1206
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: E32 735iA E39 523iT
Kod silnika: M30B35 M52B25
hopkins_fbi napisał(a):
u mnie tylko i wyłacznie można odpalić na P lub N inaczej nie odpali


i właśnie o to mi chodzi bo z tego co się orientuję to samochody z nowoczesnymi automatami można tylko uruchomić i wyłączyć na P

_________________
Moja 7er viewtopic.php?t=2029

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: PoznaĂą
Dzisiaj właśnie wymieniłem olej w skrzyni i okazało się, że jest 1 litr za dużo.... :kwasny:
Teraz wlałem odpowiednią ilość. Mam nadzieje, że się nic nie stało, przez to, że było więcej...??!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2007, 15:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Co prawda zbyt duza ilosc oleju w skrzyni moze doprowadzic do jej przegrzania i generalnie wywoływac nieprawidłowe działanie, jednak sądze,ze skoro nie miałes zadnych niepożądanych objawów to wszystko powinno być ok.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2008, 22:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
No to chłopaki pociągne dalej stary temat.Jak juz wszyscy wiedza mam teraz e38 728 1996rok no a tam juz nie ma bagnetu. jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni,przy jakiej temperaturzei co tam ewentualnie dolac???Prosze o fachowe porady. nawet nie wiem jakie symbole ma ta skrzynia.Chcialbym to sprawdzic bo mam wrazenie ze czasami przy ostrzejszym ruszaniu z miejsca to tak jak by na dwa razy ruszała.Dodam ze mam usterke ASC i nie wiem czy to ma jakis związek?? Pozdrawiam Miras

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, 09:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: ÂŚwiĂŞtokrzyskie
Witam , no ja tez chetnie bym sie dowiedzial jak moge sprawdzic poziom oleju w automacie e39 525d 2000r. dzieki za podpowiedzi. aaa dodam jeszcze ze czasem (bardzo rzadko ale jednak) na kompie wyswietla mi sie "getriebenotprogram" moglem zle napisac bo tak z pamieci, wiem ze chodzi o awaryjny tryb skrzyni i po wyswietlniu jak jade odczuwam dziwne szarpniecia przy zmienianiu sie biegow , ale skrzynia poza tymi szrpnieciami pracuje ok - jakby nie byla w trybie awaryjnym i tak do momentu jak gdzies stane pozniej odpale i juz nie wyswietla tego napisu i skrzynia pracuje normalnie - nie ma tych szarpniec. wszystko wraca do normy. nie wiem czy powinienem z tym cos zrobic czy tak ma byc , dodam ze to dzieje sie bardzo rzadko - no powiedzmy raz na miesiac . jesli cos kojazycie i mozecie mi cos doradzic bede bardzo wdzieczny. dziekii.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL