BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 8 kwietnia 2011, 17:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 36
Posty: 1697
Lokalizacja: LLU
mam niedaleko siebie mala stacje no name i mam 5 litrow ropy w kanistrze stamtad, kolor jest wlasnie taki cytrynowy jak verva. w drugiej bance mam z lotosu i jest zolta tak jak w tescie, czy tylko tym kolorem sie sugerowac? szczerze to zauwazylem to przypadkiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
A może ktoś na którejś z technicznych uczelni miał by dostęp do aparatu czterokulowego badz innego urzadzenia badajacego własciwosci smarne olejów i substancji ?.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 12 kwietnia 2011, 21:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 130
Moje BMW: e34 1994r 525 tds
Kod silnika: m51
Roger-Nysa szacunek :ok: widać że miłośnik motoryzacji z ciebie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 19:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 136
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46/320D
Kod silnika: M47TU
Apropo LPG i Statoil tankowałem zawsze na jednej stacji był to wspomniany Statoil , pewnego razu po zatankowaniu i przejechaniu trasy około 150km auto zaczęło czkać. odkręciłem świece i szok cała elektroda była w jakiejś mazi przypominało to wosk wszystkie 4 świece tak wyglądały nie wspomnę o f gazu. I tak straciłem zaufanie do Statoil :( znowu tankuje na orlene


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 19:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
ALe masz Krzychu zacięcie - szacunek, za chęci :padam:

Nawiązując do Twojej wypowiedzi, że nie zatankowałbyś shell v-power..... Ja tankuję trzy swoje auta tylko na shellu. Dwa tankuję zwykłym ON,a Beemkę shell v-power. W przypadku v-powera - paliwo się nie pieni (tak jak paliwo w Niemczech) podczas nalewania. Jest to zresztą jedyne paliwo z wszystkich paliw dostępnych w Polsce sprowadzanych z Niemiec.

Od kiedy pamiętam - tankuję na shellu i nigdy nie miałem problemów z autem. Odpukać. Różnicy pomiędzy paliwem v-power i zwykłym jakoś też nie odczuwam, niemniej czysto psychologicznie tankuję do Buni droższe paliwo.

Przy wyborze stacji warto tankować na stacjach nowych,gdzie zbiorniki paliwa są czyste, a nie zardzewiałe - komunistyczne.

Co do wytrącania się parafiny - to jest to test letniego paliwa czy zimowego??? Bo nie doczytałem?

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 21 czerwca 2011, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Morze
Barnaba śnij dalej, że twój V-Power Diesel jest sprowadzany z Niemiec :cool: . Wiadomo, że zimowy ON a nie letni..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 09:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Krakow
Vpower tylko benzyna jest importowana...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
opieram się na wypowiedzi dla gazety "Auto Świat" osoby (nie pamiętam imienia i nazwiska). Tegoroczny numer chyba styczniowy albo z lutego, gdzie powiedział, że tylko shell v-power diesel jest importowany z zagranicy.

swoja drogą, to ostatnio shell U nas sie zepsuł. Ponoć zmienił dostawce paliwa. Fakt jest faktem, że ostatnio jakoś głośniej mi silnik chodzi. ale mówię o diesel extra czyli zwykły.miejscowość Polkowice.

zastanawiam się nad zmianą i tankowanie na STATOIL.... :|

pozdrawiam

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2011, 16:17 przez BARNABA, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:11 
Zgadza sie v-power jest importowany.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Lesio, to prawda, że shell zmienił dostawcę z oRlenu na lukoil? mowa o zwykłym dieslu.... :| ??

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Vpower racing jest importowany. Zwykły Vpower 95 oraz vpower diesel to paliwa wytwarzane w Polsce.

Prawda jest też taka, że całe paliwo pochodzi z orlenu. To na lukoilu też.

(Piłem ostatnio na weselu wódkę z człowiekiem z branży i trochę się dowiedziałem ;) )

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:34 
Nie mam zielonego pojecia. Ja swojego diesla tankuje caly czas na lukoil i juz 60 tys i nic sie nie dzieje. Ogolnie chyba ruscy maja dobre paliwo nie?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
czyli każdy gada co innego..... :faint:

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:40 
Mi sie wydaje ze to zalezy od wlasciciela stacji. Swoje obie bmki i swojego truciciela tankuje w 90% zawsze tylko na lukoilu. Nie zanotowalem zadnych problemow jeszcze z paliwem. Np moi rodzice maja dwa truciciele i oba w ostatnia zime umarly jak bylo -30 a moj truciciel nie umarl i tankowany tylko na lukoil. Nie spotkalem sie tez z zadnym kopceniem no chyba ze na czarno ale to bardzo sporadycznie bo wtedy przeciagam na obrotach. Ogolnie nie zarejestrowalem zadnych problemow. Dlatego wydaje mi sie ze trzeba sobie dobra stacje pod siebie dobrac i z niej korzystac.


Jeden bedzie mial orlen i bedzie konkretnym typem a drugi bedzie mial statoil czy szel i bedzie kombinowal jak wyciagnac pare gr i bedzie cudowal z mieszaniem i innymi rzeczami.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 16:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Lejcie OO. :rotfl: Się przejmujecie, znam osobiście kilku hardcorowców,
co do CR leją 50/50 + jakiś uszlachetniacz do paliwa, i jak dotąd 60tyś bez żadnych problemów w jednym przypadku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 23:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Paliwa są z orlenu, ale receptury są indywidualne, dla każdej sieci stacji: tj lukoil ma swój przepis na paliwa, shel ma swój itd. Wytwarza i dystrybuuje orlen. Które lepsze? Hmm ciężko stwierdzić, może pierwszy post w tym wątku coś tu wniesie ;)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 12:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ja tankuje tam gdzie tankuje dużo ludzi :) i gdzie w miare nowe dystrybutory :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 12:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 107
Lokalizacja: T-n
Moje BMW: e39/e36
Kod silnika: m52b28/m43b16
Witam,
dorzuce swoje 3 grosze. Z moich doswiadczen i tego co zdazylem sie podpytac kierowcow cystern barwa paliwa nie ma tu wiekszego znaczenia. Zalezy ona od kilku czynnikow i czy bedzie cytrynka czy pomarancza to loteria. Raz jest taka, raz taka. W wiekszosci przypadkow czy zwykle paliwo czy verwa barwa jest jednakowa i nie da sie ich odroznic na "oko". Co wiecej wg jednego z kierowcow verwa to wieksze guano niz wykle paliwo, gdyz te dodatki osadzaja sie na dnie zbiornikow. Jeden z klientow zatarl rowniez wtryski w nowej (max 2 latniej) siodemce wlasnie od verwy(98). Samemu ciezko mi stwierdzic kto ma racje, ja osoboscie nie odczuwam roznicy w spalaniu ani tym jak silnik pracuje na jednym i drugim. Ogolnie paliwo w Polsce to scierwo, niby spelniaja jakies tam normy okreslone za kazdym razem osobnym certyfikatem, ale te normy to jedna wielka kpina. Mieszanka zimowa diesla i verwy maja najczesciej identyczne temperatury zamarzania i metnienia (odpowiednio ok 26 i 8 stopni z tego co pamietam) i podobno w Polsce to sa nie najgorsze parametry.

Ps. pracuje na stacji i nie raz przyjmuje dostawy paliw, takze wiadomosci macie z pierwszej reki a nie od "wuja ciotki kolegi syna".
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 19:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1420
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E46 Karawan
Garaż: Nie ma....
BARNABA napisał(a):
opieram się na wypowiedzi dla gazety "Auto Świat" osoby (nie pamiętam imienia i nazwiska). Tegoroczny numer chyba styczniowy albo z lutego, gdzie powiedział, że tylko shell v-power diesel jest importowany z zagranicy.



też o tym czytałem.


A co do paliw: to będzie tyle opinii, ilu ludzi będzie się wypowiadać w temacie. Prawdą jest że jak zalałem na Shellu tego najdroższego diesla (nie pamiętam nazwy :wstyd: ) to motorownia chodziła cichutko, i może coś tam mniej przepaliła, po zalaniu na Bliskiej, myślałem że motor mi wyskoczy z mocowań więc tam nie zatankuję więcej ropy.... a cały czas tankuję Vervę ON na jednej, góra dwóch sprawdzonych stacjach Orlenu i jak do tej pory jeżdżę i odpukać nic sie nie dzieje, i oby tak dalej.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 11 sierpnia 2011, 00:11 
Owad napisał(a):
to będzie tyle opinii, ilu ludzi będzie się wypowiadać w temacie.
dokładnie

Owad napisał(a):
Prawdą jest że jak zalałem na Shellu tego najdroższego diesla (nie pamiętam nazwy :wstyd: ) to motorownia chodziła cichutko, i może coś tam mniej przepaliła, po zalaniu na Bliskiej, myślałem że motor mi wyskoczy z mocowań więc tam nie zatankuję więcej ropy....
ja po zakupie samochodu jeździłem na tym drogim Shellu, ale później przesiadłem się na Verve ON i nie zauważyłem żadnej różnicy więc już tak jeżdżę. Niedawno jechałem za granicę i ostatnia stacja przed wyjazdem z Polski to akurat była Bliska i tam zatankowałem, też nie było żadnej różnicy, a do tego jakoś mało mi później spalił, ale to chyba była już zasługa płynnej jazdy autostradą.
Tak czy inaczej odkąd kupiłem samochód to jeździłem praktycznie tylko na Vervie ON i trochę na tym droższym Shellu, a po mniej więcej roku i tak padł mi jeden wtrysk :mur:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL