BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 16:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 10 października 2011, 17:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Pomogło :) po zastosowaniu nafty teraz na 5-tym cylindrze z 8.2 wychodzi 10.1 czyli coś tam się przepłukało :)

No i teraz mam pytanko
Skoro zebrał się nagar na pierścionkach to pewno w silniku jest go więcej, co powiecie na to aby przeprowadzić płukanie silnika i zmienić oleju na syntetyczny?

Trochę się naczytałem o rozszczelniających się silnikach po takiej operacji ale cóż takie życie, bardziej się martwię o to czy silnik w ogóle przeżyje czy dostanie jakiś luzów czy coś, jakby zaczął przeciekać to jestem w stanie przeznaczyć jakieś 3000zł na naprawę ale czy warto pakować się w takie bagno ?

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 10 października 2011, 18:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
Ja miałem półsyntetyk. Zrobiłem płukanke liqui molly i od razu valvoline max life 5w40 i smiga. Przecieków nie ma, od wymiany oleju mija prawie pół roku i nic nie ubyło :)
jak jesteś pewny silnika to płucz bezproblemowo
Za 3tys. to ty możesz sobie zafundowac remont silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 10 października 2011, 18:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
adiwaw89 napisał(a):
jak jesteś pewny silnika to płucz bezproblemowo

Nie jestem pewny, autko mam pół roku i nie wiem czego mam się po nim spodziewać ale płukanka mnie korci tylko interesuje mnie jakie mogą być negatywne skutki, czy nie skończy się właśnie na generalnym remoncie.

A wracając do tematu to urwało kolejną 1s do 100km/h i teraz jest w granicy 9 :)
Podsumowując:
na początku było 13s do 100
-Czyszczenie przepływki 12s
-wymiana czujnika wałka 10s
-po przywróceniu kompresji na 5tym cylindrze jest 9s

Dodam że na komputerze nie wywala już błędów, resetowanie komputera po jeździe na lpg i nie włączanie owej instalacji nic nie daje, kat jest drożny

No i co dalej aby zbliżyć się do katalogowego 7.5 ?? :niepewny: bo 9 w motorku 2.8 to tak nie ładnie jakoś wygląda :zalamany:

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 10 października 2011, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak kupilem swoja 2.8 to od razu plukanka LM i Valvo 5w40. Brak negatywnych skutkow, druga wymiana po 3 m-cach byla juz bez plukanki, ten sam olej. Pobor oliwy tak maly, ze nie dolewam miedzy wymianami. Nie wiem co bylo lane wczesniej, ale byl brzydki osad na korku, choc bez tragedii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 25 października 2011, 21:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Odgrzewam temat z pytaniem ile sond powinno mieć moje autko (m52b28 z 96')? znalazłem tylko jedną zaraz przed katem, na kolektorach wylotowych mam miejsce na sondy ale zamiast ich są wkręcone śruby ? No i jak można sprawdzić czy sonda jest ok bo zauważyłem że spalanie oscyluje w granicy 20l /100km :rotfl: dodam że filtr i świece są ok a może na przepływke postawić?
Kostek napisał(a):
sprawdzałem też przepływke poprzez odłączanie jej podczas pracy silnika, kiedy nie dodaje gazu i odłączam nic się nie dzieje podczas podłączania troszkę traci obrotów i po chwili wraca do normalnych wartości, natomiast jak odłączę przepływomierz podczas dodawania gazu to momentalnie silnik gaśnie

tak ma być ?
Na kompie nic nie wywala

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 26 października 2011, 07:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
W kolektorach wylotowych powinny byc dwie. Kupuj ntk lub bosch, obydwie w cenie ok 370zl za szt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 26 października 2011, 15:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
A gdzie je podpiąć ?? i czy na pewno mają być bo na http://www.bmwfans.info są opcje że zamiast sond są wkręcone zaślepki ? (nr zaślepki 11 62 1 437 517 a nazywa się "Korek gwintowany z ringiem M18X1,5") więc dlatego pytam czy powinny być tam sondy

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 26 października 2011, 16:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Wtyczki powinny byc pod oslona miedzy kolektorem a cewkami (mocowana na 2 sruby). Wtyczki 4 pinowe, jedna w polowie silnika, druga od strony szyby.

Co do tego czy powinny byc sady czy nie, to najlepiej zadzwon do aso i podaj vin, powiedz ze chcesz kupic ale nie masz pewnosci. Jesli jednak byly tam sruby takie z zelazniaka, to raczej nie jest to robota fabryki :P Tym bardziej ze masz instalacje gazowa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 26 października 2011, 20:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Znalazłem te sondy po prostu trzabyło łeb głębiej wsadzić i wytężyć wzrok bo ledwo je widać :wstyd: no i teraz jak to sprawdzić bo mimo iż błędów na kompie nie ma to czytałem że czasami nie pokazuje że jest walnięte coś z tymi sondami.

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 27 października 2011, 05:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
w stagu np bardzo ladnie widac czy sonda pracuje. W inpie chyba tez sprawdzisz, ale nie probowalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 27 października 2011, 17:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kyokushin napisał(a):
KamillO napisał(a):
Z tym, że fabryczne 528i schodzi poniżej 7sek do setki to trochę nie wierzę


Akurat mnie to nie martwi wcale :D Ja to mam na filmie. Podobnych filmików jest masa, a zdrowemu 540i to bliżej 6s, nawet na kartce ma 6.2s man, ale power 4.4 jest dopiero od 100 a nie do 100, ale nie o tym temat. Tu odsyłam do Franka i jego filmografii.
Katalogowo 528i ma 7.5, ale żeby mieć te 7.5 to trzeba chyba mieć jakiś zapłon opóźniony albo auto opóźnione, przynajmniej takie mam spostrzeżenia po jeździe moją poprzednią 528i, zejście do 7s nie stanowiło większego problemu.


Kyo rozjeb... system tym filmem :rotfl: Jego jakoś jest tak świetna że równie dobrze by go można pokazywać jako dowód na istnienie Yeti :rotfl:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 27 października 2011, 17:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
No wiem że gowniana jakośc, ale taki tel wtedy mialem, nic nie poradze, w kazdym razie czas widac. Zresztą, yeti nikt nie widział a każdy kto twierdzi ze film to fake, ma ode mnie siarczystego kopa w dupe. Yeti w dupe nie kopie :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy
PostNapisane: 7 grudnia 2011, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Odgrzewam temat pojawiły się dwa błędy :
202 fuel trim limit bank 1
203 fuel trim limit bank 2
mniej więcej tak to wygląda:

Obrazek

Czy to jest błąd sond lambda w pierwszym i drugim rzędzie ?

Drugie coś dziwnego to wykrzykniki przy dwóch wartościach jak to rozumieć ?? zaznaczam że w aucie jest podtlenek LPG

Obrazek

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy - nowe wieści str 2
PostNapisane: 7 grudnia 2011, 12:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
jesli chodzi o te bledy pojawiaja sie czesto przy padnieciu sondy lambda albo niewlasciwemu ustawieniu instalacji gazowej i wtedy tez sondy glupieja. jesli chodzi o wykrzykniki przy przy wartosciach to jest to prawidlowe. pierwszy to jest ilosc pobieranego powietrza całkowita a druga ilosc pobieranego powietrza przez silnik krokowy. silnik zapewne chodzi na wolnych obrotach jak robiles fote


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 528i w poszukiwaniu utraconej mocy - nowe wieści str 2
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 17:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
ruti napisał(a):
sondy lambda albo niewlasciwemu ustawieniu instalacji gazowej

no to tak jak Kostek, myślałem ja bym zaczoł od ustawienia porawnie gazu a pózniej dopiero sondy :]

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL