BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 19 lutego 2012, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Witam,

Od pewnego czasu zastanawiam się nad zakupem auta do jazdy na codzień do pracy i w trasy.
Po prostu tak zwanego "dupowozu" :) Mój wybór padnie chyba na któreś z BMW.

Moje pytanie nie dotyczy jednak wyłącznie kosztów utrzymania bo te jak czytałem na waszym
forum są powiedzmy do przyjęcia. Bardziej zależy mi na czasie straconym w warsztatach, auto
ma być sprawne maksymalnie często jak jest mi to potrzebne. Budżet jaki chcę przeznaczyć na
samochód to 20000 PLN. Jak często Wasze auta zawodziły uniemożliwiając dalszą jazdę ?

Chodzi mi o E38 728, 735, 740 lub E39 530d, 535, 540.

Nie jestem mechanikiem i wszelkie naprawy będę zlecał warsztatowi jednak nie mogę sobie pozwolić
na kapryśne auto ponieważ drugi samochód, który posiadam jest wyłacznie do zabawy i jazda nim
w trasy jest wyjątkowo nie opłacalna. Także, BMW ma pełnić rolę auta na codzień.

Z góry dzięki za pomoc :)

_________________
BMW E39 535i 249KM
SAAB 900NG EVO @417KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 19 lutego 2012, 09:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Napisz ile jezdzisz. Najmniej klopotliwy silnik to 2.8. Najtansze nadwosie to sedan w przypadku e39. Jak chcesz zeby sie nie psula to szukaj bez egzotycznego wypasu. Warto unikac servotronic, nivo, zawieszenia m-technic. Automat takze jest kosztowniejszy niz manual. Duze kola sa drozsze niz male.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 19 lutego 2012, 10:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Nie wiem czy to dobry pomysł pachanie w nastoletnie bmw na wypasie, przy takich założeniach... Jeżeli już, to jak ded mówi: jakieś 2.8 w manualu, bez zbędnego wypasu.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 19 lutego 2012, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 10
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Właśnie dochodzą do wniosku, że pchanie się w e38 nie ma większego sensu.
Skupmy się na E39. Rocznie robię pod 30k w tym jakiś wymagający wyjazd na wakacje.

_________________
BMW E39 535i 249KM
SAAB 900NG EVO @417KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 19 lutego 2012, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
ded napisał(a):
zawieszenia m-technic.
Co w m-techniku psuje się częściej/szybciej niż w zwykłym zawiasie?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 19 lutego 2012, 23:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
podol, amor jest drozszy- troche z rozpedu napisalem ale warto to wiedziec. Mozna tez bylo spotkac amory EDC- tanie nie sa.

Nie przekreslalbym e38. Sam smigam piatka ale tylko dlatego ze potrzebowalem nadwozia kombi. 7ka to auto sporo wygodniejsze, ceny spadaja bardzo mocno. Silnik 2.8 to najslabsza benzynowa jednostka w nich montowana ale niemal 200 koni jakos tam sie odpycha ;) Nie najlatwiej bedzie znalezc w manualu, wiekszosc ma automaty. Wiele czesci jest zamiennych z e39, jak sie dobrze przyjrzec to te auta sa bardzo podobne. 7ka spali troche wiecej, ale roznica ok 300 kg to nie tragedia- i tak malo nie wazy. Usterki wyposazenia- wiadomo im tego wiecej tym wieksza szansa ze sie posypie ale nie dramatyzujmy. Jesli mialbym wybierac pomiedzy 5 sedan a 7 to wybralbym 7 najlepiej w longu :)

Z wad to jak dla mnie wlasnie dominujace automaty i fakt, ze do nawet okazjonalnego powsciekania sie to auto sie nie nadaje. Spokojna jazda jak najbardziej, ale juz nawet maly drift tak nie wychodzi...

e39 jest dluzej produkowana ale w tej kasie to raczej przedlift- ma on swoje zalety- naprawialny wentylator klimy, tansze reflektory itp. Piatka jest wizualnie mlodsza od 7ki, w modelach z poczatku produkcji zwykle wielkiego wypasu nie ma ale roznie sie trafia. Hamulce, zawias, elementy elektroniki i niemal cala eksploatacja jest taka sam lub kosztuje tak samo/bardzo podobnie co w 5er. Kombi jest niezwykle praktyczny ale wersja z nivo bedzie kosztowala wiecej w serwisie. Bardziej tez bardziej slychac prace tylnego zawieszenia.

W piatce przed liftem wystepowaly silniki m52 w wersji z jednym vanosem (m52b28) i z podwojnym (m52tub28). Lift silnikow byl we wrzesniu 98 roku i szly juz tylko z podwojnym a po 2000r ten silnik zastapil 3.0i o oznaczeniu m54. Obydwa silniki 2.8 sa bardzo udane. Nieco tanszy w serwisie bedzie m52 (2 lambdy zamiast 4, do dostania sam wklad termostatu i kilka innych dupereli), wersja TU, ktorej blizej do m54 bedzie deko oszczedniejsza i bardziej elastyczna. Bez roznicy ktora wezmiesz obydwie sa super.

Silniki sa raczej pancerne, jak nikt auta nie upalal albo nie przegrzal to nic sie nie dzieje. Warto sprawdzic zawias, amory, opony. Kosztuje sporo w stosunku do ceny zakupu. Nadwozie dobrze sie trzyma, choc warto poszukac korozji na progach, rantach drzwi, tylnej klapie i przy uszczelkach. Sprawdz dzialanie elektryki, podnosnikow szyb, wentylatora klimy. Uklad chlodzenia potrafi sprawiac problemy- warto sprawdzic stan visco i czy chlodnica nie cieknie- akurat jest calkiem tania.

BMW to bardzo dobre i na tle konkurentow w swojej klasie a tym bardziej w grupie cenowej jest na prawde rewelacyjne. Duze auto- w przypadku 7ki wrecz limuzyna, o klasycznym wygladzie, ktore ma fajne osiagi, jest dosc ekonomiczne i rewelacyjnie sie prowadzi. Ja przyznam szczerze ze nastepca mojej piatki szybko sie nie znajdzie bo za cos lepszego po prostu trzeba dac walizke kasiory.

Kupuj zdrowe auto bez gazu, podlacz inpe przed zakupem i przy Twoim przebiegu zagazuj u jednego z forumowych gazownikow. Nie wiele jest aut, ktore dadza Ci tyle radosci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 20 lutego 2012, 07:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
ded, to że jest droższe to fakt, ale nie ma to nic wspólnego z tym czy się częściej psuje czy nie, wszystko zależy od użytkowania. Ja bym nie tragizował z tym m-technikiem. Poza tym ceny nie są aż tak wygórowane, amory można dostać za około 500/szt. Sachsa.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 21 lutego 2012, 10:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Nie tragizuje tylko zwracam uwage na podwyzszony koszt czesci nietypowej. Kolega sam sobie przekalkule. Z ciekawosci sprawdzilem.

Amor przod z m-tech
sachs 566zl

Normalny przod
sachs 440
bilstein 391

tyl mtech
sachs 504

tyl normalny
sachs 408
bilstein 321

Tragedii nie ma ale w zwyklym zawiasie mozna dostac bardzo dobrego bilsteina i tu roznica robi sie juz wyrazna. Podstawa to rozkodowac vin, bo czesto okazuje sie ze nie warto jechac ogladac :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 21 lutego 2012, 11:06 
Ile razy zmienia się amortyzatory? Trzymanie auta na zawiasie M pakietowym jest nieporównywanie lepsze niż na zwykłym.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 22 lutego 2012, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2287
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Jest: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144663&start=0

Było: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82221
Cytuj:
Ile razy zmienia się amortyzatory? Trzymanie auta na zawiasie M pakietowym jest nieporównywanie lepsze niż na zwykłym.

No właśnie! 777, czy to nie rybik ze zmienionym nickiem, bo tak się ostatnio zastanawiałem gdzie się podział ten "Pan" co mnie zawsze uprzedzał pisząc "zdjęcie dziewczyny" :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ubiq, myśle że takie e39 z silnikiem 2,8 będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Po pierwsze w założonym budżecie powinieneś znaleźć warty uwagi egzemplarz, a po drugie jak kupisz zadbany to nie powinien przysporzyć częstych, mało oczekiwanych, a co za tym idzie czasochłonny napraw. Jeżeli mamy do czynienia z takim zadbanym M52 B28 i będziemy normalne części eksploatacyjne wymieniali na czas to auto mile zaskoczy. Odwdzięczy się bezawaryjnością. A jak już to mogą wyskoczyć małe awarie, szybkie do usunięcia i wcale nie kosztowne, typu; uszkodzony czujnik poł. wałka.

_________________
KLIK-->> ZAPRASZAM DO KOMENTOWANIA- MOJE 330Ci CABRIO

"Typer EURO 2012 -II miejsce"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 22 lutego 2012, 21:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja poznalem po tym, ze nie wyswietlaly mi sie jego posty :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 27 grudnia 2013, 22:01 
wiec Panowie reansumujac waszym zdaniem na jazde do pracy 60 km tam i spowrotem lepszym wyborem jest 7er czy 5er? ;)
Bo tez sie zastanawiam ;)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 00:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Zależy ile masz pieniędzy :P Oba auta są drogie w serwisowaniu jeżeli zdarzy się awaria. Jednak nigdy nie zdarzyło mi się żeby moje E39 mnie zawiodło i nie odpaliło czy rozkraczyło się na drodze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 28 grudnia 2013, 00:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
m-driver, widziałem Twój poprzedni temat,nawet miałem coś napisać o 740i6g, ale Bobby był szybszy i zablokował temat :rotfl:

Bierz 528i + lpg :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 9 stycznia 2014, 19:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Sikora napisał(a):
Bierz 528i + lpg :)


Jak LPG to niech chociaż będzie jakieś V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 9 stycznia 2014, 20:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
No tak, przecież mityczne 2.8 nie może być napędzane gazem, bo to złooo!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 9 stycznia 2014, 20:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
też polecałbym 528i+lpg, v8 są drogie w serwisie, no chyba, że koszty nie grają roli i chcesz się cieszyć każdym kilometrem

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 9 stycznia 2014, 22:27 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Sikora napisał(a):
No tak, przecież mityczne 2.8 nie może być napędzane gazem, bo to złooo!


E tam poprostu z V8 szybciej zwróci się instalacja, a frajda o wiele większa

Wojt4S90 czy E39 V8 są aż tak drogie w serwisie w stosunku do 528i ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 26 stycznia 2014, 14:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
To jak juz wspomnieliscie o 528i lpg to się odezwę bo mam takie coś równy rok.
Poza dwoma zmianami oleju to: zmienilem przednie krzywe tarcze, z klockami jakies 860zl, chyba mam teraz do wymiany termostat. Poza tym zmienilem poduszki silnika (jedna sie skonczyla, mechanik powiedzial ze lepiej wymienic obie), odme olejowa bo przebieg przekroczyl 250.000km jakies 500zl, uszczelka dekla glowcy i podstawy filtra oleju, opony sie skonczyly z tylu :) uzywki 250zl, zadnych problemow z jazda czy odpalaniem, nawet nie bralem pod uwage ze mogloby cos mi uniemozliwic jazde.
Autem jezdze codziennie, bylem nim tez w Bułgarii, ma juz ponad 15lat i na pewno go szybko nie bede chcial sprzedac.
M52B28tu + instalacja gazowa prins zalozona w 2011 roku.
Spalanie niskie, przyspieszenie fajne, hamulce po wymianie super.

Podsumowując: koszty utrzymania niskie, stracony czas to w sumie 3dni chyba, ale nie byly to awarie tylko wymiany czesci w jak najdogodniejszym terminie dla mnie.
Auto drogo kupione od turasa ktory bardzo o nie dbal i po kilku miesiacach jazdy mlodszym audi chcial odkupic :cwaniak:

Ogolnie to wole przeplacic za auto ktore jest zadbane, od pasjonata, niz w atrakcyjnej cenie od kogos kto wiecznie zwleka ze zmiana oleju, jak dolewa to niewlasciwy, tankuje na najgorszych stacjach, montuje marne hamulce itd itp Wiem jak moi znajomi maja zmienic olej to jakby trzeba bylo panewki zmieniac, zabieraja sie do tego kupe czasu a pozniej wlewaja jakies badziewie.
Ostatnio kupilem audi ojcu, jak zobaczylem u typa banke po bezmarkowym oleju to od razu go zmienilem. Na szczescie malo jezdzil na tym 15W i silnik chodzi w porzadku, idiota.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] [E39] Koszta utrzyamania, a stracony czas
PostNapisane: 6 maja 2017, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Małopolska
Cześć, to mój pierwszy post, ale mam nadzieję, że zostanę z Wami na dłużej ;)

Kiedyś nie byłem wielbicielem BMW, ale E38 jest po prostu piękne :D Trochę odkopię temat, ale mam podobny problem co autor. Planuje zakup E38 740i za około 25k zł. Po zakupie planuje założyć gaz do jakichś 5k zł. (może STAG lub coś innego). Miesięcznie robię k. 1000km. Głównie dojazd do pracy (obecnie 15-20km. w jedna stronę), raczej jazda mieszana. Bez świateł i zazwyczaj bez korków. Do tego 1-2 razy w miesiącu trasa ~150km. i wakacje poza granice Polski. Spalaniem się nie martwię, bardziej chodzi o koszty utrzymania (bez ubezpieczenia). Jestem w stanie odkładać co miesiąc 500zł. na ewentualne naprawy. Czy jest to kwota wystarczająca przy w miarę zadbanym egzemplarzu? Widziałem gdzieś na forum ankietę, ale wolę zapytać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL