BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 2 listopada 2011, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam wszystkich

Zostałem posiadaczem BMW 320d 150 KM (wcześniej była Laguna II 1.9dci 120 KM) i niestety tak jak dużo osób mam problem z brakiem mocy.
Czytając wszelkie posty na ten temat i stosowaniu się do wskazówek kolegów niestety nie uzyskałem żadnej poprawy więc zostaje chyba zakup nowej przepływki, ale zacznę od początku;
Zakupiłem interfejs, może niezbyt profesjonalny (koszt 60 zł), ale chyba w miarę pokazujący realne dane w inpie (DIS-a uruchomiłem, ale mój notebok ma za słabe parametry i strasznie to mozolnie działało-VMware prawie go zawieszał).

Proszę oto kilka fotek z testowania mojej buni;
1.Fotka przepływki;
Obrazek
2.Wkład przepływki z kanałem przelotowym (gdzie można wiercic dziurkę),z lusterkiem nad nim i jakimś oporniczkiem czy czymś takim z boku;
Obrazek
3.Identyfikacja;
Obrazek
4.Informacja;
Obrazek
5.Zaslepiona 1/2 otworu dolnego, 3000 obr, pedal podloga, ekonomizer max na 14;
Obrazek
6.Zaslepiony prawie całkowicie dolny otwor;
Obrazek
7.Zaslepiony prawie całkowicie dolny otwor- szarpanie podczas przyśpieszania;
Obrazek
8.Zaslepione 1/2 lusterka, 3000 obr,pedał podloga, ekonomizer max na 14;
Obrazek
9. Błędy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wcześniej przeglądnąłem EGR, sprawdziłem wężyki podciśnieniowe, przeczyściłem filterki na elektrozaworkach, sprawdziłem filtr powietrza (robiłem nawet próbę bez niego), umyłem benzyną extrakcyjną przepływkę a także zrobiłem w nim otwór około 4mm.
Nic to nie pomogło, dodam, że pomiary były robione z zaklejonym otworem(tym 4mm)
Jedynie podczas jazdy z góry np na 2 biegu i puszczonym pedale gazu parametry ECU sa zgodne z tymi z czujników.
Jeszcze jedno dodam, że jak delikatnie wciskam pedał gazu ( nie w podłogę) podczas przyśpieszania, to jakos lepiej przyśpiesza, ale takze to nie jest to, co powinne być.

Jeszcze jedno pytanie mnie nurtujące
Mam możliwość kupić nowe przepływki;
Bosch- 520 zł (troche kiepsko z kasą), Meyle-350 zł, QAP- 300 zł, Mager 180 zł---czy takie zamienniki wchodza w grę, może ktoś miał z nimi do czynienia i czy te przepływki trzeba adaptować ?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 2 listopada 2011, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 1522
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 90 325i,Z 3 1.9i
Też miałem problemy z mocą na przepływkach Boscha.Teraz mam pierburga i śmigam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 2 listopada 2011, 22:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Wtam

Pierburg jest zamiennikiem Boscha więc trzeba go adaptować, czy obejdzie się bez ??
Dodam, że autko jest z 2002r i ma zamontowany Bosch 0 928 400 468


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 3 listopada 2011, 11:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Czyszczenie zaworków nie zawsze pomaga i trzeba załozyc nowe.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 3 listopada 2011, 19:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 1522
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 90 325i,Z 3 1.9i
asqares napisał(a):
Pierburg jest zamiennikiem Boscha więc trzeba go adaptować, czy obejdzie się bez ??

No niestety,ale trzeba trzeba adaptować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 5 listopada 2011, 14:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam

Dziekuję za odpowiedzi i mam jeszcze jedno pytanko;( moja przepływka to 0 928 400 468))

Czy dobrze rozumuję ????
1....0 928 400 527 trzeba adaptować
2....0 928 400 468 nie trzeba adaptować


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 9 listopada 2011, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam

Sprawdziłem u gościa 2 przepływki - 0 928 400 468 i nic sie nie zmieniało.

Dodatkowo teraz jak jest zimny silnik (po 20 sekund pracy ) to słabnie jeszcze bardziej. podpiąłem inpę i mam błedy na 2 świecach żarowych i coś z ciśnieniem paliwa wyskakuje cały czas (badanie po przyjechaniu do domu z pracy)
Obrazek

Co to może oznaczać ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 9 listopada 2011, 23:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
asqares, i tej 527 i 468 nie trzeba adaptowac. 527 to jest poprostu nowa wersja 468... tej już nigdzie niekupisz, ona wychodzi tylko w nowych numerach.

treba adaptować jak miałeś końcówke 314.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 10 listopada 2011, 16:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam

Dzięki Tomek-E46 za odpowiedź

A co z tym moim ciśnieniem, może to ma wpływ na brak mocy ??, czy nikt nie potrafi na to odpowiedzieć, nie wierzę.
Jeżeli jest to możliwe, to;
1.Proszę o jakieś skazówki jak się do tego zabrać,
może sprawdzenia jakichś podzespołów typu pompa, jakiś regulator, czy coś jeszcze innego
2.Gdzie się się dany element znajduje.
Dodam jeszcze, że po włączeniu zapłonu słychać lekkie brzęczenie z tyłu samochodu (chyba pompa w baku) około 40-50 sekund
3. Czy to przypadkiem nie jest za długi czaś ????

Pozdrawiam i oczywiście z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 10 listopada 2011, 18:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Kolego prosty test na pompę paliwa... odepnij czujnik od filtra paliwa (ten od góry wpięty) i przejedź się. Oczywiście na zegarach wyskoczy błąd świec, ale się nie przejmuj. Jak różnica będzie wielka na + to masz coś nie halo z pompą. Jak różnicy nie będzie to szukamy dalej...

Zaczynaj od prostych rzeczy bo wymieniać to możesz cały silnik a na końcu kat pozostanie zapchany ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 16 listopada 2011, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam
mengenregelventil Zawory sterujące przepływem

Niestety odpięcie nic nie pomogło, czyżby nikt nie miał takiego błędu ?? lub nie potrafił żadnej wskazówki podać, co jeszcze można sprawdzić i jakim sposobem. ???
Czyżby wyglądało na to, że pozostaje tylko serwis ASO ??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 16 listopada 2011, 21:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Ktoś na forum pisał że próbował wszystkiego... zmieniał przepływki, filtry, elektrozaworki na nowe i dalej nic nie pomagało. Aż pojechał do ASO i mu wgrali nowy program do ECU (kosztowało to podomno ~700zł)

Może warto pomyśleć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 16 listopada 2011, 22:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
asqares, jeżeli problemy z ciśnieniem paliwa to najpierw zobacz sobie na filtr paliwa, wezyki paliwowe a poźniej kombinuj dalej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 16 listopada 2011, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam ponownie

Jeszcze dwa pytanka;
1.Czy jest możliwe, aby ten błąd dotyczył regulatora ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia ??, bo odłączyłem wtyczkę i nadal jest bez zmian, żadnei różnicy w pracy i dalej tylko ten sam błąd wyświetla.
2. Czy powinno być jakieś napięcie podczas pracy silnika na tej wtyczce.???

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 17 listopada 2011, 17:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam ponownie

Jeszcze 3 pytanka;
1.Czy jest możliwe, aby ten błąd dotyczył regulatora ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia ??, bo odłączyłem wtyczkę i nadal jest bez zmian, żadnei różnicy w pracy i dalej tylko ten sam błąd wyświetla.
2.Czy to jest regulator czy czujnik ??
pozycja nr 2 w http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AZ12&mospid=47635&btnr=13_0958&hg=13&fg=15

3.Czy powinno być jakieś napięcie podczas pracy silnika na tej wtyczce i jak go zmierzyć.???

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 17 listopada 2011, 20:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 54
Posty: 1522
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: E 90 325i,Z 3 1.9i
beciak napisał(a):
Ktoś na forum pisał że próbował wszystkiego... zmieniał przepływki, filtry, elektrozaworki na nowe i dalej nic nie pomagało. Aż pojechał do ASO i mu wgrali nowy program do ECU (kosztowało to podomno ~700zł)

Może warto pomyśleć?

To właśnie ja pisałem :) Tak jak wyżej napisano,ASO dopiero mi pomogło,koszt ok.680 zł i śmigam już parę miechów bez problemów.A już się chciałem diesla pozbyć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 19 listopada 2011, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam

Zgadza się, najlepiej jest pojechać do ASO, tylko z tą kasą trochę przesadzają ( jeszcze żeby człowiek wiedział, że zmienią ten program i będzie git to jeszcze by się pokusił), a z drugiej strony, lubię poznać zasadę działania swojego samochódu.

Dziwę się tylko jednemu (czy tylko u mnie taki błąd wystąpił??)
mengenregelventil , chyba Zawor sterujący przepływem (choć tłumaczenie może być inne) i nikt nie potrafi wskazać który to może być ??

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 20 listopada 2011, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam
Problem rozwiązany i ............."MOC WSTĄPIŁA W BUNIE"

Przy okazji poznałem trochę budowę i zasadę pracy samochodu.


Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 20 listopada 2011, 22:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47TU
To napisz jaka była przyczyna bo komuś może się kiedyś przydać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E 46 320d 150 KM Dziwny brak mocy
PostNapisane: 7 grudnia 2011, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Moje BMW: 320d E46 150 KM
Kod silnika: M47N
Witam

Przepraszam, że dopiero teraz piszę;
U mnie przyczyną była podmiana przez jakiegoś pseudo-mechaniora wtyczek na regulatorze ciśnienia na pompie CR i na alternatorze. Na szczęście nie weszły mu do końca i nie narobiło maniany w samochodzie.
Wtyczki i gniazda są zabezpieczone przed głupotą ludzką.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL