BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 23:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 17 lipca 2009, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bawaria
Witam

Chciał bym usłyszeć waszą opinię na temat tego co może być nie tak z moim autem (chodzi o przegrzewanie silnika...

Chodzi tu o e39 z 98 roku, silnik 2.0 z klimą, skrzynia manual.

No więc:

Wskazówka zaczyna wychylać się już powyżej 100km/h, w mieście jest jeszcze gorzej (ciągłe zatrzymywanie się i ruszanie), zauważyłem, że gdy temperatura na zewnątrz jest powyżej 20stopni to obiaw pojawia się jeszcze szybciej... pomaga tylko zbicie temperatury ogrzewaniem co w upalne dni nie jest zbyt przyjemne...

Wymieniłem visco na nowe.

Chłodnica była zimna w środkowej części, myślałem, że jest uszkodzona, lecz co mnie dziwiło to wczoraj gdy dobrze odpowietrzyłem układ zrobiła się gorąca w środkowej części, myślałem, że to wszystko było jednak przez zapowietrzony układ ale po przejechaniu 3km znowu siadła i środek zimny (górna i dolna część chłodnicy gorąca...)

Oba węże są bardzo gorące i spuchnięte (można tylko odrobinę ścisnąć ale trzeba użyć trochę siły)

Przelew w zbiorniczku jest (tym większy im większe są obroty)

Gdy zbiorniczek wyrównawczy jest otwarty to po nagrzaniu i dodaniu gazu wyrzuca z niego płyn.

Ogrzewanie w kabinie działa bez zarzutu.

Dodam, że zdarzyło mi się 3 razy zagotować wodę ( wskazówka na czerwone pole aż się dioda ostrzegawcza zapaliła)



Tak więc proszę o rady bo kompletnie nie wiem od czego zacząć... Myślałem, że to chłodnica a okazuje się że może być to uszczelka pod głowicą.

Objawy nie wykazują chyba uszkodzonego termostatu??

nadciśnienie może być spowodowane uszkodzonym korkiem chodnicy??

Proszę o pomoc bo nie chciał bym zlecać mechanikowi wymiany połowy silnika... :/

_________________
WymyÂśl coÂś idiotoodpornego, a zaraz wynajdÂą lepszego idiotĂŞ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 08:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Jurekj napisał(a):
nadciśnienie może być spowodowane uszkodzonym korkiem chodnicy??

to moze byc jeden z powodow

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lipca 2009, 14:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Nie mam zbyt dobrych wiadomości dla Ciebie.
Przy takich objawach jak opisujesz najczęściej........ usterką jest uszkodzona uszczelka pod głowicą z przedmuchem do płaszcza wodnego.

Co na to wskazuje:
Po odpowietrzeniu układ znowu się zapowietrza.
Gdy odkręcony kurek w zbiorniczku wyrównawczym po podniesieniu obrotów przedmuchy z komory spalania wypychają płyn chłodzący.
Gdy kurek zakręcony przewody płynu chłodzącego puchną (uciekająca kompresja rozpycha przewody)

Jeśli nie uszczelka (i oby to była ona) masz pękniętą głowice... objawy będą podobne.

Dodatkowo sprawdź czy olej nadal ma właściwą konsystencję i kolor (mogą ale nie muszą pojawić się zmiany)
Sprawdź również płyn chłodzący ten ( przy przedmuchu może zawierać w sobie ,ale nie musi olej, lub sadzę, gluty może zmienić kolor na ciemny ........)
Powąchaj czy gazy które ulecą gdy odkręcisz kurek zbiorniczka wyrównawczego śmierdzą jak spaliny (zrób to delikatnie popuszczaj gdy ciepły)
Daj koniecznie znać co i jak po oględzinach obstawiam 95% uszczelkę. Nie jeździj tak!!!!!!!!!!!
Głowica w tej sytuacji nie ma odpowiedniego chłodzenia...... odkształca się ( a potem przy takiej sporo zabawy i koszta)

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 17 lipca 2009, 15:04 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 09:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
I co.............. nie zapomnij napisać co wyszło :zakrecony:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lipca 2009, 18:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
ja miałem własnie zupełnie takie same objawy, tez pokazywał mi sie komunikat ze dolac płynu i po jakims czasie zagotowała sie woda i wywaliła ją pod cisnienie z korka...ale co sie okazało nie tylko, miałem nieszczelnosc w układnie , na chłodnicy przy zbironiczku wyrównawczym... i sie układ zapowietrzał..i to własnie powodowało ze wyrzucał pod cisnienie płyn z układnu...
poczytaj mu temat...zobaczysz co i jak i jakie diagnozy dawali....mnie wyniosła naprawa ok 500

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=540101#540101

pozdrawiam,ed

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 09:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bawaria
W piątek byłem u mechanika. Stwierdził, że najprawdopodobniej uszkodzona jest chłodnica i do tego może brać się nadciśnienie w układzie... Zamówiłem nową chłodnicę i dodatkowo nowy oryginalny korek. Jutro jadę na wymianę.... mam nadzieje, że jednak skończy się tylko na wymianie chłodnicy i silnika nie trzeba będzie ruszać. Myślę, że warto będzie podjechać do profesionalnego warsztatu bo podobno mają oni tam jakiś płyn który wykrywa spaliny w wodzie z układu chłodzącego i po tym można stwierdzić czy uszczelka siadła czy jest ok.

Napiszę jak tylko wrócę z jazdy próbnej po wymianie chłodnicy :)

_________________
WymyÂśl coÂś idiotoodpornego, a zaraz wynajdÂą lepszego idiotĂŞ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Bawaria
Chłodnica wymieniona i bunia chodzi jak marzenie :) 200 i żadnych oznak przegrzania, spuchnięte węże zniknęły (maja w środku ciśnienie ale dużo mniejsze niż przedtem).
Mam nadzieję, że to już koniec problemów z chłodzeniem bo kosztowało mnie to dużo męczarni i nerwów :)

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam :)

_________________
WymyÂśl coÂś idiotoodpornego, a zaraz wynajdÂą lepszego idiotĂŞ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Brawo :hurra:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Ja kiedyś wymieniałem kumplowi uszczelkę pod głowicą, i na próbnej jeździe urwał się kruciec i wywaliło cały płyn chłodniczy (swoją drogą taka wielka chmura dymu spod maski była naprawdę efektowna)... przyczyną był szczelny korek chłodnicy....

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
witam mam problem z bmw wyrzuca mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym i nabrzmiałe sa oba przewody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 13:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
grzes316i napisał(a):
witam mam problem z bmw wyrzuca mi płyn zbiorniczkiem wyrównawczym i nabrzmiałe sa oba przewody.

Przeczytaj dokladnie poprzednie odpowiedzi i okresl sie dokladniej... czy dzieje sie to tylko na postoju czy tez w czasie jazdy... czy temperatura sie podnosi... moze tylko wentylator jest uszkodzony?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 14:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
wymieniłem chłodnice bo miałem dziurawa myślałem ze to był powód ale nic nie pomogło jak się zagrzeje temp. rośnie czy na postoju czy w jeździe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
po nagrzaniu wody do 90 stopni na postju po chwili zaczyna wyrzucac płyn z pod korka zbiorniczka wyrównawczego.i przewody sa garace i twarde a chłodnica gorąca


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 25 sierpnia 2010, 19:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Sprawdz bez termostatu co sie bedzie dzialo, moze sie zacial na zamknietym i sprawdz pompe wody, jesli to nie pomoze to niestety bedzie to uszczelka :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 26 sierpnia 2010, 08:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: bmw 5 e34
Kod silnika: M50B20
panowie spotkałem się z bardzo wieloma przypadkami gotujących się e39 i na 15 aut tylko jedna uszczelka pod głowicą w pozostałych były to nieszczelniści na szybkozłączkach węży ukł chłodzenia a zwłaszcza pod kolektorem ssącym i przy zbiorniczku wyrównawczym dodam że klejenie czy silikon nie wczodzi w gre .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: e46.wyrzuca płyn,spuchniete węże..
PostNapisane: 1 sierpnia 2011, 23:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
Problem:sa chyba za bardzo spuchniete węże prowadzace do chłodnicy,wentylator włancza sie,termostat puszcza duzy obieg,ogrzewanie działa,wskaznik pokazuje pion,tak mi sie zdaje ze nie moge odpowietrzyc drania,gdy po wyłączeniu silnika przystawi sie ucho do zakretki wlewu plynu to słychac jak by sie gotowala woda(płyn)jak odpowietrze to węże sa w miare miekkie,a po paru kilometrach znółw to samo..wiec o co chodzi..?po wyłonczeniu silnika gdy sie odkraci korek wlewu plynu to go wyrzuca ale to chyba normalne..juz sam nie wiem,macie jakies pomysly?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 3 sierpnia 2011, 05:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: F01
Garaż: mój szrocik :)

było
e39 sedan m52b25, 1996r,
e39 touring m52tub25, 1998r,
e39 m62tub44, Manual :) 2002r
e38 m62tub35, 2000r,
volvo xc90 T5 2005r
audi S8 2000/02r
BMW F10 520d
jest

BMW F01 730d LCI ;)
@marcus
u mnie ten objaw robiła pompa wody :( po 7 km od startu z zimnego weze puchly i nonstop wywalalo wode przez korek. po odpowietrzeniu spokoj na 1-3km i znowu to samo. auto odpowietrza sie dosc latwo, odkrecasz srube na obudowie termostatu, auto lekko pochylone (silnik wyzej jak tyl auta) no i przedewszystkim zagrzane bo cieple powietrze ucieknie szybciej :) odpowietrzasz do momentu az przestana leciec bomble powietrza z woda z korka :) w ten sam sposob odpowietrzasz chlodnice z tym ze sruba na obudowie termostatu musi byc ZAKRECONA. zycze powodzenia i pozdrawiam

BTW to ze wisko sie wlacza nie znaczy ze jest sprawne!! jak zatrzymasz je gdy wlaczone auto jest na "luzie" np. butelka plastikowa to bedziesz mial kolejnego winowajce :) pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 14 sierpnia 2011, 19:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: W39
Kod silnika: M52
Witam wszystkich,

opiszę swój problem.Dotyczy e39 2.0 96r manual klima gaz. Na początku miałem problemy z wysoką temperaturą. Wymieniłem chłodnicę bo była nieszczelna. Korek również bo był rozwalony. I do tego termostat. auto się odpowietrza i chodzi chyba dobrze. Ostatnio jedynie puściła mi opaska przy reduktorze gazu. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wskazówka temp. w pionie. Aktualnie auto stoi na warsztacie i wymieniam uszczelkę obudowy filtra. I tutaj zaczynają się schody.....

Spuściłem cały olej i auto stoi tak bez oleju już ok 2 dni. Czekam na uszczelkę. a dzisiaj kiedy podniosłem lewą str auta na lewarku coś mi zaczęło lecieć. patrzę że to z miski olejowej. Korek mam odkręcony. I co leci? Płyn chłodniczy. więc chyba nie ma wątpliwości co do tego że to uszczelka?

Mam znajomego to koszt roboty 200zł. Ile za części + planowanie? Wie ktoś z kolegów może? 600zł z robotą starczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 17 sierpnia 2011, 18:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Lokalizacja: Wodzislaw Sl.
..odkrecene korek z zbiorniczka wyrównawczego to syczy czuc won taka jakby troche benzyny,z zapachem płynu chłodniczego, ciezko stwierdzic dolkladnie czym.korek powinien normalnie dac sie odkrecic ,ten po odkreceniu wywala płyn,dodatkowo chłodnica u góry jest ciepła a dól ma zimny,węże jakby za mocno spuchniete,jedni twierdza ze uszczelka inni ze chłodnica niedrożna,sam nie wiem co o tym myslicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Spuchnięte węże, wyrzuca płyn...
PostNapisane: 8 kwietnia 2015, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 10
Lokalizacja: Lubelski
Moje BMW: 528i
Witam wszystkich forumowiczów,od niedawna jestem właścicielka BMW e39 528i benzyna+gaz.Ostatnio mój narzeczony wymienił w aucie uszczelkę pod głowicą-głowica została sprawdzona na szczelność oraz splanowana,został wymieniony też termostat,korek od zbiorniczka i koreczki od odpowietrzania.I nadal jest ten sam problem a mianowicie:wyrzuca wodę jak od kręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego po prostu wyrzuca go,po przejechaniu kilkunastu kilometrów węże robią się twarde ,po prostu puchną i na pewno jest w nich więcej niż 2 bary ciśnienia,dodam jeszcze,że przed wymianą uszczelki pod głowicą objawy były takie same.Nie mam pojęcia co jest nie tak może ktoś mi z Was pomoże.... :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL