BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 20:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 23 marca 2011, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
witam co sadzicie o tym chipie czy moze ktos takie cos ma http://cgi.ebay.pl/BMW-E36-328i-E39-528 ... 27b9994f0d

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 23 marca 2011, 21:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Moim zdaniem bzdura na całego z silnika 2.8 bez dodatkowych modyfikacji takich mocy nie osiągniesz. Wychodzi 25KM i 38 NM, śmieszne. Przesunięta jest również odcinka do 7 tyś, ale moim zdaniem nie jest to dobre dla silnika, gdyz nie jest on przystosowany do takich obrotow, a następna sprawa moc powyżej 6 tyś spada znacząco.

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 23 marca 2011, 21:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
bo znalazlem jeszcze cos takiego ale to juz w ogole chyba parodia http://moto.allegro.pl/chip-tuning-box- ... 75834.html

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 23 marca 2011, 21:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1206
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Kolego to już całkowita parodia.
Powiem Ci tak, jezeli nie zamiezasz wprowadzać dodatkowych modyfikacji w dolocie i wydechu, to lepiej odpuść sobie ten temat. Z silnika wolnossacego z samej elektroniki dużo nie wyciągniesz, nawet przy indywidualnym programie. A uzyskana dodatkowa moc będzie praktycznie nie zauważalna

_________________
ChipTuning, Serwis FAP/DPF/AdBlue
Pełna elektronika samochodowa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 23 marca 2011, 21:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
to druge jest montowane pod czujnik temp pow. czyli masz przekłamanie i silnik cały czas na ssaniu jedzie więc spalanie jest większe o wiele

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 24 marca 2011, 13:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Takie rzeczy to tylko w TDI :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 24 marca 2011, 16:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...łooo matkoo!!! przenieście to do działu "Tuning, jak tego nie robić" :przestraszony:

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 25 marca 2011, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
ale co najlepsze to gosc ktory sprzedaje owy chip box na allegro jest swiecie przekonany i gwarantuje ze przybedzie mocy i spadnie spalanie auta o 5% a to duzo hehe no masakra

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 25 marca 2011, 13:37 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15902
kuki, jeśli chcesz tuningować M52B28 przejrzyj posty ryszard86 , który ma zhamowane auto na ponad 230KM.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 25 marca 2011, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 82
Lokalizacja: ruda slaska
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
tuningowac to moze nie ale w planach jest kolektor z m50b25 i na tym zaczne i skoncze

_________________
Było e36 1.8 było e39 2.8 było e39 3.0d jest e46 3.0b


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 25 marca 2011, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Tu chodzi tylko i wyłącznie o pieniążki nie wiele ludzi zapyta czy to coś daje bo duża większość poczyta ogłoszenie i to łyknie, sprzedał badziew interes się kręci :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 20 lipca 2011, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1610
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Sorki, ze sie podepne, ale mam pytanie odnosnie firmy V-tech, a mianowicie chipa lub strojenia e39 540i w manualu. Cena jaka zobaczylem to 2190 PLN, a strojenie indywidualne na telefon.
Jak sie ma sprawa pomiarow na ich hamowni i czy warto wydawac tyle na modyfikacje ? Nie widzialem zadnego wykresu silnikow NA od BMW u nich.
Dzieki za info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 23 lipca 2011, 22:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
kedzior001 napisał(a):
ale moim zdaniem nie jest to dobre dla silnika, gdyz nie jest on przystosowany do takich obrotow, a następna sprawa moc powyżej 6 tyś spada znacząco.

Wytłumacz co szkodzi silnikowi kręcącemu się do 7 tyś.? co się złego stanie?

Punisher napisał(a):
Sorki, ze sie podepne, ale mam pytanie odnosnie firmy V-tech, a mianowicie chipa lub strojenia e39 540i w manualu. Cena jaka zobaczylem to 2190 PLN, a strojenie indywidualne na telefon. Jak sie ma sprawa pomiarow na ich hamowni i czy warto wydawac tyle na modyfikacje ? Nie widzialem zadnego wykresu silnikow NA od BMW u nich.

V-tech to porządna raczej firma ale co do chipa to na wolnossaku raczej dużych efektów nie będzie. Podaj na PW info jakiego masz kompa to dam znać czy da się coś wycisnąć. najlepiej cały numer kompa wyślij.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 23 lipca 2011, 22:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 218
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e90 335i
Kod silnika: N54B30
tommo21 napisał(a):
kedzior001 napisał(a):
ale moim zdaniem nie jest to dobre dla silnika, gdyz nie jest on przystosowany do takich obrotow, a następna sprawa moc powyżej 6 tyś spada znacząco.

Wytłumacz co szkodzi silnikowi kręcącemu się do 7 tyś.? co się złego stanie?


Pierwsza rzecz to zawory, które zamykają się w odpowiednim czasie. Jeżeli ten czas jest większy niż czas przejścia tłoka w maksymalne położenie, to możesz mieć kolizję. Druga rzecz n.p. odprowadzenie ciepła powstałego przez tarcie x obroty. Trzecia to siła bezwładności wału/wałków i wytrzymałość łożysk. Czwarta to smarowanie, które może nie nadążać za obrotami.

Tyle teorii, którą można wymyślić na szybko :) Pierwszy punkt jest sprawdzony :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 29 lipca 2011, 15:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 327
Lokalizacja: Przasnysz / Gdańsk
Moje BMW: było E36 jest E46
Kod silnika: M52B28TU
Mój IS kręcony do 7200RPM już rok jeździ i ma się dobrze. Ale często nie jest kręcony do końca bo moc spada powyżej 6800RPM w sumie to tylko na drugim biegu można z tego skorzystać np. na kresce lub wyprzedzaniu by nie tracić czasu na wbicie trzeciego biegu. W aktualnym E46 328 na pewno nie przesunę już odcinki. Aha np w IS zapinając boka na suchym na pierwszym biegu mając pedał gazu do oporu nie wkręci się wyżej niż 6900RPM bo niema już dalej siły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 29 lipca 2011, 22:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
duce74 napisał(a):
Pierwsza rzecz to zawory, które zamykają się w odpowiednim czasie. Jeżeli ten czas jest większy niż czas przejścia tłoka w maksymalne położenie, to możesz mieć kolizję.

Seryjne sprężyny wyrtzymują do ponad 8 tyś z podnoszeniem zaworów.
duce74 napisał(a):
Druga rzecz n.p. odprowadzenie ciepła powstałego przez tarcie x obroty.

Im więcej ciepła przez większe obroty to również pompa wody pracuje szybciej.więc jest szybciej chłodzony
duce74 napisał(a):
Trzecia to siła bezwładności wału/wałków i wytrzymałość łożysk.

Jeśli nie kręcisz powyżej 8 tyś to spokojnie seryjne wyważenie wystarczy
duce74 napisał(a):
Czwarta to smarowanie, które może nie nadążać za obrotami. Tyle teorii, którą można wymyślić na szybko

Jeśli chodzi o czwarte to tak jak w przypadku chłodzenia, pompa olejowa jest napędzana przez silnik więc smarowanie jest proporcjonalnie większe do obrotów.

duce74 napisał(a):
Pierwszy punkt jest sprawdzony

Poprostu urwał Ci się zawór albo pasek.
Jeśli chodzi o uszkodzenia silnika podczas wysokich obrotów to poszukaj info odnośnie owalizacji cylindrów i tłoków.
Ale co do tego to trzeba obliczyć prędkość tłoka czy jest na to narażony.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 30 lipca 2011, 08:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
jak masz M52B28 to zacznij od montazu kolektora z M50B25 da więcej jak te chipy z allegro potem zrób dolot i wydech i na koniec pojedx na hamownię to zestroic będzie efekt wtedy pozytywny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] chip dyno co sadzicie
PostNapisane: 30 lipca 2011, 10:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
duce74 napisał(a):
Pierwsza rzecz to zawory, które zamykają się w odpowiednim czasie. Jeżeli ten czas jest większy niż czas przejścia tłoka w maksymalne położenie, to możesz mieć kolizję.


Nic takiego sie nie wydarzy, rozrzad jest napedzany przez uklad korbowo-tlokowy (sterowany za pomoca walkow) i ta predkosc jest taka sama jak predkosc obrotowa silnika. Jedyny problem jaki moze sie pojawic, to pekniecie sprezyny, ktora podnosi zawor.

duce74 napisał(a):
Druga rzecz n.p. odprowadzenie ciepła powstałego przez tarcie x obroty.


Lepszy jakosciowo olej zalatwi sprawe.

duce74 napisał(a):
Trzecia to siła bezwładności wału/wałków i wytrzymałość łożysk.


Jakie lozyska masz na mysli?

duce74 napisał(a):
Czwarta to smarowanie, które może nie nadążać za obrotami.


To moze byc problem, ale nie jest problemem modyfikacja lub montaz wydajniejszej pompy oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL