BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 19:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Majsu, tyle to ja też wiem. ;) Gorzej, bo pompka ABS i różne głupawki zasłaniają i nie widać tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 22:16 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
valdorane napisał(a):
Majsu, tyle to ja też wiem. ;) Gorzej, bo pompka ABS i różne głupawki zasłaniają i nie widać tego.


widac widac.spokojnie.troche gimnastyki i 10 min wolnego czasu i zrobione...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2007, 22:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Musiał bym zobaczyć z góry gdzie to dokładnie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 00:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Proponuję ostrożnie z kasacją luzu na przekładni kierowniczej poprzez śrubę regulacyjną.
To, że jest wyczuwalny luz na przekładni kierowniczej (kierownicy) na zgaszonym silniku to normalne zjawisko, ważne jest jaki jest ten luz po uruchomieniu silnika, kiedy to ciśnienie oleju we wspomaganiu napręża podzespoły w przekładni eleminując wyczuwalny luz na zgaszonym silniku.
Wykonując tą śrubą regulacyjną zbyt duży obrót można doprowadzić do przycinania się przekładni i tym samym oporów w kręceniu kierownicą - także odbijanie kierownicy po manewrze skrętu i wyjściu na prostą.
Po zbyt dużym przekręceniu tą srubą, jej powrót jest już czasem niemożliwy.
Zalecam max, 3/4 obrotu i nie więcej.

A co do luzów wyczuwalnych na kierownicy, proponuję także sprawdzić nakrętkę ściskową na wieloklinie trzpienia kierowniczego. Kierownica ma regulację wysunięcia i aby to zastosowanie mogło funkcjonować to połączenie trzpienia kierowniczego z łącznikiem przed przekładnią kierowniczą jest na rozsuwalnym wieloklinie i często tam tworzy się luz. Nakrętka na klucz 32 służy do wytworzenia ścisku na wieloklinie i tym samym kasację drobnych pukań odzwierciedlających się także w drobnym luzie na kierownicy. Należy jednak pamiętać, że zbyt mocne dokręcenie tej nakrętki może uniemożliwić regulację wysunięcia kierownicy - czasem konieczne jest w tym celu użycia sporej siły, aby ją wysunąć.

Nakrętka ta jest widoczna nad osłoną nad nogami kierowcy pomiędzy pedałami sprzęgła i hamulca, przy ścianie grodziowej z komorą silnika.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 13:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Witam
dziś podjechałem do kumpla i dobraliśmy się do przekładni, dokreciłem o ponad 3/4 obrotu,
wydaje mi się że trochę ciężej się kręci kierą i w zupełności nie wraca na wprost, i tak o 45 stopni trzeba samemu naprostować, ale za to jak pięknie mi się teraz wchodzi w łuki drogi przy predkości powyżej 120 km/h :rotfl: :hyhy:
poniżej fotki dla valdorane


Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 21 lipca 2007, 13:29 przez maxbolo, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 13:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Dzięki wielkie, przyjacielu. Widzę, że dostęp nie jest najłatwiejszy. :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 13:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Nie jest tak najgorzej, trzeba tylko przecisnąć rękę między wężami. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2007, 13:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
Podziękowania dla
Kornelio,
MAJSU_WuWuA
i oczywiście naszego mistrza robertbmw ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 11:15 
:ok:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL