BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Geometria kół po wymianie wahaczy.
PostNapisane: 26 czerwca 2011, 09:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 289
Lokalizacja: BSK & FMI
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
jokr napisał(a):
heh ja u siebie zbieżnosc za 70 zrobilem


Geometria to nie to samo co zbieżność.
Przy robieniu geometrii ustawia się wszystkie 4 koła a zbieżność tylko przód.
Na osi przedniej sprawdza się zbieżność i kąt pochylenia kół przednich.
Na wszystkich osiach robi się geometrie. Najważniejsze w geometrii są cztery wartości. Są to: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. Nieprawidłowości w ustawieniu każdego z nich powodują ujemne skutki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Geometria kół po wymianie wahaczy.
PostNapisane: 9 lipca 2011, 00:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47n
po wymianie amortyzatorow i sprezyn autko jakby nadsteroniejsze sie zrobilo :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Geometria kół po wymianie wahaczy.
PostNapisane: 3 czerwca 2015, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Witam
Odgrzeje troche kotleta. U mnie okazalo sie ze mam do wymiany prawy wachacz. Jako ze tylko jeden do wymiany leci jest sens jechac z tym na geometrie? A ze za granica siedze koszt geometri jest wiekszy jak koszt wachacza czasem :szok:

_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Geometria kół po wymianie wahaczy.
PostNapisane: 5 czerwca 2015, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
raczej tak zaoszczedzisz kase opony kosztuja ja narazje zbjeran kase na tuleje pływające jestem po udaże i każdy grosz się liczy dla jednego 76zł to G....a dla mnie masa kasy tak wjęc jeśli ktoś może taniej sprzedać odsprzedać tuleje pływające taniej jak 76 zł to kupie komplet 2 szt
tomek J


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Geometria kół po wymianie wahaczy.
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 10:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
dla świętego spokoju zrobił bym geometrje chocjaż nic nie powinno się zmienić z wymianą tuleji wachliwych jeżeli mechanik nie zaznaczył śrób są tam podkładki na mimośrodzie i może kont nachylenia być zły i zje opony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Geometria kół po wymianie wahaczy.
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Heh, sorki ale nie dodalem ze chodzi o przedni wachacz :zabawa:

_________________
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Geometria kół po wymianie wahaczy.
PostNapisane: 10 czerwca 2015, 16:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
ironman napisał(a):
pytanie nieco poza tematem. Jak teraz ustawia się geometrie? jakie systemy są najlepsze ? najnowsze ? obciąża się bmw do geometrii czy nie ?



To cie kolego zaskoczę teraz, system może być laserowy czy nawet "atomowy" ale jeśli ktoś pierdzielenie przyrządy w kont i się pogną to z ustawiania zbierznosci wielka kupa.

Wszyscy myślą ze te przyrządy robią jakieś magiczne pomiary super dokładnie a tym czasem o 1 mm nie przyjdzie.

Amerykańce to ustawiają na sznurek i wszystko jest ok. Kumpel robi tak o 20 lat i jeszcze nigdy mu nie ścinało opon.

Proszę bardzo http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1091836-Poor-man-s-alignment-DIY&highlight=man%20alignment

Tylko jedna rzecz ja tu nie mowie o ustawianiu geometrii w aucie które przed chwilą było spawane z dwóch tylko o ustawianiu zbieżności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL