BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Cześć. Mam nadzieje że po zimie uda mi sie już kupić wymarzone e92. Niestety ani 330d ani 335d nie jechałem, prowadziłem tylko 325d, nie znam nikogo kto ma 330d,a od znajomego słyszałem opinie,że 335d jest wadliwe i coś chwile coś sie w niej psuje. Zależy mi na niskim spalaniu (tłuke kupe kilometrów) dlatego pod uwage biore diesla. Nie wiem jaka różnica w spalaniu będzie pomiędzy 330d a 335d. Niestety polskie salony bmw są ubogie w wersje testowe i przejechać sie można jedynie 2 litrowym dieslem w sedanie. Znajomego 325d przy ostrzejszej jeździe pali 7-8 litrów - wynik uważam za zadowalający, jak spalania będą wygladały w 330/335? i co sądzicie o wadliwości 35d? Ja jestem takiego zdania,że w każdej dziedzinie można trafić na wadliwą sztuke,nie koniecznie wszystko musi być z góry przekreślone,ale jednak może bi-turbo w dieslu to kiepski pomysł. Czekam na odpowiedzi, pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 15:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Jechałem 535d jako pasażer, ten silnik to była rakieta! Ciągnął od samego dołu. W trójce będzie jeszcze lepiej :) Nie spotkałem się z opiniami, żeby był wadliwy. Przy dziadowaniu można nim nawet zejść do 6 litrów, co opisywał niedawno Barnaba. Silnik jest tylko w automacie, właściciel mówił nam, że przy normalnej jeździe mieszanej pali około 10litrów. Sam silnik jak już pisałem awaryjny nie jest, natomiast jego eksploatacja trochę osztuje. Wklejam link do kosztów z piątki, ale powinno to ci dać jakiś pogląd. http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=75&t=82451

Co do zwykłego silnika 3,0d pali oczywiście mniej, występuje również w manualu. Wiem, że zwykłe e90 było również dostępne w xdrive, e92 nie wiem. Dynamika jest również bardzo fajna, ale odczuwalnie słabsza, silnik nie ciągnie tak ładnie od samego dołu, bo ma tylko jedno turbo. Problemem są słynne klapki w kolektorze dolotowym, ale one o ile się nie mylę występują również 3.0d twin turbo.

Więc jeśli różnica w spalaniu nie robią ci różnicy i stać Cię na nieco droższy serwis bierz silnik z dwoma turbinami, jeśli nie zwykły 3,0d. W obu przypadkach powinieneś być zadowolony :)

PS-->> Co do tego spalania niech się wypowiedzą użytkownicy, ja napisałem co słyszałem, a wiesz jak z tym bywa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 16:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
335d wcale nie jest wadliwe... Oszczędność? Jeżeli latasz duzo (pewnie przedewszystkim trasy) to 335d będzie lepszym wyborem od 330d. Różnica w osiagasz jest naprawde odczuwalna, spalanie nie jest duże, jeździłem kilka tras 335d, ale nie podam ci dokladnego spalania w tym motorze, bynajmniej biorąc pod uwage osiągi/spalanie zdecydowane na + jest dla 335d. 335d to jest BiTurbo, także teoretycznie kilka elementów wiecej do zepsucia, lecz w praktyce jak trafisz na zarechane 335d czy 330d to oba beda sie psuly, jak kupisz zdrowe 330d lub 335d to oba beda sluzylu, jeżeli szukasz osiagow bierz 335d, roznica w osiagasz odczuwalna, spalanie w zasadzie bez wiekszej roznicy.


Co do wypowiedzi gangstera, 3er spali ci mniej, będzie tez tansza w eksploatacji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 16:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
viewtopic.php?f=8&t=87884

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
gangster i bendzamin, bardzo dziekuje za odpowiedzi. Nówki nie kupie, planuje kupić roczne, zależy ile kasy odłoże do marca/kwietnia i auto chce kupić za gotówke, nie chce sie znowu bawić w leasingi. Jak emeryt nie jeżdże,chociaż bmw będzie twardsza,więc trzeba będzie bardziej uważać. E92 w xdrive jest w silniku 30, w 35d niestety nie ma i jest tylko 35xi. Wydaje mi się,że dużej różnicy w spalaniu nie będzie,ale nawet te 2 litry w tą czy w tą można bez problemu przeżyć,chodziło mi głównie o awaryjność 35d.

Tomek początkowo bardziej brałem pod uwage benzyne, jednak jak policzyłem ilość robionych przeze mnie kilometrów miesięcznie to licząc,że diesel spali średnio 10l/100km, a benzyna 15l/100km to wyszło,że mając benzyne na paliwo miesięcznie będę wydawał o ok.2000zł więcej. E92 i tak będzie paliła mniej od mojego aktualnego auta,więc podejrzewam,że bmw będę jeszcze więcej jeździł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 18:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
miras nie siedze w tym na codzien, ale z tego co sie orientuje to nie oplaca sie kupowac nowego auta, lepiej kupic 2-3 letnie, a lepiej wyposazone :ok:

takze jezeli chodzi o awaryjnosci to kup pewnie auto i ciesz sie z dynamiki 335d... dla porownania 535d na torze Top Gear mialo taki sam czas jak e46 m3 wiec co sie musi dziac w 335d ;D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Żeby kupić nówke 335d w fajnym wyposażeniu trzeba dać 300k. Albo i więcej. A jakbym miał dać 300k gotówką za auto,to wolałbym kupić używke nawet M3 i kase utopić w benzynie. Ja mam nadzieje ze do kwietnia uzbieram tak ok.200k. Jak będzie mi brakowało nawet te 40k do dużo lepszego okazu,to rodzice pewnie mi dorzucą,ale chce mieć jak największy swój wkład w te auto i raczej uniknąć większej pomocy finansowej rodziców. Jakbym chciał wydać lekko ponad 100k to myślałem żeby kupić puknięte auto i je naprawić. Mam nadzieje że wszystko pójdzie po mojej myśli i nie bede musiał pukniętego kupować,ale gdyby tfu tfu mi nie poszło,to nawet z 2-3 letniego po puknięciu będę sie cholernie cieszył.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 19:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
czekam na galerie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 4 lipca 2011, 19:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Bierz 330d z silnikem 245KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 15 lipca 2011, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Rufios, dlaczego 330d? Podejrzewam,że i z tego i z tego bym był zadowolony,ale dlaczego polecasz bardziej 330d ? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 15 lipca 2011, 17:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
W tym sensie, że mając do wyboru 335d i 330d 245KM. Raczej wziąłbym 330d. Do setki czas gorszy o 0,2s jest niewyczuwalny. A silnik potencjalnie mniej awaryjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 15 lipca 2011, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
tak właśnie myślałem,że będzie chodzilo o mniejsza ilość rzeczy do popsucia. Czemu polskie salony są ubogie w różne wersje silnikowe? Zasada - przejedź sie 2 litrowym dieslem i wyobraź sobie o ile 3 litrowy jest dynamiczniejszy... Chciałbym sie przejechać i 335d i 330d i 330xd. Bo jeżeli już bym miał brać 330d,to wahał bym sie nad xdrive, w zimie tył napęd może troche zaskoczyć i nawet podjazd pod niewielki krawężnik może sprawić trudność...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 15 lipca 2011, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Uważaj bo niektórzy uważają że 4x4 przy ponad 200km/h zabiera jakieś 40 koni :rotfl:

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 16 lipca 2011, 09:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Septua napisał(a):
Uważaj bo niektórzy uważają że 4x4 przy ponad 200km/h zabiera jakieś 40 koni :rotfl:


zrobiło by sie chipa,to akurat by sie wyrównały straty :p


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 16 lipca 2011, 12:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
miras nie pierdziel, bierz 335d nie chodzi o 0,2 sek, ale o elastycznosc auta... jest roznica i to nie mala...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 21 lipca 2011, 17:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No to może ja się jeszcze wypowiem jako właściciel 535d od kilku lat.

Jak dla mnie największym minusem 535d jest zawieszenie obniżone o 4cm od zwykłej 530d. Te 4 cm robi dużą różnicę. Efekt - 535d jest sporo twardsza od zwykłej. Jest to naprawdę odczuwalne zwłaszcza jak się założy 18 calowe felgi. Zreszta w przypadku 535d minimum to 17stki. Mniejsze nie wejdą ze względu na większe przednie tarcze.

35d ma większe,droższe tarcze, klocki tak samo. Oryginalny komplet klocków przednich do 35d kosztuje 1200zł. Tarcza 750zł sztuka. Filtr powietrza inny. Większy dwukrotnie droższy od zwykłej 530d. (220zł)

Turbiny są dwie. koszt jednej około 6tys zł x2. Brak manuala - tylko automat. W związku z obniżonym zawieszeniem trzeba uważać na wszelkie krawężniki,dziury,podjazdy np w górach,kałuże. Pod spód w zasadzie nie da się bez lewarka nawet zaglądnąć.

Wtryski są inne niż do 530d wbrew temu co piszą na allegro, układ wtryskowy jest inny, bardziej skomplikowany.Klapki zawirowań też są.

Jeżeli to co wyżej napisałem Ciebie nie zraża to pozostają tylko same plusy. Silnik 535d jest mniej awaryjny od 530d (wbrew temu co wszyscy piszą),choćby z tego względu że turbiny wytrzymują bardzo duże przebiegi. W 530d turbinka szybko wysiada. Ale jest tylko jedna.Paliwo musi byc dobre, nie zabrudzone.

Spalanie takie samo jak w 530d. CO do osiągów to 530d nie ma najmniejszych szans do 535d (330 335d), Osiągi i elastyczność silnika biturbo jest całkiem inna. Mam kolegę który ma zrobionego chipa 530d na 270KM (ori 218). Ja mam niby 2 konie więcej. i objeżdżam go na każdym biegu.

Nie uważam aby 35d były bardziej awaryjne. Wszystko zależy od tego jak mocno zajechane auto kupisz. Każdy kto kupuje 35d, nie jeździ nim jak dziadziunio.Tylko ciśnie ostro. Osobiście odradzam zakup auta powypadkowego.Choćby ze względu na mnóstwo elektroniki, światłowody,aluminium (przód) itd itd. Lepiej kupić auto z gorszym wyposażeniem,ale pewne i zadbane,poniewaz każda wizyta w ASO nie będzie tania.Trzeba dbać o olej i schładzac turbiny.

Przejedź się 530d i 535d - to dwa różne silniki. No ta bene blok silnika również jest inny.

W mieście oba silniki sporo palą.

Pozdrawiam

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 21 lipca 2011, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Cytuj:
Turbiny są dwie. koszt jednej około 6tys zł x2


Nikt o zdrowych zmysłach przy aucie kosztującym 80k (początki produkcji) nie kupi dwóch nowych turbin za 12k, cena regeneracji max 3 tyś za dwie sztuki.

Cytuj:
Brak manuala - tylko automat


Dla mnie to jest plus :ok:

Cytuj:
Silnik 535d jest mniej awaryjny od 530d (wbrew temu co wszyscy piszą),choćby z tego względu że turbiny wytrzymują bardzo duże przebiegi. W 530d turbinka szybko wysiada


Poproszę statystyki i ich źródło :P Dlaczego turbo w 35d jest wytrzymalsze niż w 30d

Cytuj:
Spalanie takie samo jak w 530d.


Kłamstwo. Różnica min 0.5- max 1.5 litra na 100 kilometrów nie wiele ale jednak.

Cytuj:
Mam kolegę który ma zrobionego chipa 530d na 270KM (ori 218). Ja mam niby 2 konie więcej. i objeżdżam go na każdym biegu.


530d chipowane na 286 koni jeździ bardzo podobnie do seryjnego 35d 286 koni, sęk w tym że 35d też można zawirusować :)
Nie neguje sytuacji twojej i kolegi, 270 koni nie zawsze równe ;)

Cytuj:
Nie uważam aby 35d były bardziej awaryjne. Wszystko zależy od tego jak mocno zajechane auto kupisz. Każdy kto kupuje 35d, nie jeździ nim jak dziadziunio.Tylko ciśnie ostro. Osobiście odradzam zakup auta powypadkowego.Choćby ze względu na mnóstwo elektroniki, światłowody,aluminium (przód) itd itd. Lepiej kupić auto z gorszym wyposażeniem,ale pewne i zadbane,poniewaz każda wizyta w ASO nie będzie tania.Trzeba dbać o olej i schładzac turbiny.


Nic dodać nic ująć :ok:

Cytuj:
W mieście oba silniki sporo palą.


530 xDrive bez automatu do 9l w mieście jak na 3litrowy motor uważam, że to całkiem mało :niepewny:

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 22 lipca 2011, 22:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1202
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47TUD20
BARNABA napisał(a):
Jak dla mnie największym minusem 535d jest zawieszenie obniżone o 4cm od zwykłej 530d. Te 4 cm robi dużą różnicę.


4cm?? :zdziwko:

BARNABA napisał(a):
Efekt - 535d jest sporo twardsza od zwykłej. Jest to naprawdę odczuwalne zwłaszcza jak się założy 18 calowe felgi. Zreszta w przypadku 535d minimum to 17stki. Mniejsze nie wejdą ze względu na większe przednie tarcze.

Do 530d też minimum to 17'. Swoją drogą myślałem że do 535d minimum to 18stki....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 24 lipca 2011, 09:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
do 530d minimum to 16 cali. (tarcze 324mm) a nie 17stki.

do 535d minimum 17 cali (tarcze 348mm) podobnie zresztą jak 545i. i 550i

Septua spalanie porównywałem z e60 kolegi po chipie na 270KM. Stąd faktycznie jest takie samo jak u mnie

. Ale bez chipa myśle, że różnica będzie większa :ok: pali za pewne mniej.

Choć według mojej instrukcji obsługi rok 2005 (mowa o automatycznej skrzyni biegów) :

530d 535d
miasto 11,1l miasto 11,1l
mieszany 8,0l mieszany 8,2l
po za miastem 6,4l po za miastem 6,5l

ale to są suche dane teoretyczne.

pozdrawiam

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Ostatnio edytowano 24 lipca 2011, 09:22 przez BARNABA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e92 330d vs 335d
PostNapisane: 24 lipca 2011, 09:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1220
Ale kto zakłada do e60 felgi 16' :szok:

_________________
LPG sprawdza sie jedynie w butlach turystycznych,zapalniczkach i junkersach
ON do ciągników siodłowych i dużych maszyn rolniczych
A PB tankują pozerzy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL