BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 08:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 lutego 2012, 22:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
Roger, mam coś co pewnie na drodze byś chciał wyśmiać...Mondeo 2,0TDCI 115KM..."lekko" dłubniete :hyhy:
większe wtryski (taka hybryda), sprężarka Hybryda GT2056, większy IC...a wydech jeszcze ori z katem ...


Obrazek

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 lutego 2012, 23:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
tylko czekać jak zacznie gubić śrubki :hyhy:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 lutego 2012, 08:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx, w pierwszej kolejności spłyną tłoki :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 lutego 2012, 09:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...widzę że mało wiecie o fordowskich 2,0...to bardziej pancerna jednostka od tdi1,9 :hyhy:

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 lutego 2012, 09:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
heko, widzę, że mało wiesz o 328i :hyhy: żaden diesel nie jest w stanie przekroczyć jego mocy :cwaniak:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 lutego 2012, 11:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
heko napisał(a):
...widzę że mało wiecie o fordowskich 2,0...to bardziej pancerna jednostka od tdi1,9 :hyhy:

Lepsza niż ARL ? Dawaj projekty tego TDCI :rotfl:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 24 lutego 2012, 18:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Od ARLa chyba raczej nie :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 lutego 2012, 15:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
Jak się odnieść do tego filmiku?
Taki przyrost mocy w 318d możliwy????

http://www.youtube.com/watch?v=QQ9wN75aoTk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 lutego 2012, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...po pierwsze to jakiś BDM-owy pokazik, po drugie z seryjnego 115KM wydłubanie 170-ciu kucy i +100Nm samym softem, to nie osiągnięcie.... a ryzyko :hyhy:

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Ostatnio edytowano 27 lutego 2012, 07:50 przez heko, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 lutego 2012, 00:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
kuruś napisał(a):
Jak się odnieść do tego filmiku?
Taki przyrost mocy w 318d możliwy????

http://www.youtube.com/watch?v=QQ9wN75aoTk


Przyrost możliwy, ale jak długo to pojeździ ? Wtryski turbo sprzegło dwumas itd itd.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 lutego 2012, 07:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 893
Lokalizacja: wlkp
Moje BMW: e46
Kod silnika: m57n
I do tego pewnie chmura czarnego dymu po dodaniu gazu...
Tak pytam bo czytałem że to ten sam silnik co 320d, okrojony programowo, a jednak czegoś musiałem nie doczytac...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 lutego 2012, 13:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
heko, Co do Fordów na CR ...
Mam w pracy kolegę , ma bzika na punkcie Forda tak jak ja na punkcie BMW ..Udziela się na ichnich fordowskich forach.
Najpierw miał Mondeo 2.0 130ps potem uparł się na tego 2,2 tdci zrobił program ....taki niezbyt mocny .
Tu wykres:
Obrazek

Powiem że śmigałem jego autem ,odpycha się super . Próbowałem się z nim pociągnąć z rolki i niestety uciekł mi o długość auta. Nie wielka różnica ale KIl był. :rozpacz:
Przypuszczam że przy większych prędkościach nadrobił bym stratę z racji większej mocy ,natomiast na krótkim odcinku z rolki jego wysoki niuton od dołu zrobił swoje. :kwasny:

Tutaj mój wykres z tej samej hamowni.
Obrazek

Oba auta bez dodatkowych modyfikacji z tą różnicą że ja przy tym pomiarze miałem katalizator ,on już nie.Skrzynie biegów szóstki hamowane na 5 biegu prędkość do odcinki taka sama 210 z haczykiem.

Pozdrawiam Krzysiek

Ps. Ford to Ford ale te silniczki CR to całkiem ciekawe mają, dodam jeszcze że widać na wykresie o ile szybciej wstaje jego turbawka . Moc narasta podobnie natomiast moment znacznie szybciej (pomijam fakt wyciętego kata- nie mniej jednak też istotny) ALE widzimy jak zaczyna szybko puchnąć .

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 lutego 2012, 15:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Faktycznie dół TDCI mają o wiele lepszy niż nasze M47N, pewnie podczas jazdy po mieście też jest to dość mocno odczuwalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 lutego 2012, 15:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
dawidd3 napisał(a):
Faktycznie dół TDCI mają o wiele lepszy niż nasze M47N, pewnie podczas jazdy po mieście też jest to dość mocno odczuwalne.


Zalezy chyba od tego jak kto mapy zrobi, ja chciałem aby własnie podciagnać Mi auto na nizszych obrotach, zeby wtedy był wyższy moment i Ciagnie równo od samego dołu. Ponizej wykres mojego kolegi z Fiata Stilo 1,9JTD króry chciał dokładnie tak samo. Jestesmy w pełni zadowoleni. Mało co uzywam teraz pedału gazu.
Obrazek
Obrazek

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 lutego 2012, 16:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...przebieg momentu w tdci jest całkiem inny, ten 2,2 jest i tak bardziej płaski niż w większości 2,0...może nie tyle bardzo puchnie, co z powodu szybkiego i wysokiego wstawania nie jest wstanie się tak utrzymać
...w codziennej jeździe tdci jest bardzo dynamiczne, bo osiąga moc max znacznie wcześniej, w niższych zakresach obr.więc nie trzeba go kręcić, a idzie mocno...tu mam takie 2,2 zobacz jak wcześnie ma już dostępną moc, właściwie od 2800 do 4000obr...i do tego stosunkowo mało palą.
przebieg momentu to nic innego jak prędkość narastania mocy w funkcji obrotów, więc warto obserwować na wykresach wykres mocy...w BMW dzieje się dopiero przy 3800

Obrazek
Shot at 2012-02-27

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 marca 2012, 00:32 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
tomek0503 napisał(a):
dawidd3 napisał(a):
Faktycznie dół TDCI mają o wiele lepszy niż nasze M47N, pewnie podczas jazdy po mieście też jest to dość mocno odczuwalne.


Zalezy chyba od tego jak kto mapy zrobi, ja chciałem aby własnie podciagnać Mi auto na nizszych obrotach, zeby wtedy był wyższy moment i Ciagnie równo od samego dołu. Ponizej wykres mojego kolegi z Fiata Stilo 1,9JTD króry chciał dokładnie tak samo. Jestesmy w pełni zadowoleni. Mało co uzywam teraz pedału gazu.
Obrazek
Obrazek

całkiem ładnie ta Twoja wyszła , ciekawe gdzie robiłeś ... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 marca 2012, 00:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 58
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: ostatnie było Z42.0
Kod silnika: Focus3 ST 2.0 EB 250
...też takie mam, jedna nawet identyczna jak wyżej :)


Obrazek
Obrazek

_________________
Focus 3 ST 2.0 250/320KM
Obrazek
https://www.facebook.com/GCSTuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 marca 2012, 23:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Trochę czasu upłynęło zanim zabrałem się za gtb 1752v ......

Roger-Nysa napisał(a):
Powracając do tematu turbiny.....
Aby obalić teorie w które kiedyś sam wierzyłem !!

Moja wiara cudu nie uczyniła turbina od e90 ani wersji m47tu2 164ps , ani wersji n47 177ps nie wchodzi do e46 320d m47n.
W nowszych silnikach sprężarkę klimy przeniesiono na drugą stronę , w związku z tym pod kolektorem wydechowym zrobiło się dużo miejsca.
Turbina mitsubishi ma wielkie śmigło kompresji więc strona zimna gdyby się chciało włożyć tą turbinę nachodzi na kompresor klimy
Inna sytuacja jest z GT 1752V ta turbina faktycznie fizycznie wchodzi plug and play ale w bmw E60 520D jest ona sterowana elektronicznie .
Nie ma nawet możliwości poprawnego sterowania tą turbiną z wykorzystaniem DDE 5 Z E46 EURO4.
Problem w tym że gt1752v pozycję sterowania łopatkami zmiennej geometrii w tryb ( dmuchaj na ful ) ma w pozycji w której GT1749V ma w pozycji hamuj turbinę . Więc zupełnie odwrotnie. Można by gt 1752v sterować podciśnieniowo ale mieszek z sztangą musiał by być pomiędzy turbiną a blokiem silnika. To jak wiemy nie jest możliwe. Właśnie siedzę w garażu nad sterowaniem pośrednim, bez takiego rozwiązania nie da się sterować tą turbiną.

Naturalnie do m47n w e46 można wsadzić turbinę mitsubishi ale trzeba zrezygnować z klimatyzacji lub przerobić mocowanie sprężarki ,opuścić ją w dół , dobrać nowy pasek i bez dwóch zdań ogarnąć sterowanie nowej turkawki. Jest to pracochłonne i daje niewielkie efekty dlatego nikt jeszcze tego nie zrobił !!!
Jakich efektów możemy się spodziewać.. 1752v szybciej wstaje co za tym idzie krzywa mocy i narastania momentu będzie znacznie ciekawsza auto zacznie"kopać"
Nie od 2000 obrotów tylko od 1750obr, nowa turbina pozwoli w programie podnieść ciśnienie doładowania na wyższych obrotach turbna jest w stanie utrzymać 1,8 bara bez atmosferycznego. Co zaś na seryjnym wtrysku pozwoli przekroczyć nieznacznie 200ps.

Zrobię dzisiaj parę dokładnych zdjęć GT1752V od E60 520D M47TU2 zdejmę wymiary i pokażę w czym problem i jak ewentualnie go ominąć.... choć sam jeszcze jestem w fazie projektowania.

Pozdrawiam Krzysiek



Miłego oglądania , już niebawem będzie w dziale "Zrób to sam " ABC podmiany turbiny w e46 ;)


_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 marca 2012, 00:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Jestem ciekaw czy przybędzie trochę koników :luka:


Gratuluję :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 marca 2012, 01:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
nie wierzę... :hyhy:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL