BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 05:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 9 października 2011, 11:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Na idealnie równej, prostej drodze i jadąc na wprost kierownica jest prosto przez pewien czas, jednak po dłuższym czasie auto próbuje uciekać w obie strony, ale jak się pojawią chociaż niewielkie nierówności, to auto próbuje "uciec" w lewo i muszę mocno ją ciągnąć w prawo, żeby jechać prosto, przy czym auto jest trudno do opanowania. Jest bardzo niestabilne. Wczoraj po wyprzedzeniu innego auta i próbie powrotu na swój pas auto zaczęło się "bujać" i uciekać na obie strony, ledwo je opanowałem. Mam wrażenie, że problem jest z tyłem samochodu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 9 października 2011, 13:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Amortyzatory przednie...... jeśli słabo trzymają auto, przy przejeżdżaniu przez koleinę,nierówność, tudzież przy gwałtownych manewrach kierownicą będzie "pływać"-bujać i zachowywać się mało bezpiecznie. Sugeruję sprawdzenie ich sprawności.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 10 października 2011, 06:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Roger, amortyzatory z przodu były sprawdzane, mają po 77% sprawności. Również na "macanego", czyli podczas naciskania na maskę od razu "oddają". Jakby były zużyte, to by się chyba przód huśtał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 10 października 2011, 06:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Sinner napisał(a):
Jakby były zużyte, to by się chyba przód huśtał?

No zgadza się...huśtało by bardzo. Mi kiedyś po zaliczeniu dziury w drodze ,wylał jeden i stracił swoją skuteczność.
Auto na zakrętach i,koleinach i wyprzedzaniu było nieprzewidywalne.
Cóż jeśli nie amory to nie mam pomysłu.... życzę powodzenia w ustalaniu usterki.


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 10 października 2011, 09:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Sinner napisał(a):
Na idealnie równej, prostej drodze i jadąc na wprost kierownica jest prosto przez pewien czas, jednak po dłuższym czasie auto próbuje uciekać w obie strony
Od pewnego czasu mam podobne objawy w e36, mam wrażenie jakby przód uciekał w obie strony, a tył za nim. Trzy lata temu robiony był cały przód oprócz amorków i mocowania górnego. Wybity mam napewno łącznik stabilizatora, ale on nie oddziałuje na prace zawieszenia jadąc prosto na równej drodze. Sprawdzając luz ukł. kierowniczego na postoju koła reagują równo z kierownicą, namacalnie sprawdzałem krzyżak, łącznik kolumny, końcówki i jest sztywno. Tulejki na wahaczu nowe z m3 symetryczne, sworznie sztyne, amortyzatory i sprężyny mam utwardzone i obniżone, nie ma efektu bujania autem, tylko przodem jadąc powyżej 100km/h :dobani:

Może to być wina górnego mocowania przedniego amora? Przy toczeniu się auta i dohamowaniu wydają "gumowe" dźwięki. Nie wykluczyłem jeszcze magla.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 10 października 2011, 10:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Ja jutro jadę na sprawdzenie całej geometrii, ale wcześniej powiem mechanikowi, żeby sprawdził wszystkie tulejki tylnego zawieszenia. Jak tulejki będą OK, to robię geometrię i napiszę, czy coś się poprawiło. Jak tulejki będą do wymiany, to je wymienię i wtedy zrobię geometrię.
Przód jest chyba OK, bo amortyzatory mają po 77%, oba wahacze + tulejki pływające wymienione...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 13 października 2011, 21:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Byłem, sprawdzono mi zawiechę: przód i tył na szarpakach (tył na szarpakach dla cieżarówek) i podobno nie ma się do czego przyczepić, zawiecha jest w porządku. Zrobiłem więc całą geometrię (przód i tył), ale praktycznie nie ma żadnej poprawy.
Ale jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała: Jak wymieniałem tylne tuleje przedniego wahacza, to załozyłem obie Febi Bilstein F18687/F18688, ale wymieniłem tylko jeden wahacz. Potem przy wymianie drugiego wahacza (ledwo się już kupy trzymał) kazano mi również wymienić jego tuleję tylną i wymieniłem tylko sam środek na Meyle 300 311 2919/HD. Więc w tej chwili obie tuleje mam inne. Jak nacisnę nogą przednie koła, to koło z tulejką Febi Bilstein jakby bardziej się cofało... Czy ktoś wie, czy te tuleje przypadkiem, nie mają innej twardości? I czy tu właśnie nie jest przyczyna tego całego "bujania"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 16 października 2011, 21:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Drążę temat dalej. Tak, czy owak, drugi wkład tulejki też wymienię, i zastanawiam się jeszcze nad wymianą amortyzatorów z przodu, chociaż obecne rzekomo mają po 77%, ale to jakieś "no name" są...
Wpisałem ostatnie 7 liter i cyfr z VINu na stronie RealOEM i wg podanego tam numeru amortyzatora powinienem założyć Meyle?? Podobno na pierwszy montaż szły albo Sachs, albo Bilstein, skąd więc po wpisaniu numeru części w necie pojawia mi się Meyle?

Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jakie omory na przód powinienem założyć do seryjnej wersji E46 320d, 98r? Z tyłu obecnie mam gazowe Sachs 556 882.


Będę wdzięczny z pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 16 października 2011, 23:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 166
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E 46
Kod silnika: M52 B25 TU
Garaż: [URL=http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045med.jpg[/IMG][/URL]
Sinner, pojawia ci się Meyle bo użyta wersja TecDoc(program doboru zamienników) tak krosuje, u innych dostwaców może krosować innych producentów, moja wersja krosuje nr ori na Sachs,a, Monroe, KYB, Meyle, Bilstein. Ale jak chcesz dobrze jeździć zakładaj Sachs'a albo Bilstein'a.

_________________
schadook
[img][IMG]http://images68.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/394/c2ca9fa668c32045m.jpg[/img][/img]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 17 października 2011, 09:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Sachs to ok. 390 PLN (Allegro), Bilstein ok 280 PLN (Allegro). Taniej założyć Bilsteina, pytanie czy będzie to dobrze "grało" z Sachsem z tyłu? Poza tym, jak z tyłu są gazowe, to z przodu również takie powinny być?

P.S. Czytałem na forum o Bilsteinach B4, B6, B8 - czym one się różnią? One są olejowe, olejowo-gazowe, czy gazowe? Który z nich (jeśli nie Sachs) założyć do seryjnego zawieszenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 17 października 2011, 10:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Bilstein B4 będzie najlepszym wyborem, z obecnie dostępnych seryjnych.
Czym się różnią - w skrócie :
B4 - standardowy, seryjny amor
B6 - o sportowej charakterystyce, utwardzony dla lepszego trzymania auta przy pokonywaniu większych łuków... itp, ale NIE przeznaczony do aut o obniżonym zawieszeniu.
B8 - amor do aut o obnizonym zawieszeniu, i sportowej charakterystyce.

Są jeszcze B12 :cool: ale jak chcesz normalny to B4 w zupełności wystarczy. :)

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 17 października 2011, 15:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Okazało się, że te, które mam z przodu to amortyzatory firmy AL-KO. Jak się one mają do Sachsa?

Jak poznać, które amory Bilsteina są B4, a które B6? Patrzyłem na Allegro i nie zauważyłem, żeby były ktoś podawał to oznaczenie B4 lub B6.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 17 października 2011, 16:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Na pudełku jest, bo chyba nie zamierzasz kupować używek ! :przestraszony:
B8 są żółte i nie wiem też czy nie B6

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 17 października 2011, 16:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 105
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: E46 320d 98r
Kod silnika: M47
Spoko :)

Używek na pewno nie kupię. Jak się zdecyduję na wymianę, to kupię albo Sachs, albo Bilsteina B4. Pytanie tylko, czy to te przednie amortyzatory ALKO są odpowiedzialne za to przechylanie się auta w zakrętach i kołysanie na boki... Nie chciałbym wydać na amory 600 - 800 PLN + wymiana i mieć dalej to samo, czyli "ponton".

Dzisiaj jechałem, brata Golfem IV TDI i na tej drodze, na której moja Bejca lata jak szmata po całej drodze, to w Golfie mogłem nawet kierownicę puścić i auto jechało prosto i stabilnie (opony były również 205)... :mur:

Może faktycznie te amory ALKO mają jakąś inną charakterystykę niż te, które są dedykowane do BMW i mimo, że mają ok. 77%, to w tym aucie nie działają?

Mam jeszze dwa pytanka:
1. Bistein B4 są olejowo-gazowe, czy gazowe? (różnie podają na Allegro)
2. Jaka jest różnica między olejowo-gazowym a gazowym? Te drugie są twardsze i auto jest sztywniejsze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Bujanie auta na boki
PostNapisane: 26 marca 2018, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Witam Jesli moje przykre doświadczenie komuś pomoże to powiem ze w moim przypadku. 320d 150KM 310tys przebieg...

w moim aucie miałem nie duzy luz na maglownicy ale jeździłem tak długo.
ostatnio kupiłem 2 tylne opony zimowe 205/55 R16 94 H tylko na TYŁ.

moja żona zaczeła jezdzić i mi mowila ze coraz gorzej sie jeździ tym autem jest jakis niestabilny..

byłem na stacji diagnastycznej powiedzieli ze mam do wymiany drązej kierowniczy i sworzeń wahacza.
no ele potem okazalo sie ze wahacz wymienilem ale niepotrzebnie bo był OK a luzu na drążkach brak i padło na luz na maglownicy.... więc:

-zregenerowałem maglownice.... ok. 1500zl
- wahacz ok 400zl.
-zrobiłem geometrie.
potem nie było poprawy. jeździłem 2 razy na reklamacje MAGLA ale niby wszystko OK.
potem jeszcze na 2 inne stacje diagnostyczne ktore nie znalazły przyczyny kołysania sprawdzali luzy na wszystkich tylnych tulejach było w normie.
-wymieniłem Amortyzatory poduszki TYŁ..


dalej nie ma poprawy totalna masakra... jezdzilem od mechanikow do mechanikow. nikt nie wiedzial co jest... nawet jeden sie przejechał autem to gdy zrobił nagły manewr zmiany pasa i powrotu na niego przy predkosci ok 100km/h ...poczym .zaczely wlaczac sie ABSy kontrola trakcji... oczywiscie nawierzchnia równa i sucha (Obwodnica). Stwierdził ze auto zachowuje się niebezpiecznie, utrzymanie auta w lini prostej to WALKA! odczuwalne jak by tył nie mial amortyzatorów.

-zamówiłem nawet oryginalny SPRZĘGACZ czyli Przegub wchodzący do magla i w kolumne kierwoniczą.. z myslą ze to ta przyczyna
-ok. 250zl nowa z ASO BMW
dalej nie ma poprawy..:(

przeczytałem (cały internet) poczym przyszło mi dogłowy zeby zmienic dwie... tylne opony na moje letnie które miałem w piwnicy.. przy czym jedna miala cisnienie 2.0 BAr druga 2.4BAR... przejechalem sie zaledwie 2 kilometry.. NAGLE... czułem ze auto jedzie stabilnie.. dopompowałem opony tylne do 2.6 BAR i wyjechalem na obwodnice robilem agresywne manewry a auto sztywne i stabilne jak w dniu wyjazdu z FABRYKI!!!!! no i nie wiem co mam o tym wszsytkim myśleć ... poprostu mi kopara opadła... opony kupione zimowe to 94H na mojej tabliczce sa opony 91H lub 91V ewentualnie 92 indeks nośności

czy ktos mógłby wytłumaczyć jak to wszystko możliwe ?????? czemu opony maja takie znaczenie... ? chyba ze trafiły mi się nowe trefne opony ktore mozse reklamowac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL