BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] problem z odpaleniem auta... czyzby padajaca pompa???
PostNapisane: 20 sierpnia 2011, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 231
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34 520i shadowline
Kod silnika: M50tuB20
witam!

od paru dni mam problem z autem (e34 520 m50). raz na jakis czas nie chce mi odpalic. krece rozrusznikiem prare razy pod rzad i nic, az do czasu kiedy zaskoczy. kilka razy mialem tak, ze sekunde po odpaleniu auto zgaslo. zastanawiam sie czy to nie jest czasem padajaca pompa paliwa, ale w sumie podczas jej pracy nie slychac nic niepokojacego (nic nie piszczy, nie trze itd). sprawdzilem styki przy wtyczce pod deklem w bagazniku i wygladaja ok. zauwazylem, ze pomiedzy guma zalozona na wtyczke, a izolacja kabli dochodzacych do wtyczki bylo jakies 4cm przerwy zaizolowane tasma. po odklejeniu tej tasmy nic szczegolnego nie zauwazylem, przewody byly cale i nie poprzerywane. nie wiem czy ma to jakis zwiazek, ale dwa razy mialem tak, ze jak auto nie chcialo odpalic to po otworzeniu klapy bagaznika i zamknieciu jej beemka odpalila normalnie (moze jakis wstrzas spowodowany trzasnieciem klapy przyczynia sie do tego, ze auto odpala). probuje tez powiazac ta usterke z zapachem spalenizny w kabinie, ktory pojawil sie zanim powstal problem z odpalaniem auta, ale za chiny nie mam jak polaczyc ze soba tych dwoch watkow. smrod spalenizny podobny do przepalonej suszarki do wlosow. mam pare pytan zanim wymienie pompe na nowa:

-czy w e34 jest jakis modul/przekaznik/itp, ktory jest odpowiedzialny za podawanie pradu do pompy?
-jesli ten modul/przkaznik/itp jest wadliwy to czy po podlaczeniu pod kompa wykaze mi jakis jego stary/zapamietany blad, czy bede musial czekac z podpietym kompem az pojwai sie ta usterka?
-czy wiazka przewodow z lewej strony klapy bagaznika ma cos wspolnego z pompa paliwa?
-czy smrod spalenizny w kabinie i trzasniecie klapa bagaznika moga miec jakis zwiazek z ta cala sytuacja (jesli tak to jaki)?

ciekawy jestem czy ktos z was mial podobny problem i co mi podpowiecie koledzy. z gory dziekuje za wszelka pomoc.

pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] problem z odpaleniem auta... czyzby padajaca pompa???
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 07:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
benio83 napisał(a):
-czy smrod spalenizny w kabinie i trzasniecie klapa bagaznika moga miec jakis zwiazek z ta cala sytuacja (jesli tak to jaki)?

słyszałem o przypadkach,że w tym miejscu przewody się nadłamują i są kłopoty
trzeba by odizolować wiązkę i sprawdzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] problem z odpaleniem auta... czyzby padajaca pompa???
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 07:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 231
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34 520i shadowline
Kod silnika: M50tuB20
chodzi ci o ta wiazke z lewej strony klapy bagaznika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] problem z odpaleniem auta... czyzby padajaca pompa???
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 08:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tego nie wiem
poruszaj wiązkami przy odpalonym silniku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] problem z odpaleniem auta... czyzby padajaca pompa???
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 08:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
benio83 napisał(a):
-czy w e34 jest jakis modul/przekaznik/itp, ktory jest odpowiedzialny za podawanie pradu do pompy?
jest przekażnik w skrzynce ze sterownikami przy prawym kielichu .
benio83 napisał(a):
-jesli ten modul/przkaznik/itp jest wadliwy to czy po podlaczeniu pod kompa wykaze mi jakis jego stary/zapamietany blad, czy bede musial czekac z podpietym kompem az pojwai sie ta usterka?
zdecydowanie nie .
benio83 napisał(a):
-czy wiazka przewodow z lewej strony klapy bagaznika ma cos wspolnego z pompa paliwa?
z działaniem centralnego zamka raczej .
benio83 napisał(a):
-czy smrod spalenizny w kabinie i trzasniecie klapa bagaznika moga miec jakis zwiazek z ta cala sytuacja (jesli tak to jaki)?
zajrzyj do tego przekażnika są tam 3 szt środkowy jest od pompy,jeśli chodzi o trzaśnięcie klapą to przy zdychającej pompie zdarza się że pomaga uderzenie w zbiornik jakikolwiek wstrząs i szczotki zaczynają łączyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] problem z odpaleniem auta... czyzby padajaca pompa???
PostNapisane: 21 sierpnia 2011, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 231
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34 520i shadowline
Kod silnika: M50tuB20
zerkne do tych przekaznikow, jak wygladaja itp... moze ten od pompy sie napalil. poruszam tez wiazkami na odpalonym silniku. jesli to nic nie da to kupuje pompe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] problem z odpaleniem auta... czyzby padajaca pompa???
PostNapisane: 1 września 2011, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 231
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34 520i shadowline
Kod silnika: M50tuB20
sprawa zalatwiona, problemem byl "immobiliser" (taki maly przelacznik, ktory byl kolo dzwigni od hamulca recznego). pewnie czasem tracalem go podlokietnikiem lub dzwignia od recznego i odcinal mi zaplon. teraz przewody dochodzace do niego sa juz odciete i polaczone ze soba na stale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL