BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 17:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Nieszczelność klimatyzacji - jak wykryć gdzie
PostNapisane: 30 marca 2012, 10:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Witam ucieka mi mniej wiecej 100g czynnika na 10 min.

Całe lato klima była ok była słaba ale była po zimie 0 klimy.

Podczas napełniania wyskoczył problem nie dało się nabić więcej niz 260gr czynnika.

Wyjechałem z tymi 260 gramami i po 10 min z klimy dobiagało syczenie po 20 min klima nie działała.

Po nabiciu klimy po jej włączeniu czuć było w aucie dziwny zapach.

Cały środek deski rozebrałem tak że nagrzewnice mam na zewnątrz schowek wyjęty osłona nad nogami kierowcy zdjęta, świeciliśmy ultrafioletem i nie widać barwnika nigdzie.

Chłodnica od spodu sucha czysta przód nie sprawdzony bo nie zdjąłem zderzaka ale jakby z przodu uciekało to chyba była by na dole mokra świeciło by.

1 Jakim ciśnieniem można nabić układ - chce dać tam ciśnienie by wsłuchać którędy będzie uchodzić
2 Gdzie najczęściej w e46 328 może powstać nieszczelność
3 Czy to może być parownik jeśli nigdzie nie widać wycieku uv
4 Czy to że śmierdzi w środku może wskazywać na parownik ?
5 czy uv wydziela się tylko jak klima włączona- co jeśli już po 10 min układ jest pusty nie załącza się sprężarka czy uv będzie się wydzielać .
6 czy uv wydziela się tylko jak chodzi klima w sensie czy jak auto zgaszone i w tym momencie uciekł mi cały czynnik to czy wydostawał się on z barwnikiem uv

Kto ma pomysł jak znaleźć nieszczelność?


Co jeszcze zauważyłem
to że jadąc z wyłączonym ogrzewaniem (brak możliwości włączenia wszystko odpięte) nagrzewnica się nagrzała czy to oznacza że elektrozawór do wymiany . Dodam że jak jest na max (32) to cisza a jak się da temp tak na 22-24 to cyka.
Ciekawostką jest to że po odpięciu wszystkiego z środka deski (radio klima itd)
zaświeciły kontroli abs asc ręcznego
Przestał działać prędkościomierz
Przestał działać abs(nie sprawdzałem czy to tylko kontrolka)
Przestał działać ekonomizer, wskaźnik paliwa, przejechane km.
Obrotomierz działa.

Maszyna nie wykryła nieszczelności
Jednak po nabiciu ciśnienia przez zawór koło chłodnicy do 3 bar z drugiej strony podpięta maszyna pokazywała ciśnienie z 3 bar po około 5 min były już 2 bary. Wyciek musi być spory czemu nie widać nigdzie barwnika.


A właśnie
jeszcze 1 ważna sprawa czy jest możliwość odpięcia parownika bez zdejmowania deski. gdzie są jakieś łączenia przewodów pod maską albo w środku?.
Chciałbym odpiąć parownik i podpiąć przewody bezpośrednio do siebie. Nabić ciśnienie i sprawdzić czy dalej będzie uchodzić.


Ślicznie proszę o wszelkie wskazówki, pomysły, patenty

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Nieszczelność klimatyzacji - jak wykryć gdzie
PostNapisane: 30 marca 2012, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: bmw e61
Kod silnika: N52b30
witam jezeli miales nabita klime wraz z barwnikiem to nawet po kilku lub kilkunastu dniach powinno widac slady pod lampa uv gdzie czynnik uciekl no chyba ze bez barwnika masz ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Nieszczelność klimatyzacji - jak wykryć gdzie
PostNapisane: 30 marca 2012, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Tu masz demontaż parownika http://www.youtube.com/watch?v=XAZN-c53H4k Szczelność sprawdza się specjalnym przyrządem , do układu pompuje się azot. Maszyna wykrywa tylko duże nieszczelności , wytwarza próżnie. Wyciek może być wszędzie . Czemu nie dało się nabić więcej niż 260gr ? Czasami maszyna staje podczas nabijania trzeba wtedy uruchomić silnik i klimatyzacje. Jeżeli miałeś barwnik , lampa UV w rękę i znajdziesz nawet niewielki wyciek .Wycieki z układu klimatyzacji najczęściej pojawiają się na łączeniach przewodów i skraplaczu.Parownik możesz sprawdzić na dwa sposoby tylko musisz mieć lampę UV. Pierwszy to przez wentylator , drugi przez jeża , świecisz lampą i patrzysz.
Dodam jeszcze od siebie , że co 4 lata dobrze jest też wymienić osuszacz , zadaniem jego jest czyszczenie odczynnika z wody !
Bez sprzętu i wiedzy nie ogarniesz tego sam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Nieszczelność klimatyzacji - jak wykryć gdzie
PostNapisane: 30 marca 2012, 15:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
gamalbmw napisał(a):
witam jezeli miales nabita klime wraz z barwnikiem to nawet po kilku lub kilkunastu dniach powinno widac slady pod lampa uv gdzie czynnik uciekl no chyba ze bez barwnika masz ?


tak tak tylko że we wtorek było nabijane w środe sprawdzane. Ponownie nabijane w środe i sprawdzane w czwartek i nie widać wycieków zaraz ide zderzak ściągać.

Adam12345 napisał(a):
Tu masz demontaż parownika http://www.youtube.com/watch?v=XAZN-c53H4k Szczelność sprawdza się specjalnym przyrządem , do układu pompuje się azot. Maszyna wykrywa tylko duże nieszczelności , wytwarza próżnie. Wyciek może być wszędzie . Czemu nie dało się nabić więcej niż 260gr ? Czasami maszyna staje podczas nabijania trzeba wtedy uruchomić silnik i klimatyzacje. Jeżeli miałeś barwnik , lampa UV w rękę i znajdziesz nawet niewielki wyciek .Wycieki z układu klimatyzacji najczęściej pojawiają się na łączeniach przewodów i skraplaczu.Parownik możesz sprawdzić na dwa sposoby tylko musisz mieć lampę UV. Pierwszy to przez wentylator , drugi przez jeża , świecisz lampą i patrzysz.
Dodam jeszcze od siebie , że co 4 lata dobrze jest też wymienić osuszacz , zadaniem jego jest czyszczenie odczynnika z wody !
Bez sprzętu i wiedzy nie ogarniesz tego sam


Tak tak widziałem już kilka razy tylko kurde on tam te śruby ścina itp masakra.... chciałbym najpierw mieć pewność że to parownik a dopiero później to wszystko ciachać. Jeszcze zanim to zrobię to zderzak sobie zdejmę może jednak chłodnica gdzieś przecieka.
Nie dało się nabić bo czujnik w maszynce był uwalony. Na uruchomionym silniku też nie poszło.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Nieszczelność klimatyzacji - jak wykryć gdzie
PostNapisane: 30 marca 2012, 19:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Co do nagrzewnicy i elektrozaworu po podpięciu panelu nagrzewnica się nie nagrzewa tak więc wszystko działa ok.

Jutro zdejmuje zderzak może tam coś wynajdę

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL